جنسی و زناشویی

مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل جنسی و زناشویی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

مشکلات جنسی را می توان تهدیدی جدی برای زندگی زناشویی دانست. ریشه این مشکلات جنسی در مسائل مختلفی نهفته است که باید آن ها را شناسایی کرد. اغلب افرادی که برای کسب راهنمایی در زمینه مسائل جنسی به مراکز مشاور مراجعه می کنند از روابط جنسی با شریک خود احساس رضایت ندارند و برخی دیگر نیز از اینکه در روابط زناشویی خود هیچ گونه لذتی نمی برند شکایت می کنند. در واقع مشکلات جنسی اشکال مختلفی دارد اما عموما به این صورت تعریف می‌شود: به هر نوع مسئله ای (جنسی یا عاطفی) که مانع از ایجاد یک رابطه زناشویی رضایت بخش دو طرفه گردد ، مشکلات جنسی گفته می شود.

یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات جنسی دریافت مشاوره جنسی تلفنی و استفاده از توصیه های روانشناسان و مشاوران با تجربه است. این مشاوره به سادگی و در کمترین زمان انجام شده و به شما در بهبود روابط تان کمک بسیار زیادی خواهد کرد. به دلیل اهمیت این موضوع ، ما در این مقاله سعی داریم تا به مبحث مشاوره در روابط زناشویی بپردازیم و فواید یک مشاوره تلفنی را برای شما بیان نماییم. اگر قصد دارید تا در این باره بیشتر بدانید ، حتما ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

چرا باید از مشاوران کمک گرفت؟

بسیاری از زوجین به یک مشاوره جنسی نیاز دارند و این نیاز را به دلایل مختلفی احساس می کنند. یکی از این دلایل می تواند آگاهی کم آن ها نسبت به روابط جنسی باشد این موضوع بیشتر در افرادی که در سنین پایین تر ازدواج می کنند شایع است و اگر به موقع به عدم آگاهی و کمبود اطلاعات خود پی نبرند ممکن است به مشکلات متعددی دچار شوند.

از دلایل دیگر نیاز به مشاوره جنسی می تواند مشکلاتی باشد که ممکن است در حین رابطه برای یکی از زوجین یا هر دوی آن ها به وجود آید و آن ها را از ادامه روابط یا تکرار آن نگران نماید. وجود این مشکلات به عوامل مختلفی بستگی دارد و بسیاری از زوجین حداقل یک بار با نوعی از این مشکلات مواجه می شوند. اما باید توانایی مهار مشکل و رسیدن به آرامش در کنار همسر خود را داشته باشند تا به زندگی شیرین و پایداری دست یابند.

فواید استفاده از مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی

مشاوران جنسی و زناشویی سعی دارند تا با ارائه راه حل های ایمن و بدون خطر به حل مشکلات ایجاد شده در روابط جنسی زوجین کمک کنند. مراجعه به این مشاوران باعث می شود تا افراد بتوانند با دلگرمی بیشتری با مشکلات خود رو به رو شوند و در تلاش باشند تا با آگاهی بیشتری به حل آن ها بپردازند. یک مشاور زناشویی خوب ، زوجین را از اشتباهاتشان آگاه می کند و باورهای غلط آن ها را از بین برده و حقایق را برایشان روشن می نماید. در این جا به بیان برخی از فوایدی که یک مشاوره جنسی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری دارد می پردازیم:

  • سهولت مشاوره برای افرادی که از بیان مشکلات جنسی خود خجالت می کشند و یا به هر دلیلی حاضر به مراجعه حضوری به دفتر مشاوران نیستند.
  • دسترسی آسان تر و آنلاین به مشاوران.
  • برقراری ارتباط سریع تر با مشاور و دریافت مشاوره اورژانسی.
  • کاهش هزینه ها و رفت و آمدهای غیرضروری.
  • امکان دسترسی به مشاوران در سایر شهرها.

مشاوره جنسی و زناشویی به چه نیازهایی پاسخ می دهد؟

مشاوره جنسی و زناشویی به چه نیازهایی پاسخ می دهد؟
مشاوره جنسی و زناشویی به چه نیازهایی پاسخ می دهد؟

انجام مشاوره در هر کاری به شما کمک می کند تا با دید بازتری به مسائل نگاه کنید و آن را از جنبه های مختلفی بررسی نموده و با دقت بهتری برای رفع آن ها اقدام نمایید. یک مشاور با تجربه ، مسلما با افراد زیادی سر و کار داشته است و به راحتی می تواند علت ایجاد مشکل شما را تشخیص داده و به حل آن بپردازد. از طرف دیگر شما را از روی آوردن به راه حل های سنتی و روش های غیر اصولی بی نیاز نموده و از گمراهی و رفتن به راه های اشتباه جلوگیری می کند.

موارد زیر تنها برخی از صدها کمکی است که یک مشاور جنسی و زناشویی می تواند به خانواده ها ارائه نماید:

  • کمک به زوجین برای یافتن علت مشکلاتی نظیر سردی و بی میلی نسبت به روابط زناشویی
  • افزایش سطح آگاهی والدین نسبت به پاسخ گویی به سوالات جنسی فرزندان با توجه به سن و جنسیت آن ها
  • کمک به کشف و پیگیری درمان بیماری های جنسی و مقاربتی
  • یافتن علت کاهش میل جنسی و کمک به بهبود روابط زوجین
  • انجام مشاوره برای آغاز دوران بلوغ و تغییرات ناگهانی در خلق و خو و طرز تفکر افراد
  • کمک به درمان مشکلات جنسی و خانوادگی از قبیل زود انزالی یا دیر انزالی ، تنوع طلبی و دگرخواهی ، اختلاف بر سر فرزند آوری و …
  • مشاوره به افراد همجنسگرا
  • مشاوره برای درمان پرخاشگری در زندگی مشترک
  • مشاوره به افرادی که خود یا یکی از نزدیکانشان در طول زندگی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند
  • مشاوره به افرادی که از همسر خود خیانت دیده اند و یا دچار تردید برای ادامه زندگی مشترک خود هستند
  • مشاوره برای درمان اختلالات روانی و مشکلات اخلاقی در حین روابط جنسی و ریشه یابی و رفع این مشکلات
  • مشاوره برای درمان فوبیا و ترس ، خجالت و کم رویی و کمبود اعتماد به نفس برای برقراری روابط
  • مشاوره به افرادی که برای برقراری روابط جنسی دچار استرس و اضطراب شدید می شوند
  • مشاوره برای درمان بدبینی در زندگی مشترک
  • آموزش روابط جنسی و نحوه برقراری ارتباط جنسی با همسر
  • ارائه آموزش در مورد خطرات و آسیب های جنسی و مشکلات احتمالی مرتبط با انحرافات جنسی
  • مشاوره زناشویی در دوران نامزدی و عقد

چه زمانی برای انجام مشاوره جنسی مناسب است؟

زوجین باید این حقیقت را بپذیرند که اگر اهمیت کمی برای نیازهای جنسی طرف مقابل خود قائل باشند ، به زودی با مشکلاتی نظیر سرد مزاجی ، دلزدگی و کاهش روابط عاطفی مواجه خواهند شد و هر چه بگذرد ، پایه های زندگی خود را سست تر و زندگی مشترک خود را سردتر خواهند دید.

به یاد داشته باشید که در زندگی مشترک نباید اجازه داد تا یک مشکل کوچک به تدریج به مشکلی غیر قابل حل تبدیل شود. آن هم مشکلی که با کمک یک مشاوره تلفنی که بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف هزینه زیاد قابل انجام است ، حل می شود.

نیاز به مشاوره جنسی در دوران بلوغ

باید توجه داشت که مشاوره جنسی تنها مربوط به زوجین و دوران پس از ازدواج نیست. همه افراد با هر جنسیتی در زندگی خود به این مشاوره نیاز دارند و این نیاز در دوران بلوغ بیش از هر دوره دیگری احساس می شود. در دوران بلوغ اندام ها به رشد کامل خود رسیده و توجه فرد به اندام های جنسی خود بیش از دوران کودکی اش می شود.

نیاز به آگاهی در مورد مسائل جنسی در این سن فرد را کنجکاو نموده و اگر اطلاعات مناسبی در اختیار او قرار نگیرد ، بروز مشکلاتی نظیر انحرافات جنسی ، انجام خودارضایی و حتی برقراری ارتباط جنسی و نامناسب با سایر افراد برای او دور از انتظار نخواهد بود. به خصوص این که احساسات و نیاز جنسی فرد در این دوران به حد قابل توجهی بیشتر شده و به همین دلیل فرد ممکن است مشاوران غیرمتخصص و بدون صلاحیتی را برای دریافت اطلاعات جنسی انتخاب نمایند.

مهم ترین مشکلات جنسی مردان

مشکلات جنسی مردان
مشکلات جنسی مردان

از شایع ترین مشکلات جنسی میان مردان ، اختلالات جنسی است که در صورت عدم توجه و درمان ، باعث ایجاد نارضایتی در زوجین و در نهایت فروپاشی زندگی مشترک خواهد شد. اختلال جنسی مردان ، انواع مختلفی داشته که اصلی ترین آن ها ، اختلال در میل جنسی، اختلال در نعوظ  و اختلالات انزال می باشد که در ادامه به بررسی هریک از این اختلالات خواهیم پرداخت.

۱- اختلال در نعوظ

وقتی که آلت تناسلی مرد توانایی ایجاد نعوظ یا حفظ آن به مدت کافی جهت انجام مقاربت جنسی را ندارد ، دچار اختلالات نعوظ شده است. به این نوع مشکل جنسی در مردان ، ناتوانی جنسی نیز گفته می شود. افرادی هم هستند که سخت شدن آلت تناسلی و به حالت نعوظ ماندن را زیاد تجربه می کنند ، این حالت تا زمانی که در رابطه جنسی مشکلی ایجاد نکند و باعث نارضایتی جنسی نشود ، اختلال جنسی محسوب نمی شود. این نوع اختلال معمولا به دلایل پزشکی ایجاد می شود اما مسائل روانی نیز در بروز این اختلال می تواند تاثیر گذار باشد. کاهش جریان خون و چاقی از دلایل ایجاد اختلالات نعوظ در مردان است. اغلب مردانی که دچار حملات قلبی می شوند ، با این مشکل نیز روبرو می باشند.

۲- کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی مردان به معنی کم شدن میزان علاقه آن ها به انجام فعالیت جنسی است. این کاهش یا از دست دادن علاقه به انجام رابطه جنسی ، امری عادی و متداول است و معمولا سطح میل جنسی در طول زندگی همواره در حال تغییر است. این موضوع نیز کاملا می تواند طبیعی باشد که برخی از مواقع ، میل شما با میل همسرتان هماهنگ نباشد. اما در صورتی که این کاهش میل جنسی مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند ، تبدیل به یک اختلال جنسی شده و ممکن است باعث ایجاد نگرانی شود. عوامل استرس زا مانند مسائل شغلی ، خانوادگی و یا کمبود خواب می تواند باعث کاهش میل جنسی مردان گردد. اما در صورت نداشتن هیچکدام از این موارد ، می بایست یک آزمایش خون برای تعیین سطح هورمون تستوسترون بدهید. تستوسترون یک هورمون مردانه است که کاهش ترشح آن ، سبب کاهش میل جنسی در مردان خواهد شد.

۳- زود انزالی

انزال زودرس یا ناتوانی در به تاخیر انداختن ارگاسم در مردان از شایع ترین مشکلات جنسی است که معمولا در بعضی مردان جوان بیشتر مشاهده می شود و باعث می شود که زندگی مشترک را نیز تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل کند. در این حالت پس از مدت زمان کوتاهی از آغاز رابطه جنسی ، ارگاسم و انزال در مردان رخ می دهد و منجر به نارضایتی شریک جنسی می گردد. معمولا از هر سه مرد ، یک نفر به این اختلال جنسی مبتلا می باشد که عوامل مختلفی در بروز آن تاثیر گذار هستند. این عوامل عبارتند از : مشکلات روانی ، اختلال در عملکرد غده تیروئید و به خصوص پر کاری تیروئید که پرکاری این غده از دلایل اصلی زود انزالی در حدود نیمی از مردان می باشد. اما در صورتی که مشکل تیروئید وجود نداشته باشد ، می توان از روش های دیگری مانند ورزش ، تکنیک های تنفسی ، استفاده از کاندوم تاخیری و رفتاردرمانی برای درمان این اختلال استفاده کرد.

۴- احساس درد در هنگام انزال

از دیگر اختلالات جنسی در مردان ، احساس درد در هنگام انزال است که این مشکل می تواند ناشی از وجود اختلالات عصبی باشد و معمولا در مردان جوان بیشتر رخ می دهد. از دیگر دلایل درد در هنگام انزال ، التهاب در غده پروستات می باشد. برای درمان و رفع این اختلال می بایست به یک متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

۵- عدم انزال یا انزال دیررس

پس از ناتوانی جنسی ، اختلال نعوظ و انزال زودرس ، عدم انزال یا دیرانزالی به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات جنسی در میان مردان شناخته شده است. درمان این اختلال چندان راحت و ساده نیست اما این مشکل با درمان به شکل قابل توجهی درمان می‌ شود. مشکلات روانی مانند استرس و اضطراب و آزار جنسی در دوران کودکی از مهم ترین عوامل ابتلا به این اختلال است. اما برخی از مشکلات مانند چاقی و اضافه وزن و مشکلات ناشی از دیابت نیز موجب انزال دیررس می شود. انجان ورزش های منظم و تغذیه سالم برای درمان این اختلال توصیه می شود.

مهم ترین مشکلات جنسی در زنان

مشکلات جنسی زنان
مشکلات جنسی در زنان

مشکلات جنسی زنان را می توان یکی از دلایل اصلی و مهم نارضایتی جنسی در جامعه و خانواده های ایرانی دانست که از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش آمار طلاق در ایران به شمار می رود. تمایلات جنسی زنان بسیار پیچیده است. علاوه بر وجود نیازهای جسمی ، نیاز به صمیمیت در روابط نیز برای آن ها بسیار مهم است. اما در صورتی که در هر یک از بخش های فیزیکی و احساسی مشکلی ایجاد شود ، می تواند منجر به بروز مشکلات جنسی در آن ها شود. علت این اختلالات می تواند شامل تغییر در هورمون ها ، عروق خونی ، مغز ، عدم احساس خوب جسمی و روحی باشد که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در روابط زناشویی با همسر گردد. شایع ترین مشکلات و اختلالات جنسی زنان شامل موارد زیر می باشند:

۱- بی میلی جنسی یا عدم تمایل برای رابطه جنسی

بی میلی جنسی در زنان یکی از شایع ترین اختلالات جنسی در میان آن ها است که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که می تواند ترکیبی از مسائل جسمی و روحی باشد. عدم تمایل به روابط جنسی در زنان از مسائل بسیار مهم در زندگی مشترک است که همانند زود انزالی و اختلال نعوظ در مردان ، می تواند رابطه زناشویی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد. طبق آمار و مطالعات انجام شده ، حدود یک سوم از زنان ، از نداشتن میل جنسی با همسر خود رنج می برند. برای رفع این اختلال ، مراجعه به پزشک و مشاور ، حل اختلافات زناشویی و استفاده از برخی داروها برای تحریک و افزایش میل جنسی بسیار موثر هستند. عوامل موثر در بروز این اختلال می توانند به دلیل وجود اختلافات و عدم روابط عاطفی عمیق میان زوجین باشد. همچنین استرس ، اضطراب و افسردگی ، ترس از عفونت ها ، عدم اعتماد و احساس خصومت به همسر از دیگر عوامل موثر در این اختلال هستند.

۲- اختلال در تحریک و برانگیختگی جنسی

در این حالت ، فرد دارای میل جنسی برای برقراری رابطه زناشویی است اما برانگیخته نمی شود. افسردگی ، اعتماد به نفس پایین ، استرس ، اضطراب ، خستگی و داشتن روابط با مشکلات زیاد می‌تواند موجب اختلال در برانگیختگی جنسی زنان شود. دلایل اختلال در تحریک جنسی زنان می تواند به دلایل دیگری مانند دیابت یا فشار خون نیز مربوط باشد. همچنین عواملی مانند عفونت در اندام تناسلی ، خشم و عصبانیت و حساسیت به لوازم پیشگیری از بارداری ، می تواند سبب بروز این اختلال گردد. از سوی دیگر عدم پیش نوازی کافی از جانب مرد قبل از شروع رابطه جنسی نیز می تواند باعث اختلال در تحریک جنسی زنان شوند.

۳- اختلال در ارگاسم یا عدم توانایی در به ارگاسم رسیدن

بسیاری از زنان از تجربه به ارگاسم رسیدن و ارضای جنسی محروم هستند و در واقع به اختلال ارگاسمی دچار می باشند. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند ، توانایی لازم برای رسیدن به اوج لذت جنسی را نخواهند داشت که این امر باعث سرد شدن ، عدم رضایت فرد از زندگی زناشویی و بروز پریشانی می گردد. اختلال در ارگاسم از شایع ترین مشکلات جنسی زنان به شمار می رود و تعداد زیادی از زنان با این اختلال مواجه می باشند. اضطراب و افسردگی ، نارضایتی از ظاهر اندام و عدم اعتماد به نفس ، استرس و فشار های مالی ، باورهای غلط فرهنگی و مذهبی و عدم ارتباط صحیح با همسر و وجود دعواها و مشاجره ها ، از عوامل اصلی اختلال در ارگاسم زنان محسوب می شود. استفاده از روش های درمانی ، مشاوره های جنسی و روابط زناشویی و درمان های دارویی می تواند در درمان این اختلال بسیار تاثیرگذار باشد.

۴- داشتن درد در هنگام رابطه جنسی

از دیگر مشکلات شایع در روابط جنسی زوجین ، وجود درد در هنگام مقاربت است. به این درد ، دیس پارونی گفته می شود که این مسئله یک نوع اختلال در رابطه جنسی به شمار می رود. این درد ممکن است به صورت سطحی بوده و در بخش هایی از اندام های جنسی مانند ورودی واژن احساس شود و یا اینکه به صورت عمیق بوده و به دلیل فشار بر اندام های داخلی ایجاد می شود. رابطه های جنسی دردناک به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که برخی از آن ها عبارتند از : خشکی واژن، التهاب و عفونت ، واژینیسم ، اختلالات ژنتیکی ، عوامل روحی و روانی ، استرس و اضطراب ، شیمی درمانی ، یائسگی.

۵- اختلال واژینیسم

واژینیسم یک مشکل جسمی‌ روانی‌ یا به نوعی دیگر ، یک نوع اختلال اضطرابی است که در هنگام رابطه جنسی با همسر ، باعث ایجاد اسپاسم و انقباض عضلات ورودی واژن و در نتیجه ایجاد سوزش و درد شدید خواهد شد. این انقباض عضلانی شدید مانع از دخول و ادامه رابطه زناشویی می شود. لازم به ذکر است که این اسپاسم عضلانی ، کاملا به صورت ناخودآگاه ایجاد می شود و شخص توانایی کنترل آن را نخواهد داشت. برای رفع این اختلال ، استفاده از روش هایی مانند انجام مشاوره های روانشناسی ، هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی موثر می باشند. علل بروز چنین اختلالی متفاوت می باشد که برخی از این عوامل عبارتند از : عفونت ، خشکی واژن ، پرده بکارت ضخیم ، زایمان ، انجام رادیوتراپی برای درمان سرطان دهانه رحم ، فقدان آموزش های جنسی ، ترس یا شرم از روابط جنسی.

سوالات متداول

۱- آیا برای حل کردن مشکلات جنسی که دارم ، حتما باید مراجعه حضوری داشته باشم یا می تونم به صورت تلفنی مشکلاتمو حل کنم؟

با توجه به اهمیت مسائل جنسی در زندگی زناشویی و بالا رفتن اختلافات خانواگی و شیوع طلاق در جامعه که ریشه ی اکثریت آنها نبود اتاق خواب گرم است و مسائلی که پیرامون این موضوع به وجود می آید و مشکلاتی همچون شرم و رودربایستی از بازگو نمودن مسائل جنسی در ملاقات حضوری با روانشناسان ، مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو این امکان را فراهم نموده تا برای مشکلات خود بدون در نظر گرفتن شرم و خجالت و رودربایستی از ساعت ۸ الی ۲۴ صرفا با یک تماس چاره ای بی اندیشید.

۲- مشاوران رایکو چگونه در حل مشکلات شما را یاری می نمایند؟

مشاوران ما مشکلات را ریشه یابی می کنند و آگاهی های شما را بالا برده و سعی در کشف مشکل دارند و سپس با ارائه راه حل های رفتاری و تمرینات صحیح به درمان مسئله می پردازند.

۳- مدتی است میل جنسی همسرم کمتر از قبل شده ، برای افزایش میل جنسی چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

مصرف نمودن غذاهای محرک همچون سیر ، پیاز ، فلفل ، زنجبیل ، اسیدهای چرب امگا۳ ، کم کردن فشارهای کاری و استرس ، توجه به شریک جنسی ، تحریک از طریق نقاط حساس بدن ، پوشیدن لباس های محرک ، پیش نوازی قبل از رابطه جنسی به افزایش میل جنسی کمک شایانی می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل جنسی و زناشویی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴۶ نظرها

  1. سلام چند وقتیه که قراره یه خونه بخریم و دقیقا از زمانی که قسط هاش شروع شده رابطم با شوهرم دیگه اون رضایت سابق رو نداره ، میتونه دلیلش استرس و قسطای خونه باشه؟؟؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید

    1. با سلام ، قطعا یکی از موارد دخیل در نارضایتی زناشویی وجود استرس و اضطراب بیش از حد؛ در هریک شرکای زندگی زناشویی می باشد ، لذا توصیه می شود در کنار توجه به خورد و خوراک خود ، تا حد امکان از تنش دوری کرده و از مدیتیشن استفاده نمائید.

    1. با سلام و وقت بخیر، عدم لذت بردن از رابطه جنسی با همسر می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که گاها برخی از آنها را به راحتی می توانید رفع کنید. پیشنهاد میکنیم قبل از مصرف هر گونه دارو راه های ساده تر را امتحان کنید. یکی از بزرگترین مسائلی که در نهایت باعث کاهش لذت جنسی میان زوجین می شود، عدم هماهنگی در زمان ارگاسم زن و مرد است. معمولا مشکلاتی مانند زود انزالی یا دیر انزالی منجر به چنین مواردی خواهد شد، با توجه به نیازهای جنسی میان خود و همسرتان، می بایست زمان رابطه را کنترل نمایید. قطعا ایجاد تنوع در رابطه زناشویی می تواند باعث افزایش لذت بیشتر در زوجین شود. یکی از مهم ترین مواردی که باعث ایجاد تنوع می شود، کشف و امتحان کردن پوزیشن های زناشویی جدید است که می توانید پوزیشن های مختلف زناشویی را در مکان های متفاوتی از منزلتان امتحان کنید.

    1. با سلام و وقت بخیر، در برخی موارد زود انزالی به دلیل ابتلا به برخی بیماری ها به وجود می آید که در وهله اول می بایست دلیل و ریشه آن را پیدا کنید. در بسیاری از موارد، زود انزالی خود به خود درمان می شود. انجام تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی و استفاده از متدهای منحرف کردن حواس می‌تواند در به تاخیر انداختن انزال کمک کند. باید توجه کنید که در بعضی مردها ترک مصرف دخانیات و مواد مخدر در درمان زود انزالی کمک کننده خواهد بود. استفاده از کاندوم هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. کاندوم سبب کاهش تحریک پذیری می‌شود. در صورتی که یک کاندوم قادر به این کار نباشد از دو کاندوم می‌توان استفاده کرد ضمن اینکه کاندوم سبب جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری هم می‌شود و در نهایت استفاده از برخی از داروها می توانند مشکل شما را حل کنند.

  2. سلام همسرم از داشتن رابطه ی جنسی با من متنفره میگه تو بلد نیستی همش داره منو با زنای این فیلم ها بد مقایسه میکنه یکاری کرده ا خودم متنفرم

    1. با سلام و وقت بخیر، سعی کنید چه در رابطه عاشقانه چه در رابطه زناشویی نه آن قدر وابسته باشید و نه خیلی مستقل. در رابطه جنسی، باید رفتار و ظرافت های زنانه خود را به خوبی نشان دهید. برای جذب و جلب نظر همسر خود، گاهی با زبان زنانه و رفتارهای دخترانه با او رفتار کنید، برای بسیاری از مردان نشان دادن رفتارهای کودکانه در بعضی مواقع خوب است و فضا را از حالت جدی به حالت شوخی تبدیل می کند البته یادتان باشد در این زمینه زیاده روی نکنید. به ظاهر خود برسید و تغییر دادن ظاهر را در اولویت قرار دهید. اهمیت دادن به ظاهر به این معنا نیست که همیشه آرایش داشته باشید یا هر ماه رنگ موی خود را عوض کنید. بلکه تمیز بودن و آراسته بودن باعث می شود که همسرتان از دیدن شما لذت ببرد و بخواهد زمان بیشتری در کنار شما باشد. که این عامل در ترشح هورمون عشق یعنی اکسی توسین موثر است.

    1. با سلام و درود، قبل از بررسی راه درمان، می بایست به دنبال دلیل ایجاد آن باشید؛ گزینه‌های درمانی رایج برای انزال زودرس شامل تکنیک‌های رفتاری، ورزش، استفاده از بی‌حسی موضعی، دارو و مشاوره است. تکنیک‌های رفتاری اولین راه درمان می باشند که در این روش، مشاوره با بهره‌گیری از یک سری تکنیک‌ها به زوجین می‌آموزد که چگونه انزال را به تأخیر انداخته و نعوظ را افزایش دهند. تکنیک فشار هم یکی دیگر از روش هاست که در این روش شریک زندگی شما آلت تناسلی شما را تحریک می‌کند تا جایی که به انزال نزدیک شود و وقتی انزال نزدیک شد، آلت را محکم فشار می‌دهد تا نعوظ تا حد زیادی از بین برود. هدف از این تکنیک، آگاهی شما از احساس بدنتان در هنگام نزدیک شدن انزال و یادگرفتن نحوه کنترل نقطه اوج و عقب انداختن آن است.

    1. با سلام و وقت بخیر، به عنوان اولین قدم برای ترک این عمل، از پورنوگرافی دوری کنید. دیدن فیلم های پورن ، تاثیر بسیار زیادی بر انجام عمل خود ارضایی دارد. با دوری از فیلم های پورن ، احساس نیاز به انجام خود ارضایی را در خود کاهش دهید. سعی کنید مدت زمان تنهایی خود را کم کنید. با کم کردن زمان تنهایی خود و سپری کردن آن همراه با دیگران ،ذهنتان را از پورنوگرافی و انجام خود ارضایی دور کنید. هنگام خواب شب لباس های بیشتری بپوشید. ممکن است زمانی که لباس های کمتری هنگام خواب میپوشید با دست زدن به خودتان ، حسِ انجام خود ارضایی در شما تقویت شود پس با پوشیدن لباس های بیشتر تعداد این تماس ها را کم کنید. دارو درمانی نیز جزو درمان های تخصصی می باشد که در صورت تشخیص روانشناسِ شما و ارجاع دادن به روانپزشک، کمک به ترک خود ارضایی می کند.

  3. سلام من دختری ۲۰ ساله هستم که به هم جنس خودمم گرایش دارم الان با یکی از دوستام به تازگی رل زدم ولی خب این خانم خیلی اذیتم میکنه دوست دارم این رابطه تموم بشه ولی نمیتونم بهش علاقه دارم راهنمایی کنید

    1. با سلام و وقت بخیر، همجنسگرایی بیماری روانی قابل درمان می باشد که با توجه به نشانه های آن می توان از راه های مختلفی برای دوری از آن استفاده کرد اما معمولا روشی که اکثر مشاوران و متخصصان از آن استفاده می کنند، روان درمانی است. در حالت کلی برای بررسی دلیل و نحوه پیدایش و سپس درمان این موضوع، می بایست به پزشک متخصص این زمینه مراجعه نمایید.

  4. سلام من دخترم ۱۹ سالمه، هم به دخترها و هم به پسرها گرایش دارم و نمیخام تغییر جنسیت بدم، از بدن خودم راضیم ولی الان با اخرین دوست دخترم قهریم خیلی دارم اذیت میشم، میخام تغییر کنم خسته شدم از این سردرگمی

    1. با سلام، بیش از آنکه از ابتلا به این اختلال شرمسار باشید، مبادرت ورزید تا در اسرع وقت با مراجعه به روانپزشک و انجام برخی معاینات و آزمایش‌ها از ترشح عادی غدد درون‌ریز مطمئن شوید. در صورتی که غدد درون‌ریز شما به گونه‌ای غیرعادی ترشح کند، ممکن است به چنین اختلالی دامن بزند. درمان در این مرحله به کمک داروها وضع شما را بهبود می‌بخشد.
      از تلقین کردن به شدت بپرهیزید. ضعیف شمردن خود در اختلال همجنسگرایی جزء امور عادی به شمار رفته و خودداری از ناامیدی و جلوگیری از تلقین نمودن افکار منفی جزء راهکارهای جدی درمان می‌باشد.
      عدم بیکاری و سرگرم شدن نحوه‌ای از درمان است که طی آن افکار مشغول شده و از خیال‌پردازی درباره این موضوعات پرهیز می‌شود.
      سعی کنید در اماکنی که ممکن است به ارتباط شهوت‌آمیز منجر شود، حضور پیدا نکنید. همچنین تلاش کنید در برخی از اماکن حتی تماس چشمی‌ را هم مدیریت کنید.
      نقش خود را به عنوان پدر و مادر و یا همسر بودن را مدام به خود یادآوری کنید و نگذارید لذات موقت شما را به دام بیاندازند.
      از برخی مسائل محرک در این زمینه نظیر مواد مخدر، مشروبات الکلی و… دوری کنید.
      به خاطر بسپارید ممکن است در مراحل ابتدایی درمان همجنسگرایی دچار یاس و نومیدی شوید و یا ترجیح بدهید شکست را برای همیشه بپذیرید. با این حال، توصیه ما به شما این است که هرگز در مسیر متوقف نشوید. با آگاهی گام بردارید و اراده‌ای آهنین داشته باشید تا به نتیجه خوبی دست یابید.

  5. سلام خانم وقتتون بخیر باشه من یه سوالم اینه که از چند سالگی باید دخترمو با مسائلی مثل رسیدن به بلوغ و پریود شدن و این حرفا آشنا کنم؟

    1. با سلام، بیشتر دخترها در حدود ۱۲ سالگی پریود می‌شوند، اما این اتفاق می‌تواند از هشت سالگی هم بیفتد. بنابراین مهم است که از سن پایین با او صحبت کنید تا مطمئن شوید که آمادگی لازم را دارد. همچنین سعی کنید در مورد پریودها به عنوان یک فرایند مداوم و معمول صحبت کنید تا یک نشست رسمی و ترسناک و به تمام سؤالاتشان هم پاسخ دهید. خجالت هم نکشید؛ یادتان باشد پریود شدن یک اتفاق طبیعی است.
      بعضی از دخترها که اطلاعی از پریود شدن ندارند، با بروز علائم اولیهٔ عادت ماهانه دچار یک حس ناخوشایند می‌شوند. مثلاً برخی ممکن است فکر کنند مشکلی برای آنها پیش آمده است. برای این‌که فرزند شما با فرایند این مسئله آشنا شود، ترسش از بین برود و از طرفی بتواند در این دوره زندگی و فعالیت عادی داشته باشد، باید تمام مسائل مربوط به این اتفاق ماهانه و دائمی را برای او توضیح بدهید.
      دادن تصویر ذهنی مثبت در مورد این مرحله از آغاز زنانگی باعث خواهد شد تا خوش‌بینانه‌تر به جسم و بدن خود نگاه کند و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. همچنین آگاهی درست منجر به کاهش وحشت و هراس کودکان نسبت به تجربهٔ اولین قاعدگی او خواهد شد.

  6. سلام حال شما! ۲۸ سالمه در هفته ۷تا۹ بار در خواب انزال میشویم کمتر وقت هیچ نمیدانم از صورت انزال شدنم. به غیر از اون زیاد خودارضایی هم میکنم اعتیاد پیدا کردم، راهنمایی کنین ممنونم

    1. با سلام و درود، برای ترک اعتیاد به خود ارضایی و مبارزه با این مشکل می بایست از پورنو گرافی دوری نمایید، چرا که دیدن فیلم های پورن بیشترین و مخرب ترین تاثیر را در انجام این عمل دارند و می توانید با دوری از دیدن این فیلم ها، احساس نیاز به خودارضایی را در خود کاهش دهید. یک عامل موثر دیگر برای دوری از انجام عمل ذکر شده، کمتر کردن مدت زمان تنهایی می باشد، زمانی که دور و اطراف خود را شلوغ کنید دیگر زمانی برای فکر کردن به مسائل جنسی و شهوت آمیز نخواهید داشت.

    1. با سلام و وقت بخیر، کنار آمدن با ترس از برقراری رابطه جنسی راه های متفاوتی دارد که می توانید طبق شخصیت و شرایطتان یکی از آنها را امتحان کنید که به آنها اشاره میکنیم: ۱) صحبت با کسی که به او اعتماد دارید. ۲) پیوستن به یک گروه حمایتی. ۳) استفاده از منابع خودیاری مانند کتاب. ۴) گذراندن دوره هایی که برای درمان فوبیا طراحی شده اند. ۵) مشاوره محرمانه و و مراقبت های پزشکی متخصص سکس تراپ و زنان زایمان.

    1. با سلام و وقت بخیر، یک زن از لحاظ روحی باید از ساعت ها قبل از برقراری رابطه جنسی محیا باشد و آمادگی روجی لازم را داشته باشد، تا تحریک پذیری کاملی در او شکل بگیرد. معمولا در مواقعی که نیاز به توجه بیشتر دارند، شرایط برای تحریک پذیری مناسب است. یکی از مراحل لازم برای تحریک خانم ها، لمس کردن است. معاشقه و پیش نوازی هر چه بیشتر باشد، بهتر است. از دیگر عوامل موثر در تحریک پذیری و حتی ارگاسم، دما می باشد. هرچه دمای بدن و محیط بیشتر باشد، تحریک پذیری راحت تر انجام می شود، گرم بودن پاهای خانم ها می تواند در این مورد تاثیر شگرفی داشته باشد.

  7. سلام وقتتون بخیر من وقتی با همسرم رابطه جنسی دارم به ارگاسم نمیرسم یعنی چند وئقتیه که فقط با خود ارضایی به ارگاسم میرسم واقعا دارم اذیت میشم. اگر میشه راهنماییم کنید.

    1. با سلام، برای رسیدن به ارگاسم در بانوان باید به چند موضوع ساده توجه کنید: تنش عضلانی، بر روی احساس تحریک تمرکز کنید، نداشتن ترس و نگرانی در حین رابطه جنسی، استرس و فشار عاطفی را از خود دور کنید، خود داری از مصرف برخی دارو مثل ضد افسردگی یا مصرف مواد مخدر، برای آخرین اقدام می توانید برای بررسی عوامل هورمونی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    1. با سلام و درود، در مواجهه با خودارضایی فرزند خود می بایست از انجام موارد ذیل دوری نمایید: ایجاد حس گناه در کودک، تنبیه و پرخاشگری با کودک و باج دادن به فرزند برای عدم انجام این امر. بهترین درمان برای خودارضایی فرزند، پیشگیری از انجام آن است اما در صورت مشاهده، می بایست با آرامش و بدون اضطراب و دستپاچگی با ایشان صحبت کرده و خیلی صریح در رابطه با عوارض انجام این کار، او را آگاه نمایید.

    1. با سلام و درود، وقتی فرزندان به این سن و سال می رسند، از وجود خود ارضایی و احساس لذت ناشی از آن آگاهی کامل دارند. نحوه برخورد صحیح با این کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد که برای درک این موضوع بهترین کار، استفاده از راهنمایی های یک روانشناس کودک است، توجه داشته باشید به هیچ وجه با پرخاشگری و داد و بیداد نباید فرزندتان را متوجه عمل اشتباهش کنید، سعی نکنید در این مواقع مچ گیری کنید چرا که شوکه شدن، باعث شرمندگی و احساس خجالت در او می شود. شما می بایست با ارائه اطلاعات صحیح از طریق منابع مختلف مانند کتاب، پیام و … او را از عواقب کارش مطلع نمایید.

  8. روز بخیر. من ۲۵ سالمه تازه ازدواج کردم خانومم ۱۸ سالشه. ما یک مشکلی داریم که هنگام برقراری رابطه و انزال، من درد خیلی زیادی رو حس میکنم. میشه بگید باید چیکار کنم؟

    1. با سلام و احترام، درمان انزال دردناک به علل آن بستگی دارد که علائم انزال دردناک با با درمان علت اصلی آن به طور کامل از بین میرود، برخی از گزینه های درمانی می تواند شامل این موارد باشد: درمان جنسی، تمرینات کف لگن برای تقویت عضلات درگیر در انزال، داروهای تسکین دهنده درد، داروهای شل کننده عضلات. در شرایط حاد، مردان مبتلا به انزال دردناک، می بایست به پزشک متخصص در زمینه سلامت تناسلی یا اختلال در انزال مراجعه کنند، چرا که در برخی شرایط، این مشکل می تواند خطرناک باشد.

  9. سلام ممنون از سایت و مطالب خوبتون🙏🏻🌹
    • میخواستم از مشاوره شما بپرسم تاثیر گذارترین و قویترین قرص افزایش میل جنسی زنان کدام هست؟؟
    • چون خانوم من میل به مصرف زیاد دارو ندارد برای همین میخواستم بدونم قویترین و تاثیر گذارترین قرص افزایش میل جنسی زنان کدام است و اینکه خانومم از نظر جسمی و روش زندگی مشکلی برای مصرف دارو ندارد؟؟؟

    1. با سلام و درود، قبل از مصزف هر گونه دارو لازم است شرایط همسرتان ابتدا از نظر روانی توسط مشاورین متخصص مورد بررسی قرار بگیرد، دلایل بی میلی جنسی در بانوان می تواند ناشی از: فقدان اعتماد به نفس، نداشتن رابطه عاطفی خوب، اعتماد نداشتن به همسر، افسردگی، اضطراب و … باشد.

  10. سلام به مشاور رایکو..! ۲۸ سالمه در هفته ۳-۶ بار در خواب انزال میشویم کمتر وقت هیچ نمیدانم از صورت انزال شدنم. حتی بعضی شب ها حتی دو مرتبه. آیا در آینده یا حال کدام عوارض جانبی دارد یا خیر؟

    1. باسلام و درود.
      احتلام یکی از انواع انزال می باشد و به معنی خروج مایع منی از انسان در هنگام خواب است و در این رویداد احتمال دارد که در هنگام خواب ، ذهن فرد یک صحنه ی جنسی را تجسم کند و احتلام رخ دهد و یا ممکن است تجسم سازی رخ ندهد و به دلیل تولید بیش از اندازه ی منی و تخلیه ی آن باشد. احتلام رویدادی طبیعی است و طی فعالیت های بدن رخ می‌دهد و ممکن است بعضا مدت ها اتفاق نیفتد یا حتی در یک هفته دوبار یا بیشتر اتفاق بیفتد. خارج شدن مایع منی امری طبیعی است و بیشتر برای افراد مجردی که رابطه ی جنسی یا خودارضایی ندارند ، اتفاق میفتد و البته برای افراد متاهل نیز ممکن است اتفاق بیفتد.
      تعداد دفعات احتلام در افراد متغیر است و بستگی به تفکرات جنسی ، نوع تغذیه ، قدرت بدنی ، وضعیت جسمی ، تحریکات محیط ، مسائل ارثی و ژنتیکی و… دارد. اما اگر تعداد دفعات احتلام به صورت غیرطبیعی یا یک باره بالا رفته باشد ، با مراجعه به پزشک یا سکس تراپ می توانید موضوع را بررسی کنید.

  11. سلام خدمتون مرسل هستم ۲۰ سالمه تا هنوز به قاعده گی دست نیافتم به دوکتوران مراجعه کردم در نتیجه ایشون گفتن قدرت بدنی ضعیف دارید باید تقویت بیشی بعد مشکل تون برطرف خواهد شد. شما میخواهم تا چه اندازی جواب ایشان درستی منظرجوابم ممنون.

    1. سلام .
      عوامل فراوانی می تواند سبب دیر شروع شدن این فرآیند گردد . شرایط فیزیکی بدن ، اختلالات هورمونی ، تخمدان پلی کیستیک ، وراثت ، فعالیت های بدنی ، مشکلات جسمی ، بیماری هایی نظیر تیروئید ، حوادثی مانند تصادفات ، مصرف داروهای خاص و … در این موضوع دخیل هستند البته ناگفته نماند در بعضی ار افراد اختلالات خاصی مانند : التهاب رحم و تخمدان ها ، نداشتن منفذ لازم در پرده ی بکارت دوشیزگان ، آبستنی ، کورتاژ یا سقط جنین و… نیز ممکن است وجود داشته باشد .

  12. سلام.خسته نباشید.ببخشید من مشکل دیر انزالی در رابطه جنسی با همسرم دارم.مشکل خودارضایی قبل از ازدواج هم داشتم.چطور میتونم مشکلم رو رفع کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. با سلام
      اختلال دیر انزالی در خانم ها می تواند دلایل متعدی از جمله: استرس و اضطراب، اختلالات هورمونی، مصرف مواد مخدر و یا برخی از دارو ها یا خود ارضایی را داشته باشد لیکن در صورتی که معاشقه ی پیش از آمیزش به درستی و به صورت کامل انجام گیرد زمان انزال فرد کوتاه تر شده و کیفیت بهتری را در رابطه جنسی تجربه خواهد کرد، این موضوع نیازمند مطالعه و افزایش آگاهی در شریک جنسی و خود فرد و توجه به تقاضاهای جنسی زوج برای تحریک و آماده سازی هر چه بهتر است، همچنین عوامل مختلفی نظیر خواب و رژیم غذایی نامناسب می تواند سبب ساز کاهش لذت در رابطه ی جنسی و ایجاد تنش در حین آمیزش بشوند، فراهم کردن مکان و زمان مناسب برای رابطه ی جنسی می تواند به بهبود کیفیت آن کمک کند.
      در صورت رعایت نکات بالا و نداشتن استرس و اضطراب در حین رابطه جنسی مراجعه به متخصص و بررسی دستگاه تناسلی و رفع موانع فیزیکی که منجر به دیر انزالی در فرد می شوند را نیز می توانیم توصیه نماییم.

  13. سلام من ۴ ساله ازدواج کردم و ۲ ساله که یک دختر دارم.بعد از به دنیا اومدن دخترم رابطه جنسیم با همسرم خیلی ضعیف شده ، خودم فکر میکنم شاید بخاطر خستگی و کار باشه.قبل از به دنیا اومدن بچه همه چیز نرمال بود.میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام
      اگر چه داشتن یک نوزاد جدید یک دوره تنش زا برای همه زوج هاست، لیکن راه هایی برای جلوگیری از شروعِ پایان به رابطه ی شما وجود دارد: وقت خود را برنامه ریزی کنید و سعی کنید مشکلات را پیش بینی کنید و قبل از وقوع حلشان کنید، اهمیت خواب و کنار هم بودن را جدی بگیرید پس با هم به رختخواب بروید، ایده های رمانتیک داشته باشید درست مثل آن وقت هایی که تازه ازدواج کرده و زندگی مشترک خود را آغاز کردید به نوعی خاطره بازی کنید و یاد روزهای خوش گذشته را زنده کنید یا حتی از ایده های آن دوران استفاده کنید. انجام این کارها در فاصله های زمانی متفاوت باعث برانگیخته شدن احساسات دوطرف می شود و مانع از ایجاد سردی در زندگی زناشویی و رابطه عاشقانه شما خواهد شد،تقسیم وظابف داشته باشید و اجازه ندهید خستگی و فشار روحی باعث دور شدن شما از همسرتان شود.

  14. با عرض سلام.بنده ۲۷ سالمه و متاهل هستم.همیشه در رابطه جنسی با همسرم دچار زودانزالی میشم و این قضیه هم خودم و همسرم رو خیلی ناراحت میکنه.دنبال یه درمان موثر میگردم.بنظر شما دنبال قرصو دارو برم یا راهکارهای دیگه ای هم داره؟

    1. با سلام
      درمان های غیر دارویی رایج برای حل مسئله زود انزالی با نظر و تحت مشورت متخصص سکس تراپیست مانند روش مستر و جانز قابل درمان خواهد بود. استفاده از اسپری ها و ژل های تاخیری، کاندوم، تمرینات کگل و بالا بردن تعداد دفعات انجام رابطه سکس نیز تاثیر گذار خواهد بود. لیکن در صورت نیاز می توانید همزمان از دارو و تمرینات همزمان برای گرفتن نتیجه بهتر نیز استفاده نمایید.

  15. سلام.ببخشید من و همسرم دوسالی هست که باهم ازدواج کردیم.اولش از لحاظ جنسی خیلی رابطمون خوب بود و ایشون تمایلش زیاد بود اما رفته رفته این تمایل کم و کم تر شد و تا جایی که الان اصلا به من توجهی نشون نمیده و فقط اگر نیاز جنسی داشته باشه برای رفع نیاز یه رابطه خیلی کوتاه باهم داریم.منم تمام سعیم رو تو رابطه میکنم ، چه از لحاظ آرایش و زیبایی و … اما جواب نمیده.اینم بگم که یکی دوماه اخیر یکم فشار و استرس رو شوهرم زیاده.اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید چیکار کنم

    1. باسلام
      در درجه اول شما باید به علت رفتار همسر خود پی ببرید و به دنبال راهکار جهت حل مشکل مربوطه باشید. دلایل متعددی مانند مشکلات زندگی ، مالی و کاری باعث استرس می شوند و همراه و همدل نبودن شما در این دوران سخت و انجام رفتارهای ناشایست (غر زدن ، سرکوفت زدن و … ) این تفکر را در ذهن همسرتان ایجاد خواهد کرد که شما در شرایط سخت درکنار او نبوده اید . درصورت ادامه دار بودن رفتار همسرتان بعد از سپری کردن شرایط سخت ،حتما به مشاوره خانواده مراجعه کرده زیرا ممکن است مشکلات حادتری برای شما ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره