جنسی و زناشویی

انواع پرده بکارت | شناخت انواع پرده بکارت

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع پرده بکارت با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

پرده بکارت چیست تا به حال در مورد آن چیزی شنیده اید؟ پرده بکارت غشایی است که یک قسمت یا تمام دهانه واژن را می پوشاند. در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد انواع پرده بکارت صحبت کنیم تا شما با انواع آن بیشتر آشنا شوید.

زمانی که یک جنین در مراحل اولیه رشد خود است هیچ راه ورودی به واژن ندارد. یک لایه باریک بافتی در زمان تولد ، واژن را می پوشاند که بعد ها باعث به وجود آمدن پرده بکارت می شود.

جالب است بدانید پرده بکارت به هیچ عنوان در داخل واژن قرار ندارد و در بخش خارجی اندام جنسی دقیقا در دهانه واژن قرار گرفته است.

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

این نکته بسیار مهم است که بدانید اندام جنسی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و در اندازه ، رنگ و شکل های آن ها تفاوت هایی دیده می شود. پرده بکارت انواع متفاوتی دارد که به شرح زیر می باشد:

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی دارای حلقه ای در ورودی واژن است که این نوع نیز به دو دسته قابل اتساع و غیر قابل اتساع تقسیم می شود. به این صورت که حلقه ای ورودی مهبل را می پوشاند که در نوع اتساعی ، این حلقه هیچ زمان پاره نمی شود و بدون خونریزی است. پاره شدن پرده بکارت حلقه ای کمی پیچیده تر از دیگر پرده ها می باشد و در زمان باز شدن نیز خونریزی نخواهد داشت.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده ارتجاعی پرده ای می باشد که انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی دارد و در هنگام ورود آلت تناسلی مرد پاره نمی شود و یا در صورت پارگی جزئی ، خونریزی ندارد.

پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای

این نوع پرده دو سوراخ دارد و یک تیغه در وسط آن قرار دارد که در هنگام مقاربت اولیه پاره شده و باعث خونریزی می شود.

پرده بکارت غربالی 

این نوع پرده بکارت به صورت کامل ، دهانه واژن را پوشانده و در روی این پرده سوارخ های ریز وجود دارد.

پرده بکارت مسدود

در این نوع پرده هیچ سوراخی وجود ندارد و کاملا مسدود است.

ممکن است بعضی از افراد به صورت مادرزادی پرده نداشته باشند و یا دارای پرده بکارت بدون سوراخ باشند. بعضی از پرده بکارت ها نیز بسیار ضخیم هستند که به راحتی قابل پاره شدن نیستند و لازم است برای پاره شدن به پزشک مراجعه کنند تا در هنگام داشتن رابطه جنسی احساس درد نداشته باشند که پزشکان به این روش بریدن پرده بکارت می گویند.

پرده بکارت با اولین دخول از بسیاری قسمت ها پاره می شود اما باقیمانده آن تا زمان به دنیا آمدن بچه در قسمت هایی از دهانه واژن باقی خواهد ماند.

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟

پرده بکارتی که به وسیله خروج نوزاد پاره می شود ، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی اطراف قسمت ورودی واژن باقی می ماند.

در دخترانی که به سن بلوغ می رسند ، اگر از نوع پرده بسته باشند ، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و باعث درد بیشتر در قاعدگی می شود ، این گونه افراد باید به دکتر مراجعه کنند تا با عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده ، خون قاعدگی از آن خارج شود.

چرا بعضی خانم ها در اولین رابطه جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟

تاثیر اولین رابطه جنسی در پارگی بکارت
اولین رابطه جنسی

بعضی از خانم ها دارای پرده بکارت حلقوی و ارتجاعی هستند و یا این که به صورت مادرزادی بدون پرده بکارت متولد می شوند و این خود دلیلی بر این است که در اولین ارتباط جنسی خود بدون خونریزی می باشند. پس این که بعضی از خانم ها در اولین رابطه خود خونریزی نداشته باشند کاملا طبیعی می باشد.

اگر زن در هنگام دخول اضطراب و ترس داشته باشد و پاها و بدن خود را منقبض کند درد و خونریزی خواهد داشت. بسیاری از مردان ادعا دارند که می توانند تشخیص دهند که یک زن قبلا رابطه داشته یا نه اما اینطور نیست و مردان فقط می توانند از طریق استرس و ترس زن و انقباضی که صورت می گیرد تنگی دهانه واژن را حس کنند.

به دلیل نبودن اطلاع کافی در مورد پرده بکارت بسیاری فکر می کنند که پرده سفت و محکمی است و نیاز به فشار زیادی دارد و باعث آسیب به دهانه واژن و درد و خونریزی می شود. در صورتی که اگر زن آماده باشد و از اضطراب دور باشد ، نیازی به فشار از طرف مرد نمی باشد.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت

رشته های عصبی که در پرده بکارت وجود دارد بسیار ظریف و کم می باشد و در صورت رابطه ملایم و آرام به هیچ عنوان با درد همراه نمی باشد. بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که در آرامش کامل باشید و از خستگی به دور باشید ، توصیه می شود در شب عروسی که طولانی است و خسته هستید این کار را انجام ندهید.

بهتر است زنان پیش از رابطه به پزشک مراجعه کرده و از نوع پرده خود با خبر شوند و توضیحات لازم را در خصوص آن از متخصص دریافت کنند. اگر پرده شما از نوع ضخیم باشد لازم است که جراحی بر روی آن انجام شود.

در صورت تنگی دهانه واژن ، بهتر است از کرم و ژل های تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده ، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود ، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

ورزش هایی مانند سوارکاری ، دو ، پرش ، شنا ، رقص ، باله ، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی ، سقوط کرده و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.

اهمیت پرده بکارت

اهمیت پرده بکارت
اهمیت پرده بکارت

در بعضی فرهنگ ها این مسئله خیلی اهمیت دارد که دختر به هنگام ازدواج باکره بوده و پرده بکارت داشته باشد. در این جوامع ، پرده بدین معنی است که وی قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته است.

سوال اینجاست که حتی با وجود پرده بکارت چه کسی می تواند تعیین کند که آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟

غالبا خونریزی در شب عروسی می تواند دلیلی بر باکره بودن فرد باشد در صورتی که این نظریه توسط اطلاعات پزشکی رد شده زیرا همانطور که گفته شد یا به دلیل آرامش زن ، یا عدم وجود پرده بکارت به طور مادرزاد ، این خونریزی می تواند وجود نداشته باشد.

علاوه بر این ، راه های برقراری ارتباط جنسی فقط دخول نیست ، دختر می تواند با حفظ پرده بکارت از راه های مختلف ارتباط جنسی داشته باشد و یا حتی با وجود پاره شدن پرده بکارت برای تظاهر به باکره بودن ، با عمل جراحی ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند. به همین دلیل وجود یا عدم وجود پرده بکارت ، همیشه نمی تواند مدرک معتبری برای تعیین باکرگی شخص باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع پرده بکارت با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. من یه بار از پله ها افتادم یه مقدار خونریزی داشتم حس میکنم که پردمو از دست دادم خیلی ناراحتم واقعا میترسم چیکار کنم لطفا کمکم کنید.

    1. با سلام و درود، معاینه سالم بودن یا نبودن پرده بکارت، کار افراد غیر متخصص نیست و انجام آن نیاز به تخصص و اطلاعات خاص دارد که تنها پزشک متخصص این مورد از عهده انجام آن بر می آید؛ به همین دلیل توصیه میکنیم اگر ضرورت انجام معاینه باکرگی وجود داشت، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره