خیانت

با خیانت همسرم چگونه رفتار کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی برخورد با خیانت همسر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

در آغاز زندگی مشترک هر یک از زوجین با کلی عشق، علاقه و امید، زندگی مشترک خود را آغاز می کنند، ولی واقعا چه دلیلی وجود دارد که ناگهان یکی از زوجین خیانت می کند؟ آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که دلیل اصلی این کار چیست؟ آیا تعهد در زندگی مشترک فقط به معنای کار کردن و تامین امرار معاش زندگی است؟ بار بارا دی آنجلیس در این باره می گوید تعهد به معنای رفتار شما در تمامی روز های زندگی می باشد، نه امضا کردن سند و یا به دست انداختن انگشتر و حلقه ازدواج. هیچ یک از زوجین دوست ندارند که با خیانت همسر خود مواجه شوند، ولی مسئله ای که وجود دارد این است، زمانی که متوجه خیانت همسر خود شدند چه رفتاری از خود نشان دهند. مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو نوشتاری را در قالب این موضوع تهیه نموده که در آن علاوه بر بیان نحوه صحیح رفتار با خیانت همسر، نشانه های خیانت همسر را بیان می نماید.

زنان هم به اندازه مردان خیانت می کنند کما این که خیانت زنان بسیار خطرناک تر و جدی تر می باشد.

با خیانت همسرم چگونه رفتار کنم؟

آسیب های خیانت بسیار گسترده و وسیع است. کاملا طبیعی می باشد که تحمل زندگی با همسری که خیانت کرده است ممکن نیست، اغلب بسیاری از زوجین تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند. می توانید برای مطالعه مطلب مشاوره طلاق بر روی لینک کلیک نمایید. در این بین هستند زوج هایی که سعی می کنند زندگی خود را مجددا بسازند، در این بخش از مقاله نحوه برخورد و رفتار صحیح با خیانت همسر را شرح می دهیم.

  • نباید تمامی افکار و ذهن خود را درگیر خیانت همسرتان کنید، سعی کنید سریعا تصمیم نگیرید و عجولانه کاری را انجام ندهید بلکه باید تمامی جوانب را بسنجید سپس تصمیم درست را بگیرید.
  • مشکلات جسمی از جمله اسهال، استفراغ و حالت تهوع، بی اشتهایی، حواس پرتی و اختلال حواس کاملا طبیعی می باشد، علاوه بر مشکلات جسمی مشکلات روحی بسیاری هم به سراغ تان می آید، کاری که می بایست انجام دهید، این است که مراقب خودتان باشید تا بر اثر این مشکلات بدنتان دچار آسیب های جدی نشود. 
  • این را باید بپذیرید که زندگی هنوز جریان دارد و به آخر نرسیده است، سعی کنید زمان هایی را به بودن در کنار کسانی که باعث شادی و خنده در شما می شوند اختصاص دهید. 
  • نوشتن افکار و احساساتتان بر روی کاغذ باعث سبک تر شدن شما می شود.
  • بسیار طبیعی و عادی است که غمگین باشید، می توانید برای کاهش ناراحتی خود گریه کنید تا کمی از حالت غمگین بودنتان کاهش یابد.
  • شما به تنهایی نمی توانید مشکل خود را حل کنید، برای کنار آمدن با این مسئله می بایست به یک مشاور مراجعه کنید.
  • پس از این که توانستید خیانت همسرتان را ببخشید و تصمیم به برقراری رابطه جنسی با همسرتان گرفتید، ابتدا باید با انجام آزمایش HIV و سایر تست ها و آزمایش های دیگر اطمینان از سالم بودن همسرتان به دست آورید.
  • سعی کنید تا جای ممکن خانواده ها را در این مساله دخالت ندهید، زیرا رفتار ها و واکنش های خانواده ها هیچ کمکی به شما نمی کند، بلکه باعث بیشتر شدن کینه و مدت زمان ناراحتی شما می شود. 

خیانت و انواع آن

خیانت به همسر به سه نوع تقسیم می شود که این سه نوع عبارت است از:

  1. خیانت ذهنی: در این نوع از خیانت فرد در ذهن خودش تصوراتی را دارد که دائما به آن ها فکر می کند و فرد ایده آلی را در ذهن خود تصور کرده که دائما همسر خود را با او مقایسه می کند، این رفتارها و تفکرات می تواند به عنوان زنگ خطری برای زندگی زناشویی باشد زیرا فرد پس از مدتی که به این تفکراتش فکر می کند، در نهایت در ارتباط برقرار کردن با همسر خود به مشکل بر می خورد. 
  2. خیانت کلامی: متاسفانه امروزه با گسترش شبکه های مجازی و استفاده بیش از حد از موبایل و تلفن همراه این نوع خیانت بسیار رواج پیدا کرده است. در این نوع از خیانت مرد و زن به صورت تلفنی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. همچنین می توانید برای مطالعه آسیب و پیامدهای استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و اینترنت بر روی لینک فوق کلیک نمایید. 
  3. خیانت رفتاری: خیانت رفتاری به این صورت است که یکی از زوجین در خارج از سیستم خانواده به صورت رفتاری با فردی به برقراری رابطه می پردازد.

چگونه نسبت به همسر خود وفادار بمانیم؟

سعی کنید با انجام راهکارهای ذیل وفاداری و صمیمیت را در زندگی زناشویی خود افزایش دهید تا هیچ چیزی نتواند باعث جدایی و دلایل و عوامل موثر بر همسرگریزی و میل به خیانت هر یک از زوجین شود. 

با همسر خود صادق باشید: داشتن صداقت در زندگی زناشویی یکی از عوامل مهم در وفاداری به همسر می باشد. سعی کنید با همسرتان طوری برخورد کنید که از گفتن حقیقت به شما هراسی نداشته باشد، زیرا واکنش و برخورد شما عامل بسیار مهمی در این مورد می باشد.

با همسرتان مانند دوست باشید: زوجین باید در زندگی همپای یکدیگر باشند، هر یک از آن ها نباید اجازه بدهند که زندگی برایشان کسل کننده و تکراری شود. برای یکدیگر مانند دوست باشید عیب های همدیگر را ببینید ولی آن ها را نادیده بگیرید.

همسرتان را همانطور که هست بخواهید: همسر شما فردی است که خودتان او را انتخاب کرده اید پس به خودتان اجازه ندهید تا او را با فرد دیگری مقایسه کنید، زیرا شما یک روز همسرتان را با تمام ویژگی ها و خصوصیاتش برای یک عمر زندگی انتخاب کرده اید، پس به خودتان اجازه ندهید تا کسی را با او مقایسه کنید.

با اعتماد به نفس باشید: سعی کنید همیشه برای خودتان وقت بگذارید و به خودتان اهمیت دهید، این کار در وهله اول باعث می شود که اعتماد به نفس خودتان بالا برود و زمانی که شما به خودتان اهمیت می دهید دیگران هم یاد می گیرند که به شما اهمیت بدهند.

در برابر کارهای یکدیگر گذشت داشته باشید: رفتارهای زوجین بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. زوجین در طول زندگی دائما از یکدیگر درس می گیرند، برای مثال چشم پوشی شما در مقابل رفتار نادرست همسرتان باعث می شود اگر روزی شما هم مرتکب انجام کار خطایی شدید همسرتان گذشت کند.

زمانی که از همسرتان دور هستید نسبت به او وفادار بمانید: شرایط کاری برخی از زوجین به نحوی می باشد که هر دو مجبور هستند مدتی را دور از یکدیگر باشند، باید توجه داشته باشید این موضوع هیچ دلیل موجهی برای وفادار نبودن به همسرتان نمی باشد.


حقایقی درباره خیانت

 

حقایقی درباره خیانت
حقایقی درباره خیانت
  • مردانی که خیانت می کنند معمولا با کسانی ارتباط برقرار می کنند، که آشنایی قبلی با فرد داشته اند. ممکن است که خیانت در محیط کار فرد شکل بگیرد و فرد با همکار خود که با او آشنایی قبلی داشته است دوست شود. برای جلوگیری از این امر می بایست روابط خود را با همسرتان به قدری صمیمی نمایید تا فرد دیگری از جمله همکار یا هر شخص دیگری به خود اجازه صمیمی شدن با همسرتان را ندهد. 
  • شاید تصور عموم مردم از زنانی که با مردان متاهل دوست می شوند این باشد که آن ها زنان بی بند و باری هستند در حالی که در بیشتر موارد رابطه ها از یک دوستی ساده آغاز می شود.
  • شاید تصور اغلب مردم بر این باشد که مردان بیشتر خیانت می کنند ولی حقیقتی که وجود دارد این است که خیانت در بین زنان و مردان به یک اندازه می باشد. اغلب زنان برای پر کردن نیازهای عاطفی خود خیانت می کنند این نوع از خیانت نسبت به خیانت جنسی بدترین نوع خیانت می باشد زیرا فرد دیگر نسبت به زندگی و همسر خود دلسرد می شود و زندگی اش را دوست ندارد.
  • معمولا مردان پس از خیانت از خودشان متنفر می شوند و مردانگی شان زیر سوال می رود زیرا احساس نفرت نسبت به خود در برابر کسی که به او ادعای دوست داشتن می کنند دارند. 
  • فردی که همسرش به او خیانت کرده است به هیچ عنوان مقصر نمی باشد، نباید وی را مورد سرزنش قرار داد زیرا به آغوش فرد دیگری رفتن به این معنی نمی باشد که آن فرد ویژگی های بهتری دارد بلکه ضعف فردی که خیانت می کند را نمایان می سازد. 

در رابطه با خیانت همسرتان این نکات را جدی بگیرید:

ممکن است بعد از اینکه متوجه خیانت همسرتان شدید به شما قول بدهد که رابطه اش را پایان می دهد ولی آیا پایان دادن به یک رابطه کار آسانی است؟ این امر فقط در صورتی امکان پذیر است که همسرتان به این باور برسد که هیچ کس را نمی تواند به اندازه شما دوست داشته باشد. برای پیشگیری از خیانت همسرتان سعی کنید همان فردی باشید که همسرتان در ابتدای زندگی عاشقش بود، مسئله ای که باعث سرد شدن بسیاری از مردان نسبت به زندگی می شود این است که زنان پس از گذشت چند سال از ازدواجشان تبدیل به فردی می شوند که دائما غر می زند و ایراد می گیرد، همین مسائل به ظاهر بی اهمیت به مرور زمان باعث دلسرد شدن مرد می شود که در آخر برای تامین کمبود محبت خود به فرد دیگری روی می آورد، پس برای همسر و شریک زندگی تان همواره مانند روز های اول زندگی با نشاط و مهربان باشید. توجه داشته باشید که قبل از این که به همسری که به شما خیانت کرده است فرصت دوباره بدهید به این موضوع توجه داشته باشید که خیانت می تواند نشان دهد که فرد تا چه اندازه اراده و کنترل بر خود دارد، قبل از تصمیم گیری این احتمال را هم در نظر بگیرید که ممکن است همسرتان بعد از گذشت مدتی دوباره به فکر خوش گذرانی و خیانت بیفتد پس عاقلانه رفتار کنید و تصمیم درستی برای زندگی تان بگیرید.


دلایل خیانت زوجین چیست؟

 

دلایل خیانت زوجین چیست؟
دلایل خیانت زوجین چیست؟
  • نارضایتی در ارتباطات زناشویی یکی از مهم ترین و اساسی ترین دلایل خیانت زوجین می باشد، مشکلات و اختلافاتی که به مرور زمان در زندگی زناشویی به وجود می آید در نهایت باعث می شود که محبت زندگی زناشویی از بین برود، معمولا همسرانی که از جانب شریک زندگی خود محبت نمی بینند به محض قرار گرفتن در یک موقعیت دچار وسوسه می شوند و ممکن است، دچار انحراف شده و در نهایت رابطه جدیدی را آغاز نموده و خیانت کنند.
  • گمان می کنند که برای دیگران جذابیت دارند ولی برای همسر خود جذاب نیستند، یکی دیگر از علت ها و دلایل خیانت می تواند این موضوع باشد که زوجین با خود فکر می کنند که جذابیت بسیاری برای جنس مخالف خود دارند.
  • ممکن است در بعضی مواقع هیچ ناراحتی و یا مشکلی در زندگی فرد وجود نداشته باشد بلکه صرفا برای تنوع و ایجاد هیجان به فکر دوستی و آشنایی با فرد دیگر fhan.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی برخورد با خیانت همسر با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب ها

‫۶ نظرها

  1. سلام همسرم خیلی مرد هیزیه و به تازگی متوجه شدم به بچه ی خواهرم نظر بدی داره و اونام متوجه شدن من چیکار کنم طرف کیو بگیرم؟

    1. با سلام و وقت بخیر، اگر قطعا درست متوجه موضوع شده اید، می بایست نسبت به درمان این موضوع اقدام نمایید. یکنواختی باعث میشود که شوهر شما همیشه به دنبال تغییر و یا چیزهای جدید باشد. یکی از بهترین راه های درمان چشم چرانی ایجاد تنوع در جنبه های مختلف زندگی است مثل رابطه جنسی، وضع ظاهری و … . یکی از موثرترین اقدام ها در برابر مشکلات بین زوجین صحبت کردن با یکدیگر است. کاملا واضح با او صحبت کنید و دلیل ناراحتی خودتان را شرح دهید. اگر با انجام راهکارهای فوق، این مشکل برطرف نشد و همچنان شوهرتان با این رفتار اشتباه خود شما را آزار می‌دهد، توصیه می‌کنیم برای حل مشکل، از زوج درمانگران کمک بگیرید تا این مشکل را به صورت تخصصی بررسی نمایند.

  2. سلام من همسرم یه مدت بود خیلی مشکوک بود افتادم دنبالش فهمیدم با یه خانومی دوسته که ۱۰ سال ازش بزرگتره و پولداره به روش اوردم که فهمیدم جنگ و دعوا راه انداختم میگه بخاطر پول بوده بهش علاقه ندارم من چیکارکنم با این مرد؟

    1. با سلام، در صورتی که قصد بازسازی رابطه و ادامه دادن زندگیتان را دارید باید این نکات را در نظر داشته باشید، شاید فکر کنید که اگر بتوانید دلیل منطقی برای خیانت شوهر یا همسرتان پیدا کنید، آرام می شوید یا به جلوگیری از خیانت بعدی کمک کند، ابتدا لازم است این نکته را بدانید که خیانت همسرتان را جار نزنید و به دیگران اطلاع ندهید، ممکن است به دلیل شدت احساس ناراحتی و عصبانیتی که از همسرتان دارید، بخواهید که به همه اعضای خانواده، نزدیکترین دوستانتان یا حتی در شبکه های اجتماعی احساسات خود را بیان کنید. با این حال، اگر بعدا بخواهید با همسرتان آشتی کنید، تا آخر عمر دیگر نمی توانید در چشم این افراد نگاه کنید. به جای اینکه به همه کسانی که می شناسید بگویید، فقط به افرادی بگویید که واقعاً می توانند به شما کمک کنند، تا این موضوع را حل کنید، به قضاوت دیگران اهمیت ندهید، با همسر خود صحبت کنید از سرزنش و سرکوفت مداوم خود داری کنید، احساسات خود را بیان کنید و در صورتی که حس پشیمانی را در او میبینید با مشاور و روان درمانگر جلسه داشته باشید.

    1. با سلام، دوری از مرد خیانتکار برای مدتی یکی از بهترین راه حل هاست. فرقی نمی کند شما خانه را ترک کنید یا او مجبور به ترک خانه مشترک شود، مهم این است که مدتی دور از هم باشید. حتی اگرامکان ترک خانه برای هیچ کدامتان وجود ندارد در اتاق های جداگانه بخوابید و از هر ارتباط عاطفی پرهیز کنید. فراموش نکنید برای تصمیم گیری درست باید زمان بیشتری را اختصاص دهید و از اقدامات و یا حرفهایی که بعدا موجب پشیمانی شود، اجتناب کنید، تلافی کردن راه تنبیه مرد خیانتکار نیست. مطمئن باشید با بی رحمی رفتار کردن با همسرتان و یا حتی داشتن رابطه با فرد دیگر برای تلافی کردن، احساس خوبی را تجربه نخواهید کرد. این نوع رفتارها حال شما را خوبتر نمی کند. بنابر این با این کارها، خودتان و همسرتان را آزار ندهید، جلسات مشاوره خانوادگی را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره