جنسی و زناشویی

سکس مقعدی | دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سکس مقعدی ، دلایل گرایش و عوارض آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

امروزه بیشتر درخواست رابطه مقعد از جانب مردان می باشد و شاید مهم ترین دلیل آن تنوع در سکس است. مثلا مرد احساس کند که در رابطه ی جنسی شان باید تنوع به وجود آورد. بعضی از مردان پوزیشن رابطه ی مقعدی را تحریک کننده تر می دانند و دلیل گرایش شان به رابطه ی مقعدی شاید این باشد. در بعضی موارد ممکن است در دختران گرایش به این رابطه بیشتر باشد و دلیل اصلی اینکه دختران مصر بر این رابطه هستند ترس از رابطه ی واژینال ، ترس از باردار شدن ، حفظ پرده بکارت و… است.

مضرات سکس مقعدی

در اصل مقعد برای دخول و روابط جنسی مناسب نیست ، ولی واژن مناسب برای مقاربت ساخته شده است. نکته ی مهم تر این است که مقعد همانند واژن دارای ترشحات روان و لیز کننده ای نیست. و همین یکی از مضرات رابطه ی مقعدی می باشد یعنی در اثر خشک بودن و نداشتن ترشحات لیز در دهانه ی مقعد ، با دخول آلت ممکن است به بافت مقعد آسیب وارد شود و پارگی آن را به دنبال داشته باشد.

سکس مقعدی می تواند باعث انتقال بیماری به بدن فرد شود یکی از مهم ترین بیماری ها که از طریق مقعد به بدن فرد منتقل می شود اچ آی وی است. مخاط و ترشحاتی که در واژن وجود دارد مناسب برای رابطه ی جنسی می باشد ولی این مخاط در مقعد وجود ندارد.

حالت تنگی و بافت جمعی که در مقعد است موجب نگهداری مدفوع می شود ، در اصل مدفوع به واسطه ی اسفنگتر مقعد کنترل می شود ، پس در هنگام سکس مقعدی ممکن است آسیب ببیند و این امر اگر تکرار شود در دراز مدت امکان بی اختیاری در مدفوع را به دنبال دارد. به دلیل میکروب هایی که در مدفوع وجود دارد محیط مقعد به نسبت محیط واژن برای انتقال دادن بیماری های مقاربتی خطرناک تر است.

ساختار کلی مقعد

در کل ساختار مقعد به گونه ای است که صرفا برای خروج مدفوع ساخته شده است و برای دخول یک جسم خارجی مناسب نیست ، پس رابطه ی جنسی مقعدی کاملا غیر عادی است.

هنگامی که مرد آلت خود را بر دهانه مقعد فشار می دهد بافت مقعد خود به خود منقبض می شود ، این عمل کاملا غیر ارادی است و باعث به وجود آمدن زخم های ریزی در دیوار داخلی مقعد می گردد ، حتی اگر هنگام سکس مقعدی از مواد روان کننده استفاده شود و این کار به آرامی صورت گیرد باز هم این زخم ها ایجاد می شوند.

دلایل گرایش به رابطه مقعدی

یکی از دلایلی که مردان را به رابطه ی مقعدی تشویق می کند ، موفق نشدن آن ها در به ارگاسم رساندن همسرشان می باشد و از این موضوع ناراضی هستند ، پس تمایل دارند که سکس مقعدی انجام دهند و با لمس کردن نقاط حساس بدن زن آن را به ارگاسم برسانند و در این صورت مرد حس قدرت و لذت دارد. همانطور که گفتیم دختران هم در بعضی شرایط گرایش به رابطه مقعدی دارند و مهم ترین دلیل آن حفظ بکارت و یا ترس از بارداری است.

البته گاهی اوقات هم این خانم ها هستند که از رابطه ی مقعدی لذت می برند. اما در مردان دلیل لذت بردن آن ها از سکس مقعدی این است که دهانه ی مقعد جمع و تنگ می باشد و مردان با دخول آلت خود به مقعد می توانند لذت بیشتری را تجربه کنند اما لازم است بدانند که این لذت عوارضی را به دنبال دارد که در ادامه ی مطالب به آن می پردازیم.

عوارض رابطه مقعدی

به دلیل نزدیک بودن مقعد به واژن ، می تواند مهم ترین راه انتقال ویروس از روده به واژن شود و بیماری های عفونی را در این ناحیه تکثیر کند. برخی از این بیماری ها شامل ترشحات بد بو ، عفونت مثانه ، زگیل تناسلی ، به وجود آمدن تبخال ، عفونت کلیه و سرطان رحم می باشند. دیواره های داخلی روده بزرگ قابلیت جذب مستقیم مواد را دارند و می توانند آن را به خون وارد کنند. بر اساس تحقیقات محققان دریافته اند که سکس مقعدی بالاترین میزان خطر انتقال بیماری را دارا می باشد.

عوارض خطرناک رابطه مقعدی

۱-خونریزی: اگر سکس مقعدی با احتیاط صورت نگیرد آن منطقه خونریزی می کند و دلیل اصلی این خونریزی وجود مویرگ ها است.

۲-انتقال ایدز: با خونریزی در سکس مقعدی احتمال انتقال ویروس ایدز بیشتر می شود ، پس برای احتیاط بهتر است از کاندوم استفاده شود ، مگر این که مطمئن شوید شریک جنسی شما آلوده نیست.

۳-سرطان مقعد: آمیزش از طریق مقعد می تواند احتمال مبتلا شدن به سرطان مقعد را بالا ببرد که بسیار خطرناک است.

۴-درد: سکس مقعدی درد بسیار زیادی دارد ، دلیل اساسی درد رابطه ی مقعدی تنگ بودن و بافت مقعد است که با دخول آلت تناسلی آسیب می بیند و مویرگ های آن پاره می شود.

۵-بیماری های عفونی: هنگام آمیزش جنسی از طریق مقعد حتما باید مراقب واژن بود ، زیرا مدفوع از طریق مقعد دفع می شود و محل تجمع باکتری است ، پس اگر آلت را از مقعد به واژن انتقال دادید حتما باید قبل از آن آلت را شست و شو دهید و نظافت را رعایت کنید وگرنه دچار بیماری های عفونی خواهید شد.

۶-بی اختیاری در مدفوع: تاثیرات منفی رابطه ی مقعدی بسیار زیاد است ، در مباحث قبلی به مورد های مختلف آن اشاره کردیم. اما همانطور که می دانید داشتن رابطه از مقعد اگر زیاد باشد می تواند آسیب های خطرناکی به عضلات حلقوی وارد کند ، عضلات حلقوی به حدی حساس هستند که به آن ها گیرنده های قوی می گویند و قدرت تشخیص آن ها تا حدی است که وقتی فشاری به مقعد وارد می شود به راحتی تشخیص می دهند که فشار مدفوع است یا گاز معده. پس با داشتن رابطه مقعدی آسیب بزرگی به عضلات حلقوی و گیرنده ها وارد شده ، که به مرور زمان موجب بی اختیاری در مدفوع می شود.

رعایت بهداشت مقعد

درست است که سکس مقعد کاملا اشتباه و حرام است ، اما اگر فرد در شرایطی قرار گرفت که مجبور به انجام این کار شد قبل از آن حتما باید مطمئن باشد که روده هایش خالی است ، حتما دوش بگیرد و با مواد شست و شوی ضد باکتری منطقه را به خوبی تمیز کند.

در ناحیه ی مقعد برعکس واژن هیچ گونه ترشح یا لیزی وجود ندارد و خشک است ، پس بهتر است قبل از رابطه آن قسمت را خیس کرد یا از مواد روان کننده استفاده شود ، با رعایت کردن این اصول هم از عفونت جلوگیری کرده و هم از لذت بیشتری برخوردار خواهند شد.

آیا امکان بارداری در سکس مقعدی وجود دارد؟

توجه داشته باشید که راه مقعد از واژن کاملا جدا است به همین دلیل رابطه از مقعد و ریختن مایع منی در داخل آن به روده ها ارتباطی ندارد و احتمال باردار شدن از مقعد صفر می باشد. در بعضی از روابط هنگام آمیزش از مقعد ، آلت مرد تنها در پشت نیست بلکه در نزدیکی واژن قرار گرفته می شود در این صورت اگر مایع منی مرد بر روی قسمت خارجی واژن زن ریخته شود ، احتمال دارد بعضی از اسپرم ها بر روی دیواره های اطراف چسبیده شوند و وارد مجاری واژن زن شوند که در این نوع ارتباط ها اگر پرده بکارت وجود داشته باشد احتمال آسیب دیدگی پرده بکارت زیاد می شود.

تنها خواسته و نیاز مرد کافی نیست

فقط درخواست مرد کفایت نمی کند
تنها خواسته و نیاز مرد کافی نیست

این که زن صرفا به دلیل خواسته و نیاز مرد تن به سکس مقعدی دهد در صورتی که خود هیچ میلی به رابطه مقعدی نداشته باشد کاری کاملا اشتباه است. این کارعواقب بسیار خطرناکی به دنبال خواهد داشت که این عواقب خطرناک می تواند باعث سردی بین زوجین و تاثیرات مخرب از نظر روانی برای آن ها شود و زوج ها را از هم دور کند.

اگر تصمیم دارید هم رابطه جنسی واژنی و هم رابطه مقعدی داشته باشید توجه کنید که از یک کاندوم استفاده نکنید و در صورتی که بخواهید سکس مقعدی را به سکس واژن تبدیل کنید حتما باید کاندوم را عوض کنید ، زیرا در صورتی که باکتری های ناحیه ی مقعد وارد واژن خانم ها شود به سرعت دچار عفونت خواهند شد.

بیماری های ناشی از رابطه مقعدی

سکس مقعدی می تواند بیماری هایی را به همراه داشته باشد و آسیب های فیزیکی ایجاد کند مانند ایجاد باد شدید در شکم ، بواسیر یا هموروئید ، شقاق مقعدی ، بی اختیاری مدفوع و نظیر آن ها. درضمن با تکرار پی در پی رابطه مقعدی ، می تواند باعث پارگی رکتوم شود که در این صورت حتما نیاز به عمل جراحی پیدا خواهد کرد.

همچنین رابطه ی مقعدی باعث تضعیف ماهیچه های داخلی مقعد شده و شخص قدرت جلوگیری از مدفوع را از دست خواهد داد. همانطور که گفتیم سکس مقعدی می تواند در مهبل هم باعث بروز بیماری شود که ترشحات بد بو ، زگیل تناسلی و تبخال مهم ترین آن ها است.

مهم ترین نکاتی که حتما باید در رابطه مقعدی بدانید

شما می توانید با رعایت کردن نکاتی که به شما خواهیم گفت رابطه ی مقعدی سالمی داشته باشید؛ مهم ترین و اساسی ترین مسئله در رابطه ی مقعدی رعایت بهداشت است که لازمه ی آن شست و شوی آلت زن و مرد و استفاده از کاندوم است. حتما قبل از انجام رابطه ی سکس مقعدی باید روده ها را تخلیه کنید زیرا باکتری های موجود در مدفوع بسیار مضر هستند.

اگر قصد دارید که سکس مقعدی را تجربه کنید دقت داشته باشید که قبل از آن زن به ارگاسم رسیده باشد ، یعنی حتما همسرتان را با یک معاشقه یا دخول واژینال به ارگاسم برسانید ، زیرا با ارضا شدن زنان عضلات کف لگن آن ها و مقعدشان آرامش بیشتری پیدا می کند و در نتیجه درد کم تری را متحمل می شوند.

سپس از همسرتان بخواهید به پشت دراز بکشد مراقب باشید و به آرامی ابتدا از انگشت هایتان استفاده کنید بعد از آن آلت را وارد مقعد کنید ، سعی کنید در ابتدا از پوزیشن های متفاوت استفاده نکنید و در همان حالت روی همسرتان باشید زیرا درد کمتری را احساس می کند. سعی کنید در ابتدای دخول آلت را زیاد حرکت ندهید و چند دقیقه اجازه دهید تا مقعد به فرم آلت شکل بگیرد سپس به آرامی ادامه دهید.

توجه داشته باشید که از سکس مقعدی زیاد استفاده نکنید و فقط از آن به عنوان تنوع دادن به رابطه ی خود استفاده کنید ، اگر احساس کردید که همسرتان درد زیادی را متحمل می شود سریعا رابطه را قطع کنید ، اگر در اطراف مقعد ضایعه ای وجود داشت به هیچ عنوان رابطه ی مقعدی را بر قرار نکنید. در کل رابطه ی جنسی مردان را بسیار زیاد تحریک می کند و از انجام دادن این کار لذت می برند و بیشتر دلیل انجام دادن آن این است که دوست دارند گاهی در رابطه ی جنسی شان تنوع ایجاد کنند و به فعالیت جنسی خود انرژی بدهند.

الزام رعایت بهداشت زن و مرد در سکس مقعدی

اگر یکی از شرکای جنسی آلوده باشد ، ریسک انتقال ویروس اچ آی وی و بقیه ی بیماری های آمیزشی که به واسطه ی خون انتقال می یابند در رابطه ی جنسی از طریق مقعد بسیار بالاتر می باشد. در رابطه ی سکس مقعدی مهم ترین خطری که می تواند زن و شوهر را تهدید کند رابطه ی خونی مستقیم و مایعات درونی بدن که با خون شریک جنسی برخورد می کند که اگر هر یک از آن ها آلوده باشند احتمال انتقال دادن ویروس اچ آی وی به بدن فرد سالم وجود دارد.

پس این نکته را دست کم نگیرید چرا که نکته ای بسیار مهم و اساسی می باشد زیرا ویروس اچ آی وی یکی از خطرناک ترین ویروس ها می باشد که اثرات بدی برای فرد به دنبال خواهد داشت. محققان در کشور آمریکا با مطالعات و تحقیقاتی که در مورد زوج ها داشته اند تشخیص داده اند که بسیاری از زنان و دخترانی که تاکنون رابطه ی مقعدی زیادی داشته اند نه تنها هیچگونه لذتی از آن رابطه نبرده اند بلکه این رابطه بسیار برایشان عذاب آور بوده است و بقیه ی خانم ها با وجود داشتن سکس مقعدی در مدتی طولانی هنوز هم بعد از انجام این کار احساس بدی در ناحیه ی مقعد خود می کنند و حتی تا چند روز بعد از آن به خصوص هنگام مدفوع کردن اذیت می شوند و مدفوع آن ها با سوزش یا درد شدید همراه است.

محققان با مصاحبه و پرس و جو از این زنان علت اصلی رابطه ی مقعدی را درخواست زیادی شوهرانشان دانسته اند. همچنین در میان افراد آلوده توسط آمیزش مقعدی ، مردان همجنس گرایی که به رابطه ی جنسی مقعدی گرایش داشته اند بیشتر از سایرین ، قربانیان ویروس خطرناک اچ آی وی بوده اند و مضرات بدی را برای آن ها به دنبال داشته است.

عدم ممنوعیت سکس مقعدی

در کل رابطه ی جنسی بین زن و شوهر یک رابطه ی دو طرفه است و هر کدام به نوبه ی خود حق انتخاب و نظردهی در مورد رابطه را دارند یعنی به همان اندازه که مرد حق تصمیم گیری دارد ، زن هم حق نظردهی و درخواست مربوط به رابطه را دارد ، اگر هر یک از زن یا مرد از آن رابطه لذت کافی را نبرند ، نباید دیگر آن رابطه را تکرار کرد و به آن ادامه داد.

برای مثال اگر حین رابطه ی واژینال مرد از همسرش در خواست رابطه ی مقعد داشته باشد و زن اصلا راضی به این کار نباشد می تواند با صراحت تمام در خواست خود را بیان کند و چیزی که اصلا نمی خواهد را نباید به خود تحمیل کند؛ اما اگر در شرایطی زن هم راضی به رابطه ی مقعد باشد و با تمام وجود خواهان این رابطه باشد ، با رعایت کردن مواردی که قبلا توضیح دادیم زوجین می توانند این کار را انجام دهند. اما باید توجه داشته باشند که رابطه ی جنسی مقعدی را به عنوان تنوع دادن در سکس انجام دهند و از آن به عنوان یک کار دائمی و همیشگی استفاده نکنند.

رابطه مقعدی از نظر شرع

متاسفانه امروزه بعضی از مردان میل زیادی به برقرار کردن رابطه با همجنس و هم نوع خود دارند که در دین اسلام به رابطه ی مقعدی بین دو مرد لواط و به سکس مقعدی بین مرد با یک زن وطی دبر گفته می شود ، انجام دادن عمل لواط در دین ما حرام است و منع شده و از گناهان کبیره محسوب می شود قانون برای کسانی که این کار ناشایست را انجام دهند حکم اعدام بریده است.

اما در مورد رابطه ی مقعد بین زن ومرد اختلاف وجود دارد به طوری که عده ای معتقدند این کار حرام می باشد و کسی که انجامش دهد باید توبه کند ، برخی دیگر می گویند که اگر زن راضی نباشد حرام است و در غیر این صورت به شدت مکروه است. مسلمانان اهل سنت این عمل را شدیدا حرام دانسته اند تا حدی که بعضی از علمای آن ها فتوایی صادر کرده اند در صورتی که مردی این کار را با همسرش انجام دهد ، زنش می تواند سریعا از شوهر خود طلاق بگیرد.

در این رابطه نظرات مختلفی وجود دارد ، مثلا بعضی از علما می گویند رابطه ی جنسی مقعدی حتی با اجازه ی زن هم مکروه است. به گفته ی آیت الله خامنه ای این کار کراهت بالایی دارد و باید این عمل ترک شود و مخصوصا اگر زن ناراضی باشد و این کار باعث اذیت آن شود حرام است. بنا به فرموده ی آیت الله تبریزی آمیزش از مقعد حتی با احتیاط های لازم جایز نمی باشد.

به گفته ی کسانی که رابطه مقعدی را حرام می دانند ، اگر شخصی مرتکب این گناه شود باید توبه و استغفار کند و اگر در حالی که زنی حیض دارد این کار را انجام دهد بهتر است که کفاره بدهد ، کفاره ی آن اگر در ابتدای حیض زن باشد به تعداد هجده نخود سکه ی طلا و در صورتی که در وسط عادت ماهیانه باشد نه نخود و در آخر حیض باشد باید ۴/۵ نخود سکه ی طلا را به فقرا بدهد.

البته اگر کاملا ناخواسته عمل نزدیکی صورت گرفت اشکالی ندارد و نیاز به پرداخت کفاره نیست. در هر صورت چه این کار جایز باشد و چه نباشد رابطه از مقعد عملی غیر طبیعی و ناسالم است و تکرار زیاد آن در سیستم گوارش بدن و دفع مدفوع برای خانم ها مشکل ایجاد می کند؛ بنابراین اطاعت از دستورات شوهر در این مسئله ضروری نیست.

در قانون هایی که برای دین اسلام به تصویب رسیده ، اگر مردی همسر خود را مجبور به انجام رابطه از پشت کند ، زن می تواند از شوهر خود نزد قانون شکایت کند اما این که هر چیزی از نظر اسلام حرام شناخته شود مطمئنا به ضرر انسان است ، که امروزه با تحقیق و بررسی های علم پزشکی ، پزشکان هم دریافته اند که رابطه از مقعد یک عمل بسیار خطرناک است.

آیا سکس مقعدی در پزشک قانونی قابل تشخیص است؟

در پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم که بله در صورتی که نیاز به معاینه باشد و در شرایطی که زن از همسر خود نزد دولت شکایت کند توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص است و طبق گفته های قبلی اگر مردی از همسرش به اجبار انجام این کار را خواسته باشد می تواند از آن شکایت کند. از نظر فیزیولوژیکی رابطه مقعدی برای خانم ها لذت بخش نیست اما از نظر روانی عده ای از خانم ها هستند که از این کار لذت می برند و با انجام دادن این کار تحریک جنسی بیشتری را در خود حس می کنند.

رابطه های سکس مقعدی در ایران

در ایران تقریبا هیچ گونه آمار دقیقی از رابطه ی سکس مقعدی به دست نیامده ، که دلیل اصلی آن محدودیت های اجتماعی و مذهبی است. مهم ترین دلیلی که دختر خانم ها تن به انجام این کار می دهند اهمیت پرده بکارت آن ها می باشد ، که پیش از ازدواج به رابطه ی مقعدی می پردازند.

اگر در زمینه ی سکس مقعدی نیاز به مشاوره دارید می توانید با همکاران ما در مشاوره خانواده از سراسر کشور تماس تلفنی داشته باشید و مشکل خود را با مشاوران رایکو درمیان بگذارید. این ارتباط از طریق دختر با پسر و پسر با پسر گاهی اوقات در سنین بلوغ و با شکل گیری بلوغ جنسی ، انجام می شود. علت تمایل نوجوانان به این کار شکل گیری هویت جنسی آن ها است و با تماشای فیلم های پورن از طریق رسانه های خارجی بیشتر بر این کار مصر شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سکس مقعدی ، دلایل گرایش و عوارض آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام و درود، در هنگام نزدیکی و رابطه، می توانید با آرامش با همسر خود در این رابطه صحبت کنید، هنگام صحبت می توانید در ابتدا درخواست خود مبنی بر حذف کامل این نوع رابطه صحبت کنید و دلایل خود را ذکر نمایید، در این حین می توانید به مضرات رابطه مقعدی از جمله: بیماری های جنسی، ابتلا به بواسیر، بی اختیاری مدفوع و … اشاره کنید تا ایشان را قانع نمایید، در صورتی که همچنان تمایل به داشتن این نوع رابطه داشتند، می توانید طبق توافق، تعداد دفعات سکس مقعدی را به حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره