اعتیاد و مواد مخدر

کیت تست اعتیاد | قیمت و نحوه استفاده از کیت اعتیاد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کیت های تست اعتیاد و نحوه استفاده از آن ها با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

اعتیاد، یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که سلامت جامعه و خانواده را به خطر می اندازد و تهدیدی بزرگ برای آن ها به شمار می آید. نگرانی والدین از مصرف مواد توسط فرزندشان زندگی را روز به روز مشکل تر کرده است و گاهی به دلیل ظن اشتباه و بی مورد رابطه ی بین فرزند و والدین به صورت جدی خدشه دار می شود. مصرف مواد مخدر عواقب بسیار خطرناکی را به خصوص در سنین پایین تر به دنبال خواهد داشت. به همین جهت وجود کیت تست اعتیاد خانگی جهت تایید یا عدم تایید اعتیاد، برای از بین بردن شک والدین، خالی از لطف نیست.

پاک بودن افراد و عدم مصرف مواد در بسیاری از شغل ها اهمیت فراوانی دارد. همین طور برای اشخاصی مانند افسران پلیس که قصد دارند فرد مورد نظر را سریعا مورد تست قرار دهند تا نتیجه اولیه تست را دریافت کنند وجود کیت تست های سریع مصرف مواد بسیار اهمیت دارد. باید توجه داشت که کیت تست مواد تنها نتیجه ی اولیه را مشخص می کند که ممکن است اشتباه و خطا نیز رخ دهد در نتیجه برای تشخیص واقعی اعتیاد، باید از فرد آزمایش های تخصصی گرفته شود.

در این مقاله سعی داریم در مورد انواع کیت تست اعتیاد که نمونه بزاق و ادرار را مورد تست قرار می دهند آشنا شویم و روش استفاده صحیح از آن ها را نیز ارائه نماییم.

موارد استفاده از کیت تست اعتیاد

گاهی اوقات والدین یا سایر اعضای خانواده در مورد شخصی که مواد استفاده می کند شک دارند و بسیار نگران می شوند. آن ها به دنبال روشی می گردند تا ظن خود را مورد بررسی قرار دهند. در چنین مواقعی اعضای خانواده ممکن است تصمیم به استفاده از کیت خانگی یا کیت همراه بگیرند.

با این حال نگرانی های بسیاری در مورد کیت تست مواد در خانه وجود دارد از جمله دقت آزمایش، احتمال تقلب و دریافت نتیجه ی مثبت که ممکن است اشتباه باشد. به منظور کاهش این مشکلات در ادامه نکاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا کمک کند تست مواد دقیق تر انجام شود.

افراد می توانند با استفاده از کیت تست اعتیاد دریابند که آیا شخص موردنظرشان از مواد مخدر استفاده می کند یا خیر. معمولا کیت های تشخیص اعتیاد با اهداف زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

✔️ تایید یا عدم تایید مصرف مواد توسط شخص مورد نظر

✔️ پرهیز از ادامه استعمال مواد

✔️ جلوگیری از شروع مصرف مواد توسط فرد معتاد

انواع آزمایش اعتیاد

آزمایش های رایج برای تشخیص مواد شامل ادرار، بزاق، تنفس، عرق، خون و مو می باشند. هر یک از تست ها دارای درجات مختلفی از دقت است. آزمایش های ادرار، بزاق، تنفس و عرق می توانند سریع تر نتایج را در اختیارمان قرار دهند اما شاید زیاد دقیق نباشند. آزمایش های خون و مو می توانند قابل اطمینان تر باشند.

مطالعات نشان داده اند تست هایی که نتایج فوری را نشان می دهند و به صورت خانگی انجام می شوند ممکن است نتیجه شان نادرست باشد. تست هایی که حرفه ای هستند و در آزمایشگاه انجام می شوند می توانند برای رفع مشکلات ناشی از آزمایش های خانگی موثر باشند.

اقدامات لازم جهت بهبود نتیجه تست خانگی اعتیاد

اقدامات لازم جهت بهبود نتیجه تست خانگی اعتیاد
اقدامات لازم جهت بهبود نتیجه تست خانگی اعتیاد

مطمئن شوید کیت تست اعتیاد قابل اطمینان است

قبل از خرید کیت تست اعتیاد، اعتبار آن را بررسی کنید. مطمئن شوید این کیت، موادی که مدنظرتان است را مورد آزمایش قرار می دهد. شاید گاهی کیت هایی در بازار وجود داشته باشند که تحقیقات علمی روی آن ها صورت نگرفته باشد بلکه تنها ساخته شده اند تا سود جویان از فروش آن ها به اهداف خود دست یابند در نتیجه اگه کیت تست اعتیاد توسط یک هیئت علمی مورد تایید قرار گیرد به جلوگیری از نتیجه ی نادرست کمک می کند.

پیش از انجام آزمایش باید بدانیم این نوع تست ها کیفی هستند و تنها می توانند مواد مصرفی را تشخیص دهند اما قادر به ارائه اطلاعاتی درباره ی کمیت و میزان مواد مصرف شده نیستند و این امر دلیلی می باشد برای دوباره تست گرفتن از فردی که در تست اولیه نتیجه اش مثبت اعلام شد.

دستورالعمل های موجود در کیت تست اعتیاد را به دقت مطالعه کنید

هنگام انجام تست، مطالعه و پیروی از دستورالعمل ها بسیار مهم است. خطاهای جزئی در انجام تست می توانند منجر به نتایج مثبت یا منفی کاذب شوند. اگر تست در زمان مشخص انجام نشود، یا نتیجه آن در زمان دقیق تعیین شده خوانده نشود می تواند بر نتیجه تاثیر بگذارد و نتیجه اش نادرست باشد. کیت تست را خوب مورد بررسی قرار دهید و از به پایان نرسیدن مهلت انقضا آن اطمینان حاصل کنید. چرا که اگر نتیجه اشتباه شود ممکن است عواقب بدی رو در پی داشته باشد که مهم ترین آن از دست رفتن اعتماد بین طرفین است.

احتمال تقلب را به صفر برسانید

منابع اطلاعاتی متنوعی وجود دارند که فرد می تواند از آن ها تقلب کردن را بیاموزد و در چنین مواقعی از آن ها کمک بگیرد تا موجب اشتباه شدن نتیجه تست اعتیاد شود. امکان تقلب را از بین ببرید تا نتیجه تست دقت کافی را داشته باشد.

افراد معتاد معمولا با نوشیدن آب زیادی پیش از انجام آزمایش، سعی در رقیق کردن ادرار خود دارند. یا به هر نحوی سعی در تغییر محتوای نمونه آزمایش را دارند. در برخی موارد افراد معتاد برای نشان دادن عدم اعتیاد خود، نمونه ادرار یک فرد سالم را جایگزین نمونه ادرار خود می کنند.

اگه مطمین شوید که فرد قبل از انجام تست فرصتی برای تقلب ندارد در نتیجه کیت تست می تواند نتیجه ی دقیق تری را در اختیارتان قرار دهد.

برای خواندن نتیجه ی آزمایش، دقت عمل داشته باشید

پیروی کردن از دستورالعمل های موجود در کیت در مورد چگونگی مطالعه ی نتایج بسیار مهم است. پیش از آن که اقدام به انجام آزمایش نمایید، ابتدا با نحوه استفاده از کیت ها آشنا شوید تا نتیجه ای را که از آزمایش دریافت می کنید، دقیق تر و قابل اطمینان تر باشد. گاهی اوقات بروز اشتباهات در خواندن و دریافت نتیجه آزمایش های خانگی ممکن است عواقب بدی را به دنبال داشته باشد.

احتمال اشتباه بودن نتیجه آزمایش را در نظر بگیرید

مطالعات نشان داده است حدود ۵ تا ۱۰ درصد از نتایج مثبت اعلام شده توسط کیت های تست اعتیاد نادرست هستند. در صورت عدم استفاده از مواد اعتیادآور دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند نتیجه مثبت را نمایش دهد، به دلایل زیر توجه کنید:

  • خوردن غذایی که در آن خشخاش به عنوان طعم دهنده استفاده شده است که احتمالا به عنوان مصرف تریاک در تست مشخص شود.
  • استفاده از داروهایی مانند سرماخوردگی یا ضد احتقان.
  • نوشیدن مقدار زیادی قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار که می تواند شبیه آمفتامین به نظر برسد.
  • تجربه قرار گرفتن در معرض دود مواد اعتیادآور

از آن جا که احتمال نتیجه مثبت اشتباه وجود دارد و کیت تست های خانگی نمی توانند جزئیات را تایید کنند، پیگیری با آزمایش های پیشرفته باید بعد از نتیجه ی مثبت اعلام شده انجام شود تا از نتیجه تست اعتیاد اطمینان کامل بدست آید.

کیت های تست اعتیاد سریع و خانگی

کیت های تست اعتیاد سریع و خانگی
کیت های تست اعتیاد سریع و خانگی

کیت تست سریع مواد در بزاق ۱۰ کاره

این کیت شامل اولین شاخص اشباع اسفنجی موجود در بازار جهانی است. نوار نشانگر موجود در سواب (ابزاری که انتهایش اسفنج وجود دارد و بزاق را جذب می کند) هنگامی که اسفنج، حاوی بزاق کافی از فرد باشد رنگش تغییر و نمایان می شود.

این کیت موادی را که تشخیص می دهد عبارتند از: آمفتامین، باربیتوراتها، بنزودیازپین ها، کوکائین، ماریجوانا، مت آمفتامین، مواد مخدر، اکسی کدون، فن سیکلیدین و علاوه بر این ها الکل را نیز تشخیص می دهد. این کیت تست روش سریع برای تشخیص حضور مواد در بزاق و تقریب غلظت نسبی الکل موجود در خون است. کیت تست بزاق فقط نتیجه اولیه را مشخص می کند و برای اطمینان از نتیجه اصلی باید تست در شرایط حرفه ای آزمایشگاهی انجام شود. این کیت ۱۰ نوار دارد که هر کدام یکی از مواد اعتیادآور را تشخیص می دهد.

نکاتی مهم در مورد استفاده از کیت تست بزاق

فرد نباید حداقل ۱۰ دقیقه قبل از انجام تست هیچ چیزی از جمله مواد غذایی، نوشیدنی، آدامس و… مصرف کند‌. ممکن است زمانی به علت مصرف سیگار یا برخی از داروها، فرد دچار خشکی شدید دهان شود که در این صورت، نشانگر این کیت به دلیل اشباع نبودن اسفنج از بزاق، فعال نمی شود. هنگامی که سواب جمع کننده ی بزاق در دهان فرد قرار می گیرد، بهتر است از صحبت کردن خودداری کند.

طرز استفاده از کیت تست بزاق

ابتدا اسفنج باید با استفاده از سواب با بزاق اشباع شود. سواب را چندین مرتبه داخل دهان بکشید و سپس سواب را در دهان بسته نگه دارید تا رنگ روی نوار نشانگر سواب ظاهر شود. سپس سواب را از دهان فرد خارج کنید و اسفنج را وارد دستگاه کنید و فشار دهید تا در قسمت پایین دستگاه قفل شود با این عمل از نظر در معرض هوا قرار گرفتن محافظت می شود و آماده برای استفاده از دستگاه است. توجه داشته باشید که نمونه با تمام نوار های تشخیصی در تماس باشد در غیر این صورت کیت را کمی تکان دهید، (چرخش حداکثر ۴۵ درجه) تا نمونه در داخل محفظه پراکنده شود و سپس آن را روی سطح صافی قرار دهید.

روی هر نوار دو حرف نوشته شده است (C (control و (t (test. که c در بالا و t در پایین مشخص شده است. اگر خط نشانگر در کنار هر دو حرف نمایان شود نتیجه منفی و موقعی که فقط در کنار حرف c نمایان شود نتیجه مثبت اعلام می شود. زمانی که هیچ کدام نمایان نشوند یا فقط حرف t نمایان شود احتمالا کیت خراب شده است و درست کار نمی کند. (وقتی خط کنترل یا c نمایان می شود یعنی کیت درست کار می کند یا تست درست پیش می رود و مقدار کافی از نمونه وجود دارد). این کیت نتیجه ی منفی را بعد از ۲ دقیقه و نتیجه ی مثبت احتمالی را حدود ۱۰ دقیقه مشخص می کند.

کیت تست اسپایس (ماریجوانا تقلبی یا سنتزی)

ماریجوانا تقلبی یا اسپایس یک مواد اعتیاد آور است که از گیاهان (گیاه ماریجوانا) و ادویه جات تشکیل شده است که با یک ترکیب مصنوعی به وجود می آید و این محصول را به عنوان ماریجوانا به فروش می رسانند. این تست برای شناسایی کیفی اسپایس طراحی شده است که با توجه به مصرف اسپایس ها در جامعه جهانی از این کیت استفاده های فراوانی می شود. کیت تست اسپایس فقط تحلیل اولیه را ارائه می دهد. برای تحلیل دقیق تر باید از آزمایش کروماتوگرافی به عنوان روشی تایید بر نتیجه اولیه استفاده شود.

روش استفاده از کیت تست اسپایس

نمونه ادرار فرد را درون یک فنجان یا لیوان جمع آوری کنید. کیت را از فویل بیرون آورید درپوش آن را برداشته و انتهای کیت را به مدت ۱۵ ثانیه درون نمونه قرار دهید بعد از ۱۵ ثانیه آن را از نمونه جدا کنید، درپوش را گذاشته و کیت را روی یک سطح صاف قرار دهید. نتایج را در ۵ دقیقه بخوانید. خواندن نتیجه مانند کیت قبلی (کیت تست بزاق) است. اگر هر دو خط نمایان شود نتیجه منفی و اگر فقط خط کنار c نمایان شود نتیجه ی تست مواد مثبت است.

کیت تست ۱۰ کاره لیوانی

کیت تست ۱۰ کاره لیوانی که محتویات مواد مصرفی را در نمونه ادرار فرد مشخص می کند می تواند ۱۰ مواد را مورد بررسی قرار دهد که عبارتند از: آمفتامین، بوپرنورفین، بنزودیازپین ها، کوکائین، ماریجوانای مصنوعی، مت آمفتامین، اکستازی، موادمخدر، اکسی کدون و ماری جوانا .

این کیت، جمع آوری ادرار را ساده می کند و یک تست مقرون به صرفه را برای تست مواد ارائه می دهد. این دستگاه به دلیل باز شدن درب بالای لیوان، به دست آوردن نمونه ادرار برای هر دو جنس مرد و زن راحت می باشد و نتایج قابل تشخیص است.

این کیت لیوانی را می توان همراه با ادرار درون آن به راحتی جا به جا کرد و نگران خروج محتویات ادرار به بیرون یا ریختن روی لباس و… نبود. ادرار را چه موقعی می توان مورد آزمایش قرار داد؟ ۲ تا ۷ ساعت پس از مصرف مواد می توان ادرار را مورد تست قرار داد.

طرز استفاده از کیت ۱۰ کاره ی لیوانی

کیت لیوانی را بردارید و اطلاعات فرد را روی دیواره بیرونی لیوان بچسبانید. ادرار را درون لیوان هدایت کنید و درب آن را با اطمینان کامل ببندید. سپس با خواندن رنگ روی نوار نشانگر دمای آن را بررسی کنید که باید ۳۲ تا ۳۷ درجه سانتی گراد باشد. در ادامه برچسب را بکنید. خط های نمایان شده روی هر یک از نوارها نتیجه را مشخص می کنند. همانند کیت تست های قبلی هر نوار از دو خط تشکیل شده است که اگر هر دو نمایان شود نتیجه منفی می باشد. یک خط نمایان شده کنار حرف c به معنای مثبت بودن تست می باشد.

انواع دیگر کیت تست های اعتیاد

اگر فقط می خواهید یک نوع از مواد مصرفی را مورد تست قرار دهید کیت هایی وجود دارد که تنها یک ماده اعتیادآور را تشخیص می دهد مانند کیت تست اسپایس، هرچند در بازار جهانی کیت هایی وجود دارند که تا ۱۴ ماده اعتیاد آور را می تواند با یک دستگاه تشخیص دهد.

قیمت کیت تست های خانگی (همراه)

معمولا هر کیت با توجه به دقیق بودن در انجام آزمایش نسبت به کیت های دیگر، در دسترس بودن، تعداد مواد اعتیاد آوری که تشخیص می دهد، کارایی آسان و… قیمت گذاری می شود. قیمت کیت ها نیز مانند اقلام دیگر تغییر پذیر است که قیمت ثابتی ندارند. این کیت ها را می توان در بعضی از داروخانه ها و سایت های معتبر فروش ابزار پزشکی و آزمایشی تهیه نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کیت های تست اعتیاد و نحوه استفاده از آن ها با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام وقت بخیر این کیت ها واقعا موثره پسرم اعتیاد داره وراضی نمیشه بیاد ازمایشگاه به درد میخوره ازش استفاده کنیم؟

    1. با سلام و وقت بخیر، یکی از راه های تشخیص اعتیاد در منزل استفاده از کیت های تست اعتیاد می باشد که این کیت ها در انواع مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام با روش خاص خود برای تشخیص یک ماده مخدر به کار می‌روند اما باید توجه کنید که همیشه راه های آسان لزوما کم خطاترین و بهترین گزینه نیستند و حتی در برخی موارد درصد خطای آن‌ها بالا می رود.

    1. با سلام، بله انواع کیت‌های تشخیص اعتیاد در داروخانه‌ها موجود هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره