جنسی و زناشویی

عوارض عجیب خود ارضایی در زنان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خود ارضایی در زنان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

خود ارضایی در میان زنان یکی از روش های رسیدن به ارگاسم یا لذت جنسی است البته این روش برخلاف روش های طبیعی برای رسیدن به لذت جنسی دارای عوارضی نیز می باشد به طور کلی ارگاسم عبارت است از تخلیه ناگهانی تنش انباشته شده جنسی که منجر به انقباض عضلانی ریتمیک در ناحیه لگن می شود و با احساس شدید لذت همراه است .

رسیدن به ارگاسم به وسیله خود ارضایی در میان زنان ممکن است از طریق تحریک ناحیه خارجی آلت جنسی یا همان کلیتوریس و یا ناحیه داخلی واژن صورت بپذیرد . خود ارضایی به خودی خود امری خوب یا بد نیست ، اما در صورت وجود باورهای مذهبی ممکن است که شخص دچار عذاب وجدان و گناه بشود خود ارضایی زنان می تواند سطح نیاز به میل جنسی را کاهش دهد البته بسیاری از زنان ترجیح می دهند که نیاز به میل جنسی خود را از روش های طبیعی برطرف کنند و برخی دیگر بنا به دلایل مذهبی و یا شخصی از خود ارضایی خودداری می کنند.

به طور کلی انتخاب این که شما می خواهید از خود ارضایی برای بر طرف کردن نیازهای جنسی خود استفاده کنید یا نه یک انتخاب کاملا شخصی است و شما می توانید هر گزینه ای که احساس می کنید برای شما بهترین است انتخاب کنید . اما در صورت انتخاب خود ارضایی برای کاهش میل جنسی بهتر است از عوارض خودارضایی در زنان آگاه باشید در ادامه سعی خواهیم کرد که این موضوع را به صورت مبسوط برای شما شرح و بسط دهیم.

آیا خود ارضایی زنان یک امر طبیعی است؟

آیا خود ارضایی زنان یک امر طبیعی است؟    
آیا خود ارضایی زنان یک امر طبیعی است؟                            

محققان معتقدند که خود ارضایی زنان یک فرآیند کاملا طبیعی است اما آنچه که جزء عوارض خود ارضایی زنان نامیده می شود شهرت بد انجام این کار است ، زیرا زنان در خصوص انجام این کار با هیچکس حتی صمیمی ترین دوستان خود سخن نمی گویند. خود ارضایی زنان به وسیله افزایش میزان ترشح دوپامین می تواند به کاهش میزان افسردگی کمک کند ، همچنین می تواند منجر به بهبود در وضعیت خواب شود و عاملی باشد که بتوانید با کمک آن با بی خوابی مقابله کنید .

کاهش گرفتگی معده ، مقاومت در برابر بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ ، کاهش میزان استرس کمک به کاهش عفونت های دهانه رحم و عفونت های دستگاه ادرار ،کمک به کاهش فشار عصبی قبل از قاعدگی از جمله فواید خود ارضایی زنان هستند.

عوارض خود ارضایی در زنان چیست ؟

افراط در هر رفتاری حتی رفتارهای مثبت مانند خوابیدن نیز می تواند منجر به بروز عوارض ناخوشایندی شود. عوارض خود ارضایی زنان نیز به خصوص زمانی نمود بیشتر پیدا می کند که این امر به صورت یک رفتار تهاجمی در آید در ادامه شما را با مهمترین عوارض خود ارضایی در زنان آشنا می کنیم.

۱-زندگی بیش از حد در فانتزی و در افکار به جای واقعیت

خود ارضایی بیش از اندازه باعث می شود که به تدریج افکار فانتزی و رفتارهای پر از تنوع جنسی جایگزین واقعیت ها و امکان های حقیقی برآورده شدن نیاز های جنسی گردد و این موضوع خود می تواند به ناخشنودی از وضعیت جنسی در محیط حقیقی بی انجامد زیرا که در هنگام خود ارضایی هیچ محدودیتی برای برقراری رابطه جنسی با هر شخص و یا هر نوع رابطه ای مانند سکس گروهی سکس به صورت ضربدری و… وجود ندارد در حالی که در عالم حقیقت و بدور از تفکرات فانتزی عموما امکان برقراری چنین رابطه های جنسی وجود ندارد.

۲- قطع  رابطه احساسی در مواقعی که شریک جنسی شما به سراغ تان می آید 

وقتی که شخص خود ارضایی را به یکی از روش های ارضای میل جنسی خود تبدیل می کند به طور طبیعی توانایی کمتری در پذیرایی از شریک جنسی خود پیدا می کند و این امر می تواند به کیفیت رابطه جنسی حقیقی زوجین آسیب وارد کند

۳- احساس گرسنگی دائمی

احساس گرسنگی دائمی
احساس گرسنگی دائمی       

افراط درخود ارضایی باعث می شود که فرد احساس گرسنگی دائمی داشته باشد و این موضوع حتی می تواند منجر به بروز چاقی گردد.

۴- درد و تحریک در ناحیه آلت تناسلی

درد و تحریک در ناحیه آلت تناسلی نیز می تواند یکی از دیگر عوارض خود ارضایی زنان باشد.

۵-دوری از دوستان و اعضای خانواده                                     

دوری از دوستان و اعضای خانواده نیز می تواند از عوارض خود ارضایی در میان زنان باشد ، زیرا شخص ترجیح می دهد تنها باشد تا بتواند اقدام به خود ارضایی نماید.

۶-احساس ناراحتی 

بنا به دلایل مختلف ممکن است شما از انجام خود ارضایی احساس ناراحتی کنید این احساس ناراحتی می تواند بنا به دلایل مذهبی باشد و یا به این دلیل باشد که شما به خاطر انجام خود ارضایی درخواست رابطه جنسی از طرف شریک جنسی یا همسر تان را رد کرده باشید . خود ارضایی بنا به دلایل مختلفی می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم کند

۷-جایگزین شدن خود ارضایی به جای یک رابطه صمیمی با شریک زندگیتان.                                          

با انجام خود ارضایی و بخصوص افراط در آن ؛ شما خود را در معرض این ریسک قرار می دهید که خود ارضایی را به برقراری یک رابطه صمیمی با شریک زندگیتان ترجیح دهید ، جایگزین شدن خود ارضایی به جای یک رابطه صمیمی با شریک زندگیتان می تواند از عوارض خودارضایی زنان باشد.

۸- خود ارضایی می تواند به صورت یک راه برای فرار از استرس ها و تنش های روزانه در آید.

خود ارضایی میتواند به صورت یک راه برای فرار از استرس ها و تنش های روزانه در آید.
خود ارضایی میتواند به صورت یک راه برای فرار از استرس ها و تنش های روزانه در آید.                               

ممکن است که شما خود ارضایی را به صورت یک راه برای فرار از استرس ها و تنش های روزانه در آورید و در طول روز چندین بار اقدام به خود ارضایی کنید استفاده از خود ارضایی برای فرار از استرس و تنش به جای برطرف کردن نیاز جنسی می تواند یکی از عوارض خود ارضایی زنان باشد.

۹ – در صورت افراط در خود ارضایی امکان دارد پس از مدتی تنها از طریق خود ارضایی به ارگاسم برسید                                                                   

مرکز مشاوره خانواده رایکو با مراجعه کنندگان بسیاری مواجه بوده است که به دلیل افراط درخود ارضایی توانایی در رسیدن به ارگاسم از طریق آمیزش طبیعی را از دست داده اند رسیدن به ارگاسم از طریق خود ارضایی به طور معمول ساده تر از آمیزش از طریق طبیعی است و افراط در خود ارضایی می تواند شما را در معرض این ریسک قرار دهد که توانایی خود در رسیدن به ارگاسم از طریق آمیزش طبیعی را از دست بدهید.

۱۰-امکان آسیب دیدن پرده بکارت از عوارض خود ارضایی زنان است.

اگر خود ارضایی از طریق ناحیه واژن انجام بپذیرد امکان آسیب دیدن پرده بکارت وجود دارد.

۱۱ – خود ارضایی و ارتباط آن با تماشای فیلم های پورنوگرافی

سپری کردن ساعت های طولانی جهت تماشای تصاویر پورنوگرافی نیز می تواند یکی از عوارض خود ارضایی در زنان باشد . این امر ممکن است به اعتیاد به پورنوگرافی بی انجامد که یک اعتیاد رفتاری است و عوارض خاص خود را در بر دارد.

۱۲- تاثیرات خود ارضایی کوتاه مدت هستند ؟!

خود ارضایی چه به منظور برطرف شدن نیازهای جنسی و ارگاسم انجام بپذیرد و چه برای کاهش استرس و فشار عصبی در هر دو صورت تاثیرات بسیار کوتاه مدتی در بر دارد  و این برخلاف ارگاسم از طریق آمیزش جنسی طبیعی است که دارای تاثیرات بلند مدت تری در زمینه کاهش میل جنسی و کاهش فشار و مقابله با استرس است.

این اثرات کوتاه مدت به خصوص اگر خود ارضایی به منظور مدیریت استرس انجام بپذیرد باعث می شود که شخص دوباره درصدد انجام خود ارضایی بر آید و به این ترتیب خود ارضایی به صورت یک رفتار تهاجمی بروز پیدا کند ، بنابراین می توان گفت که تاثیرات کوتاه مدت خود ارضایی در زمینه کاهش میل جنسی و استرس خود از جمله عوارض خود ارضایی در زنان هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خود ارضایی در زنان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. من خانم متااهل هستم با شوهرم به اوج لذت نمیرسم و قایمکی خودارضایی میکنم میخوام این کارو ترک منم چیکار کنم

    1. با سلام و وقت بخیر، خود ارضایی در افراد متاهل گاه منجر به کاهش روابط زناشویی با همسر و نارضایتی از زندگی زناشویی می شود که دراین صورت به شما توصیه می کنیم این عمل را اول در حضور همسر خود انجام دهید و در گام بعدی اجازه دهید همسرتان این کار را برایتان انجام دهد تا آرام آرام یاد بگیرید که توسط همسر خود ارضاء شوید و دیگر به خودارضایی روی نیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره