روانشناسی

قانون جذب کائنات چیست؟ همه چیز درباره ی قانون جذب کائنات

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قانون جذب کائنات با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

کائنات به معنای تمام چیزهایی است که وجود دارند. اگر شما نیز خواستار کسب موفقیت و پیشرفت باور نکردنی هستید ، قطعا تا به حال با واژه ی قانون جذب و نیروی کائنات آشنا شده اید. این قانون ابتدا توسط خانمی به نام “راندابرن” در قالب کتاب قانون جذب مطرح شد که در مدت کوتاهی مورد توجه همگان قرار گرفت. مبنای اصلی این نظریه بر آن است که : با فکر کردن درباره ی موضوعات خوب یا بد ، آن ها را به سمت خود جذب خواهید کرد.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که به طور ناخودآگاه به موضوعی فکر می کنید و درست در همان لحظه پیش می آید و یا هوس یک خوراکی خاص را کرده و پس از چند دقیقه برآورده می شود ؛ قطعا در چنین حالتی به این فکر می افتید که ای کاش چیز دیگری از خدا می خواستید. یا مثلا ممکن است که در برخورد اول با شخصی ، احساس ناخوشایندی به شما دست بدهد و جالب اینجاست که پس از گذشت چند روز ، متوجه حدس صحیح خود می شوید. شاید شما این اتفاق را حس ششم و یا قدرت تشخیص بالای خود بنامید ، اما این در واقع بخشی از قانون جذب است.

تمرکز اصلی قانون جذب بر روی افکار شما می باشد. بر طبق این قانون ، اگر می دانستید که افکار منفی بر روی زندگیتان چقدر تاثیر گذار است ، حتی برای یک بار هم به اتفاقات منفی فکر نمی کردید! اگر شما در طول روز مدام به بی پولی بیاندیشید ، چیزی جز فقر عایدتان نخواهد شد. به افرادی که مدام به فکر سلامتی خود هستند و از بیماری فرار می کنند توجه کنید؟ اغلب آن ها بیشتر از شما دچار ناخوش احوالی و بیماری می شوند. به قول معروف ” از هرچه که بترسید ، سرتان می آید” و این یک قانون ثابت شده است.

شاید شما نیز جز آن دسته از افرادی باشید که در پذیرش قانون جذب دچار شک و تردید هستید ؛ پیشنهاد من به شما این است که حداقل برای یک بار هم که شده ، این قانون را در زندگی خود پیاده کنید ، باور کنید که امتحانش مجانی است! به این نکته توجه داشته باشید که حتی در صورت کتمان این قانون ، نمی توانید از نتایج آن بی بهره بمانید ، پس بهتر است که با دیدی باز ، به سمت احقاق خواسته هایتان قدم بر دارید.

قانون جذب جنبه های متفاوتی دارد و نتیجه ی آن در گرو درخواست شما از زندگی است. مثلا در این راه عده ای خواستار ثروت ، دسته ای خواستار عشق و برخی دیگر طالب محقق شدن آرزو های کوچک و بزرگشان هستند. در صورتی که شما نیز در صدد اجرای قانون جذب کائنات در زندگی تان هستید ، پایبند بودن به چندین اصول و قاعده ی این مسیر ، الزامی است که در ادامه ی مطلب به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

تعداد زیادی از افراد قانون جذب کائنات را باور کرده اند ، اما باز هم به نتیجه ی مطلوبشان دست پیدا نمی کنند ، به خاطر داشته باشید که رسیدن به موفقیت در چهار چوب جذب ، مستلزم رعایت چند نکته ی مهم می باشد که بدون آن ، پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

نکات مهم برای کسب موفقیت در چهارچوب قانون جذب

چگونه می توان با قانون جذب کائنات موفق شد؟
نکات مهم برای کسب موفقیت در چهارچوب قانون جذب

باور قلبی

اگر شما پای در عرصه ی قانون جذب کائنات گذاشته اید ، نباید هیچ گونه شک و تردیدی در خصوص راست یا دروغ بودن آن در دلتان جای دهید. همان طور که گفته شد ، جذب کائنات نوعی قانون است که تردید در آن نتیجه ی مثبتی در بر نخواهد داشت. شما نمی توانید حقانیت این موضوع را مورد سوء ظن قرار دهید ، چرا که احتمال جذب آرزوهایتان به حداقل می رسد. پس با باوری قلبی ، اولین قدم در جذب را محکم و استوار بردارید.

طرز تفکر

بر طبق تحقیقات گسترده ی روانشناسان ، نوع نگرش و طرز تفکر هر شخص ، بر گرفته از نحوه ی اندیشه ی پنج فرد اول ، در ارتباط با او می باشد ؛ لذا کیفیت و جنس افکار شما و نزدیکانتان در جذب کائنات بسیار تاثیر گذار است. در واقع شما با تفکر در مورد اتفاقی ، دقیقا همان شرایط را به خود جذب می کنید. پس تا می توانید درباره آینده ی خود و نزدیکانتان ، نفوس بد نزنید.

مثبت اندیشی 

به این نکته ایمان داشته باشید که شما با تفکرات مثبت ، امکان وقوع اتفاقات خوب و دلپذیر را افزایش می دهید. به طور کلی ذهن انسان قدرت تشخیص افعال خوب و یا بد را ندارد ، این شما هستید که با افکارتان ، به آن جهت می دهید. در واقع ضمیر ناخودآگاه شما بسیار زود باور است و زمانی که به موضوعی می اندیشید ، بلافاصله پذیرفته و شروع به اقدام می کند.

قطعا هیچ کسی خواستار بیماری ، بی پولی و تنهایی نیست ، این افکار منفی و گذرا هستند که برای ما شرایط بدی را به وجود می آورند. تسخیر ذهن با افکار مثبت ، گامی بزرگ در قانون جذب کائنات به شمار می رود.

افکار قدرتمند

اهمیت قدرت افکار در قانون جذب کائنات
اهمیت قدرت افکار در قانون جذب کائنات

همان طور که گفته شد ؛ قدرت افکار در قانون جذب ، موضوعی بدیهی و غیر قابل انکار است. هر چقدر که این افکار مستحکم تر باشند با قدرت بیشتری ، موفقیت را جذب می کنند. در این مرحله شما با پرورش افکار در ذهنتان ، به سمت تحقق آرزوهایتان خواهید رفت. هر چقدر که این افکار حساب شده و دقیق باشند ، احتمال وقوع آن نیز بیشتر می شود.

به خاطر داشته باشید که این موضوع در خصوص افکار منفی نیز صدق می کند ، به این صورت که با افزایش تنش و دلهره ، احتمال به وقوع پیوستن آن نیز قوت می گیرد. با این اوصاف ، عاقلانه ترین کار ، تقویت افکار خوب و تمرکز بر روی اتفاقات مثبت و مملو از شادی می باشد ، چرا که نتیجه ی افکار ، بسیار شکوهمند و باور نکردنی خواهد بود.

ندای درونی

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که قبل از انجام کاری ، نسبت به نتیجه ی مثبت آن احساس خوبی نداشته اید و پس از اقدام ، به این نتیجه رسیده اید که درباره ی حاصل کار درست فکر می کرده اید ؛ این حس دقیقا ندای درونی شماست. در صورتی که نسبت به احساسات خود ، شناخت کافی داشته باشید و در مورد میزان صحت آن به یقین رسیده باشید ، استفاده از این ندای درونی ، بسیار موثر خواهد بود.

در واقع این حس مانند یک راهنمای مطمئن ، شما را در پیشبرد اهدافتان یاری خواهد کرد. در نتیجه گاهی می توانید به همراه تفکر درباره ی موضوعی ، به حس درونیتان نیز اعتماد کرده و با تردید کمتری به آینده بنگرید. این نکته نیز یکی دیگر از ارکان قانون جذب کائنات محسوب می شود که در برخی از موارد ممکن است نادیده گرفته شود.

توقع و انتظار

همیشه و در همه حال به این قضیه فکر کنید که جهان هستی نامتناهی است ، لذا اراده و تلاش خود را دست کم نگیرید. از اینکه دیگران در مورد شما چه فکری می کنند نهراسید و برای تحقق اتفاقات مورد علاقه تان بجنگید. تمام افکار خود را بر روی نحوه ی اقدام و عملتان محدود کنید ، سپس منتظر وقوع اتفاقات خوشایند در زندگیتان باشید. توقع و انتظار مثبت ، نوعی احساس مطلوب تلقی می شود که به زیبایی قانون جذب کائنات می افزاید.

تغییر نگرش

نقش آینده نگری در قانون جذب کائنات
نقش آینده نگری در قانون جذب کائنات

یکی دیگر از فرمول های کاربردی و ساده در قانون جذب کائنات ، تغییر نگرش است ؛ به این معنا که شما از این پس باید به جای دیدن مسائل واقعی ، آن ها را طوری که دوست دارید ببینید. اشتباه نکنید! این کار به هیچ وجه مضحک و غیر عقلانی نیست ، این در واقع نوعی آینده نگری با شیوه ای متفاوت است. به روزهایی فکر کنید که آرزوهایتان یکی پس از دیگری محقق شده اند و به پیشرفت چشمگیری دست یافته اید.

به بیانی دیگر شما با تجسمی خارق العاده و بدون کاستی ، ذهنی شاد و آینده ای روشن خواهید داشت. بسیاری از افراد موفق اقرار کرده اند که در گذشته چنین پیشرفتی را بارها تجسم کرده اند ، پس شما نیز می توانید از این روش تاثیر گذار در جهت دستیابی به خواسته هایتان استفاده کنید و از نتیجه ی مطلوب آن شگفت زده شوید.

اختصاص وقت

اگر می خواهید روند به حقیقت پیوستن آرزو هایتان تسریع شود ، باید برای آن وقت صرف کنید. به این منظور که روزانه حداقل ده دقیقه را به تفکر و بازسازی آرزوها در ذهنتان بپردازید. در این مرحله ، شما تنها با صرف ۱۰ دقیقه از ۲۴ساعت شبانه روز ، به طور کاملا تضمینی ، شانس دستیابی به موفقیت را افزایش می دهید. در واقع شما با انجام این کار ، علاوه بر دریافت انرژی ، نسبت به ادامه ی راه ، انگیزه پیدا کرده و به طور مستمر به سمت کائنات ، افکار مثبت صادر می کنید. به طور کلی شما با تکرار افکار سازنده ، به موفقیت می رسید.

عدم محدودیت

محدودیت های موجود در زندگی شما ، تنها ساخته و پرداخته ی ذهنتان می باشد. در قانون جذب کائنات شما باید به این باور برسید که محدودیت های تعریف شده ، فقط در طرز تفکر و ذهن شماست و در دنیای واقعی چنین چیزی وجود ندارد. به این نکته توجه داشته باشید که پیشرفت دیگران ، هیچگاه سدی در برابر موفقیت شما نخواهد بود.

در واقع هر کدام از افراد جامعه ، دارای سهمی هستند که می توانند با تلاش و پشتکار به آن برسند. به یک مثال کوچک در این مورد توجه نمایید : فرض کنید که شما در رشته ی کامپیوتر مشغول به تحصیل هستید ، اگر شما در حین تحصیل این تصویر ذهنی را از آینده ی خود بسازید که تعداد افراد فارغ التحصیل در این رشته زیاد است و فقط شمار کمی از آن ها مشغول به کار هستند ، نه تنها در پروسه ی تحصیل موفق نخواهید شد ، بلکه شغل مناسبی نیز به دست نمی آورید ؛ پس حتی الامکان فقط با خودتان رقابت کنید و آینده ای روشن را تصور نمایید. به خاطر داشته باشید که در این جهان پهناور ، همیشه فرصت و راهی برای موفقیت وجود دارد.

یاس و نا امیدی

چالش بزرگ در قانون جذب کائنات ، ناامیدی پس از تلاش است
چالش بزرگ در قانون جذب کائنات ، ناامیدی پس از تلاش است

یکی از چالش های بزرگ در قانون جذب کائنات ، نا امیدی پس از تلاش و یا شکست می باشد. در واقع یکی از ارکان اصلی این قانون ، بی توجهی به افکار منفی و دوری از فضاهای پر تنش است. در واقع شما هر اندازه که به افکار مخرب در وجودتان دامن بزنید ، به همان اندازه از موفقیت دور خواهید شد.

در چنین شرایطی می بایست به جای القای حس ناراحتی ، به اتفاقات دوست داشتنی و همچنین راه حل جدیدی برای دستیابی آرزوهایتان بیابید. به خاطر داشته باشید که افسوس روز های گذشته هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت ، بهتر است این جمله را بارها و بارها در ذهنتان تکرار کنید ، تا حدی که در وجودتان نهادینه شود. به قول معروف : “شکست پلی به سمت پیروزی است”. همان طور که اشاره شد ، شما با مرور خاطرات بد گذشته ، تنها به پرورش و قدرت آن ها کمک می کنید و متاسفانه نتیجه ای که عایدتان می شود ، چیزی جز شکست دوباره نخواهد بود. همیشه در لحظه زندگی کنید ، زندگی خوش امروز خود را به خاطر روز های بد گذشته و یا اتفاقاتی که ممکن است در آینده به وقوع بپیوندد خراب نکنید.

خوش بینی

در دنیای امروزی ، هر چقدر که به خصلت های بد و منفی دیگران فکر کنید ، رابطه تان ویران تر خواهد شد. مسلما متقاعد کردن افراد برای اعتماد به قانون جذب کائنات ، کار آسانی نخواهد بود. اگر اطرافیان شما به این موضوع بی علاقه هستند ، اصلا نگران نباشید ؛ چرا که پس از مدت کوتاهی ، با مشاهده ی پیشرفت شما ، به تبعیت از این قانون مشتاق خواهند شد.

بر طبق این روش ، هیچ اتفاق تلخ و ناگواری در رابطه ی شما با دیگران به وقوع نخواهد پیوست ، مگر اینکه از قبل ، آن را جذب کرده باشید. عدم اطمینان ، خیانت ، بهانه جویی و… همگی از نحوه ی تفکر غلط شما نشأت می گیرد. محمود جولایی در این باره می گوید: “شما ارتباطات خود را قبل از انتخاب جذب می کنید. شما افراد هم فرکانس و هم مدار خود را ملاقات می کنید. اگر ارتباطات خود را دوست ندارید ، کافی است فرکانس ذهن خود را تغییر دهید تا مدار شما تغییر کند”.

آخرین مرحله از قوانین جذب کائنات ، عدم پیگیری خبرهای ناخوشایند می باشد. عمدتا شما با دنبال کردن این دسته از اخبار ، بخشی از ذهن خود را به آن ها اختصاص می دهید ، پس اگر این اتفاق در سطح وسیع تری صورت بپذیرد ، شانس وقوع آن چند برابر خواهد شد. به معنایی دیگر قانون جذب ، قدرت تشخیص خوب یا بد بودن اتفاقی را ندارد و فقط جذب افکار ساطع کننده می شود.

در صورتی که خواستار زندگی آرام و بدون دغدغه هستید ، عاقلانه ترین کار ، کنار گذاشتن رسانه هایی مانند تلویزیون ، روزنامه ، رادیو و یا حتی سایت هایی است که خبر های گوناگون را منتشر می کنند.

نکته ی پایانی این که حداقل زمان برای دستیابی به نتایج قانون جذب کائنات ، بیست و یک روز تخمین زده شده است. در صورتی که شما بتوانید در این مدت ، تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید ، پس از موعد مقرر ، ذهن و فکر شما به این روال عادت کرده و به موفقیت خواهید رسید. استفاده از تابلوی کائنات نیز در این مسیر خالی از لطف نمی باشد.

برای این منظور کافی است تصویری از آرزو های خود را تهیه کرده و به شکل تابلو درآورید. در طی این مدت ، روزانه به تصاویر ثبت شده نگاه کرده و آن ها را در ذهن خود مجسم کنید. با گذشت زمان خواهید دید که بسیاری از گزینه های شما به واقعیت تبدیل شده و می توانید آرزو های دیگر را با آن ها تعویض کنید. برای آگاهی و رسیدن به موفقیت با استفاده از قانون جذب کائنات می توانید با مشاوران مرکز مشاوره خانوادهرایکو تماس بگیرید تا مشاوران ما در این زمینه شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قانون جذب کائنات با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره