روانشناسی

برای تقویت حافظه چه بخوریم؟ و چه کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای تقویت حافظه با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خانه خارج می شوید و فراموش می کنید که کلید را برداشته اید و یا کار مهمی را در طول روز باید انجام می دادید که از خاطرتان رفته است و مدام خودتان را بخاطر این موضوع سرزنش می کنید و دائم به خودتان می گویید که چرا حافظه ی من انقدر ضعیف است و یا کاش حافظه بهتری داشتم. نکته ای که وجود دارد این است که داشتن حافظه ی قوی آرزویی نیست که دست نیافتنی باشد بلکه با یادگیری چند روش و مهارت ساده می توانید حافظه ی خود را تقویت کنید. 

موسیقی مناسب می تواند باعث افزایش تمرکز، تقویت حافظه و یادگیری شود.

راهکارهای تقویت حافظه

ورزش کردن 

 ورزش کردن علاوه براین که باعث تقویت جسمانی می شود می تواند باعث تقویت عملکرد مغز و حافظه شود. ورزش ، یادگیری و حافظه را تقویت می کند شما فقط با روزی ۲۰ دقیقه ورزش کردن می توانید عملکرد حافظه و پردازش اطلاعات خود را تقویت کنید. برای تقویت حافظه ورزش خاصی مشخص نشده است. حتی پیاده روی هم می تواند نقش بسزایی داشته باشد باید توجه داشته باشید که تنها با چندبار ورزش کردن نمی توانید به نتیجه ای که می خواهید برسید بلکه تاثیر آن را به مرور زمان می توانید درک کنید. 

موسیقی

 انتخاب موسیقی مناسب می تواند ذهن شما را از درگیری ها و مشکلات رها سازد و باعث آرامش ذهن شما شود. همین امر باعث افزایش تمرکز و تقویت عملکرد حافظه و یادگیری می شود. همینطور یاد گرفتن یک نوع ساز هم می تواند در بهتر شدن عملکرد حافظه و یادگیری نقش بسزایی داشته باشد. 

صبحانه

صبحانه یکی از وعده های غذایی بسیار مهم است که می تواند عملکرد مغز را تغییر دهد ، کسانی که می خواهند حافظه ی بهتری داشته باشند توصیه می شود که هیچ وقت صبحانه را فراموش نکنند. خوردن یک لیوان شیر یا یک عدد سیب هم می تواند نقش موثری داشته باشد. 

ارتباط برقرار کردن با دیگران

برقراری ارتباط با دیگران و صحبت کردن با دیگران باعث می شود که درک صحیح تری از افکار خود داشته باشیم دقیقا مانند کاری که افراد برونگرا انجام می دهند. طی تحقیقات انجام شده افراد برونگرا زمانی که با دیگران صحبت می کنند به درک صحیح تری از افکار خود دست پیدا می کنند. 

  • عوامل و راهکارهای بسیاری برای تقویت حافظه وجود دارد که ما به اختصار بیان کردیم. علاوه بر نکاتی که پیش تر به آنها اشاره کردیم جویدن آدامس ، نوشیدن آب ، نوشیدن چای ، استفاده از تخم مرغ در وعده های غذایی ، خوردن آجیل ، خوردن میوه هایی که برای حافظه مفید است از جمله هندوانه ، انبه ، انگور قرمز هم می تواند به شما در تقویت حافظه ی قوی کمک شایانی کند. 

راه های تقویت حافظه کودکان 

راه های تقویت حافظه کودکان 
راه های تقویت حافظه کودکان

تقویت حافظه کودکان در سنین ابتدایی مسئله ی بسیار مهمی می باشد که والدین و خانواده ها باید به آن توجه کنند زیرا کودک مسائلی که در کودکی می آموزد مثلا جمع و تفریق ، خواندن و نوشتن و … در طول زندگی و سال های آتی همواره مورد استفاده اش قرار می گیرد. پس توصیه می شود خانواده ها با رعایت برخی نکات در بهتر شدن عملکرد حافظه و یادگیری کودک کمک بسزایی کنند. ما در ادامه سعی می کنیم راهکارهایی را که در بهتر شدن عملکرد یادگیری و حافظه کودک موثر است را در اختیار شما قرار دهیم. 

  • کودکانتان را از محیط های پر تنش و اضطراب آور دور نگه دارید ، زیرا کودکان با قرار گرفتن در این محیط ها تمرکز خود را از دست می دهند. همین امر باعث می شود که نتوانند به خوبی موضوعی را یاد بگیرند. سعی کنید با انجام دادن بازی های شاد ، شعر خواندن و یا پخش کردن موسیقی شاد کودکانه او را از استرس ، تنش و اضطراب دورکنید. 
  • می توانید از فرزندتان بخواهید چیزهایی که در مهدکودک و یا مدرسه یاد گرفته است را به شما هم بیاموزد این کار باعث می شود مطالبی که آموخته است به حافظه ی بلند مدت او انتقال پیدا کند. 
  • می توانید از کودکتان بخواهید برای شما کتاب بخواند. این کار باعث تقویت حافظه و تقویت تند خوانی او می شود. تند خوانی به کودک کمک می کند تمرکز بیشتری داشته باشد و مطالب را سریعتر یاد بگیرد. 

تغذیه کودکان مسئله ی بسیاری مهمی است که از همان بدو تولد خانواده ها و والدین باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند. با استفاده از چند ماده ی غذایی مفید می توان عمکرد حافظه و قدرت یادگیری کودک را افزایش داد که در ادامه به چند نمونه از این مواد غذایی موثر می پردازیم.

ماهی

استفاده از ماهی در برنامه غذایی کودکان از این رو حائز اهمیت است و توصیه می شود که ماهی باعث رشد مغز کودکان می شود. زیرا ماهی ها سرشار از امگا ۳ و ویتامین D هستند ، که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ، در عملکرد حافظه و جلوگیری از آسیب های مغزی نقش موثری دارد. 

سیب

همانطور که در بالا هم به نقش موثر سیب در عملکرد حافظه اشاره کردیم در تقویت حافظه کودکان هم سیب می تواند یکی از میان وعده های بسیار مناسبی باشد که مانع از زوال فکری و شناختی کودک می شود از این رو به خانواده ها توصیه می شود حتما در میان وعده های کودکانشان سیب را  قرار دهند . 

کندر

کندر نوعی ماده ی گیاهی است که بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد و یادگیری را افزایش می دهد. 

  • از دیگر مواد غذایی مفید که بر روی عملکرد مغز تاثیر دارد می توان: ماست ، انار ، پسته و شیر گوسفند اشاره کرد.

خواب کافی

نسبت به خواب کودکتان بی اهمیت نباشید خواب کافی و مناسب می تواند در عملکرد بهتر مغز تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای تقویت حافظه با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. سلام روزتون بخیر باشه. من حس میکنم حافظه کوتاه مدتم به شدت شدید ضعیف شده انقد میترسم که الزایمر بگیرما. چیا بخورم یا چیکارا کنم بدتر از این نشم؟

    1. با سلام، برای تقویت حافظه میتوانید به نکاتی مانند: استفاده از چای سبز، مصرف غذاهای حاوی مغز، منیزیم و اسید چرب امگا ۳ زیاد دارند، خواب کافی، ورزش، مطالعه، آهنگ گوش دادن و کاهش استرس توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره