جنسی و زناشویی

رابطه جنسی با حیوانات | زوفیلیا چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رابطه جنسی با حیوانات یا زوفیلیا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

یکی از نیازهای طبیعی انسان ، میل به برقراری ارتباط جنسی است که از همان ابتدای آشنایی با این نوع خواسته ، همواره مورد کنجکاوی افراد قرار گرفته است. اما گاهی این نیاز جنسی که وسیله ای برای لذت جنسی و از همه مهم تر ، بقای نسل بشریت است ، از شکل طبیعی خود خارج شده و صورت اختلال گونه ای به خود می گیرد.

از جمله این که ممکن است عده ای به رابطه های جنسی غیرمعمول مانند رابطه با کودکان ، آلت نمایی و بسیاری دیگر از حالات جنسی علاقه پیدا کنند. اما چیزی که در این سال ها و بیشتر در کشورهای غربی به چشم می خورد ، تمایل به برقراری رابطه با حیوانات است که متاسفانه شاهد گسترش آن در بسیاری از کشورها هستیم و سرعت شیوع آن به گونه ای بوده که امروزه در برخی کشورها ، امری مجاز ، محسوب می شود.

این نوع رابطه جنسی مشمئز کننده و زننده که زوفیلیا نام دارد ، را می توان یک نوع انحراف جنسی دانست که گذشته از صدمات و آسیب هایی که به سلامت جسمی و روانی فرد وارد می سازد ، برای جامعه نیز بسیار خطرناک بوده و یک نوع حیوان آزاری محض نیز شناخته می شود. در این مطلب در مورد رابطه جنسی با حیوانات و دلایل ایجاد و همچنین عوارض آن ، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

زوفیلیا یا رابطه جنسی با حیوانات چیست؟

همانطور که گفتیم ، زوفیلیا که با عنوان حیوان خواهی و حیوان بازی نیز شناخته می شود ، یک نوع انحراف جنسی به حساب می آید که در آن ، فرد به برقراری رابطه جنسی با حیوانات ، تمایل دارد. این نوع اختلال یا بیماری ، بیشتر در افرادی دیده می شود که با حیوانات در ارتباط هستند و معمولا فرد ، از آمیزش و یا لمس حیوانات ، لذت می برد.

معمولا این نوع رابطه جنسی ، در پسرها بیشتر با حیواناتی مانند گاو ، الاغ و گوسفند صورت می گیرد و دخترها ، علاقه مند به رابطه با حیواناتی مانند سگ ، خوک و اسب هستند. یکی از نکات عجیبی که معمولا در کشورهای به اصطلاح متمدن ، بیشتر دیده می شود ، ازدواج افراد مبتلا به این نوع اختلال ، با حیوانات است. به طوری که طی مراسمات رسمی و در حضور میهمانان زیادی با حیوان خانگی خود ، ازدواج می کنند و به این ترتیب ، علاوه بر آسیب های شدید روحی برای خود فرد ، صدماتی را نیز به حیوان وارد می سازد.

آیا می توان زوفیلیا را یک انحراف جنسی دانست؟

چطور می توان گفت که زوفیلیا یک انحراف جنسی هست یا نیست؟
چطور می توان گفت که زوفیلیا یک انحراف جنسی هست یا نیست؟

معمولا در صورتی که تمام شرایط برای ارضای طبیعی یک فرد ، مهیا باشد اما با این حال ، این فرد در تخیلات خود ، علاقه مند به برقراری رابطه جنسی با حیوانات باشد و در واقع ترجیح فرد بر این باشد که به جای روابط جنسی با جنس مخالف خود ، از حیوانات برای برطرف ساختن نیاز جنسی خود استفاده کند ، زوفیلیا ، انحراف جنسی محسوب می شود.

اما ممکن است در مواقعی هم ، فردی شرایط لازم برای برقراری یک رابطه طبیعی جنسی را در اختیار نداشته باشد و به همین دلیل ، از حیوانات برای ارضای نیاز خود ، استفاده کند. در این صورت عمل جنسی صورت گرفته ، انحراف جنسی محسوب نمی شود اما کاملا غیر اخلاقی و مذموم خواهد بود. در هر صورت ، انجام چنین رابطه ای با حیوانات ، می تواند عامل برخی بیماری های شایع میان انسان و حیوان باشد که معمولا در اثر آمیزش با حیوانات اهلی و خانگی ایجاد می شوند و هر دو گروه مبتلا به چنین اختلالی ، نیازمند درمان های اصولی ، مشاوره جنسی و روانشناسی خواهند بود.

تاریخچه برقراری رابطه جنسی با حیوانات به چه زمانی برمی گردد؟

شاید تصور اغلب ما بر این باشد که پیشرفت جوامع غربی و بی بند و باری حاکم بر جوامع آن ها ، دلیل بروز چنین رفتارهایی باشد اما با کمی جستجو در تاریخ و از طریق بررسی آثار به جا مانده از دوران باستان مانند: سنگ نوشته ها ، نقاشی ها و یا مجسمه ها می توان متوجه وجود چنین اختلالاتی از همان زمان شد. مثلا بر روی دیواره های غاری مربوط به ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد ، تصویر مردی دیده شده که در حال رابطه جنسی با یک حیوان است. یا  اینکه ، گفته می شود مصری ها در برخی مراسمات مذهبی خود ، با بزها ازدواج می‌کردند و همچنین تصاویری هم در معبد هندی ها و برخی سازه ها در شهر سوئد ، موید این مطلب در زمان های گذشته بوده است.

با این حال ، هنوز مشخص نشده که انجام چنین عملی در طول تاریخ به چه دلیل بوده اما این طور به نظر می رسد که ریشه بسیاری از آن ها ، سرگرمی و طنز بوده است. اما در تمام طول تاریخ ، همواره با چنین انحرافی مقابله می شده و در تمام ادیان ، این عمل ، گناه به حساب می آمد. براساس شواهد تاریخی ، در قرون وسطی و دوره حاکمیت کلیساها ، افرادی که اقدام به برقراری رابطه جنسی با حیوانات داشتند ، به سخت ترین مجازات ها مانند: سوزاندن ، اعدام و یا کشته شدن توسط حیوانات وحشی ، محکوم می شدند.

دلایل روی آوردن برخی افراد به زوفیلیا

اساسا دلایل مختلف و متعددی می تواند به عنوان عامل گرایش افراد به چنین اعمالی شناخته شود. اما به طور کلی ، شاید عدم مهیا بودن شرایط برقراری یک رابطه جنسی صحیح مانند نداشتن شریک جنسی ، اصلی ترین عامل بروز چنین انحرافاتی باشد. از طرفی ، برخی افراد نیز به دلایلی مانند تنوع طلبی و یا عدم رضایت از روابط جنسی و  روابط زناشویی خود ، به سمت چنین رفتارهایی روی آورند. اما درصدی از دلایل زوفیلیا یا حیوان خواهی نیز ، مربوط می شود به حس کنجکاوی و درک لذت های جدید مانند تجربه رابطه با حیوان که معمولا به خاطر تجسمات جنسی فرد ، ایجاد می گردد.

انواع رابطه جنسی با حیوانات

انواع رابطه جنسی با حیوانات
انواع رابطه جنسی با حیوانات

برقراری روابط جنسی با حیوانات معمولا به دو شکل زوفیلیا و بستیالیتی صورت می گیرد. زوفیلیا یا همان حیوان خواهی ، یک نوع بیماری جنسی به حساب می آید که در آن ، فرد نسبت به حیوانات ، یک نوع گرایش و انگیزه جنسی دارد که موجب بروز برخی تجسمات جنسی و در نهایت ، برقراری یک رابطه جنسی با حیوانات اطراف خود ، خواهد شد. نکته جالب توجه در مورد افراد مبتلا به زوفیلیا این است که لزوما این افراد ، به صورت واقعی مبادرت به برقراری رابطه جنسی نمی کند و ممکن است این میل به صورت تخیلات جنسی در فرد بروز پیدا کند.

یکی دیگر از انواع روابط جنسی و شکل های اختلال در آمیزش با حیوانات ، بستیالیتی است و همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره کردیم و برخلاف زوفیلیا ، یک نوع انحراف جنسی نبوده و به عنوان یک نوع عمل غیر اخلاقی شناسایی می شود. درواقع بستیالیتی ، تنها به آمیزش و برقراری رابطه جنسی با حیوان مربوط است و هیچ نوع حسی مبنی بر حیوان خواهی در آن ها وجود ندارد. تفاوت این دو حالت در این است که فرد مبتلا به زوفیلیا ، ترجیح می دهد که با حیوان آمیزش داشته باشد و حتی ممکن است در این حالت ، عمل جنسی هم ایجاد نشود اما در بستیالیتی ، فرد صرفا به جهت لذت جنسی ، اقدام به انجام چنین عملی می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی و رابطه جنسی با حیوانات ، می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره خانواده رایکو تماس گرفته و از مشاوره جنسی و راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

عواقب و خطرات برقراری رابطه جنسی با حیوانات

صرف نظر از عواقب روحی و روانی چنین عمل قبیح و مشمئز کننده ای ، به طور حتم آمیزش با حیوانات ، همراه با عواقب و مشکلاتی نیز برای سلامتی خواهد بود که می تواند حتی برای جوامع نیز خطرناک باشد. انتقال برخی عفونت ها از حیوان به انسان ، یکی از عواقب این عمل غیر انسانی محسوب می شود. بسیاری از مشکلاتی که در اثر این عمل غیر انسانی ایجاد می شود ، هنوز ناشناخته باقی مانده و تا کنون درمانی برای برطرف نمودن بسیاری از این بیماری های مقاربتی ، کشف نشده است.

یکی دیگر از عوارض خطرناکی که در اثر آمیزش میان حیوان و انسان به وجود می آید ، واکنش های آلرژیک مانند هاری ، انگل و قارچ است که می تواند با اثرگذاری بر روی سیستم اعصاب فرد ، تبعات جبران ناپذیری همچون مرگ را به دنبال داشته باشد. از دیگر واکنش های حساسیت زایی که در اثر مقاربت میان انسان و حیوان به وجود می آید ، می توان ابتلا به مشکلات کلیوی ، قلبی ، مغزی ، ریوس و بیماری های کبد را نام برد که از جمله عواقب این عمل غیر انسانی به شمار می رود.

علاوه بر موارد نام برده شده ، مننژیت و سرطان نیز دیگر بیماری هایی است که در اثر ورود باکتری هایی خاص از بدن حیوان به انسان می شود و در صورت بی توجهی به درمان ، می تواند منجر به مرگ شود. معمولا ارتباط با حیوانات در آسیا و به خصوص کشورهایی که در منطقه خاورمیانه قرار دارند ، با حیواناتی مانند گاو ، گوسفند ، الاغ و مرغ بیشتر دیده می شوند که انجام چنین عملی علاوه بر بروز بیماری های ناشناخته و غیرقابل درمان ، موجب آلودگی گوشت و سایر فرآورده های مصرفی آنها و در نهایت بیماری های مشترک میان انسان و دام خواهد شد.

صنعت زوفیلیا چیست؟

امروزه در برخی کشورها که بنیان خانواده در آن ها بسیار سست بوده و روابط عاطفی میان اعضای خانواده در حال زوال و گسستگی است ، ارتباطات صحیح جنسی جای خود را به روابط کنترل نشده و بسیار خطرساز داده است. در این کشورها به روابط جنسی  میان انسان و حیوان ، به دید یک صنعت نگاه می شود و با راه اندازی مراکزی ، از حیوانات تربیت شده برای برقراری رابطه جنسی با افراد مبتلا به زوفیلیا ، استفاده می کنند. مثلا کشور صربستان از جمله کشورهای فعال در زمینه صنعت زوفیلیا شناخته می شود و همه ساله افراد زیادی از سراسر دنیا ، با هدف برقراری رابطه جنسی با حیوانات ، به این کشور سفر می کنند.

وجود چنین مکان هایی باعث به وجود آمدن مناظری هولناک از سقوط انسانیت و بهره جویی های غیر انسانی از حیوانات و با هدف کسب درآمدهای هنگفت ، می شود. رونق به وجود آمده در صنعت پورنوگرافی از این طریق ، بسیار زیاد و غیرقابل تصور است و به این ترتیب ، عواقب ناگوار چنین سوء استفاده هایی ، گریبان گیر جوامع بشری و گسترش تفکرات جنسی آزادانه در میان مردم ، خواهد شد.

سوالات متداول

۱- در زوفیلیا ، آیا فرد توانایی ارتباط جنسی طبیعی را دارد؟

همانطور که توضیح داده شد ، افرادی که به زوفیلیا مبتلا هستند ، چه به صورت واقعی و چه ذهنی ، به ارتباط جنسی با حیوان علاقه دارند و معمولا برخی از آن ها علی رغم داشتن شریک جنسی و امکان برقراری یک رابطه صحیح ، بازهم به آمیزش با حیوانات تمایل داشته که این حالت یک نوع مشکل روانی بوده و نیازمند درمان می باشد.

۲- آیا برقراری رابطه جنسی با حیوانات ، باعث آلودگی گوشت آن ها می شود؟

آمیزش انسان با حیواناتی که از گوشت و فرآورده های آن ها استفاده می شود ، باعث آلودگی و شیوع بیماری هایی می شود که از راه مصرف همین فرآورده ها ، به انسان منتقل می شوند.

۳- آیا قوانینی برای جلوگیری از بروز چنین نابهنجاری هایی در نظر گرفته شده است؟

در کشورهای مختلف ، برخوردهای متفاوتی با این پدیده می شود و در شرایطی که این رفتارها در خیلی از کشورها ، آزاد و قانونی محسوب می شود اما بازهم کشورهایی هستند که قوانین سفت و سختی را برای مبارزه با حیوان‌خواهی یا زوفیلیا در نظر می گیرند. از جمله کشورهای هلند و کانادا که با توجه به قانون حمایت از حیوانات ، مجازات های متفاوتی از حبس تا اعدام را برای افراد خاطی تعیین کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رابطه جنسی با حیوانات یا زوفیلیا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

    1. با سلام و درود، یکی از مواردی که در ابتدا می بایست در خود بسنجید، توانایی داشتن رابطه جنسی سالم با انسان هاست چرا که معمولا افرادی که نسبت به داشتن سکس با جنس مخالف خود ناتوان هستند، به داشتن رابطه جنسی با حیوانات روی می آورند. با توجه به اینکه داشتن رابطه جنسی با حیوانات، می تواند باعث آلوده شدن و ابتلا به بیماری هایی شود، جهت پیشگیری از افزایش احساس خود، هر چه سریعتر به روانشناس مراجعه کرده تا دچار مشکل نشوید.

    1. با سلام، سکس با حیوانات یا زوفیلیا یک نمونه از انحرافات جنسی می باشد که برخی از افراد به آن دچار هستندو از نظر روانشناسی نوعی اختلال در وضعیت سلامت روانی است که از طریق پیگیری درمانهای روان شناختی قابل بهبود است. از جمله درمان هایی که برای این مشکل بکار گرفته می شود میتوان به درمانهای شناختی- رفتاری، سکس تراپی و درمانهای حمایتی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره