خانواده

تفاوت و ویژگی های زنان و مردان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت و ویژگی های زنان و مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

آیا شما تاکنون به تفاوت ها و ویژگی های بین مردان و زنان توجه کرده اید؟ زوجین هر چقدر هم که در شرایط مشابه با یکدیگر رشد کرده باشند و نقاط مشترکی با یکدیگر داشته باشند باز هم تفاوت خیلی بزرگی بین آنها وجود دارد که این تفاوت اصلی همان جنسیت می باشد. شاید اغلب شما عبارت مردان مریخی و زنان ونوسی را شنیده باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که آیا واقعا بین زنان و مردان به این اندازه تفاوت وجود دارد؟ تفاوت های بیولوژیکی زنان و مردان کاملا مشهود می باشد. محققان تلاش کرده اند تا با استفاده از ساختار های مغزی تفاوت های بین زنان و مردان را به خوبی شناسایی کنند تا بسیاری از مردم که باورهای غلط و اشتباهی از این تفاوت ها دارند با واقعیت های این موضوع آشنا شوند. 


برخی از تفاوت ها و ویژگی های بین آقایان و خانم ها 

مغز زنان و مردان تفاوتی هایی دارد که نمی توان این تفاوت ها را بزرگ نامید. زیرا محققان بخش های مختلف مغزی زنان و مردان را مورد بررسی قرار داده اند و در آخر متوجه شده اند که هیچ تفاوت هایی بین بخش های مغزی آنها وجود ندارد به غیر از این مورد ما در این بخش از مطالب ما به شما برخی از این تفاوت ها و ویژگی های بین زنان و مردان را بیان می کنیم.

زنان نسبت به مردان عاطفی تر هستند:

از تفاوت های عمده میان مرد و زن همین عاطفی بودن زن می باشد بخاطر همین موضوع زنان هم از مردان انتظار دارند که مانند خودشان باشند مثلا زنان اغلب تاریخ تولد همسر ، تاریخ روز عقد و مکان آشنایی و … را به خاطر دارند و در این روزها برای همسران خود کادو تهیه می کنند ، حال زمانی که این خانم با یک شوهری روبرو شود که نسبت به این مسائل بی اعتنا و یا فراموشکار است ، احساس می کند که همسرش هیچ علاقه ای به او ندارد. 

دستور دادن در ذات مردان وجود دارد:

از همان کودکی زنان با پیشنهاد دادن صحبت می کنند به این صورت که در بازی های خود در کودکی هم این جملات را به کار می برند که میای خاله بازی کنیم ، در حالی که مردان از همان کودکی به صورت امری و دستوری صحبت می کنند مثلا در کودکی در بازی های خود می گویند توپ را بیانداز ، پس می توان گفت که دستور دادن در ذات آقایان وجود دارد. 

ارتباطات اجتماعی و صحبت کردن برای زنان اهمیت بیشتری دارد:

معمولا خانم ها با دور هم جمع شدن با دوستان خود درباره مسائل زیادی صحبت می کنند که این کار باعث می شود استرس و ناراحتی هایشان را تخلیه کنند از این رو می توان گفت که تمایل به صحبت کردن و داشتن ارتباطات اجتماعی برای زنان بسیار اهمیت دارد.

زنان معمولا به گذشته فکر می کنند و به اندازه گوشه چشمی به آینده فکر می کنند در حالی که مردان به راحتی گذشته را فراموش می کنند و بیشتر تمرکزشان به آینده است.

آقایان درباره مسائل کلی تر صحبت می کنند:

مردان به شیوه های علمی و زنان به شیوه های توصیفی صحبت می کنند. در واقع می توان اینطور گفت که زنان بیشتر درباره مسائل به صورت جزئی توضیح می دهند در حالی که آقایان معمولا به صورت تیتر وار صحبت می کنند. مردها معمولا راجع به مسائل مهم که گفتنش لازم می باشد صحبت می کنند پس خانم ها باید بدانند که اگر همسرشان در طول روز راجع به اتفاقات روزمره با شما صحبت نمی کند به این معنا نمی باشد که نمی خواهد شما از کارهایش باخبر شوید بلکه این طبیعت رفتار مردان می باشد. 

دیدگاه های آقایان و خانم ها به مسائل جنسی متفاوت می باشد:

شاید اغلب شما این را شنیده باشید که رابطه جنسی در مردان بیشتر جنبه های فیزیولوژیکی دارد در حالی که در خانم ها با عواطف و احساسات گره خورده است می توان گفت یکی از اساسی ترین تفاوت های زنان و مردان همین موضوع است که باعث به وجود آمدن بسیاری از دلخوری ها ، بحث ها و ناراحتی های زوجین می شود. 

آقایان کمتر متوجه احساسات دیگران می شوند:

معمولا زنان از روی چهره ذهن دیگران را می خوانند و متوجه احساسات طرف مقابل خود می شوند ، در حالی که مردان به راحتی نمی توانند راجع به دیگران پیش بینی کنند و احساساتشان را درک کنند پس اگر از این ویژگی همسر خود ناراحت هستید و فکر می کنید که همسرتان شما را درک نمی کند باید بدانید که اشتباه فکر کرده اید زیرا این موضوع ریشه در طبیعت مردان دارد ، پس بهتر است احساسات خود را بیان کنید تا همسرتان متوجه شود. 

مدیریت کردن خانه برای آقایان بسیار مهم می باشد:

در اکثر فرهنگ ها به عنوان قدرت اول خانواده آقایان شناخته شده اند از این جهت که مردان می خواهند ستون و هسته اصلی خانواده خود باشند ، معمولا در خانواده هایی که زن بدون نظرخواهی و مشورت با همسر خود اقدام به انجام کاری می کند مشکلات زیادی به وجود می آید ، این موضوع به این معنا نمی باشد که مرد به صورت نقش دیکتاتوری در خانه ظاهر شود بلکه منظور از این مسئله این است که مدیریت باید بر عهده مرد قرار بگیرد. 

زنان دوست دارند که مورد حمایت قرار بگیرند:

اگر زنی حس کند که از سمت شوهرش مورد بی توجهی قرار گرفته شده است ناراحت و آزرده خاطر می شود و واکنش های شدیدی نشان می دهد زیرا این مسئله برای زن بسیار مهم است که حس کند همسرش به او در مورد سلامتی ، شادابی و … اهمیت می دهد. 

برای مردان استقلال اهمیت بسیاری دارد:

تقریبا می توان گفت که اکثر مردان می خواهند درباره معاملات و مسائل مالی مستقل عمل کنند از این رو مخالفت و دخالت های همسران در این موارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی آنها می شود زیرا مرد این گونه تصور می کند که به احساس استقلالش لطمه وارد شده است.

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم بین زنان و مردان تفاوت های دیگری از قبیل اینکه زنان در جوانی مهربان تر و در پیری عصبانی و خشمگین تر هستند وجود دارد در حالی که آقایان در جوانی لجباز و عصبانی در عوض در پیری مهربان هستند ، زنان کمتر دچار فراموشی می شوند و چهره ها را به راحتی به یاد می آورند در حالی که مردان بیشتر دچار فراموشی و آلزایمر می شوند و به سختی چهره ها را به یاد می آورند ، میل جنسی در زنان کمتر است زیرا زنان بیشتر قلب مردان را می خواهند در حالی که مردان بیشتر تمایل به میل جنسی دارند و جسم زنان را می خواهند. تمامی این موارد را گفتیم تا شما عزیزان درک بهتری از تفاوت های خودتان با همسرتان داشته باشید و بتوانید همسری خوب برای همدیگر باشید زیرا زن و مرد برای برآورده کردن نیازهای ضروری یکدیگر نیازمند توجهات و رفتارهای خاصی از یکدیگر هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت و ویژگی های زنان و مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام روزتون بخیر من به تازگی میل جنسیم خیلی شدید شده یه جوری که از همسرم روزی چند بار انتظار رابطه دارم واقعا خودمم اذیت میشم ۳۲ سالمم هست اقا هستم

    1. با سلام و وقت بخیر، برای درمان و کاهش میل جنسی در ابتدا می توانید یک سری راه های خانگی را امتحان کنید. خوردن پنیر گاوی با کم کردن مقدار استروژن و تستسترون می تواند میل جنسی شما را در طی چند روز کاهش دهد. از طرفی دیگر خوردن غذاهایی که کنسرو شده اند، بخاطر داشتن سدیم زیاد باعث افزایش فشار خون و کاهش میزان گردش خون در اندام تناسلی شما می شوند و به همین ترتیب حس جنسی را کمتر می کند. یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های برای کاهش میل جنسی، مراجعه به یک روانشناس می باشدچرا که از طریق صحبت و مشاوره با سکس تراپیست می توانید دلیل ریشه ای این موضوع را پیدا کرده و نسبت به رفع و درمان آن اقدام نمایید.

  2. سلام وقتتون بخیر من پسر ۳۰ ساله هستم همسری که میخوام بگیرم ۲۲ سالشه چادری نیست منم خیلی این موضوع برام مهمه و باید حتما چادری بشه چیکار باید کنم و چجوری بهش بگم؟

    1. با سلام، در اولین اقدام لازم است شما تفاوت‌های بین همسر آِینده تان و خودتان را ببینید و بپذیرید. قبول کنید که هر کسی قرار نیست مثل شما خانواده‌تان لباس بپوشد و رفتار کند چون هر شخصی هویت و شخصیت خاص خود را دارد، خواسته ی خود را به او تحمیل کنید و سعی کنید تنها احساس خود را بیان کنید زمانی که طرف مقابل را متهم نمی‌کنید و او را مورد حمله قرار نمی‌دهید، بلکه احساسات‌تان را بیان می‌کنید، او دیگر در مقابل شما گارد نمی‌گیرد و چه بسا خواسته ی شما را قبول کند و در نهایت اگر مشکل‌تان با گفتگو کردن حل نشد، توصیه می‌کنیم به جای جر و بحث به مشاور متخصص مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره