ازدواج

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های فرد مناسب برای ازدواج با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

ازدواج معقوله ای است که برای دختران و پسران دارای استرس زیادی می باشد از این جهت که چه فردی را انتخاب کنند؟ با چه فردی خوشبخت می شوند ؟ چه انتخابی داشته باشند تا در آینده از آن پشیمان نشوند؟ تمام این سوالات می تواند ذهن دختر و پسری را که می خواهد تصمیم به ازدواج بگیرد را درگیر کند. یکی دیگر از مسائلی که در تصمیم گیری های ازدواج بسیار مهم می باشد این است که ازدواج صرفا برای فرار از اختلافات و دعواهای والدین ، شرایط بد مالی و موضوعاتی از این قبیل نباشد. این جمله که بعد از ازدواج به یکدیگر علاقمند می شوید و عشق به مرور زمان پیش می آید جملاتی است که برای همه ما آشنا می باشد ولی مسئله ای که وجود دارد این است که همیشه صحت ندارد ، فقط زمانی می تواند این طور باشد که ازدواج با معیارهای درست و عاقلانه انجام شود. بسیاری از جوانان با توجه به طلاق های امروزه و زندگی های ناموفق ترس از ازدواج دارند به همین دلیل سعی می کنند از ازدواج فرار کنند و این پیش زمینه و تفکر را دارند که زندگی مجردی بسیار بهتر از متاهلی است. ما در این نوشتار سعی کرده ایم درباره ازدواج درست و اینکه چه کسانی می توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشد صحبت می کنیم.


ازدواج موفق چیست؟

ازدواج موفق از نظر هر فردی معنای متفاوتی دارد ولی مسئله ای که وجود دارد این است که ملاک اصلی تمامی دختران و پسران رسیدن به تفاهم است که برای رسیدن به آن دختران و پسرانی که تصمیم به ازدواج گرفته اند باید یک سری مسائل را در نظر داشته باشند تا به یک ازدواج درست و موفق برسند. مسئله ای که وجود دارد این است محیط های زندگی شخصی و اجتماعی که دختران و پسران در آن زندگی می کنند متفاوت است و همین موضوع باعث می شود که نگرانی ها و دردسر های بسیاری به وجود آید. از این رو شناخت ویژگی های مطلوب و مناسب زن و مرد شاخص های مهمی است که با توجه به آن می توان انتخاب درست و عقلانی داشت. البته باید این را هم در نظر بگیریم که هیچ ازدواجی بدون مشکل ، بی عیب و نقص نیست و حتی در ازدواج های موفق هم مشکلات وجود دارد.

زمانی می توانید همسر خوبی برای ازدواج انتخاب کنید که خودتان همسر مناسبی باشید و زمانی می توانید با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید که با خانواده خود یعنی پدر ، مادر ، خواهر و برادر خود رابطه خوبی داشته باشید.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

برای تمامی جوانان و کسانی که تصمیم به ازدواج می گیرند معیارها و ملاک هایی وجود دارد که با توجه به آن تصمیم می گیرند و با توجه به این ملاک ها تمام گزینه های خود را رد می کنند. در این بین افرادی هم هستند که ازدواج با آن ها توصیه نمی شود. ما در ذیل به طور مختصر به توضیح درباره خصوصیات این افراد می پردازیم.

 افراد دارای اختلال اسکیزوئید (Schizoid): این افراد بسیار گوشه گیر و منزوی هستند و از ارتباط اجتماعی با دیگران هیچ لذتی نمی برند ، گرچه ممکن است عاشق شوند و برای رسیدن به عشقشان هر کاری کنند ولی بعد از ازدواج دوباره به حالت قبل خودشان بر میگردند. از این رو می توان گفت که ازدواج با این افراد توصیه می شود.

فردی که دارای اعتیاد است: پیش آمده است برخی از خانواده ها با توجه به این که درباره اعتیاد فرزندشان آگاهی دارند ولی با این باور که بعد از ازدواج همه چیز درست می شود فرزندشان را مجبور به ازدواج می کنند ، ازدواج با فردی که اعتیاد دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود به این دلیل که فرد معتاد به دلیل اعتیادی که دارد هیچ فعالیتی در زندگی ندارد ، کار نمی کند و انگیزه ای برای بهتر شدن و ساختن یک زندگی ایده آل نخواهد داشت.

افراد دارای اختلال شخصیت پارانوئید: این افراد که با نام های بدبین ، بد دل و شکاک معروف هستند نمی توانند گزینه ی مناسبی برای ازدواج باشند. زیرا به محض اینکه کوچک ترین اشتباهی از همسر خود و یا فرزندشان ببینند به طور کل اعتمادشان را نسبت به آن ها از دست می دهند ، زندگی کردن با این افراد بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد زیرا بسیار کینه ای هستند و اگر از اطرافیان خود کوچکترین اشتباهی ببینند رابطه شان را با آن ها قطع می کنند. 

افراد نابالغ: انتخاب فردی که به طور کامل از لحاظ فکری ، جسمی و عقلی به بلوغ نرسیده است نمی تواند انتخاب درستی برای شما باشد. ممکن است پس از این که به بلوغ رسید از اینکه شما را انتخاب کرده است پشیمان شود. 

فردی که بی بند و بار است: افرادی که بی بند و بار هستند هیچ رغبت و انگیزه ای برای داشتن یک زندگی آرام و با آرامش ندارند ، زیرا هر کاری که خودشان دلشان بخواهد انجام می دهند و توجهی به همسر خود ، عقاید و نظراتش نمی کنند. همچنین ممکن است این افراد به همسر خود خیانت هم کنند.

فرد بدخو و عصبانی: این افراد خیلی سریع از کوره در می روند و عصبانی می شوند ، منظور ما از این افراد کسانی نیستند که در طول روز و به طور معمول عصبانی می شوند زیرا به این افراد نمی توان بدخو و عصبانی گفت ، فردی که عصبانی و بدخو است در تمامی شرایط و موقعیت ها با هر فردی با عصبانیت و رفتارهای خشن برخورد می کند ، به همین دلیل نمی تواند گزینه ی مناسبی برای ازدواج باشد. 

اختلال جنسی: افرادی که دچار اختلالات جنسی از جمله خود ارضایی ، کودک آزاری ، همجنس گرایی و … هستند نمی توانند برای ازدواج گزینه مناسبی باشند ، زیرا یکی از مسائلی که در ازدواج مهم است داشتن روابط زناشویی خوب است از این رو افرادی که دارای اختلال های جنسی هستند نمی توانند در زندگی مشترک با همسر خود رابطه ی خوبی داشته باشند. می توانید جهت مطالعه مطلب تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی بر روی لینک کلیک نمایید.

به غیر از مواردی که به آنها اشاره کردیم ازدواج با مردان خسیس ، دمدمی مزاج ، گوشه گیر ، بی اراده و هوس باز و همینطور زنانی که به خانواده خودشان شدیدا وابسته و از خود راضی و لوس هستند توصیه نمی شود. علاوه بر آن فردی که دارای اختلالات روانی از جمله شخصیت بدبین و بدگمان ، اختلال شخصیت ضداجتماعی ، اختلال شخصیت دو قطبی و اختلال شخصیت آزار پذیر نمی تواند گزینه مناسبی برای ازدواج باشد. همچنین می توانید جهت مطالعه مطلب چگونه با خانواده همسر خود رفتار کنیم بر روی لینک کلیک نمایید.


باید توجه داشته باشید فردی را برای ازدواج انتخاب کنید که :

  • بتوانید فردی را که برای ازدواج انتخاب کرده اید همان طور که است دوستش داشته باشید و در تمامی مراحل زندگی از علاقه تان نسبت به او کم نشود.
  • فردی که انتخاب می کنید در آینده بتواند پدری خوب برای فرزندان شما باشد. 
  • شما باید بتوانید درباره خواسته هایتان با همسرتان صحبت کنید و با او رابطه صمیمی با کیفیتی داشته باشید. 
  • ویژگی های خوبی که پدر و مادر شما دارد و شما این ویژگی ها را می پذیرید را دارا باشد. 
  • مسئله بسیار مهم بعدی این است که با فرهنگ شما سازگاری داشته باشد. 
  • داشتن سطح اجتماعی یکسان می تواند یکی از عوامل موثر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های فرد مناسب برای ازدواج با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. سلام ، نظرتون راجب ازدواج با آدم های بدبین چیه ؟ من دوس پسرم رو خیلی دوست دارم ولی وقتایی که نمیتونم جواب تلفنش رو به هردلیلی بدم همش فکر میکنه در حال خیانت به اون هستم در صورتی که اینطوری نیست.

    1. با سلام، باید توجه داشته باشید که بدبینی یا به اصطلاح پارانویا می تونه بنا به دلایل متفاوتی رخ بده ؛ چیزی که برای ما مهم هست، شدت و میزان تکرار آن در کنار سایر علایم می باشد که در صورت عود میتواند به اختلال پارانوئید تبدیل شود که مقداری نگران کننده است ، در نهایت توصیه اکید ما احتیاط در تصمیم گیری برای بنای زندگی مشترک با این افراد می باشد.

  2. سلام یه خواستگار دارم اصلا ظاهر قشنگی نداره ولی از نظر اخلاقی و جایگاه اجتماعی خیلی شرایط خوبی داره به نظرتون باید قبولش کنم یا این ظاهر میتونه در آینده ما رو به مشکل بندازه

    1. با سلام و وقت بخیر، ملاک و معیارهای ازدواج برای هر شخص مطابق با شرایط و انتظارات ممکن است متفاوت باشد، ولی در کل همه ما دوست داریم شخصی را به عنوان شریک زندگی انتخاب کنیم که از جهات مختلف، مانند سن، موقعیت اجتماعی، زمینه تحصیلی و … شبیه به ما باشد. باید بدانید منظور از اهمیت ظاهر در ازدواج، صرفا داشتن صورت زیبا نیست و شخصی ممکن است با داشتن شخصیت، لحن و تن صدای جذاب، زیبا به نظر برسد و در عین حال نباید فراموش کنید که ظاهر زیبا در طولانی مدت نمی تواند خلاهای شخصیتی را پر کند، پس در نتیجه، اخلاق و داشتن شخصیت مورد قبول، می تواند نسبت به ظاهر اولویت مهم تری باشد.

  3. من یه خواستگار دارم خیلی دوسش دارم ولی چون سیگار میکشه بابام اجازه نمیده بهش برم بنظر شما ازدواج با این فرد مشکل ساز میشه برام؟

    1. با سلام، اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم افرادی که به بلوغ لازم نرسیده اند، تناسب همه جانبه را با ما ندارند، دچار هنجار شخصیتی و اخلاقی هستند، دچار اعتیاد هستند، فعالیت غیر قانونی دارند و . . . اشتباه است.

  4. سلام من یک ماهه نامزد کردم فکر میکنم این اقا مشکل روحی روانی داره هنوز هیچی نشده از من رابطه های خشن میخاد من از تنها موندن باهاش واقطعا میترسم، میترسمم به خانوادم بگم و این رابطه رو تموم کنم.

    1. با سلام و درود، انتخاب همسر یک انتخاب مادام العمر است و با این تصمیم قرار است مرد و زن برای مدت طولانی در کنار هم بمانند که این ارتباط منوط به شرایطی است که هر دو دارای سلامت روان باشند. همانطور که میدانید درخواست رابطه خشن نشان دهنده یک مشکل روانی می باشد، و ازدواج با اینگونه افراد می تواند پیامدهای جبران ناپذیری در پی داشته باشد. اگر این فرد به مراجعه به روانشناس و شروع درمان تمایل نشان می دهد، مشکلی از بابت ازدواج نخواهد بود ولی اگر فکر میکنید بیماری ایشان قابل درمان نمی باشد، از این ازدواج و رابطه به طور کلی دوری نمایید.

    1. با سلام و وقت بخیر، مطابق با شرایط حال حاضر جامعه، شغل در ازدواج یکی از معیار هایی است که مشاوران این حوزه معتقد هستند که باید به عنوان یکی از معیار اصلی در نظر گرفته شود چرا که عدم رضایت از شغل و نداشتن درآمد کافی، می تواند به اختلافات بین زوجین دامن زده و حتی موجب طلاق شود. در نظر گرفتن درآمد همسر، یکی از معیارهای خیلی مهم است که به سطح توقع شما و خانواده تان بستگی دارد، اگر شخصیت جاه طلبی دارید که مبلغ زیادی را به طور ماهیانه صرف امور مختلف می کنید یا به اصطلاح ولخرج هستید، پیشنهاد می کنیم در تصمیم خود منطقی تر عمل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره