اعتیاد و مواد مخدر

عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

امروزه مصرف الکل در بین اغلب مردم و علی الخصوص جوانان بسیار شیوع پیدا کرده است. اغلب در مهمانی ها و پارتی های شبانه به راحتی در دسترس قرار می گیرد. شاید اغلب کسانی که دائما الکل استفاده می کنند نسبت به عوارض و آثار مصرف آن بر بدنشان اطلاعاتی نداشته باشند و یا گمان کنند که مصرف بیش از اندازه الکل هیچ مضراتی ندارد. مشروبات الکلی به صورت بی رنگ و یا با رنگ های متفاوتی تولید می شود و در برخی موارد الکل بی رنگ را که در پزشکی از آن استفاده می شود را با نوشابه های مختلف مخلوط و سپس استفاده می نمایند. 

توجه داشته باشید که مصرف الکل به همراه برخی از داروها باعث تداخل شده و جان فرد را به خطر می اندازد.

اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل را الکلیسم می نامند. الکلی که در مشروبات الکلی وجود دارد معمولا از تخمیر دانه های گیاهی ، میوه و برخی از سبزیجات به دست می آید. متانول نوع دیگری از الکل است که از چوب بدست می آید و به آن الکل صنعتی می گویند که به دلیل قابل دسترس بودن و پایین بودن قیمت آن به راحتی می توان تهیه کرد. نکته بسیار مهم در مصرف این نوع الکل این است که مصرف دائمی آن باعث اغماء ، کوری و مرگ فرد می شود. چنانچه فرد به صورت ناگهانی اقدام به ترک آن کند به فاصله زمانی ۷۲ ساعت تا یک هفته امکان تشنج و همچنین بروز حالت های هذیان بسیار شدید در فرد وجود دارد. اعتیاد به الکل دارای سه مرحله ابتدایی ، متوسط و مزمن می باشد که درمان در مرحله ابتدایی نسبت به دو مراحل دیگر آسان تر می باشد. اعتیاد به الکل نه تنها برای خود فرد منجر به بروز مشکلات بسیاری می شود بلکه خانواده آن ها راهم تحت تاثیر قرار می دهد.


عوارض و آسیب های ناشی از مصرف الکل

اعتیاد به الکل هم مانند اعتیاد به دیگر مواد مخدر آسیب ها و عوارض گوناگونی دارد که در این بخش برخی از آسیب های ناشی از اعتیاد به الکل را بیان می کنیم.

عوارض جسمی و طولانی مدت ناشی از اعتیاد به الکل: احساس گرما ، پایین آمدن فشار خون ، حرف زدن های نا مربوط ، سوءظن به دیگران ، بیماری های معده ، سوء تغذیه ، سکته های قلبی و عروقی ، ناتوانی جنسی ، توهمات شنوایی ، بالا رفتن خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش و سر و گردن ، ناراحتی های کبد و مری و …

عوارض روانی: حرف زدن های نا مربوط و غیر مرتبط ، کم حرف زدن و یا پرحرفی ، پرخاشگری ، گوشه گیری ، به وجود آمدن اختلال در حافظه و توجه و اختلال در انجام حرکات ظریف از عوارض روانی اعتیاد به الکل می باشد.


 علائم و نشانه های اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل هم مانند سایر مواد مخدر دارای نشانه ها و علائمی در فرد می باشد که برخی از این علائم و نشانه ها را در ذیل بیان می کنیم.

  • فردی که به الکل اعتیاد پیدا کرده است علاقه شدیدی به مصرف آن دارد.
  • این افراد مقادیر بسیاری از الکل را مصرف می نمایند و دچار هیچ گونه مسمومیتی نمی شوند.
  • این افراد به محض مصرف نکردن الکل دچار لرزش ، اضطراب و تعریق شدید می شوند.

مشکلات ناشی از مصرف الکل در کنار داروهای دیگر

مصرف الکل به همراه داروهای دیگر از جمله داروهایی که برای بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی ، افسردگی ، بیماری های عفونی ، بیماری های قلبی و عروقی و دردهای عضلانی تجویز شده است می تواند برای فرد خطرناک باشد و یا منجر به مرگ او شود. طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۱۵۰ نوع دارو وجود دارد که مصرف آن ها با الکل تداخل دارد و نباید استفاده شود زیرا ساختار شیمیایی که در ترکیب این دارو ها وجود دارد با الکل واکنش نشان می دهد و ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیاندازد برای مثال مصرف الکل زمانی که فرد داروی استامینوفن مصرف کرده است می تواند آسیب های جدی به کبد فرد وارد نماید. مسئله دیگری که باید به آن توجه کرد این است که گاها ممکن است اثرات برخی از دارو ها تا چند هفته در بدن فرد باقی بماند و مصرف الکل در این زمان باعث به وجود آمدن مشکلاتی در فرد شود.


درمان اعتیاد به الکل

 

درمان اعتیاد به الکل
درمان اعتیاد به الکل

در وهله اول برای اقدام به درمان و ترک اعتیاد ، فرد باید تصمیم خود را به طور کاملا جدی برای ترک آن بگیرد گاها پیش آمده است که فرد در اواسط راه درمان را قطع کرده و ادامه جلسات درمان را پیگیری نمی کند ، درمان اعتیاد به الکل نیاز به زمان دارد و می توان گفت که یک روند کاملا تدریجی دارد ، به همین دلیل اغلب افراد و خانواده ها که اقدام به ترک آن می کنند به دنبال یک تغییر ناگهانی در کوتاه ترین زمان هستند و بلافاصله در بازه زمانی کوتاه چنانچه متوجه تغییراتی نشوند از درمان نا امید می شوند. هزینه های درمان و ترک اعتیاد به الکل بسیار بالا می باشد به همین دلیل اگر فردی پس از گذراندن دوره درمان مجددا به مصرف آن روی آورند هم زمان  هم هزینه بسیاری را تلف نموده اند.در درمان اعتیاد به الکل از روش سم زدایی بدن استفاده می شود که پزشک برای جلوگیری از عوارضی همچون توهم ، لرز و … داروهایی برای بیمار تجویز می کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض اعتیاد به الکل و درمان آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره