روانشناسی

۱۰ راهکار معجزه آسا برای غلبه بر ترس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای غلبه بر ترس با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

همه ی ما در هنگام رویارویی با چیزهای ناشناخته و یا موقعیت های ناآشنا ترس را تجربه کرده ایم. ترس پاسخ سیستم ایمنی عصبی به موقعیت خطر می باشد که ما را آماده می کند تا عکس العمل نشان دهیم. پس نتیجه میگیریم که ترس در حالت طبیعی و در حد تعادل برای انسان لازم است.

راهکارهایی برای غلبه بر ترس

برای شروع بهتر است با ترس خود روبرو شوید

از جمله روش های کاربردی برای غلبه بر ترس روبرو شدن با آن است. اگر بتوانید به طور مداوم با ترس خود مواجه شوید به مرور زمان بر آن غلبه خواهید کرد. مثلا اگر از رفتن به جاهای بلند می ترسید ، سعی کنید هر از گاهی به همراه دوستان خود کوهنوردی کنید بعد از مدتی خواهید دید که چقدر راحت این کار را انجام می دهید.

پرسش از خود برای غلبه بر ترس

پرسش از خود برای غلبه بر ترس
پرسش از خود برای غلبه بر ترس

یکی از راهکارهای مفید برای غلبه بر ترس پرسیدن این سوال از خودتان است که ” من از چه چیزی بیشتر می ترسم؟ “، ” منشاء ترس های من کجاست؟ “، ” چه وقت هایی اتفاق می افتد؟ “،” وقتی اتفاق افتاد من چه کار کنم؟ ” ، در واقع با فکر کردن به بدترین شکل ممکن ترس، خودتان را به چالش بکشید. از این طریق می توانید تا حد زیادی بر ترس خود غلبه کنید.

بازی های فکری و غلبه بر ترس

وقتی خود را با ، بازی های فکری سرگرم می کنید ، ذهن شما به سمت رنگ ها و تصویر ها منحرف می شود و باعث می شود فکرتان از موضوعی که شما را ترسانیده است دور شود . دانشمندان معتقدند که بعد از گذشت ۶ ساعت از زمانی که برای شما اتفاق وحشتناکی رخ داده است اگر از یک بازی فکری استفاده کنید ، ممکن است بتوانید آن اتفاق را فراموش کنید.

برای غلبه بر ترس جیغ بزنید

آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی از چیزی می ترسید برای کنترل کردن خودتان باید انرژی خیلی زیادی مصرف کنید و حتی بیشتر مواقع به زور می توانید خودتان را نگه دارید که جیغ نزنید ، در صورتی که اگر در جایی باشید که بتوانید این انرژی را با جیغ زدن تخلیه کنید ترس شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای غلبه بر ترس از انسان های موفق الگو بگیرید

با افراد موفقی صحبت کنید که مثل شما از چیزی می ترسیده اند و توانسته اند بر آن غلبه کنند. آنگاه خواهید دید که این افراد نیز در ابتدا مثل شما بوده اند ولی با تلاش و پشتکار موانع را پشت سرگذاشته و بر ترس هایشان غالب شده اند آن ها نیز پیش روی خود راهی هموار و بی دردسر نداشته اند بلکه با بردباری و تلاش با مشکلات روبرو شده اند ، از این رو از انجام هیچ کاری برای غلبه بر ترس خود خجالت زده نخواهید شد.

جسارتتان را برای غلبه بر ترس تقویت کنید

شما با اراده و جسارت قادر هستید بر هر مشکلی غلبه کنید ، به افکار آزار دهنده و منفی که باعث نا امیدی شما می شوند بها ندهید و آن ها را نادیده بگیرید. گاهی با پذیرفتن خطر زودتر از شر استرس و ترس خلاص می شوید. باور کنید یک ترسو اگر ریسک نکند همیشه ترسو باقی خواهد ماند. فرق بین یک آدم موفق و یک ترسو در این است که افراد ترسو هر جا که نا امید شوند دست از تلاش برمی دارند ولی افراد موفق محکم تر از قبل ادامه می دهند.

بین خطرات و ترس هایتان مرز بگذارید

بین خطرات و ترس هایتان  مرز بگذارید
بین خطرات و ترس هایتان  مرز بگذارید

برای غلبه بر ترس خود به این فکر کنید که ترس شما در بسیاری مواقع بی مورد است ، مثلا اگر قرار است امروز در پایین کلاس کنفرانس بدهید آیا از این می ترسید که کلمه ای را اشتباه ادا کنید یا مثلا پایتان بپیچد و به زمین بخورید ، این اتفاق ها آن قدر ها هم که شما فکر می‌کنید غیر قابل حل نیستند. پس از خطرهای احتمالی نترسید ، همه ی آنچه ذهن شما را مشغول کرده را روی یک برگه ی کاغذ بنویسید ، این لیست را چند بار مرور کنید ، بعد خودتان متوجه خواهید شد که به راحتی می‌توان از آن ها گذشت.

برای غلبه بر ترس خود از سختی ها نترسید

مطمئن باشید که در مقابل چیزهایی که از دست می دهید ، چیزهای بهتری به دست می آورید پس از سختی ها نترسید. اغلب آدم ها هیچ گاه ترس های خود را قبول نکرده و همیشه در حال انکار آن ها هستند و به دنبال راه های میانبر و ساده تر هستند و در زمینه ی غلبه بر ترس های خود هیچ حرکتی نمی کنند.

این افراد تمایلی به رویارویی با ترس هایشان ندارند و این ترس ها تا آخر عمر با آن ها خواهد ماند. پس نباید سختی های راه شما را مأیوس کند ، با انرژی و محکم با ترس خود مقابله کنید تا آن ها را به زانو در آورید.

از قضاوت دیگران نترسید

به یاد داشته باشید در مسیری که قرار است طی کنید برای غلبه بر ترس خودتان موانع زیادی سر راهتان قرار خواهد گرفت، خیلی جاها ممکن است به زمین بخورید ، از سوی دیگران قضاوت های نادرستی بشوید ، ولی این ها اصلا مهم نیست زیرا ما برای دیگران زندگی نمی کنیم ، به این فکر کنید که این شکست ها نیز قسمتی از راهی است که در پیش دارید و باید آن ها را پشت سرگذاشته و ادامه دهید. و اگر بر ترس هایتان غلبه نکنید دنیای بسته و کوچکی خواهید داشت که جای هیچ پیشرفتی در آن نیست.

برای غلبه بر ترس هرگز موانع را باور نکنید

از همین الان شروع کنید ، هر قدمی که بر می دارید یک قدم به آرزوهایتان نزدیک شده اید. در این مسیر اتفاقات جدیدی در انتظار شماست ، نترسید زیرا در جریان بودن حق همه ی انسان ها است. با آدم های جدید آشنا شوید زیرا آن ها چیزهای جدیدی به شما یاد خواهند داد که برای غلبه بر ترس ها به شما کمک خواهد کرد. فقط کافی است که تصمیم بگیرید و حرکت را آغاز کنید.

ترس ها قاتل رویاهای شما هستند

ترس ها قاتل رویاهای شما هستند
ترس ها قاتل رویاهای شما هستند

هرگز در جا نزنید ، هدف هایتان را مشخص کرده و با اقتدار به سمت آنها حرکت کنید. در واقع چیزی که بیش از همه باید از آن بترسید این است که سال بعد جایی باشید که الان هستید. ترس باعث شکست می شود ، پس باید آنقدر قوی باشید که هر روز با چالش های زندگی روبرو شوید و هیچگاه توان مقابله را از دست ندهید.

انسان در مواجهه با مشکلات رشد می کند. در واقع چیزی که ترسناک است خود ترس است. اکثر ترس ها اصلا وجود خارجی ندارند و فقط زاییده ی ذهن خود ماست.

خودتان را به ترس هایتان سنجاق نکنید

اغلب افراد زندگی را بدون هیچ علاقه مندی و رضایتی سپری می کنند بدون آنکه دنبال منشاء این نارضایتی ها بگردند در واقع خودشان را به ترس هایشان سنجاق کرده اند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که جرأت مقابله با ترس های خود را ندارید با مرکز مشاوره خانواده رایکو از طریق تلفن تماس برقرار کنید ، مشاورین این مرکز آماده هستند تا به شما مشاوره های تخصصی ارائه کنند تا بتوانید برترس هایتان غلبه کنید.

نشخوارهای ذهنی را متوقف کنید

فکر کردن به آینده در حدی که باعث بهم ریختگی ذهن شود کار نادرستی است و باعث شکل گیری ترسی جدید در وجود شما می شود و مثل این است که در جنگ پیش از آنکه کشته شوید از شدت ترس خودتان خودکشی کنید. این در صورتی است که اکثر آن ها هرگز اتفاق نمی افتند.

حرف آخر

اکثر افراد با فکر کردن به ترس ها ، آن ها را به سمت خود می کشانند پس بهتر است به ترس ها بها ندهید. وقتی به مشکلات بها می دهید متوجه نیستید که با ترسیدن به آن ها قدرتی فوق العاده می دهید. به بلاهایی که ممکن است هیچ وقت به سرتان نیاید فکر نکنید.

هیچ گاه ایمان و توکل خود را از دست ندهید. مرداب نباشید زیرا تنها راه غلبه بر ترس ها رود شدن است ، انتخاب با شماست می توانید اکنون ترس را رها کرده و به سمت چیزهایی بروید که لیاقت آن را دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای غلبه بر ترس با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. من یه پسر ۱۰ ساله ترس شدیددددددی از تاریکی داره خیلی از روش هارو امتحان کردیم جواب نداده میشه شما یه راه خوب بدید؟

    1. با سلام و درود، یکی از راه های درمان ترس شدید کودکان از تاریکی، صحبت کردن در مورد ترس از تاریکی کودکان می باشد. لازم است، در مورد ترس کودک با او صحبت کنید، از او بخواهید تعریف کند چه چیزی در ذهنش می‌گذرد و دقیقا از چه چیزهایی می‌ترسد. همدلی با احساس ترس از تاریکی کودکان یکی دیگر از روش های درمان این ترس می باشد. بهتر است احساس ترس کودک را درک کنید و آن را بپذیرید. در مورد احساس کودک با او صحبت کنید و به او نشان دهید که این حس را درک می‌کنید. برای درمان ترس از تاریکی کودکان می‌توان از یک وسیله که برای آنان آرام بخش است و کودک به آن علاقه خاص دارد مثل پتوی خاص، عروسک خاص یا… استفاده کرد که کودک موقع خواب با آن آرام‌تر شود و احساس ایمنی بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره