جنسی و زناشویی

آموزش روابط جنسی و زناشویی صحیح

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روابط جنسی و زناشویی صحیح با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

برقراری روابط جنسی صحیح و منطقی یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین شرایط داشتن یک زندگی پایدار و مستحکم زناشویی است. همسرانی که بدون هیچ مشکلی به برقراری روابط جنسی می پردازند ، خود را زوج های عاشقی می دانند که قرار است سال ها از زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرند.

در حال حاضر بسیاری از طلاق ها به خاطر بروز مشکل در روابط زناشویی و برقراری رابطه جنسی نامناسب است. حتی بسیاری از زوجین علت طلاق خود را مورد دیگری اعلام می کنند اما در واقع همین مشکلات آن ها را مصمم به جدایی نموده است.

به دلیل اهمیت این موضوع و ابهاماتی که ممکن است در مورد آن وجود داشته باشد ، در این مقاله همه تلاش مان را به کار می گیریم تا آموزش های مرتبط با صحیح ترین روابط جنسی را ارائه دهیم و نکات قابل توجه در این زمینه را برای شما شرح دهیم.

علاقه به همسر رمز داشتن یک زندگی موفق

علاقه به همسر رمز داشتن یک زندگی موفق
علاقه به همسر رمز داشتن یک زندگی موفق

انتخاب کسی که قرار است به عنوان شریک جنسی و از آن مهم تر ، شریک لحظه به لحظه زندگی تان شود موضوع پر اهمیتی می باشد. بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای روابط زناشویی مناسب به دلیل عدم علاقه افراد نسبت به یکدیگر و یا علاقه یک طرفه یکی از زوجین به دیگری می باشد.

اگر هنوز به طور رسمی و شرعی ازدواج نکرده اید و فکر می کنید که از نظر اخلاقی مشکلی ایجاد نمی شود ، یک بار دیگر معیارهای تان برای انتخاب همسر ایده آل خود را مرور کنید و ببینید که آیا انتخاب درستی داشته اید یا خیر. چون هر چه جلوتر بروید و مخصوصا پس از دوران عقد ، تجدید نظر در این زمینه با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود و کاری غیر اخلاقی محسوب می شود. زیرا صدمات روحی و روانی گاها جبران ناپذیری را به شما و به خصوص طرف مقابل تان وارد می کند.

نکات قابل توجه قبل از شروع رابطه جنسی

توجه داشته باشید که رابطه جنسی موفق زمانی اتفاق می افتد که هر دو طرف از آن رضایت کامل داشته باشند. افراد باید علاقه لازم برای انجام رابطه جنسی ، نحوه انجام و زمان آن را داشته باشند.

به تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهید

تغذیه مناسب در همه حال برای سلامتی و ایجاد روحیه قوی و حتی کاهش استرس روزمره مفید است و همواره باید مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع بر روابط زناشویی هم تاثیر خواهد گذاشت.

سعی کنید تا پیش از رابطه جنسی غذای کمتری میل کنید و بیشتر از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده نمایید. خوردن غذای زیاد شما را خسته می کند و میل تان به انجام رابطه جنسی کامل را کم خواهد کرد.

نسبت به خودتان احساس بدی نداشته باشید

هیچ گاه بدن خود را با سوپراستارها و بازیگرانی که برای انجام تبلیغات یا فیلم های پورن انتخاب می شوند ، مقایسه نکنید. نسبت به بدن خود منفی بافی نکنید. خود را فردی زشت ، بدهیکل و … ندانید. همچنین سعی کنید تا هرگز این افکار را به زبان نیاورید.

اختلافات خود را حل کنید

مسلما انجام رابطه جنسی برای زن و شوهری که در قهر به سر می برند لذت بخش نخواهد بود و معمولا یکی از طرفین یا هر دوی آن ها از انجام این کار خودداری می کنند که این امر در طولانی مدت بسیار مضر خواهد بود.

آمادگی روحی و روانی را جدی بگیرید

آمادگی روحی و روانی را جدی بگیرید
آمادگی روحی و روانی را جدی بگیرید

اولین قدم استفاده از جملات محبت آمیز است. به طور کلی  به زبان آوردن احساسات ، لازمه یک رابطه زناشویی موفق خواهد بود. زن و شوهر باید بتوانند از این طریق به آمادگی روحی خود کمک کنند. جملاتی که نشان دهنده میزان علاقه شما به همسرتان هستند ، موجب جلب توجه بیشتر او به شما و همچنین افزایش اطمینان او از سلامت و طراوت زندگی تان خواهد شد.

گام دوم برانگیختن طرف مقابل از نظر جنسی است. شما و همسرتان باید از نظر ذهنی به میزان کافی تحریک شده باشید. انجام گفت و گو هایی که منجر به تحریک جنسی می شود ، بیان نیازها ، انتقادها و پرسیدن سوالات جنسی از طرف مقابل در مورد روابط پیشین و در جهت بهبود آن ها می تواند به این تحریک ذهنی کمک کند.

مثلا بدون هیچ نگرانی و خجالتی بگویید که چه انتظاراتی از همسر خود دارید ، به چه طریقی بهتر تحریک می شوید ، دوست دارید که در چه زمان و مکانی به آمیزش جنسی بپردازید ، همسرتان در حین رابطه به چه قسمت هایی از بدن شما توجه بیشتری داشته باشد و نظر او درباره تحریک و نوازش قسمت های مختلف بدنش چیست و …

اهمیت این مورد زمانی مشخص خواهد شد که همسرتان از علاقه جنسی شما باخبر نباشد. شاید از شنیدن این جمله تعجب کرده باشید و بگویید که هر زوج بعد از چند سال زندگی زناشویی در کنار هم ، به این اطلاعات دست یافته اند و به خوبی می دانند که چه کارهایی را برای انجام دهند بنابراین نیازی به پرسیدن سوالات جنسی نیست. اما توجه داشته باشید که عوامل مختلفی موجب تغییر انتظارات زوجین از یکدیگر می شود.

زمانی که یک خانم باردار شده و یا زایمان های متعددی داشته باشد ، تمایلات جنسی گاها متضادی خواهد داشت و ممکن است که دیگر به شیوه قبل ارضا نشده و رضایت کاملی از رابطه خود نداشته باشد. تغییر در هورمون های بدن مهم ترین عامل ایجاد این تمایلات است که معمولا در همه خانم ها و آقایان دیده می شود.

از معاشقه و نوازش غافل نشوید

معمولا مردان برای شروع یک رابطه جدی اقدام می کنند. البته همیشه این طور نیست و دلیلی ندارد که این درخواست حتما از سوی مرد باشد. چرا که در یک رابطه صحیح ، هم زن و هم مرد باید به ارضای کامل برسند اگر همیشه این اتفاق بیفتد زن هم برای شروع رابطه های بعدی پیش قدم خواهد شد.

به هر حال فراموش نکنید که همیشه زمان کافی را برای رابطه در نظر بگیرد و سعی نکنید تا آن را به سرعت شروع کرده و خاتمه دهید. مهم ترین اقدام پیش از شروع رابطه انجام معاشقه و نوازش یکدیگر است. شما با انجام این کار اهمیت طرف مقابل برای خود را نشان می دهید و با هم آغوشی ، بوسه و بیان جملات محبت آمیز یا شهوت برانگیز ، به آمادگی خود و همسرتان برای یک رابطه فوق العاده کمک می کنید.

رابطه جنسی ناموفق و غیر اصولی چه مضراتی خواهد داشت؟

رابطه جنسی ناموفق و غیر اصولی چه مضراتی خواهد داشت؟
رابطه جنسی ناموفق و غیر اصولی چه مضراتی خواهد داشت؟

بسیاری از انحرافات جنسی در افراد متاهل به عدم رضایت آن ها نسبت به روابط جنسی همسرشان بر می گردد. مواردی مانند بارداری و عادت ماهانه خانم ها و همچنین بیماری یکی از زوجین یا طلاق ، دوری و عدم دسترسی به یکدیگر ، از مواردی هستند که می توانند فرد را به سوی مشکلات روانی و جنسی متعددی بکشانند. در راستای آموزش روابط زناشویی ، سه مورد از اصلی ترین مضرات یک رابطه ناموفق در ادامه معرفی خواهند شد. همچنین اگر در روابط زناشویی و جنسی خود دچار سردی و مشکلاتی هستید با مرکز مشاوره خانواده رایکو در زمینه مشاوره جنسی از طریق تلفن از سراسر ایران تماس برقرار کنید تا مشاورین این مرکز با مشاوره های تخصصی خود شما را در حل بهتر مشکلتان یاری کنند.

نرسیدن زوجین به ارگاسم

ارگاسم ، رسیدن زن و مرد به بالاترین حد رضایت جنسی است و اگر یک رابطه جنسی به این حالت ختم نشود ، به معنای عدم موفقیت آن رابطه خواهد بود. این مشکلات اختلافات و تنش هایی را در هر دو طرف ایجاد می کند و باعث می شود تا آن ها احساس خوبی نسبت به خود یا همسرشان نداشته باشند.

خودارضایی

از اصلی ترین مشکلات ناشی از نارضایتی جنسی می توان خودارضایی را نام برد که در اکثر مواقع به طور پنهانی و به دور از چشم همسر انجام خواهد شد.

اما در برخی از موارد فرد به انجام این کار اغراق می کنند و با اعلام نارضایتی از رابطه با همسر خود می گوید که از طریق خودارضایی به رضایت کامل دست یافته است. این موضوع آسیب شدیدی به طرف مقابل وارد می کند و به او تلقین می کند که توانایی جلب رضایت همسرش را نخواهد داشت.

بیماری های جنسی نظیر پدوفیلی و …

تمایل جنسی به کودکان مهم ترین عامل برای کودک آزاری است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و حتی به دوران کودکی و تجرد فرد باز گردد. عدم موفقیت در رابطه جنسی ، خاطرات تلخ و تجاوز ، مشکلات عاطفی و … می توانند منجر به ابتلا به چنین بیماری هایی شوند.

روش های صحیح روابط جنسی

روش های صحیح روابط جنسی
روش های صحیح روابط جنسی

در بسیاری از منابع آموزش روابط زناشویی به این نکته توجه شده که راحتی در حین انجام رابطه باید مورد تایید هر دو طرف باشد تا از دردناک بودن آن هم جلوگیری شود. انواع روش ها برای این انجام این کار معرفی می شوند که احساس رضایت از آن ها بسته به محل انجام رابطه خواهد داشت.

به عنوان مثال برخی از روش ها که در ادامه بیان می شوند ، با استفاده از تخت یا مبل راحتی قابل انجام اند و یا برخی از آن ها برای دوران بارداری مناسب تر هستند.

۱- در این روش زن به پشت می خوابد و زانوها را کمی خم کرده و سپس ران ها را باز می کند. در این زمان مرد آلت تناسلی خود را در آلت تناسلی او قرار داده و به آرامی به سمت جلو خم می شود. سپس مرد بر روی زن می خوابد و مقدار بیشتری از وزن خود را بر روی دو زانو های خود قرار می دهد.

این روش از متداول ترین انواع رابطه جنسی است و دخول در آن به طور کامل تری انجام می شود. اما ممکن است تحریک پذیری کمتری برای زن ایجاد کند. چرا که ناحیه کلیتوریس او کمتر مورد تماس قرار می گیرد.

روش مذکور مناسب ترین روش برای شب زفاف خواهد بود. اما در مورد زوج هایی که قرار است در کمتر از ۵ ماه آینده صاحب فرزند شوند ، اصلا مناسب نیست. علت این امر ، تحمل وزن مرد توسط زن است که ممکن است خطراتی را برای جنین به بار آورد.

۲- این روش لذت رابطه زناشویی را برای هر دو طرف امکان پذیر خواهد کرد و انجام آن به این صورت است که زن به پشت می خوابد و پاها را باز و خم نموده و در یکی از سه وضعیت ممکن قرار می دهد. یا آن ها را بر روی شکم نگه می دارد. یا این که پاها را دور کمر مرد قرار داده و یا روی شانه او می گذارد.

در این روش نیز دخول به طور کامل انجام می شود. به شکلی که با کوتاه تر شدن کلیتوریس زن، آلت مرد به طور کامل در آلت او قرار خواهد گرفت و طول مدت رابطه هم تا حدودی بیشتر خواهد بود.

۳-  تکیه گاه زن، زانو ها و دست های او هستند و باید در حالتی قرار گیرد که پشتش به سمت مرد باشد. در این روش مرد آلت خود را در مهبل زن فرو کرده و حرکات لازم را انجام می دهد‌. این روش ممکن است احساس لذت کمتری برای زن به همراه داشته باشد ، یا برای او دردناک باشد ؛ با این حال برای جلوگیری از بارداری و بالا رفتن سرعت ارضای مرد مفید خواهد بود.

۴- مرد به پشت میخوابد و زن با باز کردن پاها بر روی او می نشیند به طوری که آلت تناسلی آن ها رو به روی هم قرار بگیرد. در این حالت زن بر روی دست های خود تکیه می زند و تقریبا تمام حرکات لازم برای انجام عمل جنسی را انجام می دهد. این روش تا حدودی از بارداری جلوگیری می کند و البته برای خانم های باردار هم مناسب تر خواهد بود.

۵- مردان چاق و سنگین از این روش بیشتر استقبال می کنند و زوجین از آن به عنوان روشی راحت یاد می نمایند. زن باید بر روی لبه تخت یا مبل نشسته و با قراردادن دست ها در پشت کمر و تکیه بر آن ها، کمی به سمت بالا متمایل شود. در این حالت مرد بر روی دو زانوی خود قرار خواهد گرفت و با فرو کردن آلت خود در آلت زن، به حرکت متوالی رو به جلو و عقب می پردازد. در این روش کلیتوریس به درستی تحریک می شود و زن احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

بسیاری از زوجین استفاده از این روش را برای شب زفاف و پاره شدن پرده بکارت تجربه می کنند. زیرا تسلط زن بر آلت مرد و تغییر محل قرارگیری آن کمک ویژه ای به این کار خواهد نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روابط جنسی و زناشویی صحیح با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام و وقت بخیر، به طور کلی علت اینکه چرا بعضی زنان به ارگاسم نمی رسند متفاوت است: گاهی اختلالات هورمونی، کاهش استروژن و یائسگی سبب خشکی واژن میشود و سبب بیزاری فرد در برقراری رابطه و در نتیجه نرسیدن به ارگاسم می شود که در این موارد لیزر واژینال می تواند به افراد در درمان خشکی واژن کمک کند. گاهی بد شکل شدن دستگاه تناسلی و یا شل شدن واژن سبب کاهش اعتماد به نفس در زنان و عدم رسیدن به ارگاسم می شود. افزایش سن و یائسگی بدلیل تغییرات هورمونی و فیزیولوژیک در بدن می‌شود که می‌تواند فرد را نسبت به مسائل جنسی بیزار کند. واژینیسموس یا نزدیکی دردناک نیز یکی از علل رایج به بی میلی جنسی در برقراری رابطه جنسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره