روانشناسی

انواع زبان بدن در زنان و مردان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع زبان بدن در زنان و مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

دانشمندان و روانشناسان طبق بررسی ها و مطالعاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که بخشی از پیام های انسان ها از طریق زبان بدنشان به مخاطب خود منتقل می شود ، حال ممکن است فرد از پیامی که حالات و حرکات بدنش به طرف مقابل منتقل می کند آگاه نباشد و یا دچار سوء برداشت از حرکات بدن و لحن صدای شخص شود. با یادگیری مهارت های زبان بدن می توان متوجه بسیاری از رفتارهای بی کلام اطرافیان خود شد. در واقع زبان بدن ابزاری می باشد که با استفاده از آن می توان بدون استفاده از کلمات ، با طرف مقابل ارتباط برقرار کرد. زبان بدن زنان و مردان متفاوت می باشد و هر یک در موقعیت های مختلف معانی متفاوتی دارند ، از این رو در این نوشته درباره تفاوت های زبان بدن زنان و مردان توضیحاتی را ارائه می دهیم.


از طریق زبان بدن زنان متوجه چه چیزهایی می شویم؟

زنان علائم و نشانه های زبان بدن را نسبت به آقایان بهتر متوجه می شوند و درک می کنند. در این بخش از مقاله برخی از نشانه های زبان بدن زنان را شرح می دهیم.

  • یکی از نشانه های زبان بدن زنان که نداشتن علاقه به فردی که دوستش دارد را نشان می دهد این است که هر زمان که قرار است با مردی که او را دوست دارد ملاقات کند ، یکی از دوستانش را هم با خود می آورد و این اجازه را می دهد که با یکدیگر صحبت کنند.
  •  یکی دیگر از نشانه های زبان بدن خانم نسبت به مردی که او را دوست دارد این است که سعی می کند با آن فرد تماس چشمی برقرار نکند.
  • یکی از نشانه های زبان بدن زنانی که مجذوب مردی شده اند این است ، زمانی که مردی را که نسبت به او علاقه دارند را می بینند از روی خجالت لبخندی می زنند و سرشان را پایین می اندازند ، با توجه به این نشانه می توان از این که آن زن نسبت به آقا علاقه پیدا کرده است مطمئن شد.
  • یکی دیگر از نشانه های زبان بدن زنان عاشق این است که موهای خود را بی دلیل به دور انگشت خود می پیچند و یا انگشت های خود را به آرامی درون موهای خود می کشد.
  • معمولا خانمی که از یک آقایی خوشش آمده باشد زمانی که با او برخورد کند ، نمی خواهد مانعی بر سر راهش وجود داشته باشد ، مثلا اگر کیف در دست داشته باشد آن را در یک سمت بدن خود نگه می دارد.
  • معمولا زمانی که یک خانم سینه اش را صاف می کند به این معنی است که مضطرب می باشد.
  • نشانه هایی از قبیل این که دائما عینک خود را تنطیم می کنند و یا با انگشت ابروهای خود را به بالا می کشد به این معنی است که از چیزی خوششان آمده است.
  • جویدن لب ها ، در حالی که شما با او صحبت می کنید ، می تواند دو منظور داشته باشد ، یکی این که می خواهد نظر شما را جلب کند و دوم این که ممکن است خانم بنا به دلایلی استرس داشته باشد.
  • این که در هنگام صحبت کردن ، زن دائما از دستان باز استفاده می کند و یا گاهی اوقات دست به روی سینه اش می گذارد نشان دهنده آن است که می خواهد صداقت خود را به شما ثابت کند.

از طریق زبان بدن مردان متوجه چه چیزهایی می شویم؟

  • طبق بررسی های انجام شده ، زمانی که مردان تلاش می کنند تا برای خانم ها جذابیت داشته باشند صدای خود را بم تر و مردانه تر می کنند و گمان می کنند که با این رفتار آن ها در نظر خانم ها فهیم و بسیار مهربان و با محبت هستند.
  • یکی دیگر از نشانه های علاقه آقایان به خانم ها این است که درب را برای خانم باز می کنند و یا جلوتر از خانم راه نمی روند ، از راه رفتن آقایان می توان به میزان علاقه آن ها دست یافت ، برای مثال اگر تلاش می کنند تا از خانم جلوتر حرکت کنند یعنی می خواهد ابراز وجود کنند.
  • جالب است بدانید ، آقایانی که خجالتی هستند و برای اولین بار می خواهند با خانمی صحبت کنند ، با او تماس چشمی برقرار نمی کنند.
  • مردان برای نشان دادن علاقه خود به خانم ها ممکن است کارهای مضحکی را انجام دهند تا نظر و توجه خانم را به خودشان جلب کنند ، برای مثال دائما تلاش می کنند تا با تعریف کردن از شجاعت های خود و یا خود نمایی در صحبت کردن و ورزش کردن و یا کارهای دیگر می خواهند خودشان را در مرکز توجه خانم قرار دهند.
  • زمانی که یک آقا در حین صحبت کردن با خانم ریش های خود را لمس می کند یعنی به طور ناخودآگاه متوجه زیبایی خانم شده و نسبت به او علاقمند شده است.
  • مرکز نداشتن علاقه و تنفر “بینی” می باشد ، به این صورت که اگر مردی در هنگام صحبت کردن با شما بارها و بارها بینی خود را می خاراند ، یعنی علاقه ای به شما ندارد.

تفاوت زبان بدن مردان و زنان چیست؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم زنان بهتر از مردان توانایی درک زبان بدن را دارند ، برای مثال:

  • مردان هیچ گاه متوجه اولین نگاه عاشقانه زنان نمی شوند و برای این که این موضوع را درک کنند می بایست خانم ها ۳ بار از آن نگاه های عاشقانه استفاده کنند تا مردان متوجه علاقه ی آن ها شوند.
  • مغز خانم ها زمانی که در حال ارزیابی رفتار دیگران است ، بسیار بهتر عمل می کند زیرا با توجه به MRI خانم ها متوجه شده اند که مغز خانم ها ۱۴ الی ۱۶ ناحیه فعال دارد ، در حالی که مغز آقایان ۴ الی ۶ ناحیه فعال دارد.
  • با توجه به یک بررسی و مطالعه انجام شده در رابطه با این موضوع از زنان و مردان خواسته شد تا به تماشای یک فیلم سینمایی صامت بنشینند و آن را با توجه به زبان بدن رمز گشایی کنند ، در نتیجه ی این بررسی ۸۷ درصد از خانم ها توانسته بودند موضوع را به خوبی حدس بزنند در حالی که فقط ۴۲ درصد از مردان درست حدس زده بودند.
  • اغلب زنان و مردان به جنس مخالف خود خیره می شوند ، مردان تمایل چندانی ندارند که به یکدیگر خیره شوند در حالی که زنان معمولا به زنان دیگر خیره می شوند.

به مثال جالب زیر درباره تفاوت زبان بدن زنان و مردان توجه کنید:

یکی دیگر از تفاوت های زبان بدن مردان و زنان در نحوه ی (بغل کردن) می باشد ، شاید سوال برایتان پیش آید که مگر چه تفاوتی در نحوه در آغوش کشیدن وجود دارد؟ جالب است بدانید که زنان معمولا با احساسات بیشتر ، آرام و طولانی یکدیگر را در آغوش می گیرند در حالی که در آغوش گرفتن مردان کوتاه ، با اعتماد به نفس و مختصر می باشد. حال تصور کنید که یک آقا برای تسلی دادن به همسر خود بخاطر غمگین و ناراحت بودنش به دلیل از دست دادن یکی از اقوام خود او را در آغوش می گیرد ، همانطور که اشاره کردیم از نظر یک خانم نحوه صحیح در آغوش گرفتن به صورت آرام می باشد ، به همین دلیل از همسر خود ناراحت و دلخور می شود و گمان می کند که همسرش با او رفتار خوبی نداشته و آغوش گرفتن او کاملا بی احساس می باشد. در حالی که این موارد جزئی از تفاوت زبان بدن زنان و مردان می باشد که در صورت نداشتن آگاهی از آن ها ممکن است سوء تفاهم هایی بین زوجین پیش آید.


رازهایی درباره زبان بدن

شاید در طول روز متوجه بسیاری از رفتارهای غیر کلامی اطرافیان خود نمی شوید و یا معانی آن ها را به خوبی نمی دانید ، به همین دلیل نسبت به آن ها بی تفاوت هستید ،  در این بخش رازهایی را که درباره زبان بدن باید بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.

  • شانه بالا انداختن به این معنی می باشد که فرد نسبت به صحبت هایی که در آن لحظه گفته شده است ، پایبند نبوده و یکی از شانه های خود را بالا میبرد ، همچنین بالا بردن هر دو شانه می تواند نشان از واکنش صادقانه نسبت به چیزی می باشد.
  • یکی از قدرتمندترین نشانه های زبان بدن انگشت شصت می باشد و معنای مختلفی دارد برای مثال ؛ انگشت شصت در جیب به معنی پایین بودن اعتماد به نفس است.
  • اشاید جالب باشید بدانید که افراد نابینا هم مانند سایر افراد زبان بدن دارند و همین مسئله نشان دهنده این است که زبان بدن ذاتی می باشد.
  • افرادی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند زبان بدن ندارند و بدنشان با خواسته شان و آن چه می گویند هماهنگ نمی باشد.
  • در واقع میزان پلک زدن عادی ۶-۸ بار دردقیقه می باشد ، افرادی که تحت استرش و فشار هستند ، میزان پلک زن هایشان افزایش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع زبان بدن در زنان و مردان با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام و وقت بخیر، افرادی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند زبان بدن ندارند و بدنشان با خواسته شان و آن چه می گویند هماهنگ نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره