روانشناسی

نکات مهم در برقراری ارتباط با جنس مخالف

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتباط با جنس مخالف با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

نحوه ارتباط با جنس مخالف یکی از آداب رفتاری و اجتماعی است که باید از کودکی همانند آموزش معاشرت عمومی ، آداب غذا خوردن و نحوه لباس پوشیدن به دختر و پسر آموزش داده شود که البته این موضوع در جوامع شرقی به خصوص کشوری مانند ایران به دلیل برخی تعصبات ، نادیده گرفته شده و موضوع نحوه ارتباط با جنس مخالف همیشه جز نباید ها و خط قرمز های پسران و دختران این جوامع بوده است. که اگر اینگونه نبود شاید بخشی از مشکلات جامعه شناختی و خانوادگی مثل طلاق ، اعتیاد و هزاران مورد دیگر کمتر دیده می شد.

مردان از مریخ و زنان از زهره هستند. این گفتار مردمی به زبان های قدیمی بازمی گردد یا مریخ خدای جنگ و ونوس خدای عشق را نشان می دهد. این بیانیه برای نشان دادن هویت های جنسیتی متفاوت در جوامع مختلف بوده است. اگرچه که مردان و زنان از سیارات جداگانه نیستند ، و هر دو از یک سیاره هستند ، آدمی به واسطه قوه ی احساس خود تمایل به ارتباط با جنس مخالف را دارد ، اما این ارتباط باید چگونه باشد؟چگونه باید اتفاق بیفتد؟ آیا اصلا بایدی در کار است؟

طبق تحقیقات و مطالعاتی که بر روی دو جنس مذکر و مونث انجام شده ، اگر طرفین تفاوت های زیست شناختی یکدیگر را بفهمند و درک کنند ، آن وقت در برقراری ارتباط با یکدیگر مشکلی نخواهند داشت. همچنین نحوه ارتباط با جنس مخالف از راه صحیح و تعریف شده در جامعه پیش می رود که هر دو طرف می توانند ، لذت ببرند.

در این مقاله ابتدا به دو مورد از تفاوت های زیست شناختی زن و مرد پرداخته می شود و سپس به سراغ نحوه ارتباط با جنس مخالف می رویم.

 زنان ارتباطات بسیار بهتری نسبت به مردان دارند

ارتباط با جنس مخالف
ارتباط با جنس مخالف

زنان در ارتباطات کلامی و غیر حضوری پیشرفت خیلی خوبی در زندگی خود دارند. زن به طور متوسط ​​سه برابر بیشتر از یک مرد صحبت می کند. طبق تحقیقاتی که البته هنوز در حد یک نظریه علمی می باشد ، گفته می شود که یک پروتئین زبان وجود دارد که این پروتئین تنها در زنان است و در مردان وجود ندارد و همین موضوع به آنها کمک می کند تا با مهارت های اجتماعی و ارتباطی بهتری شروع به کار کنند ، جالب است که این ژن یکی از عوامل سازنده ارتباط در زنان است. زنان علاوه بر توانایی ذاتی جهت فرستادن پیامهای متنی و مستقیمی که دارند ، پیام های غیر مستقیم را هم ارسال می کنند ، با این انتظار که زنان آنها را رمزگشایی می کنند و به طبع پیام مورد نظر خود را از سوی مردان دریافت می کنند ، اما متاسفانه مردان در سطح ارتباطات به اندازه زنان متبحر نیستند و این پیام های غیر مستقیم ، بی جواب باقی می مانند.

بنابراین زمانی که مردان نیاز به برقراری ارتباط با یک زن را دارند ، لازم است علاوه بر گوش کردن به کلمات که از سوی او گفته می شود به دنبال زبان بدن او ، گوش دادن به تن صدای او نیز باشند.

زنان هنگام برقراری ارتباط با مردان ، باید درباره آنچه که می خواهند یا نیاز دارند ، مشخص و واضح صحبت کنند تا به خوبی کنش و واکنش شما را متوجه شوند.

مردان کلی نگر هستند؛ زنان جزئی نگر!

برقراری رابطه با جنس مخالف پسر
برقراری رابطه با جنس مخالف پسر

مردان از بحث های کوچک لذت نمی برند آنها می خواهند به حقایق مهم دست یابند. وقتی ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط از نظر جنس مخالف با کلی گویی و عاری از هر گونه احساسات می شود ، چون که زنان از صحبت های کوتاه و جزئی لذت می برند و فکر می کنند که همه چیز به هم مرتبط است و می توانند آن ها را به هم ربط دهند.

این تفاوت در تفکر ناشی از سیستم مغزی طرفین است.. مردان در نیمکره های مغزی خود ارتباطات سلولی یکنواختی دارند. اما زنان بیشترین ارتباط را در میان نیم کره های مغزی دارند. همین موضوع باعث می شود ، تا زنان در به یادآوری جزئیات از هر موضوع و داستانی از جمله احساسات با دقت تر باشند.

هنگام ارتباط با زنان ، مردان باید بدانند که زنان هر بخش از داستان خود را مهم می دانند. حتی اگر با او مخالفت می کنید باید یاد بگیرید که دقت به جزییات داستان یا نظر او بسیار مهم است و اگر او را همراهی کنید ، در اخر از شما قدردان می شود.

و زنان هم باید بدانند که در ارتباط با مردان ،باید سعی کنند که در میان کلام آن ها نپرند و صحبت آن ها را قطع نکنند و در ارتباط با موضوع گفته شده بعد از ادای کامل به ابراز نظر خود به صورت محترمانه بپردازند.

با توجه به این تفاوت های زیست شناختی بین زن و مرد که نباید نادیده گرفته شوند ، چرا که اساس و سازنده نحوه ارتباط با جنس مخالف هستند. اکنون به دنبال روش های درست برای برقراری ارتباط بین این دو جنس می رویم

نحوه ارتباط با جنس مخالف با ۹ گام

رابطه با جنس مخالف
رابطه با جنس مخالف

غرور خود را فراموش کنید

در بحثهای مربوط به نحوه ارتباط با جنس مخالف ، به ویژه در این روزها که اکثر ارتباطات به شکل های گوناگون شده و به شکل قبل نیست ، اکثر افراد می خواهند خود را بالاتر و یا برتر نشان دهند ، غرور چیز بدی نیست اما در حدی که شما را فرد با صلابتی نشان دهد نه متکبر و خودبین ، اینگونه رفتار فرد مقابل را می آزرده و در نهایت سرد می کند. اعتراف به اشتباهات و پذیرفتن خطایی که صورت گرفته نشان از درک و منطق شما دارد و باعث دلگرمی طرف مقابل می شود.

خود را جای او بگذارید

اغلب هنگام ارتباط با جنس مخالف ما فراموش می کنیم که راهی که در حال طی کردن هستیم ، با دیدگاه طرف مقابل مان یکی نیست ، پس بهتر است در برخی موارد شرایط را با دید خود ببینید یعنی خود را به جای طرف مقابل بگذارید و تصمیم خود را با او مقایسه کنید اینگونه درک همدیگر راحت تر می شود.

گوش بدهید

همانطور که در متن بالا قید شد ، زنان در ایجاد ارتباط و حرف زدن مهارت زیادی دارند و همین مهارت ، علاقه به صحبت کردن را در آن ها چند برابر می کند ، گاهی شده که پشت سر هم حرف می زنیم اما به طرف مقابل مان اجازه نمی دهیم صحبت کند و جالب است که از او می پرسیم چرا ساکت است و حرف نمی زند ، اگر گاهی سکوت اختیار کنیم و از او بخواهیم صحبت کند و راجع به احساسات و نظرش حرف بزند ، خواهیم دید با شما تعامل برقرار می کند و گاهی در حرف زدن کم نمی آورد!

برقرار کننده ارتباط

ارتباط برقرار کردن مهارتی است که باید هر انسان اجتماعی و مدرنی به خوبی یاد بگیرد ، در خصوص نحوه ارتباط با جنس مخالف، این مردان هستند که کمی در ایجاد ارتباط مردد و سخت هستند ، اما باید این مورد را در نظر بگیرید که حتی اگر این ارتباط یا تقاضای شما از هر لحاظی مشکل داشته باشد و درست نباشد ، اما شما این کار را بکنید ، حداقل شجاعت خود را بسنجید.

دقیق باشید

این موضوع مربوط به هر دو جنس می شود. نحوه ارتباط با جنس مخالف با همین ریزه کاری ها نتیجه می گیرد ، دقت داشتن بر جزییات و ابراز نظر خود یکی از عوامل اساسی در تحکیم رابطه است. مثلا آقایان می توانند با دقت در نوع آرایش خانم ها و یا لباس پوشیدن خانم ها و در مقابل خانم ها با دقت در صحبت کردن آقایان و یا موضوع مهم تر کار و وقت آن ها به یکدیگر بفهمانند که برای یکدیگر ارزش دارند و جزییات زندگی هر یک برای دیگری مهم است.

عدم ارتباط بیش از حد

زن و مرد هر دو ویژگی های خاص خود را دارند و به طبع کار های شخصی متناسب با شرایط خود را دارند ، گاهی اوقات تحت شرایط متفاوتی تمایل دارند که تنها باشند و یا باید تنها باشند تا به کار های شخصی مربوط به خود رسیدگی کنند ، این عدم رعایت ارتباط می تواند فرد مقابل را رنجور کند. گاهی سکوت و ارتباط نداشتن شاید در تحکیم رابطه اثر بسزایی داشته باشد.

نداشتن استرس

استرس یکی از عواملی است که در هر کار و فعالیتی ، مخرب عمل می کند و موجب ایجاد حرکات و رفتار هایی می شود که در دید طرف مقابل ، شما را فردی ضعیف و فاقد اعتماد به نفس نشان می دهد. در این مورد نمی توان گفت که استرس خود را چگونه کنترل کنید ، اما اگر جزء افرادی هستید که در ارتباط با جنس مخالف به شدت دست و پاچه می شوید سعی کنید در کلاس های مراقبه ، مدیتیشن و نحوه مدیریت استرس شرکت کنید که بسیار تاثیر گذار است.

برقرار کردن ارتباط چشمی

برای طرفین سخت است که با کسی صحبت کنند که توجه اش به سمت و سوی دیگری است و بدتر اینکه ارتباط چشمی با او ندارد این موضوع یکی از مسائل مهم در مورد نحوه ارتباط با جنس مخالف است که بسیار سازنده است و در کشش یکدیگر به سمت هم بسیار تاثیر گذار است.این موضوع بیشتر مربوط به افرادی است که تازه قصد برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند و در مرحله آشنایی هستند.

تقویت اعتماد به نفس

این مورد را آخرین مورد بیان کردیم و در عین حال مهم ترین عامل برای ارتباط با جنس مخالف ابراز می کنیم ، نبود اعتماد به نفس تمامی موارد بالا را زیر سوال می برد ، چون شما را فرد ضعیفی ، جلوه می دهد و از همه بدتر نمی توانید خود را باور داشته باشید و به موازات آن نمی توانید استرس خود را کنترل کنید و ارتباط چشمی به طور کلی کنسل می شود و در کل توانایی درک طرف مقابل خود را هم نخواهید داشت. این است که ریشه همه موارد بالا در مجموعه ی تقویت اعتماد به نفس قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتباط با جنس مخالف با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام من اقا پسر ۲۶ ساله هستم به تازگی با دختر ۱۹ ساله ای نامزد کردیم اما این دختر خیلی ازم دوری میکنه حتی نمیذاره دستشو بگیرم منم دارم کم کم سرد میشم. باید بهش بگم؟

    1. با سلام، مشکلات همسرتان در ارتباط گیری با شما احتمالا از عدم اعتماد به نفس نشات میگیرد، برای رفع این مشکلات میتوانید به مواردی مانند: آشنایی با علایق هردو طرف، برای گفتگو با یکدیگر وقت بگذارید و سعی کنید برای او شنونده ی خوبی باشید، سعی کنید حس مهم بودن را در او ایجاد کنید و از ابراز علاقه به همسرتان خودداری نکنید، از او انتقاد نکنید در نهایت برای رفع مشکلاتتان میتوانید با یک روان شناس متخصص مشورت نمایید.

  2. من مدتیه که با یه پسر تو ارتباطم دو بار هم با هم رفتیم بیرون ولی واقعا خجالت میکشم حتی تو چشماش نگاه کنم خیلی خجالتیم تو. این مورد. راه خاصی برای برطرف شدن این مشکل وجود داره؟

    1. با سلام، برای حل این مشکل لازم است به مواردی مانند: باورهای اشتباهتان را در مورد رابطه دختر و پسر عوض کنید و بر روی باورهای خود کار کنید، قبل از هر رابطه ای سعی کنید که خودتان را بیشتر بشناسید تا مشخص کنید واقعا از یک رابطه چه می خواهید، خود را لایق یک ارتباط خوب و عالی بدانید و باور داشته باشید که دوست داشتنی و جذاب هستید، درست است که هدف همه ی ما از یک رابطه، داشتن حس عالی و شادی بیشتر است، اما یادتان باشد که باید مراقب باشید که شادی و حس خوبتان را وابسته به طرف مقابل نکنید، قبل از اینکه وارد رابطه عاطفی با جنس مخالف شوید، ابتدا سعی کنید ویژگی های فرد دلخواهتان را بصورت دقیق بنویسید تا مشخص کنید دقیقا چه فردی با چه ویژگی هایی را میخواهید، در ارتباط با جنس مخالف، سعی کنید که با احترام با او رفتار کنید و شان و ارزش طرف مقابل را حفظ کنید، سعی کنید هیجانات خود را کنترل و احساسات خود را مدیریت کنید، از برخورد پرخاشگانه، یا رفتارهای عصبی، پرهیز کنید و آرام و خونسرد باشید، سعی کنید خودتان باشید و واضح و روشن صحبت کنید، قبل از ارتباط با جنس مخالف، روی عزت نفس و اعتماد به نفس خود کار کنید و ارزش ها و اولویت های خود را بصورت واضح مشخص کنید، مهربان باشید، اما خواسته های خود را نیز در نظر بگیرید، توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره