اعتیاد و مواد مخدر

درباره ماده مخدر گل(ماری جوانا) چه می دانید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماده مخدر گل(ماری جوانا) با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

یکی از مواد مخدری که امروزه افراد بسیاری را به خود جذب کرده است ، گل (ماری جوانا) می باشد که عموما جوانان و دانشجویان از آن برای فرار از مشکلات زندگی ، پر کردن خلاء عاطفی و روحی استفاده می کنند. شاید تصور اغلب مردم این باشد که مصرف گل هیچ گونه عوارض و مضراتی بر بدن ندارد در حالی که مصرف آن می تواند علاوه بر این که زمینه اعتیاد به مواد مخدر دیگر را فراهم می کند ، عوارض و آسیب های بسیاری نیز بر بدن وارد کند. در واقع پس از مصرف این ماده مخدر فرد دچار تغییرات رفتاری در طول روز می شود و پس از اینکه از مصرف آن مدت زمان طولانی گذشته باشد فرد تبدیل به شخصی پرخاشگر ، عصبی و بی قرار می شود. در این بخش از رایکو به بررسی این ماده مخدر خطرناک و همچنین عوارض مصرف آن می پردازیم.


گل (ماری جوآنا) چیست؟

این ماده ی مخدر از شاهدانه یا گیاه کانابیس به دست می آید و تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) دو ماده ی اصلی موجود در گیاه ماری جوآنا می باشد که این دو ماده باعث ترشح دوپامین (ماده ای که باعث به وجود آمدن حالات سرخوشی) است ، می شود ، هر چند نتایج برخی از مطالعات و تحقیقات مبنی بر آن است که این ماده مخدر باعث کاهش و تسکین درد در فرد می شود ولی مصرف آن عوارض و اثرات بسیاری بر بدن دارد. در واقع گل (ماری جوآنا) بین ۲ تا ۶ ساعت پس از مصرف اثر خود را می گذارد و فرد هنگام ترک درد های جسمانی بسیار شدیدی را حس می کند. می توانید برای مطالعه مطلب بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد به ماده مخدر گل بر روی لینک کلیک نمایید.

تاثیر ماری جوآنا یا همان گل بین ۴ تا ۱۰ ساعت می باشد و فردای روز مصرف هیچ اثری از آن در بدن شخص باقی نمی ماند.

همه چیز درباره ماده ی مخدر گل (ماری جوانا)

  • مصرف این ماده مخدر باعث می شود که شخص دچار حالات شدید سرخوشی شود که در نتیجه از خانواده خود فاصله می گیرد و از آن ها دور می شود. علاوه بر این مصرف گل تاثیرات بسیاری بر خواب ، اشتها و میزان تشنگی فرد می گذارد. به این صورت که شخص پس از مصرف آن تمایل بسیار زیادی به خوابیدن دارد و به محض این که احساس می کند مجددا به مصرف احتیاج دارد از خواب بیدار می شود.
  • در اوایل مصرف رفتارهای فرد تغییر می کند و خانواده ها متوجه علت این تغییر رفتارها نمی شوند ، شخص هیچ تمایلی به حضور در جمع ندارد ، در مقابل ساعات طولانی را صرف خوش گذرانی با دوستان خود می کند و پس از گذشتن فاصله زمانی بسیار از مصرف مواد رفتارهایی از قبیل اضطراب ، پرخاشگری و بی قراری به وضوح در فرد مشاهده می شود.
  • مصرف گل بر روی سیستم عصبی مغز تاثیر می گذارد و باعث می شود که شخص در اوایل مصرف ، گمان کند که زمان کندتر می گذرد و حواس و تمرکز فرد را در ابتدای مصرف تقویت می کند.
  • این ماده ی مخدر بخش هایی از مغز که مسئول ایجاد آرامش می باشد را فلج می کند و خود جایگزین آن می شود از این رو زمانی که فرد نمی تواند از این ماده مخدر استفاده کند دچار تپش قلب بسیار شدید ، وحشت زدگی و اضطراب می شود.
  • مصرف گل باعث بی انگیزگی شخص می شود به همین دلیل استفاده آن برای قشر جوان که می بایست به فکر زندگی ، آینده ، شغل مناسب و ادامه تحصیل باشند آسیب های بسیاری به همراه دارد.

تاثیرات مصرف گل (ماری جوآنا)

شاید تصورات اغلب مردم بر این باشد که مصرف این ماده مخدر عوارضی بر بدن ندارد که این باور کاملا اشتباه می باشد ، در واقع تاثیرات ماری جوآنا به سه مرحله ذیل تقسیم می شود.

مرحله اول:

در مرحله ی اول ؛ بلافاصله پس از گذشت چند دقیقه از مصرف ، دوپامین در بدن شخص افزایش می یابد ، ضربان قلب بالا می رود ، فرد احساس آرامش و سرخوشی می کند.

مرحله دوم

به فاصله زمانی نیم الی یک ساعت پس از مصرف ، فرد دچار افزایش فعالیت های مغزی ، تفکر بیش از حد ، پارانویا و درون گرایی می شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۲ الی ۳ ساعت از مصرف ، انرژی فرد کاهش می یابد و شخص احساس گرسنگی و خستگی می کند و دلیل اصلی این مسئله سوخت و ساز و فعالیت بیش از اندازه مغز می باشد.


آیا مصرف گل بر جسم فرد تاثیر می گذارد؟

این ماده ی مخدر پر خطر اثرات بسیار شدیدی بر جسم فرد می گذارد ، از جمله این اثرات اختلال در هماهنگی حرکتی می باشد که ۸ تا ۱۲ ساعت در فرد باقی می ماند. احساس گرسنگی بیش از حد ، پایین آمدن فشار خون و سرخ شدن چشم ها از دیگر اثرات مصرف می باشد.


عوارض ناشی از سوء مصرف ماری جوآنا

سوء مصرف ماری جوآنا عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی به شرح ذیل دارد.

عوارض کوتاه مدت:

با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه نتایج به عمل آمده حاکی از آن است که هر چند نحوه تشخیص تاثیرات کوتاه مدت مصرف گل بسیار مشکل است ولی در واقع تاثیرات آن در کوتاه مدت به صورت اختلالات روانشناختی از جمله اختلال در تمرکز ، تغییر خلق و خو ، اختلال در حافظه کوتاه مدت و حساسیت بیش از اندازه فرد نسبت به محرک های بیرونی می باشد.

عوارض بلند مدت:

در مورد عوارض طولانی مدت ناشی از مصرف در میان محققان و پزشکان اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی برخی از این عوارض به صورت افسردگی ، زوال شخصیت ، اسکیزوفرنی و روان پریشی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماده مخدر گل(ماری جوانا) با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام، ماری جوانا بسیار اعتیاد آور است و فرد پس از اولین مصرف دیگر قادر به مصرف نکردن نیست و دائما تمایل به مصرف مجدد دارد، اولین و مهمترین ضرر ماری جوانا اعتیاد به آن است، برخی دیگر از عوارض بلند مدت ماری جوانا عبارتند:دیوانگی، ترس شدید، تزلزل شخصیتی، فرار از محل کار و منزل، امکان بروز انواع سرطان، اختلال در میل جنسی و کاهش آن، کاهش فعالیت سیستم دفاعی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری ها، ایجاد مشکلات تنفسی و ریوی مانند مشکلات ناشی از مصرف سیگار و تنباکو ولی خطرناکتر، اختلال در سلول های جنسی و ایجاد ناباروری، بی انگیزگی در زندگی و کاهش علاقه، زمینه ساز استفاده از مواد مخدر دیگر، خطر ابتلا به جنون در افراد مستعد، خنثی بودن نسبت به مشکلات و ایجاد حس وابستگی شدید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره