جنسی و زناشویی

عوارض عجیب خود ارضایی در مردان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خود ارضایی در مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

استمنا و یا خود ارضایی به عملی گفته می شود که طی آن ، شخص به منظور رسیدن به اوج لذت جنسی ، بدون بر قرار کردن نزدیکی با جنس مخالف و به صورت کاملا مجازی ، اقدام به ارضاء شدن می کند. این عمل ناپسند ، نه تنها در دین اسلام ، بلکه در تمامی جوامع غیر مسلمان نیز ، به دلیل عوارض بی شمار منع شده است.

متاسفانه امروزه آمار خود ارضایی مخصوصا در نوجوانان رو به افزایش است که تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. انجام عمل خود ارضایی مختص آقایان نیست و برخی از خانم ها نیز به ارتکاب آن دچار شده اند. این کار اقدامی اعتیاد آور بوده و با انجام مکرر ، میل و رغبت به تکرار مجدد را افزایش می یابد.

در ثانی ارگاسم در عمل خود ارضایی ، کاملا زود گذر بوده و هیچگاه با یک رابطه ی جنسی مطلوب قابل مقایسه نیست. این اختلال صدمات جبران ناپذیری بر سلامت فرد و زندگی زناشویی او وارد می کند که در ادامه ی مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

صدمات جبران ناپذیر خود ارضایی در مردان

صدمات جبران ناپذیر خود ارضایی در مردان
صدمات جبران ناپذیر خود ارضایی در مردان

تضعیف نیروی جسمانی

خود ارضایی مکرر در طول هفته ، موجب ضعیف شدن ایمنی بدن و ابتلا به بیماری های متعدد می شود. این عمل به تدریج سبب کاهش نیروی جسمی و در نتیجه بی حالی و خستگی در افراد می شود. علاوه بر این ، ضعف بینایی یکی از عوارض شایع استمنا محسوب می شود ؛ همچنین این افراد عموما از وز وز کردن گوش های خود شکایت دارند.

گودی بیش از حد کمر نیز برای این اشخاص مشکل ساز خواهد بود. با توجه به کاهش سطح ایمنی بدن ، این افراد به راحتی مریض شده و دیر تر از افراد معمولی بهبود می یابند. در واقع انجام خود ارضایی ، علاوه بر تحلیل رفتن قوای جنسی ، تضعیف نیروی جسمی را نیز در بر خواهد داشت.

تاثیرات روحی شدید

عمدتا افرادی که به خود ارضایی مبتلا هستند ، اغلب روزهای عمر خود را در نگرانی و آشفتگی به سر می برند. اضطراب و استرس شدید را در زندگی خود تحمل کرده و همیشه احساس گناه می کنند. اغلب آن ها پس از ارتکاب این کار ، به زودی پشیمان شده و عذاب وجدان می گیرند.

متاسفانه این اختلال اگر در دوران نوجوانی و بلوغ افراد به وقوع بپیوندد ، سبب بروز افسردگی در فرد خواهد شد. درصد زیادی از افراد مبتلا به استمنا ، از بر ملا شدن راز خود واهمه دارند و اغلب ، احساس ترس همیشگی را با خود یدک می کشند. طبیعتا داشتن اضطراب و ترس دائمی ، موجب بروز اختلالات روحی بسیار و نهادینه شدن آن در افراد خواهد شد.

ضعف اعصاب

یکی دیگر از عوارض خودارضایی در مردان ، عبوس و بد اخلاق بودن است. این افراد به اصطلاح کم حوصله اند و با کوچکترین نا ملایمتی از کوره در می روند. عموما پرخاشگر هستند و حساسیت زیادی به واکنش اطرافیان ، از خود نشان می دهند.

کنترل و تسلط بر اعصاب برایشان مشکل است و اغلب رفتاری خشونت آمیز با دیگران خواهند داشت. این گونه اشخاص ، به دلیل رفتار های نامناسب با نزدیکان خود ، از جمع های خانوادگی و دوستانه طرد شده و به طرز چشم گیری اعتماد به نفسشان کاهش می یابد.

اختلال در عملکرد صحیح ذهن

اختلال در عملکرد صحیح ذهن
اختلال در عملکرد صحیح ذهن

کم شدن حافظه ، عدم تمرکز و حواس پرتی ، از دیگر عوارض خود ارضایی در مردان به شمار می آید. از آن جایی که این افراد اغلب ذهن خود را با افکار مخرب مشغول می کنند ، قدرت تصمیم گیری صحیح نیز از آن ها سلب می شود.

در واقع حجم زیادی از مغزشان را تفکر به مسائل جنسی و خود ارضایی پر کرده است ؛ در نتیجه تمرکز کردن برایشان بسیار سخت خواهد بود. این افراد اغلب حواس پرت بوده و به راحتی اتفاقات روزمره را از یاد می برند ، که البته این حواس پرتی در بسیاری از موارد مشکل ساز نیز خواهد بود.

آسیب رسی به غده ی هیپوتالاموس

غده ی هیپوتالاموس وظیفه ی کنترل بخش هایی از بدن را بر عهده دارد ، که شامل: تنظیم دمای بدن ، احساس گرسنگی و تشنگی ، رفتارهای هیجانی و عاطفی ، تولید هورمون رشد و استخوان سازی در بدن می شود. آسیب رسی به این غده ، سبب بر هم زدن غریزه ی جنسی ، دلواپسی های بی مورد ، گرسنگی و تشنگی شدید ، خندیدن بلند و… خواهد شد.

در واقع با انجام خود ارضایی ، جریان خون در مغز کاهش یافته و موجب اختلال در ترشح صحیح و عملکرد غده ی هیپوتالاموس می شود. قطعا تاثیر مخربی که خود ارضایی با مرور زمان بر روی غدد بدن می گذارد ، جبران ناپذیر خواهد بود.

انزال زود رس

علاوه بر خسارات سنگینی که استمنا بر سلامت جسمی و ذهنی افراد می گذارد ، به چالش کشیدن زندگی زناشویی نیز از عوارض خود ارضایی در مردان شناخته شده است. تقریبا همه ی کسانی که در دوران تجرد شان به خود ارضایی عادت داشته اند ، پس از ازدواج ، دچار زود انزالی شده و توانایی رابطه ی جنسی موفق از آن ها گرفته می شود. این افراد با کوچکترین تحریکی منقلب شده و علی رغم نداشتن رابطه ی جنسی عمیق ، ارضاء می شوند. بروز این اتفاق برای او و همسرش ناخوشایند بوده و منجر به سردی رابطه می شود.

تسخیر چهره و اندام

قطعا بسیاری از افراد مبتلا به خود ارضایی ، از عوارض بی شمار آن بی اطلاع هستند. بسیاری از این اشخاص ، به دنبال راه هایی برای از بین بردن تیرگی و جوش های صورت خود هستند ، غافل از اینکه علت اصلی به وجود آمدن چنین حالتی ، خود ارضایی آن ها است. علاوه بر چهره ، استمنا تاثیرات نامطلوبی بر زیبایی اندام افراد می گذارد.

باریک و لاغر شدن باسن و پاها ، از جمله شایع ترین عارضه در خود ارضایی محسوب می شوند. قطعا اثر منفی این کار ، بسیار قوی تر از مصرف دارو های تناسب اندام و زیبایی پوست خواهد بود ؛ پس اگر خواهان چهره و اندامی زیبا هستید ، در مرحله ی اول باید خود ارضایی را کنار بگذارید.

ریزش مو

ریزش مو
ریزش مو

ریزش مو یکی دیگر از عوارض خودارضایی در مردان است که گریبان گیر مبتلایان به او می شود. کسانی که در طول هفته دو یا سه بار نسبت به استمنا اقدام می کنند ، به مرور شاهد کم شدن حجم موهای خود خواهند شد. تقریبا در هر بار خود ارضایی ، ده درصد از مایع منی که حاوی مقادیری پروتئین است، از بدن دفع میشود.

این کاهش پروتئین ، با گذشت زمان سبب ریزش و شکنندگی موها خواهد شد. این در حالی است که رابطه ی جنسی منظم در هفته ، نتیجه ای معکوس داشته و به سبب افزایش هورمون ها ، موجب تقویت رشد موهای سر و براق تر شدن آن ها خواهند شد.

درد های مفصلی و عضلانی

یکی دیگر از عوارض بیشمار خود ارضایی ، بروز درد های متعدد در عضله و مفصل ها ست. درد در کشاله ی ران ، کمر ، لگن و بیضه ها از جمله مهم ترین این درد ها می باشد. این پیامدها عمدتا تا چند روز پس از استمنا ، ادامه خواهند داشت. در هنگام خود ارضایی ، مقدار زیادی کلسیم از بدن دفع می شود ، در نتیجه دردهای استخوانی را افزایش می دهد ؛ در صورت ادامه دار بودن استمنا ، امکان فلج عمومی در بدن نیز وجود دارد. در بسیاری از این موارد ، درد ها آزار دهنده بوده و فعالیت های روزانه را دچار اختلال می کنند.

عدم نعوظ

شایع ترین اختلال جنسی در مردان ، اختلالات نعوظ است. دلایل زیادی در بروز این عارضه دخیل هستند که خود ارضایی بیش از حد ، یکی از مهم ترین آن ها می باشد. در واقع افرادی که به استمنا عادت دارند ، آلت تناسلی شان به مرور زمان ضعیف و نرم می شود ، در نتیجه به هنگام تحریک با نعوظ مواجه خواهند شد. متاسفانه همین عدم نعوظ ، زندگی زناشویی را با مشکلات عدیده ای روبه رو کرده و زمینه ی اختلاف را فراهم می کند.

بی اختیاری منی و ادرار

مداومت بر خود ارضایی جنسی ، موجب بی اختیاری در دفع ادرار و منی خواهد شد. این بی اختیاری ادرار ، زمانی رخ می دهد که فرد به حالت ایستاده به استمنا اقدام کند و دستان خود را به شکل حلقه در اطراف آلت تناسلی قرار دهند. خود ارضایی در حالت خوابیده ، موجب مشکلات تنفسی خواهد شد. همچنین دفع بی اختیار منی (در خواب یا بیداری) نیز از عواقب خود ارضایی در مردان شناخته شده اند.

گرایش به دیدن فیلم های غیر اخلاقی و پورن

گرایش به دیدن فیلم های غیر اخلاقی و پورن
گرایش به دیدن فیلم های غیر اخلاقی و پورن

افراد مبتلا به استمنا ، برای ارضاء خود از فیلم های پورن کمک می گیرند. این افراد با بهره گیری از این تصاویر شهوت انگیز ، به شکل دادن تصورات خود می پردازند و به دیدنشان عادت می کنند. متاسفانه این افراد توانایی ترک تماشای آن ها را ندارند و با مخفی کاری ، سعی در مبادرت این رفتار ناپسند دارند. ساعت های بسیار زیادی را صرف این کار کرده و به اولویت زندگی شان تبدیل می شود.

نارضایتی جنسی در زندگی زناشویی

خود ارضایی ارتباطی با مجرد و یا متاهل بودن افراد ندارد ، در این بیماری ، امکان ابتلا برای هر دو مورد وجود دارد. کسانی که در زمان تجرد ، به این کار عادت داشته اند ، ممکن است بعد از ازدواج نیز نتوانند این اختلال را ترک کنند. البته در برخی از مواقع نیز این اتفاق زمانی رخ می دهد که مرد از رابطه ی جنسی با همسر خود راضی نباشد و همسر او توانایی رفع نیازهایش را نداشته باشد.

رابطه ی زناشویی اهمیت ویژه ای در تداوم بنیان خانواده ایفا می کند. نوعی خود ارضایی مقطعی نیز وجود دارد که معمولا در دوران بارداری همسر به دلیل شرایط خاص به وجود می آید که پس از گذشت این دوره متوقف می شود.

راهکار های ترک خود ارضایی

برای رفع خود ارضایی در مردان ، راهکار های فراوانی وجود دارد که میتوان با بهره گیری از آن ها ، این بیماری را ترک کرد.

– داشتن برنامه ی متناسب و در نظر گرفتن اوقات فراغت مطلوب

– حضور یافتن در جمع های خانوادگی و دوستانه ، همچنین پرهیز از تنها ماندن

– عدم تماشای فیلم های غیر اخلاقی و محرک

– دستکاری نکردن اندام های جنسی خود

– انجام فعالیت های ورزشی روزانه

– نپوشیدن لباس های تنگ

– اندیشیدن به عواقب جبران ناپذیر کار

و… همگی می توانند در ترک و این اختلال موثر باشند. قطعا ترک خود ارضایی آسان نبوده و مانند نوعی اعتیاد به مواد مخدر است که رهایی از آن مستلزم تلاش و پشتکار فردی می باشد ؛ در ترک این مشکل ، نا امید نشوید و به توانایی خود ایمان داشته باشید. اگر در شرایطی قرار دارید که نمی توانید به صورت حضوری با مشاور درباره ی این موضوع گفت و گو کنید و از آن راهنمایی بگیرید ، بهترین گزینه تماس تلفنی با مراکز مشاوره می باشد. به منظور دریافت مشاوره خود ارضایی ، می توانید با مرکز مشاوره خانواده رایکو ، در سراسر کشور با تماس تلفنی با متخصصان برجسته ی روانشناسی در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خود ارضایی در مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره