روانشناسی

معرفی بهترین کتاب های زبان بدن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب های زبان بدن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

تا به حال برایتان پیش آمده است که دلتان بخواهد از صدق نیت و یا  افکار شخصی مطلع شوید؟ مسلما بله…! بر اساس فرضیه های روانشناسان در برخی از موارد می توانید با استفاده از چند تکنیک ، متوجه مغایرت گفتار و نیات درون افراد بشوید.

در این خصوص چندین راه کار ارائه شده که در چند جلد کتاب ، توسط روانشناسان برتر گردآوری و تالیف شده است. در واقع  زبان بدن ، واکنشی غیرارادی است که اعضای بدن انسان ، به شکل ناخودآگاه در مواجه با مسائل از خود بروز می دهند.

یکی از ملزوماتی که هنر پیشه ی خوب را از بد جدا می کند ، همین توانایی بروز صحیح زبان بدن با ایما و اشاره به مخاطبین است.

با فرا گرفتن این زبان ، یاد خواهید گرفت که راست و یا دروغگویی افراد را تشخیص ، و فکر دیگران را بخوانید!

فهرست محتوا

معرفی بهترین و جامع ترین کتاب ها

معرفی بهترین و جامع ترین کتاب ها
معرفی بهترین و جامع ترین کتاب ها

کتاب زبان بدن- نوشته ی آلن پیز

کتاب زبان بدن- نوشته ی آلن پیز
کتاب زبان بدن- نوشته ی آلن پیز

نوشتن این کتاب حدود ده سال به درازا کشیده شده و شامل ۱۹ بخش است. در ابتدای کار ، این کتاب به منظور راهنمایی برای بازاریابان و فروشنده ها گردآوری شد که پس از چاپ مورد استقبال همگان قرار گرفت. محتوای این کتاب برگرفته از دانسته های دانشمندان و روانشناسان معتقد به حوزه ی رفتارگرا بوده که به شرح حرکات و رفتارهای غیر کلامی می پردازد.

متن اصلی کتاب به چند بخش تقسیم شده که به صورت مجزا ، معنای هر یک از حرکات اعضای بدن را توضیح داده است. در کتاب زبان بدن سعی شده که دید خواننده را وسعت بخشیده و سطح ارتباطات او را افزایش بدهد ، تا بلکه بتواند تحولاتی در ارتباط با انسان های دیگر را به وجود بیاورد. در این کتاب آمده است که : در زمینه ی حدس ارتباطات غیر کلامی ، خانم ها باهوش تر از آقایان هستند. نکته ی جالب اینجاست که انسانها اغلب توانایی غلبه بر بسیاری از حرکات بدن که مغایر با گفتارشان نیست را ندارند ؛ این توانایی در وجود آنها به صورت فطری وجود دارد. پس تا می توانید با خانم ها رو راست باشید ، چرا که دیر یا زود دستتان رو خواهد شد.

اگر با زبان بدن آشنایی داشته باشید ، بهتر می توانید به واقعیت مسائل دست پیدا کنید. این کتاب به طور جامع درباره ی رفتارهایی که تا به حال برخی از انسان ها مرتکب شده و علت آن برایتان سوال بوده توضیح داده است. کتاب زبان بدن ، در سطح وسیعی دید آدم ها را تغییر داده و به شما یاد می دهد که چطور در چنین شرایطی درست رفتار کنید.

خوشبختانه این کتاب ارزشمند به زبان فارسی نیز ترجمه است. خواندن این کتاب برای دانشجویان روان شناسی ، بازاریابان و فروشندگان ، جامعه شناسان و به طور کلی هرکسی که با افراد زیادی معاشرت دارد نیز بسیار توصیه می شود.

کتاب پیروزی زبان بدن- نوشته ی مارک بودن

مارک بودن یکی از سخنوران و تحلیل گران برجسته در حوزه ی روانشناسی بوده که مولف کتابی به نام” پیروزی زبان بدن” است. طرز تفکر او اندکی با دیگر نویسندگان در این زمینه متفاوت بوده و بر پایه ی نظریه های علمی شکل گرفته است. مارک بودن بر این معتقد است که برای دریافتن پیام های بدن انسان ها ، باید ملاقات حضوری صورت گرفته و از نزدیک این حرکات را آنالیز کرد. از نظر او زمانی که بین نیم کره ی راست و چپ مغز انسان تعادل ایجاد شود ، فهمیدن مفاهیم زبان بدن محقق می شود و ارتباط صورت می گیرد. به این هماهنگی و تقارن “نقطه ی کانونی” گفته می شود که رفتار انسان ها را قابل پیش بینی می کند. البته خواندن قطعی زبان بدن انسان ها غیر ممکن بوده و یا با خطا هایی همراه است که این مسئله نیاز به مهارت خاصی در این زمینه دارد. متن این کتاب بسیار روان بوده و دارای تقسیم بندی های دقیق و مناسبی است. در کتاب زبان بدن مارک ، توصیه های درباره ی جلب توجه مخاطب ، انتقال و کنترل مفاهیم بدون استفاده نکردن از بیان کلمه ارائه شده است. این کتاب بسیار کاربردی ، توسط ساجده السادات حسینی به زبان فارسی ترجمه شده و به چاپ رسیده است.

کتاب زبان بدن در کسب و کار – نوشته ی مارک بودن

کتاب زبان بدن در کسب و کار - نوشته ی مارک بودن
کتاب زبان بدن در کسب و کار – نوشته ی مارک بودن

مارک بودن علاوه بر کتاب پیروزی زبان بدن ، کتاب پر فروش دیگری به نام “کتاب زبان بدن در کسب و کار” نیز تالیف کرده است که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. در این کتاب راه کارهایی برای داشتن یک سخنرانی حرفه ای در جلسات ، ترفند های برخورد با مشتریان ، گفت و گوهای روزانه ، انجام مصاحبه و حتی حضور یافتن در رسانه ها را ارائه داده است که با بهره گیری از آنها ، اعتماد به نفستان افزایش یافته و مهارت هایی برای کسب ارتباط قوی تر با دیگران به دست می آورید. بخش های جذاب این کتاب ، هر کدام به صورت مجزا به بررسی حرکات بی کلام بدن توضیح داده است. با تمرین این راه حل ها ، وارد مرحله ی جدیدی از زندگی شده و سطح مهارتتان افزایش خواهد یافت. اگر به زبان بدن واقف باشید ، می توانید با برقراری ارتباط صحیح با مشتریان ، سطح فروش خود را به طرز چشمگیری بالا ببرید. اگر می خواهید اینگونه مهارت ها را فرا بگیرید ، خواندن این کتاب بسیار موثر خواهد بود.

کتاب زبان بدن- نوشته ی جو ناوارا

کتاب زبان بدن- نوشته ی جو ناوارا
کتاب زبان بدن- نوشته ی جو ناوارا

یکی دیگر از کتابهای راهنما در خصوص آموزش مفاهیم زبان بدن ، نوشته ی ناوارا ، یکی از سخنرانان و استادان دانشگاه سنت لئو بوده که بسیاری از مفاهیم غیر کلامی را برای ما رمزگشایی و معنا کرده است. در این کتاب به صورت مفصل درباره ی رفتارها و کارهای فریب دهنده توضیح داده و به شرح حالات بدنی انسان در شرایط مختلف پرداخته است. این کتاب که به زبان فارسی نیز ترجمه شده ، درباره ی برخی از حرکات فیزیکی مانند: طرز قرار گرفتن پا ها و دست ها ، نوع نشستن ، خوابیدن و حتی طرز نگاه افراد و معانی آنها به صورت کلی گویی سخن به میان آورده است. یقینا اگر شما بتوانید فکر انسان ها را بخوانید و صحت کلام آنها با مغزشان را جویا شوید ، در آینده کمتر دچار مشکل در زندگی خواهید شد. بدون شک به کارگیری این ترفندها بسیار آسان و مفید هستند.

کتاب زبان صورت با نگرش کاربردی- نوشته ی محسن عبداللهیان و حسین وظیفه دوست

کتاب زبان صورت با نگرش کاربردی- نوشته ی محسن عبداللهیان و حسین وظیفه دوست
کتاب زبان صورت با نگرش کاربردی- نوشته ی محسن عبداللهیان و حسین وظیفه دوست

در این کتاب ارزشمند ، از حالت های مختلف صورت و مفاهیم آنها صحبت شده است. طبیعی است که گاهی اوقات یک اخم کوچک ، نارضایتی ما را به دیگران نشان خواهد داد. با فراگیری زبان صورت ، به آسانی می توانید فریب کاری افراد را تشخیص داده و کمتر گول ظاهر دیگران را بخورید! در نتیجه زبان صورت ، ابزاری برای درک بهتر نیت افراد و رفتار ناخودآگاه انسان ها است. این کتاب ، اولین اثری است که در ایران به تعبیر و تشریح حرکات ریز صورت پرداخته است.

از کتاب زبان صورت ، بازپرس های آگاهی ، هنرپیشه ها و کارگردانان ، شاغلان تجاری و فعالان سیاسی و… می توانند نکات زیادی را یاد بگیرند.

در بخشی از این کتاب توضیح داده شده است که گاهی اوقات پیش می آید که می گوییم: “حدس میزنم که… یا احساسم می گوید که او به من دروغ می گوید” در حقیقت منظور ما از این حرف این است که متوجه مغایرت حرف ها و رفتار طرف مقابل شده ایم و از همین مغایرت ها نتیجه هایی را کسب کرده ایم. بدون شک علاوه بر دانستن  زبان بدن ، فهمیدن زبان صورت نیز حائز اهمیت است.

اگر از خوانندگان این کتاب در مورد کیفیت آن سوال بپرسید ، قطعا درصد زیادی از آنها ابراز مقبولیت کرده و نمره ی خیلی خوبی به این اثر خواهند.

کتاب زبان بدن – نوشته ی ویجیا کومار

کتاب زبان بدن – نوشته ی ویجیا کومار
کتاب زبان بدن – نوشته ی ویجیا کومار

این کتاب که در اندازه ای کوچک به چاپ رسیده است ، به تشریح علائم غیر کلامی به طور مفید و مختصر پرداخته است. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به خواندن کتاب هایی جامع اما کوچک و قابل حمل علاقه دارید ، این کتاب گزینه ای مناسب برای شماست. نویسنده ی این کتاب در تلاش است که معنای حالت ها و رفتارهای غیر کلامی را به زبان ساده و رسا برای مخاطبین بیان کند. در این کتاب نیز معنای حرکت اندام های بدن ، ارتباط و انتقال مفاهیم چشمی ، حرکاتی منصوب به حس مالکیت و یا عاشقانه ، نحوه ی آداب معاشرت و تاثیر فرهنگ انسان ها بر زبان بدن آنها به طور کامل شرح داده شده است. این کتاب توسط زهره زاهدی ترجمه شده ، مورد استقبال قرار گرفته و تا به حال چندین بار به چاپ رسیده است.

کتاب زبان بدن- نوشته ی الیزابت کونکه

نویسنده ی این کتاب ، درباره ی اهمیت زبان بدن و ارتباط مستقیم آن با موفقیت در مراحل مختلف زندگی توضیح داده است. او در این کتاب به شما کمک می کند تا با فراگیری زبان بدن ، از همه ی اعضای بدنتان برای القای پیام مورد نظر خود به دیگران بهره بگیرید ؛ لذا با یادگیری صحیح انجام چنین حرکاتی ، می توانید روابطی مستحکم و موثر ایجاد کنید. همچنین در این کتاب راه حل هایی برای متعاقد و راضی کردن افراد ، دادن انگیزه و اشتیاق به آنها ، ایجاد تغییر و تحول در ساز و کار زندگی و… ارائه داده شده است. در واقع شما با خواندن این کتاب ، هم در می یابید که چگونه منظور واقعی افراد را تشخیص دهید و هم یاد می گیرید که با به کار گیری حالات چهره و اندام مناسب ، در ذهن مخاطبتان تاثیر مثبت گذاشته و به چهره ای دوست داشتنی تبدیل شوید. با استفاده ی صحیح از این ترفندها ، موفقیت بیشتری در روابط خانواده یا محل کارتان کسب خواهید کرد ، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات ، حرکات ما گویا تر از سخنان ما خواهند بود. خوشبختانه این کتاب نیز به همت رامین کریمی و رویا تنومند ، به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب ارتباطات غیر کلامی – نوشته ی دیوید ماتسوموتو

ماتسوموتو یکی از فعالان حوزه ی زبان بدن و ارتباطات غیر کلامی است. در این کتاب مجموعه ای غنی از مقالات و راه کارهای نویسندگان و دانشمندان برجسته توسط ماتسوموتو جمع آوری شده و به تصحیح قلم او ویرایش و در غالب مجموعه ای آموزشی با پایه ی علمی ، در اختیار همگان قرار گرفته است. در این اثر ، به طور مفصل درباره ی ژست ها و حرکات بدن ، تن صدا ، اهمیت ارتباط با دیگران و کارایی او در مشاغل مختلف سخن به میان آمده است.

کتاب ارتباطات غیر کلامی – نوشته ی آلبرت محرابیان

یکی از معتبر ترین آثار در زمینه ی کتاب زبان بدن ، همین کتاب است. تقریبا همه ی کسانی که در این زمینه مطالعه دارند ، اسم آلبرت محرابیان برایشان آشنا و ارزشمند است. این کتاب نسبت به آثار مشابه خود از قدمت بیشتری برخوردار بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کتاب ارتباطات غیر کلامی در تعاملات انسانی – نوشته ی مارک نپ

در مرحله ی اول ، متن این کتاب به طوری است که حالت دانشگاهی ، رسمی و کلیشه ای دارد. اما با مطالعه ی آن و بهره گیری از مثال هایش ، این طرز فکر کاملا تغییر پیدا خواهد کرد. در این مجموعه که یکی از کتاب های زبان بدن محسوب می شود ، به صورت مجزا ، راه کارهایی برای نحوه ی برخورد صحیح برخی مشاغل نظیر: پلیس ، پزشک و پرستار، قاضی و… ارائه داده شده که همه ی این ترفندها بر پایه ی مطالعات و تحقیقات وی در این زمینه گردآوری شده است ، همچنین درباره ی روانشناسی محیط و تاثیر آن بر مفاهیم ارتباطات غیر کلامی و پیغام های هر کدام توضیح داده است.

کتاب ارتباطات غیر کلامی – نوشته ی ریچموند

این کتاب نیز از آثار ارزشمند ترجمه شده به زبان فارسی است که مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفته است. در واقع این کتاب ، یکی از کتابهای دانشگاهی به حساب می آید و طرز بیان نسبتا پیچیده ای را داراست. اما یکی از معتبر ترین و آموزنده ترین کتابها در این حوزه شناخته شده است. در این کتاب علاوه بر توضیح قسمت های مختلف زبان بدن ، به تشریح افسانه ها و باورهای غلط در این خصوص پرداخته و درباره ی غریزی بودن رفتار های غیر کلامی و تاثیر فرهنگ و محیط بر افراد و چندین موضوع مهم دیگر به طور کامل پرداخته است. نام اصلی این کتاب رفتارهای غیر کلامی در روابط میان فردی است.

با توجه به اینکه موضوع زبان بدن و تایید و تکذیب این موضوع در عصر حاضر بسیار اهمیت پیدا کرده است ، کتاب های زیادی در این زمینه به چاپ رسیده و یا به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده اند. اما باید این نکته را به خاطر سپرد که این موضوع نیز مانند سایر مسائل علمی ، به طور قطعی به اثبات نرسیده و یا دارای استثنی هایی می باشد که باید آن طرف قضیه را نیز مورد بررسی قرار داد. اما به طور کلی آن چیزی که واضح است قدرت مفاهیم غیر کلامی و صحت آنها در برابر صحبت های کلامی است.

سوالات متداول

۱- زبان بدن چیست؟

اشاره های بدن یا زبان بدن به حالتی اطلاق می شود که در آن ، پیام های غیرکلامی توسط حرکات اعضای بدن ، ژست ها ، جلوه های هیجانی ، حرکات چشم ها و حالات صورت ، رد و بدل می شود.

۲- حالات صورت به چند دسته تقسیم می شوند؟

معمولا حالات صورت به ۳ دسته ، ۱- خوشایندی – ناخوشایندی ۲- پذیرش – رد ۳- فعالیت – برانگیختگی تقسیم می شوند.

۳- آیا با مطالعه کتاب های معرفی شده می تونم به مسئله زبان بدن واقف بشم؟

کتاب های معرفی شده از حیث جامعیتی که دارند ، می توانند تا حدودی شما را به دانش زبان بدن آشنا نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب های زبان بدن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. سلام و درود. یکی هست که من هر بار باهاش صحبت میکنم فقط به پاهام نگاه میکنه این چه نشونه ای میتونه داشته باشه؟

    1. با سلام، براساس تحلیل زبان بدن افرادی که در حین صحبت به پاهای دیگران نگاه میکنند، میتوانند نشان دهنده ی خسته بودن فرد از صحبت هایتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره