روانشناسی

رازهای شاد زیستن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رازهای شاد زیستن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

با توجه به مشکلاتی که امروزه در اکثر خانواده ها وجود دارد معمولا افراد کمتر احساس شادی می کنند و یا شاد هستند. مشکلات و ناراحتی های بسیاری وجود دارد که مانع شاد بودن می شود ولی طبق عقیده روانشناسان افرادی که عاشق زندگی کردن هستند نسبت به سایر انسان ها افرادی سالم و شاد هستند. البته گاها ممکن است انجام اشتباهاتی کما به صورت ناخواسته باعث سلب شادی فرد شود. در این مقاله سعی کرده ایمم راهکارهایی جهت شاد زیستن ارائه دهیم.

شادی همانند گلی است که هر فردی باید آن را در وجود خودش کاشته سپس پرورش داده و در نهایت از آن نگهداری کند.


چگونه می توانیم شاد باشیم؟

انسان خوشبینی باشید: طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده خوش بینی و شاد بودن تاثیر متقابلی به یکدیگر دارد به این صورت که افراد خوش بین ، شادتر هستند. 

در حال زندگی کنید: هیچ شخصی از آینده خبر ندارد پس دلیلی ندارد بخاطر آینده مبهم و نامعلوم همواره به خودتان استرس دهید. 

بابت داشته هایتان همواره شاکر باشید: یکی دیگر از عواملی که باعث شادی و شاد بودن انسان ها می شود ، شاکر بودن خداوند به خاطر تمام دارایی ها و نعمت هایی است که عطا فرموده ، این کار باعث می شود رابطه بین انسان و خداوند مستحکم تر شده و احساس خوبی در فرد به وجود آید.

محبتتان را به دیگران افزایش دهید: علاقه و محبت کردن به دیگران باعث به وجود آمدن احساس خوب و شادی در شما می شود. علاوه بر این باید سعی کنید تا دیگران هم به شما محبت کنند تا باعث بهتر شدن حالتان شود.

در کارهایتان خلاقیت به خرج دهید: زمانی که در انجام کارهای روزمره تان از خلاقیت استفاده می کنید ، ناخودآگاه متوجه تاثیر آن بر خود می شوید ، زیرا تنوع و خلاقیت در کارها باعث شادی در شما می شود.

از رنگ آبی بیشتر استفاده کنید: محققان و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند ، که رنگ آبی باعث می شود  اعتماد به نفس فرد بیشتر شود ، استرس فرد کاهش پیدا کند و باعث افزایش نشاط می شود ، از این رو توصیه می شود برای شاد بودن از رنگ آبی بیشتر استفاده کنید.

افزایش شادی درونی: برای شاد بودن و داشتن حس خوب خودتان را دوست داشته باشید ، برای مثال در مقابل آیینه قرار بگیرید و با خودتان تکرار کنید که من همیشه همراه تو هستم و اجازه نمی دهم شکست بخوری. این کار باعث می شود که شما از درون احساس خوبی داشته باشید ، همین عامل باعث شاد بودن شما می شود.

گذشته را فراموش کنید: مرور کردن اشتباهات و وقایع گذشته هیچ فایده ای برای انسان ندارد و فقط باعث ناراحتی و غصه خوردن درباره اتفاقاتی که به هر دلیلی در گذشته پیش آمده است می شود. از این رو یکی از راه های شاد بودن این است که اتفاقات گذشته را دور بریزید و در حال زندگی کنید.


برخی از صفاتی که افراد شاد دارند

 خودشان را دوست دارند: افرادی که شاد هستند خودشان را دوست دارند ، معمولا همیشه راضی و قانع هستند ، این افراد شخصی که هستند را دوست دارند و معمولا با هر شرایطی سازگار هستند.

مستقل و متکی بر خودشان هستند: افراد شاد معمولا خودشان تمامی کارهایشان را انجام می دهند این به معنی این است که خودشان می دانند که چه چیزی برایشان مناسب است و می دانند که مشکلاتشان را با چه روش هایی حل کنند.

در همه شرایط مواظب خود هستند: این افراد به راحتی می توانند ارتباطشان را با استرس و عواملی که باعث اضطراب شان می شود کنترل کنند. جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که شاد هستند یک عمل معنوی انجام می دهند ممکن است این عمل نماز خواندن ، مناجات با خدا و … باشد.

کنترل زندگی دست خودشان است: معمولا افراد شاد اجازه نمی دهند که موقعیت ها و شرایط آن ها را شکست دهد. زمانی که اتفاق بدی برای این افراد پیش می آید آن ها را قبول می کنند ، در صورتی که بتوانند آن ها را حل می کنند و در غیر این صورت به راحتی از این اتفاقات می گذرند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رازهای شاد زیستن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. روز بخیر من به تازگیا افسردگی گرفتم اصلا حس میکنم حال و روزم خوب نیست شما راه حلی دارید که بتونه حالمو خوب کنه؟
    واقعا از زندگی خسته شدم

    1. با سلام و درود، شیوه های زندگی سالم، تغذیه سالم، عادات خواب خوب، ورزش، مدیتیشن، یوگا، پرهیز از عادات ناسالم و … می تواند تا حد زیادی افسردگی را کاهش بدهد ولی به طور قطعی افسردگی را قطع نمی کند. معمولا روان درمانگران از روش درمان شناختی رفتاری CBT استفاده می کنند. چرا که این روش برای تغییر الگوی افکار منفی به الگوی مثبت به کار می رود. این روش یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان افسردگی می باشد که استفاده از آن منوط به تشخیص دقیق پزشک مربوطه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره