اعتیاد و مواد مخدرویدئو ها

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماری جوانا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماری جوانا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

با توجه به این که امروزه فواید درمانی ماری جوانا مورد تایید قرار گرفته و حتی در برخی از کشورها، استفاده پزشکی از این ماده را به صورت قانونی اعلام نموده اند اما این به معنی بدون عوارض بودن این ماده مخدر نیست. امروزه اغلب مردم علی الخصوص جوانان و دانشجویان به عنوان یک تفریح از آن استفاده می کنند که متاسفانه در طولانی مدت باعث وابستگی فرد می شود و در نهایت عوارض بسیاری بر بدن می گذارد.

عده ای از افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند بر این باور هستند که مصرف گل اعتیاد آور نمی باشد. در حالی که این باور صحت ندارد و مصرف گل مانند سایر مواد مخدر باعث اعتیاد در شخص می شود. گل یا همان ماری جوآنا وابستگی ذهنی و فکری در فرد به وجود می آورد، از این رو خود شخص نمی تواند نسبت به ترک آن اقدام کند به همین دلیل خانواده و اطرافیان در روند ترک می توانند نقش بسیار اساسی و مهمی را ایفا کنند. اولین گام این است که از اعتیاد فرد اطمینان داشته باشید، که این کار با استفاده از تست های اعتیاد به ماری جوآنا امکان پذیر می باشد. روش های مختلفی برای ترک اعتیاد به گل (ماری جوآنا) وجود دارد که در ادامه هر یک را شرح می دهیم.


گل (ماری جوآنا) چیست؟

این ماده ی مخدر از شاهدانه یا گیاه کانابیس به دست می آید و تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) دو ماده ی اصلی موجود در گیاه ماری جوآنا می باشد که این دو ماده باعث ترشح دوپامین (ماده ای که باعث به وجود آمدن حالات سرخوشی) است، می شود، هر چند نتایج برخی از مطالعات و تحقیقات مبنی بر آن است که این ماده مخدر باعث کاهش و تسکین درد در فرد می شود ولی مصرف آن عوارض و اثرات بسیاری بر بدن دارد. در واقع گل (ماری جوآنا) بین ۲ تا ۶ ساعت پس از مصرف اثر خود را می گذارد و فرد هنگام ترک درد های جسمانی بسیار شدیدی را حس می کند.


گل (ماری جوآنا) مصرف نکنید!!!

آیا از عوارض و آسیب های مصرف این ماده مخدر بر سلامت جسم و روح مطلع هستید؟ درباره ماده مخدر گل(ماری جوآنا) چه می دانید؟به چه علت راهکارهای متفاوتی جهت ترک آن ارائه شده است؟ مصرف ماده ی مخدر گل (ماری جوآنا) مخصوصا زمانی که به شکل سیگار مورد استفاده قرار می گیرد، پیامدهایی را برای فرد به همراه دارد که به شرح ذیل می باشد:

عوارض کوتاه مدت

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه نتایج به عمل آمده حاکی از آن است که هر چند نحوه تشخیص تاثیرات کوتاه مدت مصرف گل بسیار مشکل است ولی در واقع تاثیرات آن در کوتاه مدت به صورت اختلالات روانشناختی از جمله اختلال در تمرکز، تغییر خلق و خو، اختلال در حافظه کوتاه مدت و حساسیت بیش از اندازه فرد نسبت به محرک های بیرونی می باشد.

عوارض بلند مدت

در مورد عوارض طولانی مدت ناشی از مصرف در میان محققان و پزشکان اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی برخی از این عوارض به صورت افسردگی ، زوال شخصیت، اسکیزوفرنی و روان پریشی می باشد.

با توجه به تحقیقات انجام شده ۹۰ درصد از اقدامات جهت ترک اعتیاد به گل توسط اعضای خانواده و دوستان شخص مصرف کننده آغاز شده است.

راهکارهای ترک گل (ماری جوانا)

روش های ترک ماری جوانا
راهکارهای ترک گل (ماری جوانا)

اعتیاد به ماده ی مخدر گل به دلیل ماده ی THC موجود در آن می باشد، در واقع ماده ای که سبب می شود فرد به مصرف آن اعتیاد پیدا کند، میزان THC موجود در ماری جوآنا بستگی به تغییرات و اصلاحاتی که در آن انجام می شود، دارد و بین ۰.۵ تا ۳۰ درصد می باشد. روش های ترک گل برای هر شخصی متفاوت و منحصر به فرد است و به عوامل مختلفی از جمله میزان مصرف و وابستگی فرد به ماری جوآنا یا گل مربوط می شود. ترک این ماده ی مخدر در وهله اول نیازمند اراده ی قوی می باشد. در ادامه راهکارهایی جهت ترک در اختیارتان قرار می دهیم.

افکار خود را کنترل کنید

می توان گفت برای شخصی که تصمیم به ترک گرفته است، دشوارترین مرحله، کنترل کردن احساسات و افکار در جهت استفاده و مصرف مجدد آن می باشد، زیرا ماده ی مخدر گل توهم زا بوده و باعث می شود که فرد این تصور را داشته باشد که مصرف این ماده باعث افزایش بازدهی مغز می شود. اغلب جوانان به دلیل حالات سرخوشی و توهم زایی ناشی از مصرف گل به سختی می توانند افکار خود را جهت مصرف، کنترل کرده و ترک کنند .

لوازمی که با استفاده از آن مصرف می کردید را دور بریزید

یکی دیگر از اقداماتی که برای ترک اعتیاد می بایست انجام داد این است که تمام لوازم جانبی از جمله، کاغذ، فندک و … را دور بریزید. این کار شما را در جهت ترک مصرف کمک می کند، زیرا نبود وسایل جانبی برای مصرف کار استفاده ی مجدد را دشوار می کند. در واقع می توان این طور توصیف کرد که باعث به وجود آمدن نوعی اعتماد به نفس برای جلوگیری و خودداری از مصرف به وجود می آورد.

از قرار گرفتن در شرایط وسوسه انگیز خودداری کنید

قرار گرفتن در جمع های دوستان و افرادی که ممکن است باعث شوند تا دوباره به مصرف روی بیاورید، باعث می شود که تصمیم به ترک را فراموش کرده و مجددا مصرف نمایید، از این رو علاوه بر قرار نگرفتن در جمع های دوستان مصرف کننده، می بایست تمامی موادی را که از قبل تهیه کرده اید را دور بریزید.

به یک مشاور جهت ترک مراجعه نمایید

ممکن است به تنهایی متوجه این که چه راهکار و روش های جهت ترک مناسب است نشوید، به همین دلیل می توانید از یک مشاور مراجعه نمایید، تا در مورد روشی که انتخاب کرده اید و همچنین تصمیم خود با وی صحبت کنید. البته شخص مشاور ترک اعتیاد، ممکن است یکی از روش های ذیل را جهت ترک به شما پیشنهاد دهد:

  • درمان سوء مصرف و یا سم زدایی: با استفاده از این روش به شخص مصرف کننده کمک می شود تا وابستگی ناشی از مصرف مواد در فرد از بین برود، این روش به صورت سرپایی و در صورت لزوم، فرد بستری شده و انجام می شود.
  • درمان به روش گفتاری و یا شرکت در جلسات مشاوره: در راس این روش شرکت در جلسات مشاوره ترک اعتیاد قرار دارد که باعث می شود تا فرد بتواند خود را در مقابل وسوسه مجدد به مصرف کنترل نماید.
  • ارائه برنامه برای درمان وابستگی شیمیایی: این جلسات هم مانند درمان سوء مصرف و سم زدایی ممکن است به صورت سرپایی و یا بستری فرد، انجام شود و علاوه بر درمان اعتیاد، از بازگشت مجدد فرد جهت استفاده جلوگیری می کند.

از راهکارها و شیوه های اشتباه برای ترک استفاده نکنید!

اولین واکنش خانواده ها در مقابل مصرف و اعتیاد به ماده ی مخدر گل استفاده از راهکارهای نادرست و اقدامات هیجانی می باشد، برخی از این روش های نادرست به شرح ذیل می باشد:

مصرف داروهای جایگزین: یکی از روش های اشتباه خانواده ها جهت ترک اعتیاد به مصرف گل می باشد، از جمله داروهای جایگزین قرص ضد افسردگی و ضد اضطراب را می توان نام برد.

رفتار های پرخاشگرانه: فردی که گرفتار اعتیاد به گل می شود، نسبت به رفتار های اعضای خانواده خود حساس شده و پرخاشگری خانواده باعث دور شدن او از آن ها می شود.

بی تفاوت بودن نسبت به فرد و اعتیاد او: باور کردن این موضوع که یکی از اعضای خانواده دچار اعتیاد شده است، گاهی برای خانواده ها بسیار دشوار می باشد، از این رو نسبت به آن بی تفاوت هستند، همین مسئله باعث می شود که زمینه گرایش فرد به سمت مواد دیگر افزایش یابد.


آیا ترک گل علائم و نشانه هایی دارد؟

در واقع ترک ماری جوآنا شامل نشانه های اولیه از جمله: اضطراب، خستگی ، افسردگی ، کاهش وزن و اشتها و تحریک پذیری بوده و علائم و نشانه های ثانویه آن شامل: سستی، سردرد، تب و لرز، تعریق و معده درد می باشد. البته بسیاری از این عوارض مدتی پس از ترک آن از بین خواهند رفت.


مشاوره روان درمانی ترک اعتیاد به چه صورت انجام می گیرد؟

در واقع روان درمانی جهت ترک اعتیاد به دو صورت فردی و گروهی انجام می شود که در رفتار درمانی فردی، ریشه ی اعتیاد فرد توسط مشاور مشخص می شود و فرد نسبت به اعتیاد خود، آگاهی پیدا می کند و برای ترک آن انگیزه به دست می آورد، به نوعی می توان گفت که فرد توانسته است ۹۰ درصد مسیر را پشت سر بگذارد و فقط مرحله دوم یعنی ترک جسمانی آن باقی می ماند.

در رفتار درمانی به صورت گروهی زمانی که شخص مصرف کننده افراد دیگری که مشکل مشابهه او را دارند را می بیند متوجه می شود که این مسئله و مشکل تنها مربوط به او نمی شود، از این رو نسبت به ترک، انگیزه و اعتماد به نفس  بیشتری به دست می آورد، برای افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد دارند، ابتدا رفتار درمانی فردی، سپس رفتار درمانی گروهی استفاده می شود.

سوالات متداول

۱- بنده دانشجو هستم و ۲۰ سال دارم و بعضی وقت ها با دوستام و به صورت تفریحی گل مصرف می کنیم ، آیا گل جز مواد اعتیادآور محسوب میشه؟

ماری جوآنا در بین عامه با نام های گل یا علف شناخته می شود و فعال کننده ی روان است. این ماده از گل و برگ گیاه شاهدانه به دست می آید و همانند همه ی فرآورده های شاهدانه وابستگی و اعتیاد به وجود می آورد.

۲- ترک گل چه نشانه ها و علائمی دارد؟

اضطراب ، خستگی ، افسردگی ، بی خوابی ، تهوع ، بی قراری ، تحریک پذیری ، سر درد ، تب و لرز ، تعریق ، کاهش اشتها و بالطبع آن کاهش وزن از علائم آشکار ترک اعتیاد به گل می باشند.

۳- برادر من ۲ سال است گل مصرف می کند و تصمیم به ترک آن گرفته است ، بهترین راهکار ترک گل چیست؟

ترک اعتیاد وابسته به عوامل مختلفی از جمله طول مدت مصرف و میزان وابستگی شخص است و مهم ترین نکته برای ترک وابستگی ، اراده ی قوی است. افراد وابسته به گل در زمان ترک آن معمولا از لحاظ ذهنی و روانی دچار مشکلات عدیده ای می شوند و بهترین راه حل ، همراهی یک روانشناس با شخص معتاد و استفاده از راهکارهای صحیح درمانی و شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماری جوانا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳۲ نظرها

  1. سلام وقت بخیر
    همسرم ۲سالی میشه که اعتیاددارن ومن متوجه شدم که ایشون اوایل گل میکشیدن کمکم سیگاری.شیشه هم دیدم تو جیبشون.. قرص متادون میخورن..‌ینی هرچیزی که دستشون اومده رو به مقدار کمی میکشن .. تااینکه خاستم ازشون جدابشم که گفتن من طلاقت نمیدم و ترک میکنم
    یه شبی که بیرون رفتن اونو مامورا گرفتن و فهمیدن که اعتیادداره و بردن کمپ اجباری که ترک کنه
    از طرفی هی زنگ میزنه که منو بیارین بیرون .. میخاستم ببینم اگه اونجا ترک بکنه ممکنه باز برگرده سمت این چیزا یا نه
    چون میگف من دوس دارم ترک کنم ولی الان ازینکه رفنه کمپ اجباری راضی نیس و مدام میگه بیارینم بیرون.. ناگفته نمونه که سرکارم نمیتونه بمونه.هرجا برای کار میره سریه هفته میادبیرون

    1. با سلام، در کمپ های اجباری برخورد و اقدامات مناسبی در جهت ترک فرد بیمار انجام نمیشود و چه بسا میتواند باعث کینه دوزی و ایجاد حس حقارت شود، اولین قدم برای ترک موفق اراده و خواسته ی خود شخص در جهت بهبودی و ترک اعتیاد است البته همراهی و حمایت خانواده در جهت این امر اهمیت بسیار بالایی دارد.
      توصیه میشود همسرتان را از کمپ اجباری خارج کرده و برای ترک با کلینیک های معتبر تحت نظر پزشک و تیم روان شناسی اقدام نمایید.

  2. سلام خسته نباشید من دو روزه مصرف کردم باره اولم بود گل کشیم خیلی حال بده سر در گمم احساس میکنم این دو روز زندگیم تو سرم مرور میکنم خیلی خسته شدم میرم یه دور بیرون میزنم میام تو خونه تو ذهنم میگم چه جور رفتم اومدم واقعا حالم بده کمک کنید لطفا

    1. با سلام و درود، مصرف ماری جوانا باعث بروز عوارض روانی و جسمانی شدید و جبران ناپذیری می شود. عوارضی که در مدت زمان کوتاهی نمایان می شوند شامل؛ از بین رفتن تمرکز فکری، ایجاد حس شکاکی و توهم زایی، ناتوانی در تشخیص رویا و واقعیت و… می باشد. بسیاری از وابستگی ها و اعتیادها به انواع مواد مخدر به دلیل کنجکاوی رخ می دهند لذا توصیه می شود از مصرف مجدد این ماده خودداری کنید. در صورت حاد شدن عوارض می توانید از کمک متخصصان و پزشکان در این زمینه استفاده نمایید.

  3. سلام.نامزد من چند ساله که گل میکشه ولی خب یک ساله که ترکش کرده بود و خیلیم خوب از پسش بر اومد. ولی خب بازم پیش میومد ک تو جمعی بوده و دوستاش ب اندازه دو سه کام بهش تعارف کنن و اون رد نمیکرد.. و کلا همه ی ادمای اطرافش همینطورین نمیشه باهمه قطع رابطه کنه…
    دقیقن از وقتی که کرونا اومد و دانشگاها بسته شد منم برگشتم شهر خودمون و دیگ نمیتونسم پیشش باشم رابطه ی ما در حدیه که فقط خانواده در جریانن …
    اون بخاطر رابطمون خیلی انگیزه داشت کارشو خیلی جدی گرفته بود و کلی برنامه داشت برای اینده و تابستون میخواست کارگاه خودشو بزنه و اینا ولی با این قضیه کرونا ..من ک مجبور شدم برم و از اون طرف همه جا تعطیل شد و کار اونام تعطیل شد و هنوزم تعطیله و حسابی بی پول شده از طرفیم با خانوداشم مشکل داره ی حالت افسردگی نا امیدی بی انگیزگی شدید داه اینطوری شد که دوباره چند وقتیه شروع کرده… و دوست داره کنار بزاره ولی میگ نمیتونم، میگ من ی معتادم…بهش پیشنهاد دادم چرا نمیری ی جاهایی ک کمکت کنن خیلیییی اعصبانی شد ..و خب من جرات اینم ندارم ک ب خانوادشم بگم فک‌کنم بدترین کاره …از طرفیم از راه دورم نمیتونم کاری کنم جز گیر دادن و رو مخ رفتن
    ولی توهمین مدت کرونا ک ی هفته رفتم پیشش اون مدتو ک من بودم نکشید وقتی برگشتم باز میکشید…واقعا میخوام کمکش کنم …چیکار باید بکنم …

    1. با سلام و درود. یکی از مهم ترین ملاک ها در امر ازدواج سلامت جسمانی و روانی است. اعتیاد به مواد مخدر هم سلامت جسمانی و روانی فرد را به خطر می اندازد و هم سلامت جسمانی و روانی خانواده و اطرافیان فرد را تهدید می کند. بهتر است ابتدا تردید خود را درباره ایشان به حداقل برسانید و رابطه تان را به عنوان رابطه ی دارای فرد معتاد بپذیرید، تا بتوانید به دنبال راه حل مناسب باشید. وقتی نامزتان معتاد است، شما در یک مثلث عشقی قرار دارید؛ شما، نامزدتان و چیزی که به آن اعتیاد دارد. به عبارت دیگر او به چیزی غیر از شما عشق می ورزد، این ماده وقت و توجه ایشان را از شما منحرف می کند. اعتیاد نامزدتان کم کم موجب می شود رابطه عاطفی سردی داشته باشید. سعی کنید هیجانی و احساسی تصمیم نگیرید، دوران نامزدی فرصت خوبی برای شناخت طرف مقابل است، گاهی درگیری عاطفی و وابستگی شدید در این دوران موجب می شود که واقعیت ها را نبینید. اما برای کمک به نامزدتان لازم است به برخی نکات توجه کنید او را با دیگران مقایسه نکنید، توهین و تمسخر و… فقط شرایط را بدتر می کند، بهترین راه کار مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد و کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است.

    1. با سلام و درود. ماری جوانا ماده ای، اعتیاد آور است، و یک عنصر فعالی به نام THCدارد که پس از مصرف موجب سرخوشی و نشانه های نئشگی می شود. این ماده به طور مستقیم بر نورون های مغزی تاثیر می گذارد و اثرات مخرب جسمانی (سرگیجه، تنفس کم عمق، چشم های قزمز و مردمک گشاد چشم و…)، و اثرات روانی (فراموشی کوتاه مدت، اضطراب، افسردگی و…)، برجای می گذارد. مصرف ماری جوانا، دروازه ورودی است، برای مصرف موادهای مخدر سنگین تر که علاوه بر اثرات جسمانی و روانی، روابط اجتماعی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای ترک مصرف ماری جوانا باید اراده قوی داشته باشید، نقش اصلی که ماری جوانا در بدن بازی می کند، جنبه روانی آن است، زمانی که شما تصمیم به ترک می گیرید، باید ذهن تان را با انگیزه ترک مشغول نگهدارید و از هر آنچه که شما را به مصرف ماری جوانا نزدیک می کند دوری کنید. برای اینکه بتوانید با سهولت بیشتری این ماده را کنار بگذارید، بهتر است به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کنید و از کمک درمانگران و افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید.

  4. سلام خسته نباشید
    من ۲۴ سالمه خیلی وقته مصرف گل دارم یعنی ۴ سال میشه . البته تو این سالها بوده که حتی ۳ ماه ترک بودم ولی متاسفانه دوباره
    درگیرش شدم . چن باری این اتفاق برام افتاده دوباره رفتم سمتش. از لحاظ قدرت حافظه و تمرکز واقعا ضربه خوردم. این روزا اصلا خواب ندارم .همیشه استرس دارم .کارم رو هم نمیتونم درست انجام بدم. ولقعا دیگ همیخوام برای همیشه ترکش کنم. خواهشن کمک کنید. نمیخوام خانوادم بفهمن. بخصوص این روزا که اصن حال و روز خوبی ندارم .
    اسم و ایمیل محفوظ بماند. با تشکر

    1. باسلام. برای ترک گل می بایست حتما اراده قوی داشته باشید و تمامی ابزار مصرفی را دور بریزید، با دوستان مصرف کننده قطع ارتباط کنید و هر نوع ماده یا فضایی که ممکن است ذهن شما را به سمت مصرف مجدد ببرد، از خود دور کنید، سعی کنید بیشتر در جمع باشید و تنها نمانید. برای اینکه بتوانید ترک مصرف صحیحی داشته باشید؛ بهنر است از روانشناسان در این زمینه کمک بگیرید.

  5. با سلام برادر من ۲۱ سالشه و دوسال علف مصرف میکرده حدود چهار ماه است که دیگر گل مصرف نمی کند ولی با این حال هنوز قدرت حافظه اش شدیدا ضعیفه این وضعیت موندگاره یا نه بالاخره خوب میشه لطفا راهنمایی کنید چون میترسم باعث تضعیف روحیه اش بشه و دوباره مصرف کنه

    1. سلام.
      معمولا اوج سندرم ترک یک الی دو روز بعد از آخرین بار مصرف است و به طور معمول پس از یک هفته به شدت کاهش می یابد اما آثار زیانبار آن تحت تاثیر عواملی همچون سن ، جنسیت ، مدت زمان مصرف ، میزان مصرف ، نوع ماده مصرفی و… در افراد متغیر است و بعضا تا ماه ها ، باقی می ماند. حتما جهت پیشگیری از عود مجدد از روش های درمان نگهدارنده { مثل رفتار درمانی } ، استفاده نمایید و برای فرد معتاد ، نقش حمایتی خانواده بسیار موثر می باشد.

  6. سلام شوهرم دوسه ساله به گل اعتیاد پیداکرده چندبار تصمیم گرفته ترک کنه اما نمیتونه دچار تب و لرز شدید و بی حالی میشه ترسوندنش که اگه یک دفعه بخواد ترک کنه سنگ کوپ میکنه از یطرفم من نمیتونم از خانوادش کمک بگیرم چون منو مقصر میدونن و خبر هم ندارن چکار کنم؟

    1. باسلام . همسر شما در شرایط فعلی بسیار آسیب پذیر است و نیاز به حمایت عاطفی و جسمی دارند و نسبت به تایید شدن از سمت خانواده و اطرافیان حساس ترند. ضمن اینکه عوارض مصرف ماری جوانا( گل) با توجه به شرایط جسمی و میزان THC در مواد مصرفی می تواند متفاوت باشد. با توجه به اینکه ماده گل به صورت مستقیم روی مغز تاثیر می گذارد و میل مصرف در فرد مصرف کننده بسیار بالاست ترک اعتیاد می بایست تحت نظر متخصص روانشناس اعتیاد و کلینیک های ترک اعتیاد انجام گیرد .

    1. باسلام. مصرف ماری جوانا در کوتاه مدت علائمی همانند آرامش ، سرخوشی ، افزایش ضربان قلب ، اشتهای مفرط و کاذب ، کاهش فشار خون ، پارانویا ، اختلال در حافظه کوتاه مدت ، اختلالات حرکتی و مشکلات تمرکز را در بردارد ، در دراز مدت نیز ، عوارضی همچون ، توهم ، اختلالات ذهنی ، روان پریشی ، اسکیزوفرنی ، افسردگی حاد و… را دارد.

  7. سلام من یه پسر ۲۳ ساله هستم که از ۱۳ سالگی ماری جواانا و ماشروم و گل و سیگار میکشم.. چند وقتم هست که مصرفم زیاد شده.. روزی که وید یا همون ماریجوانا نزنم، مغزم انگار داره میپکه و بی حوصله میشم و حالم بد میشه.. وابسته شدم. ولی از طرفی هم میخوام ترک کنم.. اکثر دوستام هم زیاد میکشن.. بنظرتون باید چیکار کنم نیاز به دکتر و کمپ هست؟؟ یا با روان درمانی درست میشه؟؟

    1. سلام . مصرف گل نیز مانند سایر مواد اعتیادآور ، باعث وابستگی به مواد می شود و افراد با عدم مصرف مواد ، علائم ترک از خود نشان می دهند البته لازم به ذکر است که اکثریت افراد مصرف کننده پس از ترک مصرف ، علائم روانی و وابستگی های روانی را بیشتر از وابستگی های جسمانی از خود نشان می دهند و میزان سختی در ترک مصرف افراد مختلف ، می تواند متفاوت باشد و معمولا این موضوع بستگی به سن ، شرایط فیزیکی بدن ، مقاومت ، میزان مصرف ، نوع مواد مصرفی و … دارد . اکثریت افرادی که وابستگی به مصرف مواد اعتیادآور دارند در صورت دارا بودن اراده ی شخصی برای ترک ( نه اجبار خانواده و اطرافیان ) ؛ می توانند همراه با روانشناسان و راهکارهای زوان درمانی به نتیجه ی مثبت برسند و افراد مصرف کننده ی گل معمولا نیازی به کمپ و … برای ترک ندارند البته توصیه ی ما این است که اگر حقیقتا قصد به ترک مصرف دارید ، زمان را از دست ندهید و وابستگی به مواد بیش از پیش نشود و اقدامات لازم جهت ترک مصرف را سریعتر انجام دهید .

  8. سلام خسته نباشین
    چند روز پیش ادوستام در گردش بودم که یکی از دوستام با خودش مواد مخدر گل اورده بود که من اصلا اهل اینجور چیزا نیستم متاسفانه منمذتحریک شدم یکی دبار پوک زدم که بعد ده دقیقه فشارم کلا افتاد و ضربان قلبم رفت بالا زود منورسوندن بیمارستان سر و نوارقلبی و… متوجه نشدن که گل مصرف کردم فقط دوروز بستری بودم مرخص شدم ولی متاسفانه تو این چند مدت سرگیجه و اضطراب و حالت تهوع بی قراری بی خابی از خواب بی قرار پا میشم و..
    خواهشا اگه راه بهتری دارید بگین من زودتر خوب شم
    تا چند وقت این مدلی میشم
    میترسم بدونن از شرکت بنازنمبیرپن ت خانواده مشکل پید کنم
    ممنون اگه راهنمایی کنین

    1. سلام .
      میزان تاثیر مواد مخدر در بدن انسان بسته به نوع ماده ی مصرفی ، متابولسیم بدن ، خلوص ماده مصرفی ، مقدار مصرف ، طریقه ی مصرف ، استفاده از داروهای جانبی ، سن شخص ، سایز اندام و … متفاوت است و باتوجه به علائمی که شما پس از اولین مصرف داشته اید ، احتمالا میزان مقاومت بدن شما نسبت به مواد اعتیادآور پایین است . معمولا ماریجوآنا یا حشیش یا گل به مدت ۱ هفته الی ۱ ماه در ادرار و ۲ هفته در بدن و بیش از ۳ ماه در تست مو ماندگار است . توصیه ی ما برای شما این است که مراجعه به روانشناس داشته باشید و با درمان رفتاری ( CBT ) ، با جنبه های روان شناختی مصرف گل مقابله کنید و با این روش تا حد زیادی احتمال مقابله با وسوسه و عود به سمت مصرف کاهش می یابد . شایان ذکر است که وابستگی جسمانی ماده ی مخدر گل ، کم است اما اعتیاد روانشناختی قدرتمندی را به همراه خود دارد .

  9. سلام . نزدیک پنج ماه هست که گل کشیدم حدودا هفته ای دو یا سه بار . الان اروم اروم حس میکنم دلم بیشتر میخواد و دارم میترسم نکنه معتادش شده باشم . دانشجو هستم خوابگاه دارم و از خودم یه دفعه فیلم گرفتم و وقتی حالم اوکی شده بود دیدم واقعا ترسیدم از حالت غیر عادی خودم . هر دفعه انگار خودم رو راضی میکنم که حالا یه دفعه دیگه بکشم حالا یه دفعه . خودم میفهمم اینو و به شدت نیاز به کمک دارم ولی نمیخوام خانوادم بفهمن . لطفا ایمیل بزنید چون ممکنه دیگه این سایت رو فردا پیدا نکنم

    1. باسلام . بر خلاف افکار بسیاری ار مردم و تبلیغاتی که فعل حال جهت فروش این ماده به کار می رود ، گل نیز مانند سایر مواد اعتیادآور ، می تواند باعث ایجاد وابستگی و احساس نیاز به مصرف در افراد گردد . باتوجه به اینکه خود شما متوجه تغییر حالات در خود شده اید ، هرچه سریعتر باید با کمک روانشناس متخصص شروع به ترک این ماده ی اعتیادآور کنید و اگر وابستگی شما بیشتر گردد و مقدار بیشتری از گل استفاده کنید ، ترک مصرف سخت تری خواهید داشت . نکته ی مهمتر این است که در صورت ادامه دار بودن مصرف ، بیشتر و بیشتر درگیر خواهید شد و برای دستیابی به میزان لذت قبل باید مقدار مصرف را هر دفعه بالاتر از دفعات قبل ببرید . توصیه ی ما این است که با اراده و قبل از اینکه اوضاع حادتر شود ، اقدام به ترک داشته باشید و ترجیحا از یک روانشناس ، کمک بگیرید .

  10. سلام من ببار حشیش مصرف کردم الان ۲۳روزه خواب و اشتهاندارم استرس دارم میل جنسی ندارم روانپزشک آلپرازولام داد کم مصرف کردم میخواستم بدونم که کی تموم میشه؟؟؟ خواهشاً زود جواب بدید

    1. سلام .
      تاثیر حشیش وابسته به مقدار مصرفی ، نوع ماده ی مصرفی ، آستانه ی تحمل فرد ، ویژگی های خلق و خو ، وزن ، سلامت جسمانی ، سابقه ی مصرف مواد و … متغیر است و معمولا اثرات آن از چند دقیقه پس از مصرف ظاهر می گردد و ۲ تا ۴ ساعت باقی می ماند ( البته این زمان ممکن است در روش های مصرفی مختلف ، تغییر داشته باشد و در صورت خوردن حشیش ، علائم دیرتر شروع می شوند اما مدت زمان بیشتری در بدن وجود دارند ) . به طور معمول پس از یک بار مصرف علائمی همچون خشکی دهان ، افزایش اشتها ، بالا رفتن دمای بدن ، حس کندی گذر زمان ، افزایش ضربان قلب ، تحریف حسی ، اختلال در برقراری رابطه ی جنسی ، تحریف حسی ، احتلال در هماهنگی حرکات ظریف بدن و … به وجود می آید .

  11. سلام نامزد من به گل اعتیاد داره اما خودش تصمیم ب ترک ان دارد و شروع خوبی داشته و تونسته که نکشه اما کاملا روی جشم و روحش تاثیر گذاشته و خیلی دارم اذیت میشم چون حالتهای شکاکی داره و توهم.اصلا هم نمیخوام وجهش جلوی خانوادش خراب بشه ک بهشون بگم.راهی هست که من کمکش کنم کاملا ترک کنه و نیازی ب روانشناسی نداشته باشه؟چون ایشون تو یه کشور دیگه زندگی میکنن.اگه کمگی هست لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام .
      مصرف و ترک مصرف گل و هر نوع مواد اعتیادآوری پیامدها و نشانه هایی را به دنبال دارد و ترک مصرف گل می تواند تا مدت ها نشانه هایی اعم از خستگی ، اضطراب ، افسردگی ، تحریک پذیری ، کاهش اشتها ، سستی ، تب و لرز ، تعریق و … را به همراه داشته باشد . اولین قدم برای ترک مصرف این است که لوازم مصرفی را دور بریزند و افکار تحریک کننده خود را کنترل کنند و ترجیحا از یک مشاور کمک بگیرند و به این وسیله از پیش رفتن به سمت راهکارهای اشتباه جهت ترک جلوگیری می شود و راحت تر می توانند به مقابله با مصرف مجدد در بیایند البته می توانند از روش های درمانی بسیاری مانند درمان سوء مصرف یا سم زدایی ، شرکت کردن در جلسات مشاوره ، ارائه برنامه برای درمان وابستگی شیمیایی و … استفاده کنند و همراه بودن با شخصی که ترک مصرف اصولی را بشناسد راه را هموارتر می کند.

  12. سلام خسته نباشید.از مطالعه مطالب شما متوجه شدم که پسرم به گل اعتیاد دارد ۲۴سال هست بعد از پنج سال هنوز درس دانشگاهش رو تموم نکرده
    محروم شده .خیلی ناراحتم،همش خودش رو از ما مخفی میکنه ،همسفر وهمسفره نمیشه با ما نرجیح میده اکثرا از ما دور باشه،اکثر شبها ساعت ۱۰ونیم ۱۱ میره بیرون ،حدود دویتعت بعد میاد،دایم با دروغ لاپوشونی میکنه.،چند شب پیش ساعت ۱۲ رفت بیرون من سریع پدرش رو بیدار کردم گفتم برو دم درب ببین چکار میکنه رفت دید چندنا موتور سوار باهاش وایستادن سیگار میکشیدن دست بدست میکردن تا اینو دیدن گاز دادن رفتن بعد پسرم خودش جلو اومد گفت چرا اوندی پایین،بابا گفت پسرم چکار میکنی سیگار مواد چیزی مصرف نکنیا
    گفت نه ،بعد گفت همکارا هستن اومدیم بریم بیرون ی چرخ بزنیم .رفت ۲ساعت لعد اومد
    من خیلی نگران و ناراحتم خواهشمندم گمگ کنید چگونه ترکش بدهیم ،من از کردار و رفتارش میفهم داره گل مصرف میکنه ولی به ما دایم دروغ میگه
    خواهشمندم کمک کنید کار درست وحسابی دیگه نداره،هفته یکی دوروز کار میکنه که خرجش بشه
    خواهشمندم راهنمایی کنید
    احساس میکنم اینجور که یادم میاد از موقعی که دانشجو شده داره مصرف میکنه،چون باخوندن این مطالب فهمیدم ولی دایم میگفت دوستام از اعتماد والدین سو استفاده کردن سیگار میکشن ببین من چقد خوبم..ما رو گمراه میکرد
    خواهشمندم کمک کنید چه اقدام برای ترکش بکنیم
    با تشکر
    لطفا نام و ایمیل محفوظ بماند

    1. سلام . باتوجه به تاثیرات ماده مخدر گل بهترین روش ترک آن همراه با یک روانشناس و ترفندهای روان درمانی است و برطرف کردن خلاءهای عاطفی می تواند کمک فراوانی به شخص وابسته به مواد کند . البته حتما خود فرد نیز باید تمایل به ترک مصرف داشته باشد تا بتواند در این مسیر موفق شود . برای شروع ترک باید با وسوسه خریدن ماده گل مقابله کند ، لوازمی که برای مصرف وجود داشته را دور بریزد ، با یک متخصص و روان درمانگر در ارتباط باشد ، جایگزینی برای حالات خوشایند مصرف گل برای خود به وجود بیاورد و البته پس از اینکه مصرف گل قطع شود علائمی مانند اضطراب ، افسردگی ، بی قراری ، پرخاشگری ، بی خوابی ، دل درد ، سر درد ، تهوع ، سرفه کردن ظاهر می گردد.

  13. باسلام.میخوایتم با شماره هایی که توی این لینک دادید تماس بگیرم اما متاسفانه شماره ها پاسخگو نیستن.شماره دیگه ای ندارید ؟

    1. با سلام
      چنانچه موفق به تماس با شماره تلفن های ۳۸ ۲۹ ۹۰۷ ۹۰۹ و ۷۸ ۵۹ ۲۳۰ ۹۰۹ نشده اید می توانید از طریق سایت رایکو بسته تخفیفی خریداری نموده و مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    1. با سلام
      جهت راهنمایی بیشتر حتما می بایست اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد مدت و مقدار مصرف ماده مخدر گل ارائه دهید و اولین و مهم ترین گام این است که کاملا دوستانه در مورد عوارض مصرف این مواد با پسرتان صحبت کرده و او را قانع کنید برای ترک به مشاور ترک اعتیاد مراجعه نموده و بعد از دوره سم زدایی حتما چند جلسه مشاوره هم داشته باشند زیرا در صورت اجبار برای ترک امکان بازگشت دوباره برای مصرف مجدد وجود خواهد داشت و برای رهایی از وابستگی ذهنی و روانی این مواد حتما باید جلسات مشاوره ادامه داشته باشد و از محیط هایی که در آن مصرف داشته و یا از افرادی که مصرف کننده هستند به دور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره