جنسی و زناشویی

آموزش سکس | آموزش صحیح رابطه جنسی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رابطه جنسی صحیح با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

اگر نگاه دقیقی به آمار طلاق و دلایل شایع آن بیاندازید ، مشاهده خواهید کرد که درصد چشمگیری از آن ها به علت عدم رضایت جنسی و یا اختلالات ناشی از برقراری رابطه به وجود آمده اند. متاسفانه مباحث جنسی جزو آن دسته از مسائلی هستند که والدین کمتر به آن می پردازند که این امر موجب ناآگاهی فرزندان از چگونگی برقراری رابطه شده و پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی نوجوانان معمولا از رسانه های اجتماعی و یا مدارس نیز ، آموزشی دریافت نمی کنند و همین امر سبب ناکامی در انجام رابطه جنسی شده و افراد با شکست مواجه خواهند شد. بسیاری از جوانان به منظور کسب اطلاعات در این زمینه ، به تماشای فیلم های پورن می پردازند ؛ در واقع آن ها با این کار می خواهند پاسخ سوال های خود را بگیرند ، در حالی که با تماشای آن به معضلات دیگری دچار می شوند.

معمولا افراد با دیدن ویدئوهای پورنوگرافی ، نه تنها آموزش صحیحی دریافت نخواهند کرد بلکه با پوزیشن ها و نابهنجاری های جنسی آشنا خواهند شد. در این میان بخشی از وظایف مراکز روانشناسی ، ابلاغ آموزش های درست جهت برقراری سکس مطلوب به افراد جامعه می باشد. همان طور که می دانید چگونگی انجام رابطه جنسی در نهاد هر انسانی به صورت غریزی نهفته است ، اما ، برقراری بدون نقص رابطه است که جای بحث دارد. داشتن یک رابطه خوب مستلزم رعایت نکات متعددی است که در صورت عدم توجه ، موجب دلزدگی و سردمزاجی زوجین خواهد شد. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را با روش های اصولی در رابطه جنسی آشنا سازیم.

انتخاب محیط مطلوب

اولین گام برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش ، فراهم آوردن مکانی امن و آرام می باشد. محیط مورد نظر باید از هر لحاظی برای طرفین آرامش به ارمغان بیاورد. پراکندن بوی خوش در فضا ، تنظیم دمای مناسب ، پاکیزگی محیط ، دکوراسیون زیبا ، استفاده از موزیک های لایت ، تنظیم نور کافی و… از جمله فاکتور های مهم در خصوص مکان سکس به شمار می آیند.

در صورتی که امکان ورود افراد متفرقه به اتاق وجود دارد ، حتما درب را قفل کنید و با خیالی آسوده به نزدیکی بپردازید. به خاطر داشته باشید که انجام رابطه جنسی شتاب زده و یا مملو از استرس ، نه تنها برای شما مفید نخواهد بود ، بلکه تاثیرات منفی بر روی مغزتان به جای خواهد گذاشت. همچنین بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی ، تمامی مواردی که ممکن است سکس شما را متوقف کند ، حذف نمایید.

به طور مثال قرار دادن مقداری آب یا چند عدد دستمال کاغذی درون اتاق ، سایلنت نمودن تلفن همراه و مواردی از این قبیل ، شما را از انجام کارهای اضافه در حین رابطه بی نیاز می کند. به خاطر داشته باشید که تمرکز اصلی شما در سکس ، می بایست بر روی تلاش برای یک رابطه مطلوب باشد.

تعیین روش جلوگیری از بارداری

انتخاب روش جلوگیری از بارداری
تعیین روش جلوگیری از بارداری

اکیدا به شما توصیه می کنیم که اگر قصد بچه دار شدن ندارید ، پیش از شروع رابطه ، درباره چگونگی استفاده از ابزارهای جلوگیری به توافق برسید. مصرف قرص و آمپول های ضدبارداری ، آیودی ، کاندوم و… از جمله راهکارهای پیشگیری از بارداری محسوب می شوند. البته نوعی روش جلوگیری نیز وجود دارد که در اصطلاح به آن طبیعی می گویند.

تقریبا اجرای این روش بر عهده مردان می باشد ؛ برای استفاده از این تکنیک کافی است به انجام رابطه پرداخته و در زمان انزال مانع از ریختن منی در رحم همسر خود شوید. لازم به ذکر است که این راهکار نسبت به سایر روش ها از امنیت کمتری برخوردار می باشد ، چرا که امکان بارداری در صورت وجود اسپرم در پیش آبه و تشکیل لقاح فراهم می شود.

همچنین برخی از مردان در هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی ، کنترل خود را از دست می دهند و ممکن است مقداری از مایع منی در رحم زن ریخته شود. در هر صورت به هر روشی که قصد پیشگیری دارید ، می بایست قبل از شروع رابطه جنسی آن را معین کنید.

اهمیت رعایت بهداشت فردی

یکی از مواردی که در انجام سکس مطلوب بسیار موثر است ، رسیدگی به نظافت و تمیزی اندام های بدن می باشد. از این رو مسواک زدن دندان ها و ایجاد بوی خوش در دهان ، شانه زدن مو ، استحمام و شست و شوی بدن ، از بین بردن موهای زائد و… جزئی از مراحل یک رابطه جنسی موفق شناخته شده اند.

زیبایی و آراستگی ، نقش موثری در افزایش اعتماد به نفس و تحریک فرد مقابل ایفا خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از افراد ، نسبت به این موضوع بی اهمیت هستند ، در حالی که با صرف کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ، می توانند هم آغوشی دلپذیری را برای خود و شریک جنسیشان فراهم آورند. اهمیت این موضوع به قدری بالا است که در برخی موارد ، برای رفع سردمزاجی زوجین ، از این الگوی موثر رفتاری ، استفاده می شود.

در واقع افراد با توجه به اندام خود ، سعی در بهبود روابط جنسی کرده و از مزایای شگفت انگیز آن برخوردار خواهند شد. در صورتی که همسر شما نسبت به این فاکتور بی توجه است ، می توانید به صورت غیر مستقیم و محترمانه او را از این موضوع باخبر سازید و به نتیجه دلخواه برسید.

معاشقه قبل از سکس

معمولا رسیدن به اوج لذت جنسی در بانوان ، که به آن “ارگاسم” گفته می شود ، زمان بیشتری نسبت به آقایان می طلبد. به طور کلی مردان با انجام دخول ارضا می شوند اما این مسئله در خانم ها با اندکی پیچیدگی همراه است. معمولا تحریک و عشق بازی قبل از دخول ، موجب ارگاسم زنان خواهد شد.

برای این کار می توانید ، حرکاتی مانند: نوازش نقاط حساس بدن ، بوییدن و بوسیدن همسر ، ابراز کلمات شهوت انگیز ، تحریک کلیتوریس و لمس نقطه جی واقع در اندام جنسی زن ، بیان جملات محبت آمیز و … را انجام دهید و از تاثیر مستقیم آن به وجد بیایید. برای دریافت نتیجه بهتر ، می توانید تمامی راهکارها را تجربه نموده و بنابر واکنش مثبت یا منفی همسرتان ، نسبت به تکرار یا حذف آن اقدام نمایید.

استاندارد مشخص شده برای تایم معاشقه ، بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تخمین زده شده است که در افراد مختلف ، متغیر می باشد. عشق بازی پیش از رابطه ، علاوه بر زمینه ساز سکسی موفق ، زمان به ارگاسم رسیدن بانوان را کم کرده و سبب می شود که زوجین به طور همزمان به اوج لذت جنسی دست یابند. توصیه می کنیم که شرم و حیا را در بستر آمیزش کنار بگذارید و از انجام حرکات یا بیان الفاظی که موجب برانگیختگی همسرتان می شود اجتناب نکنید.

پرهیز از زور و اجبار

دوری از زور و اجبار در سکس
پرهیز از زور و اجبار

بهتر است برای بهبود روابط جنسی خود ، مزاج و بدن همسر خود را به خوبی بررسی کنید. بسیاری از افراد سردمزاج ، ممکن است حتی ماهی یک بار انجام سکس را کافی بدانند ، این در حالی است که گرم مزاج ها هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه سکس کامل همراه با دخول را تجربه می کنند. به همین دلیل می بایست میزان تمایل شریک جنسیتان را بسنجید و به نتیجه گیری مطلوب برسید.

در صورتی که یکی از زوجین دارای طبع گرم و دیگری سرد باشد ، ممکن است اختلافات متعددی در حوزه دفعات سکس به وجود بیاید. به منظور جلوگیری از این اتفاق ، بهتر است روحیات همسر خود را درک کنید و برای رسیدن وی به حد تعادل و دلخواهتان تلاش کنید. اعمال خشونت و اجبار برای برقراری رابطه جنسی ، سبب حذف عشق و علاقه میان زوجین خواهد شد.

در واقع ممکن است این تصور برای طرف مقابلتان به وجود بیاید که تنها ، وسیله و ابزاری برای رفع نیازهای جنسی شماست و از لحاظ عاطفی دچار اختلال شود. شما می توانید با تصحیح رژیم غذایی ، نوع پوشش ، ورزش و مواردی از این قبیل ، آمیزشی با رضایت مندی هر دو طرف داشته باشید.

تعامل مشترک

یکی از ارکان اصلی به منظور ایجاد دلبستگی در روابط جنسی ، فعالیت مناسب و به موقع زوجین است. به این معنا که در حین سکس زوجین باید با هم هماهنگ بوده و به یک میزان کار اشتراکی داشته باشند. اینکه یکی از طرفین مانند عروسکی بی جان در رختخواب ظاهر شود و تمام مسئولیت دخول بر عهده دیگری باشد اصلا خوشایند نیست.

متاسفانه برخی از خانم ها به دلایل مختلف از تکان خوردن در هنگام رابطه ممانعت می کنند ، در چنین شرایطی اغلب مردان لذت کافی از سکس نداشته و از این موضوع شاکی هستند. در لحظه انجام رابطه سعی کنید که به آرامی در آغوش همسر خود بلغزید و یا گاهی مکمل حرکات او باشید و با ایجاد صداهای وسوسه برانگیز ، حس نشاط و لذتی بی پایان به او ببخشید.

مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند! بروز احساسات مطلوب و کمک به انجام حرکات همسر ، عیش رابطه را دو چندان خواهد کرد. البته فاکتور هایی نظیر: قد و وزن ، ابتلا به برخی از بیماری ها ، موجب کاهش عملکرد مطلوب شریک در بعضی از پوزیشن ها خواهد شد ، می توانید برای رفع این مشکل ، مدل هایی را برگزینید که هر دو شما توانایی همکاری در آن را دارید.

نهی از بازگویی معایب

انتقاد از اعمال و رفتار همسر ، حق طبیعی شماست. اما اینکه شما موارد مغایر با خواسته هایتان را در زمان برقراری رابطه جنسی بازگو کنید ، کاری بسیار ناشایست بوده و چه بسا نتیجه عکس عایدتان خواهد شد. برای این کار می توانید در فرصت مناسب به گفت و گو با یکدیگر بپردازید و برای رفع عوامل آزار دهنده تلاش کنید. به طور مثال فرض کنید که همسر شما نسبت به برطرف نمودن موهای زائد بدن خود بی اعتنا است. اینکه شما در حین سکس این نکته را به وی بازگو نمایید و یا با تمسخر و توهین برخورد کنید ، به غیر از حذف لذت اصلی رابطه و ایجاد کدورت ، کار دیگری انجام نداده اید.

برای این کار می توانید در زمانی مناسب به حمام بروید و در آن جا از وی بخواهید که موهای زائد خود را بر طرف کند. همچنین می توانید در مواقعی که همسرتان این کار را انجام داده است ، از او تشکر کرده و نسبت به تکرار آن تشویق کنید. تاکید می کنیم که اگر از وضع ظاهری ، اندام ، چگونگی انجام حرکات و… راضی نیستید ، انتقاد و عیب گویی را به زمانی غیر از همبستر شدن موکول کنید. موفقیت و دسترسی به لذات سکس ، دارای جزییات کوچکی است که سهم عظیمی از یک رابطه جنسی صحیح را شامل می شوند.

تجربه پوزیشن های مختلف

تجربه پوزیشن های مختلف در سکس
تجربه پوزیشن های مختلف

برای برقراری آمیزش جنسی ، حالت های مختلفی مطرح هستند که هر کدام به نوبه خود ، سبب ایجاد تنوع در رابطه خواهند شد. در برخی از این پوزیشن ها دخول به صورت عمیق صورت می پذیرد و برخی دیگر با دخول کمتر برای شرایط خاص مانند اولین رابطه جنسی یا دوران بارداری کاربرد دارند. انجام سکس به حالت خوابیده ، نشسته و ایستاده ممکن است.

در بعضی از مواقع ، استفاده از صندلی ، تکیه گاه یا مواردی از این دست ، موجب خلق پوزیشن های جدید خواهد شد. این که در طول رابطه جنسی فقط از یک حالت استفاده شود ، از جذابیت آمیزش می کاهد و کاری کسل کننده به نظر می رسد. بهتر است در هنگام رابطه از چندین پوزیشن بهره بگیرید و هر چند مرتبه یک بار آن را با روشی دیگر تعویض کنید.

در بسیاری از مدل ها میزان حرکت و آزادی عمل زوجین با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آن ها به نسبت شرایط قرارگیری از لذت نامساوی برخوردار خواهند بود. بدین منظور ، امتحان چندین پوزیشن می تواند لذتی برابر را بین دو طرف تقسیم نماید. همچنین اضافه کردن ایده های خاص (مانند سکس دهانی) برای رفع یکنواختی سکس ، رابطه ای مطلوب را به همراه خواهد داشت.

همان طور که مشاهده کردید ، داشتن رابطه جنسی صحیح کار چندان مشکلی نیست و با تمرین و ممارست ، به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت. البته در برخی موارد ، زوجین در انجام مقاربت با مشکل رو به رو می شوند که در صورت رفع نشدن اختلالات ، عوارض جبران ناپذیری متوجه زندگی زناشویی آن ها خواهد شد.

در چنین شرایطی ، مراجعه به مشاوران برجسته و متخصصین سکسولوژی ، مطمئن ترین راه برای حل مسائل به شمار می آید. از آن جایی که اختلالات جنسی به زندگی خصوصی افراد مربوط می شود ، بسیاری از آن ها ، مراجعه به پزشک و یا دریافت مشاوره را نمی پسندند. “مرکز مشاوره خانواده رایکو” با کادری مجرب و متخصص ، آماده ارائه انواع مشاوره غیر حضوری در زمینه عارضه های جنسی می باشد.

برای دریافت راهنمایی کافی است توسط تماس تلفنی ، از سراسر کشور با مشاوران ما در ارتباط باشید. تعداد زیادی از افراد مرتبط با مرکز مشاوره رایکو ، سوالات متداولی در راستای بهبود روابط جنسی خود دارند که در ادامه به نمونه های رایج آن ها خواهیم پرداخت.

سوالات متداول

چطور می توانیم در سکس حرفه ای شویم و تجارب خود را افزایش دهیم؟

انجام رابطه جنسی یک فعالیت دو نفره می باشد که بسته به فاکتور هایی مانند: سن ، نوع سکس ( خشن یا رمانتیک) ، میزان تمایل ، نقاط حساس بدن و… کیفیت آمیزش انسان ها با یکدیگر متفاوت است. بهترین و موثر ترین راه برای زوجین ، شناخت احساسات و امیال شریک جنسی خود می باشد.

بر طرف کردن خلاء های موجود ، شناخت و تقویت نقاط مثبت هر رابطه ، رشد تدریجی آن را باعث خواهد شد. متاسفانه یکی از راهکارهای مخربی که برخی از افراد برای یادگیری سکس از آن استفاده می کنند ، تماشای فیلم های پورن است. این صنعت مضر با تلقین رفتارهای غیر واقعی و مبالغه آمیز ، موجب افزایش توقع افراد از رابطه و فروپاشی آن خواهد شد.

من و همسرم مدتی است که رابطه جنسی برقرار نکرده ایم و علت این اتفاق ، بی میلی او می باشد ، برای رفع این مشکل چه توصیه ای دارید؟ آیا دارویی برای درمان سرد مزاجی وجود دارد؟

سوالات متداول درباره آموزش سکس
سوالات متداول درباره آموزش سکس

بهتر است قبل از هر اقدامی ، علت اصلی این رخداد را بیابید. بسیاری از مشکلات زناشویی ، با تصحیح رفتار و روان درمانی قابل حل می باشند و تقریبا می توان گفت که هیچ داروی قطعی برای رفع سرد مزاجی وجود ندارد. البته استفاده از برخی داروها ، به عنوان مکمل های درمانی مثمر ثمر خواهند بود. ریشه اصلی این اختلال ، بی تمایلی فرد به آمیزش است.

عوامل خارجی زیادی مانند: استرس ، نگرانی ، مشکلات مالی و خانوادگی ، بیماری و… همگی در ایجاد سرد مزاجی موثر هستند. استفاده از مواد غذایی با طبع گرم ، مصرف عصاره گل سرخ ، پوشیدن لباس های محرک ، ایجاد تنوع در رابطه ، آراستن ظاهر ، در کمترین زمان ممکن ، باعث برگشتن حس نشاط و برانگیختگی همسر خواهد شد.

 علائم رسیدن به ارگاسم چیست و برای رسیدن به ارگاسم باید چه کارهایی انجام داد؟

منقبض شدن عضلات ، افزایش سریع تنفس ، قرمزی پوست ، احساس بی حالی و خستگی ، بخشی از علائم اصلی رسیدن به ارگاسم را تشکیل می دهند. استفاده از معاشقه مطلوب ، به کارگیری پوزیشن های مخصوص همانند دخول آلت از پشت ، نشستن زن بر روی آلت تناسلی مرد ، تکنیک دخول به سبک قاشقی (قرار گرفتن پشت زن در مقابل قفسه سینه مرد) ، تحریک کلیتوریس ، لمس قسمت های تحریک پذیر بدن زن ، در ایجاد ارگاسم برای خانم ها بسیار کارآمد خواهد بود.

بعضی از عواملی که به عنوان موانع دستیابی به ارگاسم شناخته شده اند عبارت اند از: نبود عشق و صمیمیت ، عدم آشنایی با بدن خود ، ابتلا به بیماری ، مصرف برخی از داروها و… . متاسفانه برخی از بانوان برای افزایش اعتماد به نفس همسر خود ، وانمود می کنند که به ارگاسم رسیده اند. در حالی که آقایان از این موضوع بی خبرند! اگر در رابطه جنسی به سختی ارگاسم را تجربه می کنید ، حتما این موضوع را با همسر خود در میان بگذارید و برای رفع آن بکوشید تا در آینده دچار سردی در رابطه نشوید.

 با وجود یکسال از ازدواج هنوز باکره هستم و همسرم میلی به برقراری رابطه ندارد ، آیا این اختلال جنسی است یا نوعی بیماری محسوب می شود؟

-سرد مزاجی انواع گوناگونی دارد ، اما با ناتوانی جنسی بسیار متفاوت است. از بین رفتن توازن هورمون های جنسی ، ابتلا به بیماری ، عدم نعوذ ، اختلالات غدد درون ریز ، در بروز بی میلی شدید جنسی موثر خواهند بود. مصرف مواد غذایی که موجب افزایش قوای جنسی می شوند به عنوان ابزار کمکی قابل بهره گیری خواهد بود.

مصرف آجیل و خشکبار ، خرما ، فلفل ، پیاز و… در ایجاد حس تمایل در کوتاه مدت دخیل خواهند بود. اما اینکه شما پس از یک سال هنوز موفق به انجام رابطه جنسی نشده اید ، خبر از مشکلی جدی تر می دهد که بهتر است همسر شما برای بررسی دقیق به پزشک مراجعه نمایند. البته میزان صمیمیت و عشق بین طرفین نیز در اشتیاق سکس مهم قلمداد می شوند و گاهی ممکن است چند عامل مختلف در بی میلی جنسی شریک باشند.

 آیا انجام رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

در صورتی که پزشک معالج شما این کار را منع نکرده باشد ، خیر. اما باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. انجام دخول عمیق ، تحریک بیش از حد جنسی ، یا استفاده از پوزیشن های نامناسب ، موجب انقباض در نواحی شکم مادر ، خصوصا قسمت رحم خواهد شد. بهترین حالات برای انجام سکس در دوران بارداری ، خوابیدن به پهلو زوجین یا قرار گرفتن خانم در بالای بدن همسر خود می باشد.

رعایت بهداشت و کاهش دفعات نزدیکی منجر به دخول ، بارداری بی خطری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که به هنگام انجام رابطه جنسی ، احساس ناخوشایندی را تجربه می کنید و یا مقاربت دردناکی دارید ، بهتر است از روش های دیگر برای رفع نیاز جنسی خود و همسرتان اقدام کنید. در آغوش کشیدن ، سکس دهانی و انجام بازی های جنسی ، کمک شایانی در حفظ شادابی و دوام زندگی زناشویی به عمل خواهند آورد.

 آیا خودارضایی در کیفیت سکس تاثیر گذار است؟

بله . خودارضایی نوعی لذت پوچ جنسی است که به مرور زمان تاثیرات منفی بر روی مغز باقی خواهد گذاشت. عده ای از افراد به منظور افزایش تایم رابطه جنسی ، پیش از سکس اقدام به انجام خودارضایی می کنند. در نگاه اول شاید این ترفند مناسب به نظر برسد اما نمی توان بر عوارض متعدد آن چشم پوشی کرد.

خودارضایی با گذشت زمان و استمرار به نوعی اعتیاد تبدیل می شود که حتی پس از تشکیل خانواده نیز امکان عدم ترک آن وجود دارد. این موضوع می تواند سبب زودانزالی و یا سردمزاجی فرد مبتلا شود ، از طرفی همسر شخص نیز دچار دلزدگی زناشویی خواهد شد؛ چرا که پارتنر مقابل او از راه های دیگری غیر از رابطه جنسی ، نیازهای خود را بر طرف می کند. بهتر است برای ترک این معضل ، از مشاوران با تجربه یاری بخواهید و در صورت نیاز تحت درمان دارویی قرار بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رابطه جنسی صحیح با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام وقتتون بخیر من ۲۴ سالمه همسرم ۳۲ سالشه خیلی اذیتم میکنه هر روز حداقل دو بار رابطه جنسی میخاد واقعا خسته شدم چیکار کنم چی بگم بهش

    1. با سلام، در زندگی مشترک بیش‌فعالی جنسی و سردمزاجی، هر دو به یک اندازه ممکن است موجب فروپاشی زندگی یا خیانت شوند. بنابراین شما باید تلاش کنید میل جنسی خود را به یکدیگر نزدیک کنید، بدین معنی که فرد سردمزاج به افزایش میل جنسی خود اقدام کند و فرد گرم‌مزاج برای کاهش میل جنسی‌اش تلاش کند.
      روش‌های زیر می‌توانند برای کاهش بیش‌فعالی جنسی در مردان مؤثر باشند: مشورت با پزشک و مصرف داروی کاهش میل جنسی در صورت نیاز، روان‌درمانی برای تغییر سبک زندگی و هدایت درست تفکر، دوری از محرک‌های جنسی مانند فیلم‌های پورن، پرهیز از پوشیدن لباس‌های تنگ، دوری از معاشرت با افرادی که باعث تحریک فرد می‌شوند، رو آوردن به فعالیت‌های سرگرم‌کننده، منحرف کردن ذهن، مسافرت، گردش، تفریح، افزایش فعالیت بدنی، ورزش و کوه‌نوردی، تغییر رژیم غذایی و پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک هورمون‌های جنسی و افزایش میل جنسی، مصرف مواد غذایی مؤثر در کاهش میل جنسی، دریافت مشاوره جنسی و سکس‌تراپی در صورت دخیل بودن مسائلی مانند اعتیاد جنسی و بیش‌فعالی جنسی

  2. ببخشید من و همسرم دو ماهه عروسی کردیم وقتی که رابطه برقرار میکنیم من متوجه نمیشم خانومم کی به ارگاسم میرسه. نمیدونم مشکل یا مریضی داره بنظرتون؟ مشکلی در بارداری ایجاد نمیشه؟

    1. با سلام، عدم رسیدن به ارگاسم به شکل های متفاوتی بروز می کند بعضی افراد اصلا تجربه ارگاسم را ندارد، بعضی ممکن است قبلا تجربه ارگاسم را داشته‌اند و جدیدا در برقراری رابطه، به ارگاسم نمی رسند.علت اینکه چرا بعضی زنان به ارگاسم نمی رسند متفاوت است:گاهی اختلالات هورمونی، کاهش استروژن سبب خشکی واژن میشود سبب بیزاری فرد در برقراری رابطه و در نتیجه نرسیدن به ارگاسم می شود که در این موارد لیزر می تواند به افراد در درمان کمک کند.گاهی بد شکل شدن دستگاه تناسلی سبب کاهش اعتماد به نفس در زنان و عدم رسیدن به ارگاسم می شود.واژینیسموس یا نزدیکی دردناک نیز یکی از علل رایج به بی میلی جنسی است، آسیب‌های گذشته، عدم تحریک در حین رابطه و فشار روانی میتواند از دلایل به ارگاسم نرسیدن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره