طلاق

۱۰ روش کارگشا برای جلوگیری از طلاق و جدایی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های جلوگیری از طلاق و جدایی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

 ازدواج توافقی است که بین دو نفر انجام می شود و احساس خوشبختی در زندگی مشترک به موضوعات مختلفی بستگی دارد. موضوع طلاق خواه درست باشد یا غلط برای خود فرد و اطرافیانش تبعاتی دارد با این حساب بهتر است تا جایی که ممکن است تلاش شود که زندگی مشترک به طلاق ختم نشود.

رفتن به جلسات مشاوره طلاق برای جلوگیری از طلاق در مواردی بسیار کارگشا است. اغلب مواقع در مشاوره طلاق از زوج ها می خواهند مشکل خود را واضح مطرح کنند ، زیرا داشتن آگاهی و شناخت از عوامل تاثیرگذار در شکل گیری این پدیده در جلوگیری از طلاق نقش موثری ایفا می کند.

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق

قبل از داشتن شرایط مساعد ازدواج نکنید

این که فکر کنیم برای ازدواج همین که دو نفر موافق باشند که وصلت کنند ، خطبه ای جاری شود و این برای شروع یک زندگی ایده آل کافی است تصوری کاملاً اشتباه است.

از جمله راهکارهای جلوگیری از طلاق داشتن شرایط مساعد برای ازدواج است. درست است که ازدواج و تشکیل خانواده امری خداپسندانه بوده و برای تداوم نسل انسان لازم است ولی توجه به برخی مسائل و دارا بودن شرایط مطلوب برای ازدواج نیز کاملاً قابل توجه و مهم است. برخی از این شرایط شامل مواردی مثل : بلوغ فکری ، داشتن شغل مناسب ، وضعیت سربازی و…. می باشد.

توجه کنید که اعتقادات شما با طرف مقابل در یک جهت باشد

توجه به هم جهت بودن اعتقادات برای پیشگیری از طلاق
توجه به هم جهت بودن اعتقادات برای پیشگیری از طلاق

یکی از عوامل مهم در زندگی زناشویی هم جهت بودن اعتقادات و دیدگاه های زن و مرد است. هنگامی که دو نفر زندگی مشترکی را آغاز می کنند اگر به لحاظ دیدگاه های فرهنگی ، اجتماعی و دینی هم سو نباشند ، برداشت هایشان از مسائل با یکدیگر متفاوت خواهد بود و این خود می تواند آغاز گر اختلافات در زندگی زناشویی باشد. پس به جرأت می‌توان گفت که داشتن فرهنگ و عقاید مشترک می تواند به نوعی باعث جلوگیری از طلاق شود.

توجه به سطح تحصیلات

گاهی پیش می آید که وقتی شخص تصمیم به ازدواج می گیرد اولویت خود را مسائلی غیر از تحصیلات در نظر می گیرد که این خود ممکن است در آینده زندگی مشترک را دچار مشکل کند. خانم یا آقا فردی را برای ازدواج انتخاب می کند که کم سواد یا بی سواد است در حالی که خودش تحصیلات عالیه دارد ، با گذشت زمان شروع به ارزیابی خود و همسرش می کند و چون احساس می کند از لحاظ علمی به شریک زندگیش برتری دارد و او صلاحیت لازم برای ادامه ی زندگی با وی را ندارد شروع به بهانه تراشی می کند و اغلب این زندگی ها به طلاق ختم می شود از این رو بهتر است برای جلوگیری از طلاق ، وقتی به فکر انتخاب همسر هستید حتما به سطح تحصیلات او نیز توجه کنید.

 عدم اطمینان به دوستی های اینترنتی

از آن جایی که شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای فریب کاری و دروغ است تا زمانی که طرف مقابل را در دنیای واقعی ملاقات نکنید از هیچ نظر به او اطمینان نکنید. متاسفانه گسترش دوستی های اینترنتی و روابط عاشقانه به دلیل در دسترس بودن و سهولت برقراری ارتباط این روزها رشد وحشتناکی دارد ، این دوستی ها و روابط جدای از محاسن اندکی که دارد می تواند بسیار خطرناک باشد.

در نظر داشته باشید که رابطه ای که سرآغاز آن فضای مجازی باشد شما را به یک شناخت کافی از طرف مقابل نخواهد رساند و اگر در این راستا ازدواجی صورت بگیرد قطع یقین به مشکل بر خواهد خورد و در اغلب اوقات به طلاق و جدایی ختم می‌شود ، پس تا زمانی که با شخص مورد نظر رو در رو قرار نگرفته و با او صحبت نکرده اید و از همه لحاظ او را نسنجیده اید به او اعتماد نکنید.

 خوش خلقی و گذشت نسبت به همسر

 خوش خلقی و گذشت همسر برای جلوگیری از طلاق
خوش خلقی و گذشت همسر برای جلوگیری از طلاق

برای دوام و قوام یک زندگی گذشت و مهربانی امری مهم است. این که چگونه و در چه مواردی باید گذشت کرد یعنی طرفین توانایی اعتماد کردن به شریک زندگی خود را دارند و معتقدند مشکلات با گفتگو حل شدنی می باشند. وقتی بین زن و شوهر مهر و عطوفت باشد به راحتی از اشتباهات یکدیگر چشم پوشی می کنند از این رو پایه های زندگی روز به روز محکم تر خواهد شد.

برای جلوگیری از طلاق عاطفی و استحکام زندگی مشترک ، دوستی و محبت باید در صدر اولویت زن و شوهرها قرار بگیرد زیرا وقتی زوجین علایق مشترک دارند از وجود یکدیگر لذت بیشتری می برند و هنگام مواجه شدن با سختی ها خانواده را سرپا نگه می دارند.

 دوری از تشریفات بیش از حد

به یاد داشته باشید که دوری از تجمل گرایی و ممانعت از ایجاد هزینه های غیر ضروری در زندگی می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. امروزه به دلیل وجود چشم و هم چشمی خانواده ها مبادرت به برگزاری مراسم آن چنانی با هزینه‌های هنگفت می کنند ، بخش زیادی از این مخارج بیهوده بوده و می تواند صرف زندگی شخصی عروس و داماد شود و از رخ دادن مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری کند.

گاهی افراد به دلیل اینکه از عهده ی مخارج زندگی بر نمی آیند اقدام به طلاق می کنند و در واقع می خواهند با پایان دادن به زندگی مشترک از تجملات و هزینه های غیرضروری و کمرشکن فرار کنند پس بهتر است برای جلوگیری از طلاق و حفظ زندگی مشترک تا حد ممکن از تجملات و بریز و بپاش های غیر ضروری خودداری کنیم.

 برخورداری از صداقت در همه ی اوقات زندگی

یکی از ارکان اصلی در زندگی مشترک صداقت است. وقتی زن و شوهر با هم صادق باشند رفتار آنان منطقی تر و عاقلانه تر خواهد بود. گاهی در زندگی مشترک اتفاقاتی می افتد که افراد ترجیح می‌دهند از توضیح دادن درباره ی آن اتفاق خودداری کنند و از نظر خودشان هم هیچ کار اشتباهی نمی کنند ولی نمی دانند زمان زیادی نخواهد گذشت که با این کار زندگی مشترک را به سمت متلاشی شدن هدایت خواهند کرد. پس یکی از راه های جلوگیری از طلاق رفتار صادقانه بین زوجین است.

توجه به مسائل زناشویی

توجه مسائل زناشویی در ممانعت طلاق
توجه مسائل زناشویی در ممانعت طلاق

از آنجایی که حدود ۵۰ درصد از جدایی ها به دلیل عدم اطلاع کافی از روابط جنسی اتفاق می افتد پس توجه به این مقوله برای جلوگیری از طلاق امری ضروری می باشد. لذا مشاوره های قبل از ازدواج و همچنین مشاوره جنسی برای آگاهی زوجین نسبت به مسائل زناشویی بسیار کمک کننده است.

در واقع روابط زناشویی مطلوب ، از عمده دلایل استحکام بخشیدن به زندگی مشترک است. ولی بعضی افراد به این مهم توجهی ندارند و برای ارضای احساسات طرف مقابل هیچ تلاشی نمی کنند و این خود سنگ بنای اولیه ی بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک می باشد.

 پرهیز از ازدواج های اجباری

یکی از شروط اساسی ازدواج رضایت طرفین است. این اصل بسیار مهمی برای جلوگیری از طلاق می باشد. زمانی که شخص نخواهد ازدواج کند حتی اگر دلایلش منطقی هم نباشد بهتر است که ازدواجی صورت نگیرد زیرا نهایتا این وصلت ناموفق بوده و منجر به طلاق می شود.

در زمان های قدیم مرسوم بود که ازدواج با رضایت و انتخاب بزرگترها انجام می شد و این دو طرف را با ازدواج اجباری مواجه می کرد ولی به دلیل سبک زندگی آن زمان اکثر افراد این اتفاق را قبول می کردند ولی امروزه جوان ها زیر بار این مسئله نمی روند و اگر هم قبول کنند خیلی زود به بن بست می رسند.

توجه به دوران نامزدی

دوران نامزدی در جلوگیری از طلاق بسیار حائز اهمیت است زیرا دو نفر وقت دارند تا با دید بازتری طرف مقابل را بسنجند و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنند. گاهی اتفاق می افتد که در دوران نامزدی خانم یا آقا به مشکلاتی برمی خورند که آن ها را متوجه این موضوع می کنند که به درد زندگی مشترک نمی خورند و به این نتیجه می رسند که برای یکدیگر مناسب نیستند، البته آن ها تا قبل از عقد این حق را دارند که ازدواج را نپذیرفته و قرار نامزدی را به هم بزنند.

در صورت تمایل به مشاوره در همه ی زمینه های مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق و مشاوره زناشویی می توانید با مرکز مشاوره خانواده رایکو از طریق تلفن ثابت تماس برقرار کنید و از مشاورین این مرکز مشاوره های تخصصی دریافت کنید.

حرف آخر

سعی کنید به جای فرار از مشکلات با آن ها روبرو شوید ، برای نجات زندگی مشترکی که به بن بست رسیده است هیچ کس مثل خود شما نمی تواند راه گشا باشد ، پس خونسردی خود را حفظ کنید و سعی کنید برای سایرین نیز شرایط را به حالت عادی برگردانید ، هرگز تسلیم نشوید مطمئن باشید که همیشه راهی برای نجات هست فقط باید به دور از استرس و اضطراب در فضایی آرام فکر کنید و چاره ای بیندیشید. فراموش نکنید چیزهایی در زندگی همه ی ما هست که ارزش جنگیدن را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های جلوگیری از طلاق و جدایی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

    1. با سلام، عوارض جانبی شایع که ممکن است در پی مصرف قرص دیازپام به وجود آید شامل این موارد می‌شود: خواب‌آلودگی، احساس خستگی و کوفتگی، ضعف ماهیچه‌ها، ناهماهنگی یا بی‌نظمی حرکات عضلانی (آتاکسی)، سردرد، لرزش، سرگیجه، خشکی دهان یا بزاق بیش‌ازحد، حالت تهوع و یبوست.

  1. سلام زن ۳۰ ساله ای هستم که بسیار تنبلم متاسفانه خیلی سعی کردم خودمو تغییر بدم ولی نشد بخاطر این همیشه خونه زندگیم کثیفه شوهرمم دیگه خسته شده میخاد طلاقم بده ولی من دوسش دارم

    1. با سلام و وقت بخیر، تنبلی و بی حوصلی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما راه حل زیادی برای غلبه بر آن وجود دارد. در ابتدا می بایست موانع روانی را شناسایی کنید، کمبود انرژی یکی از عوامل تاثیر گذار بر تنبلی است، مراقب سطح انرژی خود باشید، ورزش کنید، صبح ها صبحانه کامل و انرژی زا بخورید، پس پیش از شروع هر فعالیتی، انرژی روانی خود را تقویت کنید. سعی کنید هر کاری را از آسنترین بخش آن شروع کنید، چرا که همین قدم اول را بردارید، ادامه راه برایتان راحت تر می شود. برای انجام کارهای مهم، برای خودتان محدودیت زمانی ایجاد کنید و با تمام وجود به آن متعهد باشید. بعد از انجام هر بخشی از کار، برای خودتان پاداش در نظر بگیرید زیرا در این صورت مکانیسم لذت و پاداش در هنگام انجام کارها برای شما فعال می شود. در ضمن برچسب هایی که تا کنون به خودتان درباره اهمال کاری زده اید، به طور کامل فراموش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره