روانشناسی

قرص جینسینگ چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص جینسینگ با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

قرص جینسینگ چیست؟ یکی از مواد بسیار مفید و قدیمی از طب سنتی چین، جینسینگ نام دارد که اکنون به انواع مختلف چینی، کره ای و نیز آمریکایی تقسیم می شود. این گیاه خواص بسیار زیادی دارد که یکی از آنها، جلوگیری از چاقی است. با توجه به برخی آزمایش ها، تقریبا اثبات شده که این گیاه می تواند با تاخیر و تغییر در شکل گیری چربی، از مشکل چاقی تا حدی جلوگیری نماید. در ادامه با ما باشید تا به معرفی قرص های جینسینگ پرداخته و سپس مزایا و عوارض و موارد منع مصرف آن ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جینسینگ چیست؟

قرص جینسینگ یکی از فرآورده های پرکاربرد از گیاه جینسینگ است. در واقع Ginseng یک نوع ماده خوراکی بوده که از ریشه گیاه جینسینگ گلدار چند ساله به دست می آید. اگرچه ۱۳ گونه از آن وجود دارد، اما تصور می شود اولین نوع آن از آسیا پیدا شده و بومی منچوری و کشور کره می باشد. اولین استفاده ثبت شده از جینسینگ در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد بوده که در کتابی به نام “گیاهی” به آن اشاره شده است. این کتاب توسط امپراتور چین، شن نونگ، نوشته شده که خواص اعجاب آور این گیاه را به گوش آیندگان رسانیده، در آن دوره، اعتقاد بر این بوده که جینسینگ برای پیشگیری از خستگی، سردرد و استرس پیشگیرانه می باشد. کره ای ها نیز آن را در درمان بیماری های گوارشی مفید می دانستند.

در طول قرن شانزدهم، ریشه جینسینگ توسط کاشفان فرانسوی و بریتانیایی به این کشور آورده شد و بومیان آمریکا از آن به عنوان دارویی برای گلودرد، عفونت های پوستی و تب استفاده می کردند. در نهایت، جینسینگ به یک ماده ضروری در طب سنتی چین تبدیل گشت. با دانستن پیشینه ای از این گیاه و معرفی مختصر آن، حال می خواهیم به معرفی یکی از اشکال پرکاربرد این ماده خوراکی به نام قرص جینسینگ بپردازیم.


معرفی قرص جینسینگ

قرص جینسینگ
معرفی قرص جینسینگ

قرص جینسینگ یکی از اشکال رایج برای استفاده از این گیاه است. با توجه به محبوبیت بالای این گیاه و فوایدی که مصرف آن به همراه دارند، که در ادامه به آن ها نیز می پردازیم، اشکال مختلفی برای بهره مندی از خواص آن درنظر گرفته شده که به عنوان مثال می توان به حالت های خام، پودری، شربت و یا قرص اشاره کرد. قرص های جینسینگ نسبت به دیگر مدل های این نوع گیاه متداول تر هستند و شما می‌ توانید آن را از فروشگاه ها و یا داروخانه ها نیز تهیه کنید. به طور معمول اشکال تهیه این نوع قرص ها به صورت ورقه ای بوده و یا درون کپسول ها و بسته بندی ها قرار دارند. شما می توانید آن را با تعداد ده عددی و بیشتر سفارش دهید.

تاکنون برندهای مختلفی در ایران نسبت به تولید قرص جینسینگ اقدام کرده اند. همچنین شما می توانید این محصولات را از برندهای خارجی نیز سفارش دهید. از انواع مختلف قرص های جینسینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

قرص چاقی جینسینگ

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، جینسینگ گیاهی است که دارای خواص مفیدی برای جلوگیری از چاقی می باشد ولی هرچند این تحقیقات نیاز به مطالعه بیشتری دارند. از این رو، قرص هایی از این گیاه برای چاقی نیز تولید شده اند که می توانید آنها را بعد از مصرف شام و یا صبحانه میل نمایید.

جینسینگ کمپلکس

مدل دیگری که برای تولید این نوع از قرص ها درنظر گرفته شده است، شامل جینسینگ های کمپلکس می باشند که به عنوان مکمل دارویی استفاده می شوند.


فواید قرص جینسینگ چیست؟

فواید قرص جینسینگ چیست؟ در پاسخ به این پرسش، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارت اند از:

جلوگیری از چاقی

استفاده از قرص جینسینگ به شما کمک می کند تا بتوانید شاخص های سلامتی خود را بهبود دهید. بنابر چند مطالعه ای که در این زمینه انجام شده اند، نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت آن بر کاهش وزن می باشد اما قابل ذکر است این تحقیقات نیاز به بررسی بیشتری دارند. شما می توانید با استفاده از قرص جینسینگ، برای کاهش وزن از طریق کمتر کردن جذب چربی و اصلاح تشکیل آن اقدام کنید.

ضد التهاب

شما می توانید از این ماده برای تقویت عملکرد مغز خود استفاده کنید چراکه جینسینگ قادر است عملکرد مغز شما را بهبود بخشد. شما می توانید به کمک این ماده، برای تقویت رفتارها و خلق و خوی خود اقدام نمایید. با توجه به آزمایشاتی که انجام شده است، بهبود عملکرد شناختی و حفاظت از مغز در برابر برخی از آسیب ها به دلیل رادیکال های آزاد اثبات شده اند.

افزایش قدرت عضلات

شما می توانید از این ماده برای بهبود قدرت خود در عضلات و نیز بهبود اندازه آنها بهره ببرید. این وقایع منجر می شوند تا بتوانید در کنار تمرینات پرسی و کششی، اندازه عضلات پاها و نیز بازوهای خود را بیشتر کنید.

بهبود عملکرد جنسی زنان

در یک مطالعه، استفاده از قرص جینسینگ برای بهبود اختلال عملکرد زنان توصیه شده است. در این رابطه باید به فاکتورهای مختلفی از جمله ارگاسم و رضایت، روان سازی و نیز برانگیختگی آنها اشاره کرد که تعداد بازخوردها در این بخش بیشتر می باشد. همچنین تاثیرات مثبت در بهبود پریشانی ها در مورد زندگی و کاهش میل جنسی نیز مشاهده شده اند.


عوارض قرص جینسینگ چیست؟

مصرف جینسینگ نیز مانند سایر اقلام گیاهی خوراکی ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد که د رادامه به دسته بندی آن ها اشاره خواهیم کرد.

قرص جینسینگ چه عوارضی دارد؟
عوارض قرص جینسینگ چیست؟

تداخل دارویی

عوارض استفاده از قرص جینسینگ چیست؟ پیش از آن که به سراغ مصرف این نوع از مواد بروید، لازم است داروهایی را که با آن تداخل دارند بشناسید. به طور معمول ممکن است برخی از داروها و حتی مکمل هایی وجود داشته باشند که با این نوع گیاه تداخل دارند، به عنوان مثال می توان به برخی موارد از جمله داروهای دیابتی، داروهای ضد افسردگی، وارفارین و نیز داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

نوسان فشار خون

مورد دیگری که در مصرف این ماده باید به آن توجه کرد، نوسانی کردن فشار خون در بدن شماست. به همین دلیل است که پزشکان برای ارائه مجوز مصرف این ماده، می بایست وضعیت بیماران را درنظر گرفته و نیز فشار خون آنها را بررسی کنند. از سوی دیگر مصرف این ماده نباید به همراه موادی همچون کافئین انجام شود. چراکه استفاده از این دو ماده در کنار هم، می تواند منجر به افزایش ضربان قلب و نیز فشار خون گردد. به همین دلیل می بایست آنها را در کنار یکدیگر مصرف نکنید.

موارد مصرف بیش از حد مجاز: مصرف بیش از حد هر ماده ای، عوارضی دارد که این موضوع در خصوص قرص جینسینگ نیز صدق خواهد کرد. از این مشکلات می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • یکی از این اختلالات تاثیرات هورمونی آن است. این نوع گیاه می تواند استروژن در بدن را تحریک نماید.
  • عارضه ناشی از این مشکل، منجر می شود تا ناهنجاری هایی را به صورت مادرزادی مشاهده کنید.
  • همچنین التهاب پستان ها و اختلالات قاعدگی نیز در این خصوص گزارش شده اند.
  • از دیگر عوارض مصرف این ماده می توان به لخته شدن خون، ایجاد احساس افسردگی و بی حالی، ناراحتی معده و روده اشاره نمود.

در این قسمت راجع به موضوع عصبانیت در دوران قاعدگی بخوانید.


خواص و عوارض قرص و پودر چاقی جینسینگ

استفاده از قرص جینسینگ به عنوان یکی از راه حل های درمان چاقی با دارو، یک پیشنهاد خوب اما به شرط رعایت یکسری نکات است که حتما می بایست به آنها توجه کنید. در مورد خواص و عوارضی که قرص های چاقی می توانند داشته باشند، لازم است به چندین نکته مهم توجه شود. برخی از این داروها دارای عوارض جبران ناپذیری هستند که در هورمون ها تداخل ایجاد می کنند. این موضوع منجر می شود تا سیستم بدن عملکرد نرمال خود را از دست بدهد و در رفتارهای او نظیر خواب، تمرکز، اشتها و عواملی از این قبیل تاثیر گذار باشد.

با این حال شما می توانید در کنار بهره مندی از یک متخصص تغذیه با تجربه، از ظرفیت هایی که این نوع مواد برای کاهش یا افزایش چاقی ارائه می کنند، بهره ببرید. این موضوع زمانی مفید خواهد بود که پزشک تغذیه شما بتواند کلیه فاکتورهایی که در سلامت، فشار خون، قند خون، تغذیه ای که دارید، میزان فعالیت روزانه و غیره را بسنجد. بسیاری از افراد ممکن است فقط به خاطر توصیه های دیگران و یا تاثیرات خوب آن بر فرد دیگر این نوع مواد را تهیه کنند اما این کار اشتباه است. چراکه شرایط فعالیت و سلامت بدن شما با فرد دیگر یکسان نبوده و افراد می بایست برای چاق یا لاغر شدن طبق نظر یک کارشناس تغذیه و یک پزشک عمل کنند.

در این قسمت، راجع به عوارض قرص های خواب آور مطالعه کنید.

از سوی دیگر مصرف سرخود و بی رویه این نوع مواد منجر خواهند شد تا توده های چربی و غیرفعالی در بدن شکل گیرند. این مورد به خصوص در مکمل های چاقی بیشتر دیده می شود. همچنین استفاده از روانگردان ها نیز در این نوع مکمل ها موضوعی است که می بایست به آن توجه گردد. بنابراین باید قبل از مصرف، کلیه موادی که در ساخت این نوع قرص ها به کار رفته اند را از داروخانه بپرسید.


مصرف قرص جینسینگ به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

قرص جینسینگ به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟
مصرف قرص جینسینگ به چه کسانی پیشنهاد نمی شود؟

برای مصرف هر نوع موادی که اثراتی را در وضعیت سلامت شما دارند، مانند قرص جینسینگ، توصیه هایی وجود دارد. یکی از مهم ترین موضوعات در این بخش، عدم تجویز آن برای دسته ای از افراد خاص می باشند که اگر شما جزو گروه های زیر نیستید، می توانید از این ماده استفاده کنید.

  • کسانی که فشار خون بالایی دارند: در بخش معایب این نوع ماده، به صورت واضح اشاره کردیم که خوردن جینسینگ موجب نوسان در فشار خون خواهد شد. این موضوع سبب آن می شود تا غالب پزشکان، از تجویز این ماده برای کسانی که مشکلاتی را در این بخش دارند، پرهیز نمایند. بنابراین اگر دچار فشار خون بالا یا پایین هستید، جدا از خوردن جینسینگ خودداری کنید.
  • کسانی که سرطان سینه دارند: برخی از مشکلاتی که ممکن است به عنوان عوارض قرص جینسینگ درنظر گرفته شوند، شامل خونریزی در قسمت واژن و یا حساسیت در سینه ها می باشند. به همین دلیل توصیه شده است زنانی که دارای چنین مشکلاتی هستند، از مصرف این ماده پرهیز نمایند. چراکه ممکن است مصرف آن منجر به وخیم تر کردن این نوع مشکلات بشود.
  • کسانی که دارو مصرف می کنند: شما به عنوان فردی که داروهای دیابتی یا ضد افسردگی و نیز سرکوب کننده ایمنی را مصرف می کنید، نباید از این ماده استفاده کنید. چراکه خواصی که این گیاه دارد، مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، در تضاد عملکرد داروهایی است که مصرف می کنید. بنابراین برای جلوگیری از این اختلال ها، از مصرف آن خودداری کنید.
  • کسانی که آلرژی دارند: دسته ای دیگر از افرادی که از مصرف قرص های جینسینگ منع شده اند، کسانی هستند که به این ماده حساسیت دارند. این افراد ممکن است با خوردن این گیاه، عوارضی را از جمله کهیر، بثورات پوستی، تورم صورت و یا تنفس، لب ها و نیز زبان و گلو مشاهده کنند. در صورت مشاهده چنین نشانه هایی، می بایست حتما مصرف این نوع قرص ها را قطع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص جینسینگ با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام و وقت بخیر، کاهش میل جنسی در آقایان می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در وهله اول می بایست دلیل و ریشه این مشکل را پیدا کرده و متناسب با همان برای حل این مشکل اقدام نمایید. تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، ورزش کردن به صورت منظم، خواب کافی، دوری از مصرف الکل و …. می توانند به برطرف شدن مشکل شما در مرور زمان کمک کنند. برخی از داروها که زیر نظر پزشک می بایست تجویز شوند، موجب افزایش میل جنسی شما می شوند و در نهایت برای حل سریع تر معضل ذکر شده، می توانید از سکس تراپیست کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره