خانواده

چگونه با خانواده همسر خود رفتار کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی برخورد با خانواده همسر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

زمانی که دختر و پسر تصمیم به ازدواج می گیرند متوجه این موضوع هستند که از این پس وارد یک خانواده جدید می شوند که خودشان هم جزئی از اعضای آن به شمار می روند. ولی مسئله ای که وجود دارد این است که به دلیل تفاوت در نحوه تربیت و فرهنگ هر خانواده گاها ممکن است در برقراری رابطه با خانواده همسر مشکلات و اختلافاتی به وجود آید. در برخی موارد این اختلافات به اندازه ای شدت پیدا می کند که در نهایت باعث جدایی و طلاق در آن ها می شود. 

تفاوت های فرهنگی و نحوه تربیت خانواده ها می تواند عامل جدایی و طلاق زوجین باشد.

نحوه رفتار صحیح با خانواده همسر

در این بخش راهکارهایی برای حل مشکلات و نحوه رفتار صحیح با خانواده همسر را بیان می نماییم.

سعی کنید با همسر خود مشورت کنید: از همسرتان بخواهید درباره خصوصیات و ویژگی های خانواده اش برای شما توضیح دهد ، زیرا همسرتان بهتر از هر  شخص دیگری خانواده خود را می شناسد.

با مادرشوهرتان مهربان باشید: سعی کنید تا جایی که امکانش وجود دارد در حضور مادر شوهرتان عصبانی نشوید و با رعایت کردن ادب و احترام بین خود و مادر شوهرتان رابطه خوبی با او برقرار کنید برای مثال گاهی اوقات به آشپزخانه نزد او بروید و در کار ها کمکش کنید.

مرزهایی برای خودتان مشخص کنید: هر چند خانواده همسرتان برای شما با ارزش و قابل احترام می باشد ولی مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که باید در رفت و آمد ها و نحوه رفتارتان با خانواده همسرتان حد و مرز خود را رعایت کنید سعی کنید با احترام رفتار کنید و بیش از اندازه صمیمی نشوید. 

در برخی از تصمیم گیری ها نظر خانواده همسرتان را هم بپرسید: شاید در این مورد بسیاری از زوجین با خود بگویند که خودشان می توانند درباره مسائل مربوط به زندگی خود تصمیم بگیرند و این کار را نوعی دخالت دیگران در زندگی خود می دانند. ولی نظرخواهی در برخی از تصمیم گیری ها به این معنا نمی باشد که شما با توجه به نظر آن ها کاری را انجام دهید ، زیرا تصمیم گیرنده آخر خود شما هستید و هدف از این کار این است که نشان می دهد شما برای آن ها احترام و ارزش قائل می شوید.

ندانسته قضاوت نکنید: این تفکرات را نداشته باشید که خانواده همسرتان خبیث هستند و خوبی شما را نمی خواهند ، این تفکرات باعث می شود که شما همیشه دید منفی نسبت به خانواده همسر خود داشته باشید. سعی کنید در رابطه با خانواده شریک زندگیتان مثبت اندیش باشید و با حسن نیت وارد خانواده شان شوید.

فرزندتان را خودتان نگهداری کنید:

 

فرزندتان را خودتان نگهداری کنید
فرزندتان را خودتان نگهداری کنید

 یکی از اشتباهات رایجی که اغلب زوج ها انجام می دهند این است که گمان می کنند ، نگهداری فرزندانشان وظیفه خانواده همسرشان می باشد ، انجام این عمل کاملا نادرست است زیرا خانواده همسر شما صرفا نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ را برای فرزندتان دارند ، زمانی که شما نگهداری فرزندتان را به عهده آن ها می گذارید کودک تمامی رفتار آن ها را الگو برداری می کند و باعث می شود که کودک شما در یادگیری رفتار ها و تربیت از دو سری والدین خود آموزش ببیند ، علاوه بر آن ، این کار باعث می شود تا خانواده همسر شما در تربیت کودکتان حق دخالت بیشتری داشته باشند.

سنجیده و عاقلانه رفتار کنید: باید پخته و عاقلانه رفتار کنید ، این حقیقت را بپذیرید که خانواده همسرتان مانند پدر و مادر خودتان نیستند ، پدر و مادرتان شما را دوست دارند ولی نباید این انتظار را از خانواده همسر خود داشته باشید ، می توانید به طور صحیح این تفاوت را مدیریت کنید.  

خودتان را جای خانواده همسرتان قرار دهید: در برخی از مسائل برای دقایقی سعی کنید خودتان را به جای خانواده همسرتان قرار دهید و از دید آن ها مسائل را ببینید ، این کار باعث می شود تا نگرش شما در رابطه با رفتار خانواده همسرتان تغییر کند.

درباره علت ناراحتی خود صحبت کنید: 

 

درباره علت ناراحتی خود صحبت کنید
درباره علت ناراحتی خود صحبت کنید

اگر خانواده همسر شما رفتار و یا برخوردی با شما داشته که باعث ناراحتی شما شده است سعی کنید درباره مسئله ای که باعث دلخوری شما شده ، با لحنی درست صحبت کنید زیرا تا زمانی که درباره احساسات و ناراحتی های ناشی از رفتار خانواده همسرتان با آن ها صحبت نکنید هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

اجازه دهید همسرتان زمانی را هم با خانواده اش بگذراند: بهتر است گاهی اوقات همسرتان زمانی را برای خانواده خود اختصاص دهد ، با این کار خانواده همسر شما این فکر را نمی کند که شما می خواهید او را از خانواده اش جدا کنید و دوست ندارید که همسرتان رابطه ای با خانواده خود برقرار کند.

علاوه بر راهکارهایی که درباره آن ها صحبت کردیم می توانید در زمان هایی که همسرتان حضور ندارد به دیدن خانواده همسرتان بروید و یا با آن ها تماس بگیرید ، زیرا این کار شما باعث می شود تا خانواده اش بدانند که شما صرفا به اصرار همسرتان با آن ها رابطه برقرار نمی کنید بلکه خودتان علاقه دارید که با آن ها رفت و آمد و ارتباط داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی برخورد با خانواده همسر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۶ نظرها

    1. با سلام و درود، یکی از اولین مواردی که باید رعایت شود، این است که ارتباط بین خود و همسرتان را بهبود دهید. هر چقدر رابطه شما و همسرتان بهتر و صمیمی تر باشد، قطعا مادر شوهر کمتر قادر به نفوذ و دخالت در زندگی شما خواهد بود. حد و مرزها و چارچوب های نامرئی زندگیتان را مشخص کنید. یکی دیگر از روش های کاهش دخالت مادر شوهر در زندگی این باشد که برای ایجاد صمیمیت در خانواده همسر تلاش کنید و فاصله ارتباطی را کمتر نمایید. هیچ لزومی ندارد در مورد جزئیات و مسائل زندگی خود، خصوصاً تفریحات یا حتی رابطه عاشقانه تان با همسر چیزی به مادرشوهر و یا سایر اعضای خانواده خود و دیگران بگوئید. این موضوع موجب می شود که دیگران نسبت به زندگی شما حسادت کنند و به همین دلیل حتی به طور ناخودآگاه موجب دخالت مادر شوهر در زندگی شود.

  1. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه. منو همسرم ۳ ساله ازدواج کردیم ما طبقه بالایی خونه مادر شوهرم زندگی میکنیم. مادرشوهرم خیلی تو زندگی ما دخالت میکنه واقعا خسته و کلافم کرده. نمیتونم به شوهرمم بگم بالاخره مادرشه ناراحت میشه. میشه بگید چیکار کنم؟

    1. با سلام، دخالت با دلسوزی و مشورت متفاوت است. فردی که در زندگی شما دخالت می کند با نادیده گرفتن صلاحیت شما، در هر مورد کوچک و بزرگی سعی در اعمال نظر خود را دارد و اگر به غیر از نظر او رفتار کنید با سرزنش او مواجه می شوید. بنابراین اگر کسی سعی در دخالت و اظهارنظر در مورد زندگی شما داشت باید در نهایت ادب و احترام از محبت و توجه او تشکر کرده و بگوئید که تصمیم آخر را پس از مشورت با همسرتان خواهید گرفت. این موضوع را مدام با خود تکرار کنید که هر فردی عقاید و سلیقه منحصر به فرد خود را دارد که شاید مورد قبول من نباشد اما برای خودش قابل احترام است. مثلا اگر مادرشوهر شما توقعی دارد یا حرفی می زند که منجر به ناراحتی شما می شود و … با خود تکرار کنید که نظر او این است و عقیده هر کس برای خودش محترم است بنابراین نباید اعتراض کنم که چرا این گونه رفتار می کند. اگر سرک کشیدن مادر شوهرتان در بسیاری از کارهای شما را می بینید دلیل بر بدجنسی او نیست زیرا ممکن است از روی نگرانی های مادرانه یا کنجکاوی های زنانه باشد. بسیاری از مادرها در اوایل زندگی فرزندانشان چنین مسئله ای را تجربه می کنند .زیاد نگران این موضوع نباشید، چرا که مقطعی است و با گذر زمان با مستقل شدن فرزندشان کنار خواهند آمد.

  2. من سرکار میرم ارایشگر هستم . مهد کودک الان تو شرایط کرونا خطرناکه خانواده خودم شهرستان زندگی میکنن خانواده همسرم اینجا هستن طبقه پایین خونمون. درسته که بچمو بدم نگه دارن یا بنظرتون بده؟

    1. با سلام و وقت بخیر، یکی از اشتباهات بزرگی که بانوان شاغل انجام می دهند، این است که تصور می کنند در طول دوران شاغلی، نگهداری فرزند بر عهده خانواده شوهر است، انجام این عمل کاملا نادرست است، چرا که خانواده شوهر، صرفا نقش پدر بزرگ و مادر بزرگ را می بایست ایفا کنند. در صورتی که کودک ساعات زیادی را در منزل خانواده همسر بگذراند، کودک در تمامی رفتارهای خود، از آنها الگوبرداری می کند و باعث می شود که کودک در یادگیری رفتار ها و تربیت از دو سری خانواده آموزش ببیند و متوجه رفتار درست و غلط نباشد، پس تا جایی که ممکن است ساعت کاری خود را کاهش دهید تا بیشتر اوقات را با فرزند صرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره