خانواده

دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

شاید شما هم در اطرافیان خود ، بین جمع های دوستانتان و یا همکاران خود افرادی را بشناسید که از خانه گریزانند و هیچ علاقه ای به اینکه کنار همسر خود و در خانه باشند ندارند هر چند در ظاهر به نظر می رسد که مشکل خاصی در زندگیشان وجود ندارد ولی این افراد هرگز یک سفر دونفره و یا نوشیدن یک فنجان چای کنار همسر خود را تجربه نکرده اند. همواره سعی می کنند تمامی ساعات زندگیشان را مشغول کار کردن باشند و وقت کمتری را به بودن در کنار خانواده و فرزندان خود اختصاص می دهند. برای همه این سوال پیش می آید که چگونه یک فرد می تواند از همسر خود دور باشد و مسئله جالب تر این که هیچ یک از زوجین اعتراضی به این مسئله ندارند. ما در این مقاله سعی می کنیم عواملی که باعث همسر گریزی زوجین می شود را به طور اختصار بیان کنیم. 


باید به این نکته توجه داشته باشید که :

برخی از افراد به طرز شدیدی از انجام دادن کارشان لذت می برند و به اصطلاح می توان گفت که معتاد کارشان هستند باید این افراد را از کسانی که همسرگریز هستند جدا کرد. این افراد اکثر وقت خود را در محیط کار می گذرانند. حتی روز های تعطیل برایشان معنی ندارد و مشغول انجام کار خود هستند. با همسر و فرزندان خود مشکلی ندارند فقط شدیدا علاقمند به کار خود هستند و هویت خود را فقط در کار کردن می بینند. شباهت افراد همسرگریز با این دسته در این است که فردی که همسرگریز است برای فرار از خانه و همسر خود مجبور است که در محل کار بماند تا ساعات طولانی را مشغول کار کردن باشد. همسر گریزها برخلاف کسانی که معتاد به کار کردن هستند از کار کردن لذت نمی برند و در تمام مدتی که در سرکار هستند سعی می کنند وقت خود را صرف صحبت کردن با همکاران و خوشگذرانی کنند. اگر در خانواده و در بین دوستان خود شخصی با این مشخصات وجود دارد به او توصیه کنید که حتما با یک روانشناس مشورت کند تا با استفاده از روان درمانی این مشکل حل شود. 

یکی از علت های اصلی همسرگریزی انتخاب نادرست همسر است. 

همسرگریزی و علل آن

همسرگریزی ممکن است برای هر یک از زوجین پیش بیاید این طور نیست که بتوان با قطعیت گفت این مشکل فقط در آقایان وجود دارد  و یا صرفا خانم ها دچار همسرگریزی می شوند. خانم هایی که دچار همسرگریزی می شوند سعی می کنند بیشتر وقت خود را صرف بودن در کنار دوستان ، خانواده و همکاران خود کنند و زمان کمی را به همسر خود اختصاص می دهند. خانم های همسرگریز مانند شوهران خود سعی می کنند تمامی انرژی و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنند و زمانی که نزد همسر خود هستند بی انگیزه و خسته اند. این قبیل زوج ها در روابط جنسی خود هیچ احساس و عاطفه ای ندارند و می توان گفت که آنها باهم ولی تنها هستند. برای بسیاری این سوال پیش می آید که:

واقعا چه دلیل محکمی می تواند باعث بروز این مشکل شود؟

در جواب به این سوال می توان گفت اولین مسئله انتخاب نادرست همسر می باشد. این زوج ها متاسفانه در انتخاب همسر خود اشتباه کرده اند و بعد از ازدواج متوجه این موضوع شده اند که مناسب زندگی با همسر خود نیستند و هیچ تفاهم و نقاط مشترکی با یکدیگر ندارند. این مشکل از جایی شروع می شود که زن و مرد بطور عاقلانه و منطقی تصمیم نمی گیرند بلکه از روی احساساتی که باعث به وجود آمدن عشق ناگهانی و زودگذر در آنها می شود اقدام به ازدواج می کنند و پس از جاری شدن خطبه عقد و زمانی که زندگی خود را زیر یک سقف شروع می کنند، متوجه فروکش کردن شعله های عشق روزهای اول آشنایی می شوند ، حرف های هم را نمی فهمند ، نمی توانند یکدیگر را درک کنند و به محض اینکه مشکلی پیش می آید دچار کشمکش ، بحث و دعوا می شوند و همین موضوع باعث می شود که به مرور زمان از یکدیگر فاصله بگیرند و روابط بین آنها هر روز سردتر شود و برای حل این مشکل سعی می کنند خودشان را با کارهای دیگر سرگرم کنند ، مثلا ساعات طولانی را صرف صحبت کردن با دوستان خود می کنند. در بسیاری موارد تلاش زوجین برای بهتر شدن اوضاع و رابطه بینشان بی نتیجه است.


با همسرگریزی چه باید کرد؟

اگر زوجین به مرور زمان همین روند را ادامه دهند گرچه با یکدیگر زندگی می کنند ولی به مروز زمان ابتدا طلاق عاطفی و سپس ممکن است برای همیشه از یکدیگر طلاق بگیرند ، از این رو می توان گفت که چاره ی این کار فقط زوج درمانی است. زوجین می توانند با مراجعه به یک روانشناس خوب و با استفاده از تجربیات و راهکارهای ارائه شده توسط او سعی در بهبود روابط خود کنند گرچه ممکن است برای ساختن یک زوج ایده آل تعداد جلسات زوج درمانی زیادی لازم باشد ولی با کمک گرفتن از یک روانشناس باتجریه می توان حتی در چند جلسه تاحدی رابطه را بهبود بخشید. به این صورت که زوج درمانی باعث می شود زوجین در وهله اول ویژگی های شخصیتی خود و انتظاراتی که از همسر خود دارند را بشناسند و سپس آنها را تغییر دهند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام روزتون بخیر شاید خیلی سوالم مرتبط نباشه ولی میخام بدونم کسی که نمیخواد صحبت کنه زبان بدنش چه شکلیه؟>

    1. با سلام، در یک گفتگو زمانی که فرد با حالت دست به سینه نشسته، ایستاده یا حتی راه می رود اغلب این را یک حالت خوشایند تفسیر نمی کنند. این یعنی ذهنی بسته داشته و اغلب تمایلی ندارد تا به دیدگاه گوینده گوش دهد.

  2. سلام و درود. من خانم ۳۰ ساله ای هستم که ۵ ساله ازدواج کردم اوالا خیلی ابطه خوبی با همسرم داشتم اما الان دو سالیه که انگار همسرم از من فرار میکنه دوسم ندارع کار بدی هم انجام ندادم.چیکار کنم که بتونم بیشتر جذبش کنم؟

    1. با سلام، گاهی خیلی از افراد معتاد کار میشوند و یادشان میرود وظایف شخصی خود را در برابر همسر خود انجام دهند و مدام درگیر دوستان یا خانواده شان هستند این باعث میشود عشق از بین برود و طلاق عاطفی بگیرند حتی گاهی باعث طلاق میشود برای درمان این مشکل باید صحبت کرد و یا اگر با صحبت درست نشد به کلاس های زوج درمانی بروید. گاهی اوقات تغییر در دیدگاه نیز می تواند تفاوت های خوبی ایجاد کند.مثلا اگر شوهرتان می گوید تحریک شده و از شما رابطه جنسی می خواهد ممکن است با خودتان فکر کنید فقط می خواهد خودش را ارضا کند؟
      از این احساس خوشتان نمی آید ولی اگر فکرتان را عوض کنید چه؟ به خودتان بگویید وجود من برایش تحریک کننده است و او واقعا دوستم دارد. شاید به نظر غیر رمانتیک باشد ولی وقتی یک زوج برای رابطه جنسی برنامه ریزی می کنند، آماده می شوند.کارشان را کنار گذاشته و استرس هایی که دارند را تا شب پشت سر گذاشته و شب هنگام آرام و آماده هستند.
      حتی تغییرات کوچک می تواند گرما را به رابطه عاطفی و جنسی شما بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره