اعتیاد و مواد مخدرویدئو ها

مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به مواد مخدر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

تعداد زیادی از افراد درگیر اعتیاد ، درک و شناخت صحیحی از ترک آن ندارند. آن ها این گونه فکر می کنند که پاکی از اعتیاد تنها به معنای قطع مصرف و یا اجتناب از رفتارهای معتاد گونه است. در صورتی که اعتیاد می تواند اثرات مخربی به روان و جسم فرد معتاد وارد کند که عوارض جبران ناپذیری برای خود و خانواده ی خود به همراه داشته باشد. فرد معتاد در ابتدا متوجه عوارض مواد مخدری که مصرف می کند نیست و به کشیدن آن ادامه می دهد تا زمانی که برای بدست آوردن مواد مخدر و پرداختن هزینه گزاف ، مجبور به فدا کردن خانه ، زندگی ، خانواده و فرزندان خود می شود. سپس تنها ، بی کس ، بیمار و بی خانمان می ماند. دیگر خسته و درمانده می شود و ممکن است دست به خودکشی بزند. اینجاست که فرد معتاد نیاز فراوانی به کمک افراد دیگر دارد تا درمان شود. خوب است که بدانید اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است ، که قابل درمان است. برای انجام این کار باید توجه داشته باشید که ابتدا فرد معتاد خودش باید راضی به ترک اعتیاد باشد. پس تا زمانی که فرد معتاد نخواهد اعتیاد را ترک کند برای حمایت از او اقدامی نکنید، زیرا جز ناراحتی و دردسر فایده ی دیگری ندارد.


آیا شما معتاد هستید!؟

برخی از افراد معتاد تصور می کنند که اعتیاد ندارند زیرا از کسانی اطلاعات گرفته اند که خودشان اطلاعات درستی ندارند. این افراد این تصور را دارند که من مواد مخدر مصرف می کنم اما معتاد نیستم زیرا هم زندگی خوبی دارم و هم در خیابان نمانده ام ، اما این را نمی دانند که اگر به همین روال ادامه دهند حتما به آن مرحله هم می رسند. شخص معتاد همیشه می خواهد قدری بیشتر از آنچه معمول است نصیبش شود ، اما هرگز به آن نمی رسد و در عطش رسیدن به این خواسته می سوزد. معتاد به دلیل مصرف مداوم وابسته به مواد مخدر می شود و از مصرف آن در عذاب است. فرد معتاد افکار ، احساسات ، جسم ، زمان ، خانواده و ارزش خود را در اختیار مواد مخدر می گذارد. 


مهم ترین عوامل بوجود آورنده اعتیاد

اعتیاد یک دلیل واحد ندارد بلکه عوامل مختلف در بوجود آمدن آن نقش دارند. که در ادامه برخی از این عوامل را شرح می دهیم.

۱- عوامل اجتماعی:

  • ضعف مهارت های اجتماعی یا سازگاری
  • فشار و زورگویی دوستان
  • محیط اجتماعی
  • فقر
  • روابط نابسامان خانوادگی
  • مهاجرت
  • عدم توجه و کنترل والدین
  • نبود امکانات و شیوه های تفریحی
  • کمبود امکانات حمایتی خدماتی، درمانی و مشاوره ای
  • توسعه صنعتی
  • آسیب روحی (تجاوز یا آزار)
  • موقعیت های مخاطره آمیز

۲- عوامل فردی:

  • ژنتیک و وراثت
  • نوجوانی
  • جنسیت
  • صفات شخصیتی
  • اختلالات روانی
  • نگرش مثبت به مواد
  • مسائل روانی (بیماری روانی)
  •  نقص قوانین
  • اختلالات روحی
  • بیماری
  • ناتوانی جنسی ( در آقایان)

عوارض اعتیاد

 عوارض جسمی

مثل ضعف قوای جسمانی ، کاهش شدید وزن بدن ، خطر ابتلا به انواع سرطان و سکته قلبی ، اثر سوختگی در انگشتان ، استشمام مواد مخدر از شخص ، ناتوانی جنسی ، یبوست ، سرخ شدن چشم ها ، ورم کلیه ها و اشکال در دفع ادرار ، کم شدن یا زیاد شدن اشتها ، خشکی پوست ، شکنندگی ناخن ها ، کاهش تمایلات جنسی و…

 عوارض روانی

حدود ۶۰ درصد بیماران معتاد به مواد مخدر دچار یکی از اختلالات روانپزشکی می باشند که شایعترین آن افسردگی است. سایر عوارض روانی عصبانیت ، بی قراری ، خشونت ، اضطراب و استرس ، ضعف اراده و… می باشد.

عوارض خانوادگی

خشونت در خانواده ، نابسامانی خانوادگی و…

 عوارض اقتصادی

هزینه بالای استعمال مواد مخدر ، هزینه درمان و نگهداری معتادان و…

عوارض اجتماعی

عدم احساس مسئولیت نسبت به خانواده و جامعه ، عدم تمایل به برقراری رابطه دوستی با سایر همسالان ، نشر بیماری های واگیردار و خطرناک مثل ایدز ، هپاتیت و …

یکی از عوامل اصلی مبتلا به بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت ، مواد مخدر می‌باشد.

درمان و ترک اعتیاد

 

درمان و ترک اعتیاد
درمان و ترک اعتیاد

اعتیاد یک بیماری قابل درمان است. اما همان طور که اشاره کردیم برای درمان اعتیاد و ترک مواد مخدر خود شخص معتاد باید بخواهد تا درمان شود زیرا با به بند بستن و زندانی کردن فرد معتاد قطعا نمی توانید او را درمان کنید. برای درمان زمان مشخصی وجود ندارد ، بهتر است هر چه سریعتر اقدام شود. انجام این کار هم نیاز به کمک مشاوره اعتیاد دارد و هم کمک خانواده ها ، ابتدا باید علت بیماری را بجویید ، زیرا تا زمانی که علت را پیدا کنید ، فقط می توانید با روش های درمان جسمى و روانى به صورت موقت اعتیاد بیمار را درمان کنید. در این صورت فرد دوباره به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می کند. پس باید با آگاهی کامل از روش های درمان و با کمک مشاوره اعتیاد دست به انتخاب بهترین روش درمان بزنید.

یک مشاور اعتیاد با توجه به عواملی که در طول مدت بهبودی و ترک اعتیاد تاثیر گذار هستند ، مانند: توجه به پیشینه اعتیاد ، میزان گرایش فرد برای درمان ، میزان مصرف مواد مخدر ، ویژگی های شخصیتی و خانوادگی ، نوع ماده مصرفی ، میزان حمایت از فرد معتاد و بیماری های پیش آمده همراه با اعتیاد برای درمان فرد معتاد یک روش مناسب و درمان دارویی یا غیردارویی را انتخاب نمی نماید.


مشاوره ترک اعتیاد مواد مخدر به صورت تلفنی:

مراجعه کردن به مشاور و مراکز مشاور حضوری به دلیل بالا بودن هزینه و همچنین احتمال معطلی فرد ممکن است یکی از دلایلی باشد که افراد از مراجعه به مشاور پرهیز می کنند. مشاور ترک اعتیاد رایکو به صورت تلفنی برای جلوگیری از ضیق وقت و صرف هزینه بسیار از ساعت ۸ تا ۲۴ به صورت تلفنی مشاوره ترک اعتیاد ارائه می دهد. علاوه بر ارائه مشاوره ترک اعتیاد برای خود فردی که دچار اعتیاد شده است، برای کاهش اضطراب و استرس های خانواده های این افراد مشاوران با تجربه مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو با خانواده های این افراد هم مشاوره انجام می دهند. 

رفتار درمانی ترک اعتیاد

روش سنتی ترک اعتیاد ، سم زدایی است. یک فرآیند علمی است که معمولا به درستی رعایت نمی‌شود و فرد استفاده‌کننده بعد از دوران مصرف بلافاصله به سمت مواد برمی گردد و در آینده نیز با عوارض بیشتری مواجه خواهد شد.

دارو های ترک اعتیاد

  1. قرص بوپرنورفین ( B 2)
  2. قرص بوپرنورفین
  3. متادون

این داروها مسکن هستند و موجب تسکین دردهای شدید می شوند. جهت ترک اعتیاد به صورت سرپایی در مطب پزشک از این قرص ها استفاده می شود. باید توجه داشت که این دارو ها به عنوان جایگزین در سو مصرف مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته اگر مصرف متادون به طور مداوم باشد ، اعتیاد آور است و برای ترک آن می توانید از دارو های گیاهی استفاده کنید.

ترکیباتی که در این دارو ها استفاده می شود ، به این صورت است: گل گاوزبان ۱۰ گرم‏ ، هل سبز ۵ گرم ‏، زنجبیل ۵ گرم‏ ، اسطوخودوس ۱۰ گرم‏ ، میخک ۵ گرم‏ ، کتیرا ۵ گرم‏ ، نارگیل ۳۰ گرم‏ ، شقاقل ۱۰ گرم ‏، صندل سفید ۵ گرم ‏، آمله مقشر ۵ گرم‏ ، هلیله سیاه ۱۰ گرم‏ ، عسل نیم کیلو


انواع روش های ترک اعتیاد

با مطالعه موارد زیر راه مناسب برای درمان این بیماری را انتخاب کنید.

  • سقوط آزاد (ترک یابوئی): در این روش فرد معتاد به یک دفعه مصرف مواد را ترک می کند. مانند یک حیوان زخمی درد و رنج فراوانی را باید تحمل کند به همین دلیل به این روش یابوئی گفته می شود. در واقع یک شوک مخرب جسمی و روحی به بیمار وارد می گردد. به علت قطع مصرف مواد ، مرحله عکس العمل های آشکار که ۱ تا ۲ هفته طول می کشد بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود ، اما نشدنی نیست و کسانی هستند که این عوارض را تحمل می کنند. اجرای این روش به مدت ۱۰ ماه فرد معتاد را از اعتیاد رها می سازد.
  • ترک به همراه مصرف دارو: این روش شبیه سقوط آزاد است با این تفاوت که در هنگام قطع مصرف مواد مخدر فرد معتاد دارو مصرف می کند تا درد ناشی از ترک اعتیاد را بتواند تحمل کند.
  • ترک سنتی: این روش از زمان های قدیم مرسوم بوده به همین دلیل نام آن ترک سنتی است. این روش ترک ، کاهش تدریجی مصرف مواد مخدر است. به این صورت که هر روز مقداری از مصرف مواد مخدر کم می شود تا بتدریج به صفر برسد.

ترک سیگار

ترک سیگار
ترک سیگار

اگر سیگاری هستید ولی از آن خسته شدید و تمایل به ترک آن را دارید ، یا سیگار کشیدن افراد مهم زندگیتان شما را آزار می دهد ، همچنین دود سیگار برای فرزندانتان خیلی مضر است ، تمایل دارید تلاش کنید تا فرد سیگاری ، سیگار را ترک کند. وقتی مطمئن شدید که فرد سیگاری تمایل به ترک سیگار را دارد ، با او صحبت کنید تا اعتماد به نفسش را افزایش دهد. حمایت ، تشویق و محبت خود را از او دریغ نکنید. هرگز او را تهدید نکنید زیرا نتیجه عکس می دهد. اگر نمی توانید خود این کار را انجام دهید ، می توانید از کمک مشاوران استفاده کنید.

برخی از جوانان خصوصا پسران تصور می کنند چون سیگار رواج پیدا کرده ، اگر سیگاری نباشند در بین دوستانشان بچه به حساب می آیند و بدون توجه به عوارض خطرناک سیگار اقدام به مصرف آن می کنند. توجه کنید که در دود سیگار ۴۰ عنصر سرطان زا موجود است ، کشیدن سیگار عوارض فراوانی دارد که برای همه افراد مشهود است. به اختصار چند مورد از آنها را بیان می کنیم: انواع سرطان مانند( سرطان پوست ، زبان ، دهان ، غدد ، بزاق ، حلق ، بینی ، گلو ، مری ، حنجره ، معده ، کلیه ، آلت تناسلی مرد ، لوزالمعده ، مقعد و …)، پوکی استخوان ، چین و چروک ، سقط جنین و …

توجه کنید که هیچ وقت به یک دفعه اقدام به ترک سیگار نکنید زیرا ممکن است عوارض دیگری برای شما داشته باشد که از آن بی خبر هستید. شما می توانید با مشورت و کمک گرفتن از راهکار های مشاوران ترک سیگار اقدام به ترک آن در ۲۱ روز نمایید.

مشاوران ترک سیگار در روش های رایج یک لیست از مضرات سیگار را برای شما فراهم می کنند و به شما می گویند که اگر هر فرد سیگاری بتواند مدت مشخصی را سیگار نکشد ، در نهایت میل او به سیگار کم می شود و از عوارض سیگار در امان می ماند و می تواند دوباره از زندگی خود لذت ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترک اعتیاد به مواد مخدر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳۸ نظرها

    1. با سلام، بستگی به شرایط بدنی فرد مصرف کننده دارد، به طور کلی، مدت زمان ترک سریع هروئین بین ۲ تا ۴ روز زمان خواهد برد و اگر از روش سم زدایی تدریجی استفاده شود، بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز خواهد بود که مصرف کننده، هروئین را ترک کند. در هر دو حالت نیاز است که فرد مصرف کننده تحت مراقبت های ویژه درمانی باشد تا موفق به ترک هروئین شود. در صورتی که دوز مصرفی بالا باشد و در بازه طولانی استفاده شده باشد، لازم است دوره طولانی تری برای ترک هروئین طی شود.

    1. با سلام، متاسفانه بسیاری بر این باور غلط هستند که این ماده اعتیاد آور نیست اما ماری جوانا یا گل مخدری با اعتیاد آوری بالا است و مصرف آن باعث بروز علائم و عوارض جبران ناپذیری مانند: دیوانگی، ترس شدید، تزلزل شخصیتی، فرار از محل کار و منزل، امکان بروز انواع سرطان، اختلال در میل جنسی و کاهش آن، کاهش فعالیت سیستم دفاعی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری ها، ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی مانند مشکلات ناشی از مصرف سیگار و تنباکو ولی خطرناکتر، اختلال در سلول های جنسی و ایجاد ناباروری، بی انگیزگی در زندگی و کاهش علاقه
      زمینه ساز استفاده از مواد مخدر دیگر، خطر ابتلا به جنون در افراد مستعد، خنثی بودن نسبت به مشکلات، ایجاد حس وابستگی شدید در مصرف کننده می‌شود در فرد مصرف کننده میشود.

    1. با سلام و وقت بخیر، به طور کلی خروج سموم مخدر از بدن فرد معتاد، بین ۷ الی ۱۰ روز طول میکشد اما این مورد به طور قطعی به معنی ترک شیشه نمی باشد چرا که ترک اعتیاد به طور قطعی حدودا چند ماه به طور می انجامد.

    1. با سلام، در فاصله اندکی پس از مصرف هروئین، این ماده از سدهای خونی، مغزی عبور می‌کند. هرویین در مغز به سرعت به مرفین تبدیل شده و به گیرنده‌های افیونی که مسئول کنترل درد هستند، می‌چسبد و نواحی خاصی در مغز که مسئول ایجاد احساسات خوشایند هستند را فعال می‌سازد. هروئین به‌ویژه به این دلیل اعتیادآور است که به سرعت وارد مغز می‌شود و جایگزین اپیوئیدهای طبیعی مغز می‌گردد و بدین ترتیب مصرف مکرر آن باعث شکل‌گیری وابستگی جسمانی به حضور مداوم این ماده می‌گردد. زمانی که وابستگی جسمانی به هروئین شکل می‌گیرد، بدن با حضور دائمی مواد انطباق یافته و نرسیدن مواد به مغز باعث بروز سریع و ناگهانی علائم محرومیت از مواد در فرد می‌شود.

    1. با سلام و احترام، ترک اعتیاد به مواد مخدر در خانه در کنار همه مزایایی که دارد، می‌تواند با چالش‌هایی نیز همراه باشد. برای رسیدن به یک ترک پایدار لازم است که راه درستی برای غلبه بر این چالش پیدا کنید. چالش هایی که در پی خواهید داشت عبارتند از: وجود عوامل محرک در خانه که موجب ایجاد وسوسه در شما می شوند. وجود تنش های بین فردی در محیط خانه و خانواده که در اثر این مورد افراد به مصرف مواد روی می آورند، بیکاری و عدم فعالیت یکی از عوامل اصلی است که می‌تواند فکر مواد را دوباره به ذهن فرد بیاورد. افرادی که تصمیم می‌گیرند در خانه به ترک اعتیاد بپردازند، بیش از دیگران ممکن است دچار عدم فعالیت شوند و در نهایت انگیزه خود را برای ترک اعتیاد از دست بدهند. به طور کلی اگر توانایی غلبه با این چالش ها را دارید، می توانید نسبت به ترک مواد در منزل اقدام نمایید.

  1. سلام
    من ۳۰ سالمه خیلی وقته مصرف گل دارم یعنی ۶ ساله البته تو این سالها بوده یه مدتی ترک کردم ولی متاسفانه دوباره
    درگیرش شدم. از لحاظ قدرت حافظه و تمرکز واقعا ضربه خوردم. این روزا اصلا خواب ندارم .همیشه استرس دارم .کارم رو هم نمیتونم درست انجام بدم. ولقعا دیگ همیخوام برای همیشه ترکش کنم. خواهشن کمک کنید.

    1. با سلام، برای ترک گل می بایست حتما اراده قوی داشته باشید و تمامی ابزار مصرفی را دور بریزید، با دوستان مصرف کننده قطع ارتباط کنید و هر نوع ماده یا فضایی که ممکن است ذهن شما را به سمت مصرف مجدد ببرد، از خود دور کنید، سعی کنید بیشتر در جمع باشید و تنها نمانید. برای اینکه بتوانید ترک مصرف صحیحی داشته باشید؛ بهتر است از روانشناسان در این زمینه کمک بگیرید.

    1. با سلام و احترام، گل یکی از مواد مخدر نرم محسوب می شود، به همین دلیل اکثر مردم عقیده دارند که گل اعتیاد آور نمی باشد. برای ترک اعتیاد به این ماده، به ایشان کمک کنید تا گل و لوازم مورد نیاز برای مصرف آن را دور بریزد، چرا که در این صورت دسترسی محدود تر می شود. گاهی برای افرادی که دارای اعتیاد به گل هستند، مصرف ریتالین در مراکز ترک اعتیاد در شرایط خاصی، توصیه می شود اما باید بدانید مصرف خود سرانه و بدون دانستن دوز مناسب هیچ کمکی در ترک گل نخواهد کرد، بهترین روش برای ترک اعتیاد به گل، داشتن ارتبط طولانی مدت با روانشناس متخصص این حوزه می باشد.

  2. سلام خوبین؟ من یه شوهر دارم ۴۰ سالشه اعتیاد داره به شیشه خیلی اخلاقش بده و بد رفتاری میکنه به حرفاییی که من میزنم اهمیت نمیده پیش فامیل زود پرخاشگری میکنه. چیکار کنم که بتونه اعتیادش رو ترک کنه؟

    1. با سلام، در صورتی ترک اعتیاد به شیشه در فرد بیمار نتیجه‌بخش خواهد بود که وی تمایل و رغبت به آن داشته باشد و اگر فرد به اجبار ترک داده شود نتیجه‌ی درمان موثر نخواهد بود. همچنین آگاهی فرد از روند درمان باعث نتیجه بخش بودن می‌شود. ترک اعتیاد به شیشه به طور کامل ۲ تا ۸ ماه طول می‌کشد و مدت زمان آن بستگی به مقدار و مدت زمان مصرف، آمادگی روحی و بدنی، مقاومت بدنی و تمایل فرد دارد. اگر مدت زمان طولانی و مقدار زیادی از این ماده‌ی مخدر را مصرف کند، به دلیل تاثیری که شیشه روی جسم و ذهن گذاشته، ممکن است در خانه دچار مشکل شود. اما اگر زیر نظر پزشک و روان‌شناس قصد ترک شیشه در خانه را داشته باشد، احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود.

  3. سلام برادرم مدت ۵ ماه داره ظاهرا مواد مصرف میکنه و یکی از پسرخاله هامم گفته داره گل میزنه ولی خودش گردن نمیگیره میشه لطفا بگید علائم مصرفش چیه؟

    1. با سلام؛ علائم ظاهری مصرف مواد مخدر گل شامل: قرمزی چشم ها، سرفه خشک، مشکلات، از دست دادن وزن، بی قراری، از دست دادن کنترل رفتاری و … است.

    1. با سلام و درود، از آنجایی که هروئین ماده مخدر بسیار قوی است، ترک آن با مشکلاتی همراه می شود، برخی افراد به دلایلی تمایل دارند، ترک هروئین را در خانه خود انجام دهند، اما به دلیل ایجاد احساس درد و عوارض دیگر، معمولا فرد مجدد به مصرف آن روی می آورد، به همین خاطر پیشنهاد میکنیم اگر تمایل دارید مراحل ترک را از خانه خود آغاز کنید حتما تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد باشید. همانطور که اشاره شد، قطع مصرف و ترک هروئین، نیاز به مراقبت های دائم و ویژه دارد، از همین رو نیاز است یک نفر دائما در حال مراقبت و پرستاری از شما باشد اما پیشنهاد ما به عنوان بهترین روش ترک هروئین، مراجعه به مراکز تخصصی ترک اعتیاد و کمک گرفتن از افراد متخصص این حوزه می باشد.

  4. سلام۵۵ سالمه و مدت ۲۰ساله به تریاک اعتیاد دارم، به تازگی دخترم ازدواج کرده و جلوی دامادم خجالت میکشم بفهمه اعتیاد دارم میخام ترک کنم چیکارکنم

    1. با سلام و احترام، برای ترک اعتیاد به این ماده مخدر در منزل، میتوان از برخی داروهای ترک اعتیاد استفاده کرد. قرص متادون و B2 از جمله داروهایی هستند که برای ترک اعتیاد استفاده می شود، البته اینکار باید حتما با تجویز و نظر پزشک متخصص انجام شود، چرا که در غیر این صورت نه تنها جوابی نخواهید گرفت، بلکه به داروهای ذکر شده نیز اعتیاد پیدا خواهید کرد. متادون معمولا سبب بهبود وضعیت عمومی بیمار و کاهش علائم روانی ناشی از ترک می شود اما در صورتی که به صورت خودسرانه و بدون تجویز و تعیین میزان دقیق استفاده، مصرف گردد موجب ایجاد اعتیاد خواهد شد.

  5. سلام آقا خسته نباشید من ۲۸ سالمه ۲ سالی هست که گل میکشم. الان دکتر بهم گفته که پوکی استخون گرفتم بنظر شما بخاطر گل کشیدنه؟ اگه ترک کنم خوب میشم؟

    1. با سلام، برخی از عوارض مصرف گل یا ماریجوانا می تواند شامل: اختلال در مهارت‌های حرکتی، خشکی دهان، بروز مشکلات تنفسی، کاهش ایمنی بدن، بروز برونشیت، ایجاد اختلالات جنسی، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون و سرگیجه باشد. در دوره ترک نیز برخی از عوارض جسمانی و روانی وجود دارد که فرد را درگیر خود می‌کند. اما با گذشت زمان این عوارض کاهش پیدا می‌کنند.

    1. با سلام، مدت زمان ترک شیره تریاک به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی شیره در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

  6. سلام کارشناس محترم. من ۴۵ سالمه دوتا بچه هم دارم ولی دو ماهی میشه که اعتیاد شدیدی به تریاک پیدا کردیم. میشه یه راهی بگید که بدون اینکه بیشتر از این اعتیاد پیدا کنم بتونم ترک کنم من دنبال یه راه سریع هستم

    1. با سلام و درود،در روش ترک ناگهانی با قطع یکباره ماده مخدر به بدن شما شوک وارد می شود و معمولا با روش هایی مانند بستن شما به تخت، از مصرف منعتان میکنند. این روش نه تنها روش مطلوبی به حساب نمی آید بلکه در اعتیاد به برخی مواد مخدر باعث مرگ فرد مبتلا به سوء مصرف ماده مخدر نیز می شود. معمولا افراد در اولین فرصت بعد از رهایی از این شرایط دوباره به مصرف مخدر روی می آورند و بیماری درمان نمی شود. یکی از بهترین و اصولی ترین روش های ترک اعتیاد روش کنار گذاشتن تدریجی مواد مخدر است. در این روش با کمک افراد متخصص دوز مخدرهای دریافتی به مرور کاهش یافته از میزان آن کم می شود. بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز بدن فرد سم زدایی شده و به ترک اعتیاد کامل می رسد.

  7. سلام قربان خسته نباشید اگه جواب منو بدین خدا شاهده براتون جبران میکنم اگه خوب بشم نمیخوام الکی وقت شما رو بگیرم قربان من مدت ده ساله اعتیاد به تریاک و شیره دارم هر دوسال یه بار ترک کردم ولی بعد از چن ماه پاکی دستم به کار نمیرفت چون ازدواج اجباری داشتم و افسرده شده بودم دوسال قبل از زندگی اجباری راحت شدم و دوباره ترک کردم و با اینکه سرحال و تپل شده بودم و روحیه ی بالایی داشتم ولی متاسفانه بعد پنج ماه دوباره نتونستم برم سرکار دستم به کار نمیرفت و خیلی برام سخت بود کار کردن واسه همین دوباره کشیدم که کار کنم حالا شما راهنمایی کنین این بار که ترک کردم چی کار کنم که بتونم بعد ترک کردن برم سرکار مشاور ترک اعتیاد میتونه کمکم کنه؟ من سی و سه سالمه مجردم شغلم مکانیک موتور سیکلته جواب بدین ممنون میشم

    1. با سلام و درود، برای ترک همیشگی تریاک و کنترل علائم آن می‌بایست دوره بستری برای ترک تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد و بعد از زمان سم زدایی نیز دوره درمانی خود را تحت نظر پزشک و روانشناس ادامه دهید.

  8. سلام وقت بخیر من باهمسرم دردوران عقد هستیم وایشان قبلا معتاد بودن وسه سال ترک کردن وزمان عقدبامن گفتن پاکه اما الان یه ماهه که فهمیدم مصرف داره وازمایشات مورفین وشیشه نشون داده والان هم درکمپ هست .میخواستم بدونم چه مدت زمان باید توکمپ باشه تامطمعن بشم کاملا ازسرش افتاده وپاکه ؟؟اصلا امکان داره برای همیشه ترک کنه که من زندگیمو باهاش ادامه بدم وبهش فرصت مجدد بدم یانه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. با سلام و درود، طول دوره درمان اعتیاد و سم زدایی بدن از مواد با توجه به شرایط جسمی، مقدار و زمان مصرف مشخص می‌گردد.

  9. سلام من چندسال هست که یک عدد کلونازپام استفاده میکردم برای خوابیدن والان شده شبی ۲عدد ویک ماه هم که شیشه مصرف میکنم وازلحاظ روحی روانی وحتی وزنی بدجور. داغونم اما میخوام بدون اینکه کسی متوجه بشه خودمو بستری کنم نهایتا تو بیمارستان و یک هفته میتونم ناپدید بشم ویکی نفهمه

    1. با سلام و درود، با مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد و داشتن مقاومت نسبت به ترک عمل ذکر شده، می توانید سلامت خود را به دست بیاورید.

  10. سوال من این است که برای ترک اعتیاد متادون و شیشه چقدر وقت لازم است و هزینه آن چقدر هست من خودم به کمک نیاز دارم

    1. با سلام و درود، مدت زمان ترک شیشه به عواملی مانند: شرایط سنی شخص مصرف کننده، مدت زمان مصرف و دوز مصرفی در روز بستگی دارد و میتواند یک هفته تا سه هفته دوره بستری بیمار زمان ببرد.

  11. سلام نامزد من اعتیاد داره به گل. ولی نه دائم مثلا چند سال پیش مصرف کرده ب دلیل مشکلات و ترک کرده و الان اخیرا دوباره مصرف کرده. آیا واقعا میتونه ترک کنه؟
    با این اختلالات رفتاری ک پیدا کرده آیا با ترکش کامل از بین میره یا خیر؟

    1. باسلام . مصرف گل می تواند باعث به وجود آمدن اختلال در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت ، مشکلات تنفسی ، تغییر رفتار ، افزایش ضربان قلب و … شود و در صورت اراده به ترک مصرف و با استفاده از رهکارهای اصولی و صحیح ترک کردن و همراهی خانواده و به وجود آوردن محیطی امن و صمیمانه و پر کردن وقت های خالی قطعا موفق به ترک مصرف می شوند و زندگی به روال رایج باز می گردد و عادات رفتاری جدید به وجود آمده ، از بین می روند .
      اما مهمترین نکته در این کیس ، عود مصرف است . باتوجه به اینکه قبلا این مراحل تکرار شده و بازگشت مجدد به اعتیاد به وجود آمده است ، توصیه ی ما پیدا کردن ضعف ها و خلاءهای موجود و علت عود مصرف در دوره ی قبل است . شما با پیدا کردن دلایل این موضوع ، می توانید کمک به ترک مصرف وی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره