جنسی و زناشویی

تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

شاید شما در رابطه جنسی و زناشویی با همسرتان مشکل دارید یا شاید تازه ازدواج کرده اید و هیچ مشکل جنسی ندارید ، اما کلی سوال بی جواب در ذهن تان هست که باید قبل از شروع رابطه زناشویی پاسخ آنها را بیابید. گاهی از روی خجالت سوالات خود را بی جواب رها می کنید اما باید توجه کنید که پرسیدن سوال به هیچ عنوان عیب نیست. ممکن است شما دچار اختلال جنسی شده باشید و نیاز به درمان داشته باشید. این مشکلات یا به دلیل مشکلات فیزیکی است ، که نیاز به پزشک دارید و یا به دلیل مشکلات روانی ، که باید با روان پزشک یا متخصص روانشناس صحبت کنید تا درمان شوید. مسائل زناشویی ، مسائل یک طرفه نیستند و نه شما و نه همسرتان به تنهایی نمی توانید حل و فصلش کنید. لطفا برای حل  آنها وقت و انرژی بگذارید ، فکر نکنید که مسائل و مشکلات خود به خود درست می شوند. حل و درمان مشکلات جنسی به راحتی امکان پذیر نیست مثلا به این صورت نیست که برای درمان هر مشکل جنسی یک داروی خاص وجود داشته باشد ، بلکه باید با اصول خاص خود درمان شود. برخی از این اصول در ادامه نوشتار ذکر شده است.


آیا تمام مشکلات جنسی نیاز به مشاوره جنسی دارند؟

بله تمام مشکلات و مسائل جنسی و زناشویی شما به دست مشاور جنسی قابل حل است. یعنی می توانید قبل از ازدواج با مشاوران صحبت کنید تا آگاهی کافی و لازم را دریافت کنید و از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. می توانید هر زمان احساس کردید که در رابطه زناشویی شما مشکلی به وجود آمده است ، به مرکز مشاوره جنسی مراجعه کرده و مسائل خود را مطرح کنید.


برخی از پرسش ها در رابطه با مسائل جنسی که مشاوران پاسخ آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد به این صورت می باشد:

  • چه عواملی باعث افزایش میل جنسی می شوند؟
  • دلیل آمیزش جنسی دردناک در زنان چیست؟
  • آیا قرص ضد بارداری باعث کاهش میل جنسی در زنان می شود؟
  • آیا بعد از زایمان رابطه جنسی متفاوت می شود؟
  • آیا احساس شرمساری در رابطه جنسی دارید؟ چه کنیم که این احساس از بین برود؟
  • راه های بهبود رابطه جنسی چیست؟
  • مهم ترین علل بیماری های جنسی چیست؟
  • عوارض مصرف داروهای تاخیری و جنسی چیست؟

چگونگی برقراری رابطه جنسی موفق

ابتدا شما باید آموزش کافی درباره ی مسائل زناشویی دریافت کنید. نکته مهم در این رابطه این است که اگر علاقه به همسرتان داشته باشید ، احساس مثبت و خوبی به برقراری رابطه با ایشان خواهید داشت.

واقع هدف از مشاوره جنسی پیشگیری از بوجود آمدن مشکلات جنسی می باشد.

معاشقه

مشاور درباره اصول قبل از رابطه جنسی یا معاشقه با شما صحبت می کند و توصیه اکید بر روی این اصول دارند. مانند؛ بغل کردن ، بوسیدن ، لمس کردن عاشقانه و … بوسه معمولا با لمس همراه است و منظور از لمس ، تماس نرم پوست با پوست است ، همان طور که یک مادر کودکش را نوازش می‌کند. لمس باید روی صورت ، گردن ، موها ، بدن و . . . به ملایمت انجام شود.

اتاق خواب

اتاق خوابی که قرار است ارتباط جنسی در آن صورت بگیرد تاثیر مهمی در برقراری رابطه سالم دارد. مثلا در اتاق خواب نباید عوامل استرس زا وجود داشته باشد. نکاتی را نیز باید در ساخت و تزیین اتاق خواب مد نظر قرار دهید. مانند رنگ اتاق خواب که باید روشن باشد ، نور اتاق باید کافی باشد و … یک موزیک ملایم و بدون کلام نیز می تواند گوش‌تان را نوازش دهد. در این شرایط مناسب ، مغزتان برای برقراری یک رابطه جنسی سالم آماده‌تر می‌شود.

بهداشت جنسی

 اگر قبل از رابطه جنسی دوطرف دوش بگیرند ، از عطر خوشبو استفاده کنند و آرایش کامل داشته باشند ، می توانند از سلامت بهداشت جنسی خود اطمینان حاصل نمایند. قبل از رابطه جنسی سعی کنید دهان خود را خوشبو نگه دارید ، مثلا سیگار یا قلیان نکشید.


نکاتی که باید در رابطه جنسی مراعات شود:

  • نباید در مواقع آمیزش جنسی معده شما پر باشد!
  • در رابطه جنسی افراط و تفریط نکنید!
  • با همسرتان قهوه نخورید! نوشیدن قهوه عملکرد زن را بالا می برد. اما مرد را دچار بحران می کند و قدرت تصمیم گیری آن را کند می کند!
  • کیفیت روابط جنسی مهم تر از تعدد آن در زندگی زناشویی است!

بیماری ها و اختلالات جنسی

  1. مازوخیسم (خود آزاری یا آزار خواهی جنسی ): ریشه این اختلال به دوران کودکی بر می گردد. این افراد در کودکی خشم خود را سرکوب کردند. حال با آزار رساندن به خود ارضا می شوند و به آرامش می رسند.
  2. سادیسم (دیگر آزاری): همانند مازوخیسم ، از دوران کودکی نشات می گیرد با این تفاوت که این افراد به دیگران آسیب می زنند. مثلا به شریک جنسی خود آزار می رسانند.
  3. اعتیاد جنسی: این اختلال، یک بیماری روانی جنسی است. این افراد در برقراری رابطه جنسی افراط می کنند و بیش فعال جنسی نامیده می شوند. اما افرادی که میل جنسی شدید دارند شامل این اختلال نمی شوند. علائم این اختلال این است که افراد در هر زمان و مکانی که احساس نیاز به رابطه جنسی داشتند باید در همان لحظه نیازشان برطرف شود. همچنین روابط ناسالمی دارند و پس از رابطه پشیمان می شوند.
  4. پدوفیلی (تمایل به رابطه با کودکان): این افراد تمایل شدیدی به برقراری رابطه با کودکان دارند که عمدتا از مردان سر می زند.
  5. زوفیلیا (حیوان‌خواهی): افراد به برقرای رابطه با حیوانات تمایل دارند و باعث آزار آنها می شوند که نوعی جرم نیز به حساب می آید.
  6. سومنوفیلیا( خفته خواهی): این افراد وقتی شخص خاصی را در خواب مشاهده کنند تحریک می شوند و دست به انحراف جنسی می زنند. اما اگر همان شخص را بیدار ببینند تمایلی به برقراری رابطه با او را ندارند.
  7. نکروفیلیا(مرده خواهی): شخص با مشاهده یا تماس با فرد مرده ارضا می شود.
  8. فیتیشیسم (یادگارخواهی): یک بیماری روانی می باشد که در آن یک قسمت از اعضای بدن جنس مخالف باعث تحریک جنسی افراد می‌گردد.
  9. خودارضایی: این افراد تصور می کنند که این یک نیاز طبیعی است و چون آسیبی به کسی وارد نمی کنند ، در انجام آن مشکلی نمی بینند. در صورتی که خود ارضایی را اگر به دفعات زیاد انجام دهید ، ممکن است رابطه جنسی خود را با همسرتان از دست دهید.
  10. بدن‌نمایی (نمایشگری): یک بیماری روانی شناخته شده است. بیشتر در پسران ، تا قبل از بلوغ دیده می شود.

راه های درمان اختلال جنسی و مشکلات زناشویی

وقتی شخصی با عصبانیت و شکایت از مشکلات جنسی به مرکز مشاوره مراجعه می کند ابتدا شرح حال دقیق از او گرفته می شود تا مشخص شود که آیا مشکلات او واقعی بوده یا خیر. زیرا گاهی افراد به دلیل نا آگاهی تصور می کنند که مشکل دارند در صورتی که مشکلی وجود ندارد. از شخص سوالات مرتبط پرسیده می شود. مثل اینکه آیا قادر به انجام رابطه جنسی هستید؟ آیا میل جنسی شما کاهش یافته؟ از سابقه مصرف دارو ، از وجود زمینه های قبلی مشکلات جنسی سوالاتی پرسیده می شود و…سپس شخص معاینه فیزیکی می شود. وقتی تشخیص اختلال جنسی قطعی شد به بررسی علل بوجود آمدن اختلال و سپس به درمان آن پرداخته می شود. مثلا بیماری که دچار اختلال نعوظ است باید تشخیص داده شود که این مشکل ریشه جسمی دارد یا روانی، اگر مربوط به روان بود بیمار را به روان پزشک یا متخصص روانشناس ارجاع می دهند اما اگر مشکل جسمی بود به پزشک ارجاع داده می شود که ابتدا شرح حالی از او گرفته می شود به این صورت که تاریخ دقیق شروع مشکل را می پرسند.

اگر شخصی بعد از چندین سال دچار بیماری شده این اختلال ثانویه است و بیشتر باید بررسی شود، باید ببینیم آیا این اختلال در یک موقعیت خاص و با یک شخص خاصی اتفاق میفتد یا نه. در این مواقع مشکل می تواند مربوط به یک عامل استرس زا در آن موقعیت خاص باشد و فقط کافی است آن موقعیت استرس زا برطرف شود یا اگر شخص در هر شرایطی دچار استرس و اختلال شود ، نیازی به درمان از طریق دارو نیست ، ممکن است به دلیل عوامل محیطی ، کار ، مشغله زیاد ذهنی یا مشکلات خانوادگی و… باشد که می توانید با انجام تمرینات ریلکسیشن و توجه به توصیه مشاور مشکل را برطرف کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر مشاوره جنسی بر روابط زناشویی با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره