اعتیاد و مواد مخدر

عوارض خطرناک مصرف مخدر گل یا ماری جوانا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض  مصرف مخدر گل یا ماری جوانا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

عوارض مصرف مخدر گل فرد به فرد متفاوت است، این موضوع بستگی به قدرت بدنی و روحی فرد و همچنین میزان مصرف مورد نظر دارد. که البته در بین نوجوانان و سالمندان  قدری مهم تر می شود؛ چون، میزان مقاومت بدنی پایین تری دارند،بنابراین تاثیرات بیشتری بر روی این قشر خواهد داشت.این ماده  مخدر در یک دهه اخیر، در کشور های جهان سوم بیش از کشور های اروپایی و امریکایی طرفدار پیدا کرده است. البته نام دیگر این ماده ی مخدر ماریجواناست که در کشور ایران بیشتر به نام گل معروف است.

در این مقاله سعی شده است، که عوارض خطرناک مصرف مخدر گل را در چارچوبی اصولی به شما ارائه دهیم، که شامل موارد لیست شده زیر است:

  • عوارض کوتاه مدت مصرف مخدر گل
  • عوارض بلند مدت ماده ی مخدر گل
  • عوارض ماده مخدر گل بر روی قلب
  • عوارض مصرف گل بر روی مغز
  • عوارض سوء مصرف ماده ی مخدر گل بر روی شش ها و ریه ها
  • عوارض مصرف گل بر روی مغز(فعالیت های هوشیارانه)
  • اثرات مصرف گل در کودکان
  • اثرات مصرف گل در زنان باردار و شیرده

عوارض کوتاه مدت مصرف مخدر گل یا ماری جوانا

عوارض کوتاه مدت مصرف مخدر ماری جوانا
عوارض کوتاه مدت مصرف مخدر ماری جوانا

اثرات کوتاه مدت ماری جوانا یا استفاده از کانابینوئید(مواد روان گردان داخل گل) عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون پایین
  • فشار خون آرتواستاتیک(کاهش فشار خون)
  • کاهش هضم
  • سرگیجه
  • ادراکات تحریف شده (مناظر، صداها، زمان، لمس)
  • مشکل در تفکر، حافظه و حل مسئله
  • از دست دادن هماهنگی و مهارت های حرکتی
  • آشفتگی، اضطراب، سردرگمی، وحشت، پارانویا
  • افزایش اشتها
  • خشکی دهان
  • خشکی چشم ها

طبق گزارشات NIDA(سازمان ملی مواد مخدر)  مصرف ماده مخدر گل تاثیر خیلی زیادی بر روی هوشیاری فرد به هنگام رانندگی دارد و میزان واکنش فرد نسبت به  محیط اطرافش را کاهش می دهد. طبق تحقیقات این سازمان، زمان رانندگی و تاثیرات THC(مواد روان گردان مثل تترا هیدرو کانابینول، کانابینول موجود در گل) مشکلاتی از قبیل تشخیص و واکنش به سیگنال ها و صدا ها را به همراه خواهد داشت.

حملات ترس، پارانویا و مشکلات روان پریشی  ممکن است، به شدت رخ دهد که البته در بیمارانی که از قبل مشکلات روحی و روانی داشته اند، این حملات شایعتر است.همانطور که توسط NIDA (سازمان ملی مواد مخدر) گزارش شده، برای مصرف کنندگان با مصرف بالا، تأثیراتی  بر حافظه و یادگیری می گذارد که  تا چند هفته پس از مصرف  ادامه دار است،که البته با ترک این ماده تقریبا مشکلات برطرف خواهد شد، اما اگر ماده ای که خریداری شده؛ از دستفروش های خیابانی نباشد و با سایر ترکیبات شیمیایی مضر همراه نبوده و مشکلات جدی تری به بار نیامده باشد.

عوارض بلند مدت ماده مخدر گل

عوارض بلند مدت ماده مخدر گل
عوارض بلند مدت ماده مخدر گل

سوء استفاده طولانی مدت از ماری جوانا ممکن است ، برخی افراد را به شدت وابسته کند. بسیاری از پزشکان و روانپزشکان در مرکز NIDA سازمان ملی مواد مخدر هشدار به یک باور غلط عمومی در بین مردم داده اند که “مصرف ماریجوانا هیچ گونه اعتیادی به همراه ندارد.”  البته ممکن است؛ بسیاری از افراد مصرف کننده در حین مصرف هیچ گونه علائمی به مانند  سایر مواد مخدر،از خود بروز ندهند، اما به محض ترک اعتیاد گل و یا مصرف نکردن عوارضی مثل

  • اضطراب
  • لرزش
  • بالا رفتن علائم حیاتی(ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن)
  • بی خوابی
  • تحریک پذیری

مشاهده خواهد شد.

ماری جوانا همچنین ممکن است بر سلامت روان تاثیر بگذارد. مطالعات نشان می دهد که استفاده  از این ماده مخدر ممکن است خطر ابتلا به سایکوز را افزایش دهد (اختلال روانی شدید که در آن ارتباط با واقعیت کاملا از بین می رود) و خطر ایجاد توهم را به شدت بالا می برد. که همه این موارد چه عوارض فیزیولوژیکی و چه عوارض نورولوژیکی(روحی) در مورد افرادی که سایقه بیماری های روحی وروانی داشته  و یا کسانی که بیماری های خاصی دارند، این عوامل بیش از پیش خود را نشان می دهند.

نکته : طبق  تحقیقاتی که از سازمان ملی مواد مخدر انجام شده است، تا به حال مرگ ناشی از مصرف گل گزارش نشده است.

تاثیر ماری جوانا بر قلب

تاثیر ماری جوانا بر قلب
تاثیر ماری جوانا بر قلب

مدت کوتاهی پس از کشیدن ماری جوانا، ضربان قلب به شدت افزایش می یابد و ممکن است تا ۳ ساعت این روند ادامه داشته باشد. اگر داروهای دیگر با ماری جوانا مصرف می شود این اثر ممکن است افزایش یابد.، که خطر ابتلا به حمله قلبی در ساعت اول پس از کشیدن ماریجوانا ممکن است تا ۴/۸ برابر افزایش یابد. این اثر امکان دارد، به دلیل افزایش ضربان قلب و همچنین تغییر ریتم قلب  باشد. خطر ابتلا به حمله قلبی در افرادی که دارای بیماری هایی  مانند فشار خون بالا، آریتمی قلبی یا سایر بیماری های قلبی هستند، ممکن است بیشتر باشد.

سازمان بهداشت و درمان نیز گزارش می دهد که خطر ابتلا به حمله قلبی در عرض یک ساعت پس از کشیدن ماری جوانا بیشتر از حد معمول است و این باید یک خط قرمز برای هر کسی که سابقه بیماری قلبی دارد، باشد؛ چرا که  خطر سکته مغزی را  نیز ممکن است افزایش دهد.

 عوارض سوء مصرف ماده ی مخدر گل بر روی شش ها و ریه ها

پس از کشیدن گل یا همان ماریجوانا، نایژک های داخل شش شروع به تورم می کنند و بیماری های تنفسی مثل آسم و برونشیت خود را نشان می دهند، دود ماری جوانا شامل بسیاری از مواد شیمیایی می باشد که همگی عامل سرطان هستند، دود حاصل از ماریجوانا دارنده مواد شیمیایی چون،نیتروسامین، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای، وینل کلرید می باشد. گزارشات همچنین نشان می دهد، دود ماری جوانا دارنده ۵۰ تا ۷۰ درصد از هیدروکربن های سرطان زا  است،که باعث ریزش مو می شوند. همچنین مصرف کننده های ماریجوانا تمایل بیشتری به نگه داشتن دود حاصله، در شش ها دارند، که عامل سرطانزا بودن ماده را چندین برابر می کند. همان طور که گفته شد اکثر افرادی که از ماریجوانا استفاده می کنند، در معرض شدید خطرات تنفسی هستند که معمولا مشکلات مربوطه به صورت عوارضی چون: تنگی نفس ، برونشیت مزمن ، خس خس سینه ، سرفه ، علائم سرماخوردگی ، عفونت های ریوی را دارا می باشند.
یک بررسی سیستماتیک  در سال ۲۰۱۶ از اثرات تنفسی ماری جوانا گزارش شد که خطر ابتلا به سرطان ریه در این مصرف کنندگان چندین برابر دیگران است. همچنین محققان سازمان ملی مواد مخدر عاملی مستقیم بین مصرف مخدرگل و ابتلا به سرطان یافته اند. همچنین ارتباط بین ماری جوانا و پنوموتوراکس(تجمع خون در حفره جنب)  دیده شده است. نتیجه اینکه، افزایش مصرف گل عوارض آسیب دیدگی ریه و سرطان ریه افزایش می دهد.

عوارض  مصرف گل بر روی مغز(کاهش هوشیاری)

عوارض  مصرف گل بر روی مغز
عوارض  مصرف گل بر روی مغز

 کشیدن گل و عوارض خطرناک گل که از خود بر جای می گذارد، در اولین مرتبه بر روی مغز است که بخش اصلی و حیاتی بدن است و تمامی فعالیت های آگاهانه و ناآگاهانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد. یکی از کار هایی که ما روزمره انجام می دهیم و نیاز به هوشیاری بالا دارد، رانندگی است که با مصرف گل، THC (روان گردان های موجود در گل)حاصل از دود گل بر روی عملکرد مخچه تاثیر می گذارد و موجب اختلال در هماهنگی، حرکت، واکنش نسبت به صدا ها و سیگنال ها می شود.

اثرات مصرف گل در  دانشجویان

مصرف مواد مخدر در بین جوانان و دانشجویان رو به فزونی است و این مشکل با وجود ریشه یابی ها و بررسی های سازمان های مربوطه همچنان یک مشکل اساسی در جوامع در حال رشد مثل ایران است، از آنجایی که شکل گیری و توسعه ساختار مغز تا سن ۲۵ سالگی ادامه دار است، مصرف ماده مخدر گل در بین جوانان دانشجو عوارض مهلکی را بر جای می گذارد که می تواند بر روی سیستم های مغزی و حافظه آن ها تاثیر بگذارد و روند نامطلوبی هم برای دانشجویان و هم برای جامعه ی کنونی و آینده کشور باشد.  از جمله مشکلاتی متعدد که این قشر از جامعه را تهدید جدی می کند شامل موارد زیر هستند:

  • مشکلات حافظه
  • عدم یادگیری
  • عدم توانایی حل مسئله
  • مشکلات اجتماعی
  • افسردگی

موارد بالا بر روی یک قشر جوان که در حال تحصیل هستند،  به مراتب شاید بیشتر از سایر اقشار جامعه باشد، و اگر درمان و راه حلی صورت نگیرد می تواند به صورت زنجیره وار ادامه پیدا کند و عوارض متعدد بیشتری از کشیدن گل به بار آید. چه بسا که اکثر جوانان بعد از مصرف گل به سمت الکل، هروئین و کوکایین هم کشیده می شوند و این موضوع مشکلات را وخیم تر می کند.مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو در زمینه ترک اعتیاد، مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

 عوارض مصرف مخدر گل بر بارداری و شیر دهی

 عوارض مصرف مخدر گل بر بارداری و شیر دهی
عوارض مصرف مخدر گل بر بارداری و شیر دهی

ماری جوانا شایع ترین ماده مخدر غیرقانونی است که معمولا در دوران بارداری و شیردهی بیشتر  استفاده می شود، طی یک گزارشی که در سال ۲۰۱۷ توسط متخصصین زنان و زایمان انجام گرفته است، بین  ۳۴ الی ۶۰ درصد زنان در دوران بارداری و شیردهی از گل مصرف می کنند، زیرا بسیاری از آن ها معتقد هستند که مصرف ماریجوانا در این دوران کاملا امن بوده و هیچ گونه خطر و تهدیدی را به همراه ندارد. به همین دلیل این متخصصان مصرف ماده مخدر گل را در دوران بارداری و شیردهی منع کرده است.

هر گونه سوءاستفاده از ماریجوانا ممکن است بر سلامت مادر و جنین  تاثیر بگذارد. چرا که اکثر مادر ها گل را به همراه سایر مواد و روان گردان، مثل نیکوتین، هروئین، الکل نیز مصرف می کنند. که گزارش های دیگری اذعان دارد، میزان مواد روان گردان موجود در گل به راحتی از جفت عبور می کند و مستقیما بر روی جنین تاثیر می گذارد.

نوزادان متولد شده ازمادارنی که مصرف ماریجوانا داشته اند دارای مشکلات عصب شناختی هستند که این اثرات تا سال ها بعد ادامه خواهد داشت و حتی گاهی غیر قابل درمان خواهد بود. بیشتر گزارش های مربوطه ارتباط بین استفاده از ماری جوانا و تولد زود هنگام را نشان نمی دهد. با این حال متخصصین توصیه می کنند که از این ماده استفاده نشود، زیرا این خطر را دارد که زایمان زودرس را ممکن کند.

سوالات متداول

۱- آیا مصرف کردن کوتاه مدت گل عوارض دارد؟

مصرف ماری جوانا یا گل در کوتاه مدت نیز دارای عوارضی همچون افزایش و کاهش اشتها ، فشار خون پایین ، سرگیجه ، تحریف در درک زمان و مکان ، توهم ، افزایش میل جنسی ، آشفتگی و اضطراب ، مشکل در حل مسئله ، وحشت ، لذت بیشتر از مزه و بوی غذاها و... می باشد.

۲- تاثیرات مصرف گل چند ساعت پس از مصرف نمایان می گردد؟

تاثیرات کوتاه مدت مصرف گل در اکثر افراد چند ثانیه پس از مصرف شروع می شود و تا چند دقیقه بعد قابل رویت است و بعضا ساعت ها پس از مصرف آشکار می شود.

۳- همسر بنده به دلیل افزایش تمرکز در مسائل درسی و کار ، مدتی است گل مصرف می کند. آیا مصرف گل در طولانی مدت عوارضی دارد؟

ماری جوانا در بین مردم با نام های گل یا علف شناخته می شود و از برگ گل و گیاه شاهدانه به دست می آید و بالطبع اولین تاثیر طولانی مدت آن ایجاد وابستگی در مصرف مکرر است و در خصوص عوارض طولانی مدت اختلاف نظر و شواهد مختلفی وجود دارد و خطرات ابتلا به اسکیزوفرنی ، مشکلات تنفسی ، اختلال مسخ واقعیت ، حملات پانیک ، تاثیر بر غدد و تولیدمثل ، اختلال دوقطبی و... با مصرف گل افزایش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض  مصرف مخدر گل یا ماری جوانا با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۲۲ نظرها

  1. یه خواستگار دارم پسر خوبیه ولی گل استفاده میکنه و میگه اعتیاد اور نیست تازه میگه بعد ازدواجم اگ جایی رفتیم با دوستاش من استفاده کنم واقعا اعتیاد نداره؟

    1. با سلام، بسیاری از افراد بر این باور هستند که این ماده مخدر اعتیاد آور نبوده و می توانند به راحتی آن را کنار بگذارند. این یک باور غلط است. گل بسیار اعتیاد آور بوده و در مراحل اولیه به فرد احساس سرخوشی می دهد اما با گذشت زمان در صورتی که فرد مصرف را کنار نگذارد دچار استرس مزمن، عصبی بودن و پرخاشگری می شود.

  2. سلام خسته نباشید.نزدیک ۱۰ سال سیگار میکشیدم و نزدیک ۶ ۷ سال مصرف گل داشتم.یک ماهی هست سیگارم رو کمتر کردم و گل رو کامل ترک کردم.اما بعد دو سه روز از این قضیه حس میکنم نفس تنگی گرفتم و حس میکنم درون ریه هام اتفاقاتی داره میوفته.میخاستم ببینم تنگی نفسم ارتباطی با ترک گل و کمتر کردن سیگار داره؟وزنمم بالاست

  3. سلام برادر من حدود یک سال هست اخلاقش کاملا متفاوت شده بسیار پرخاشگر شده و دائم بهونه میگیره و وسایل خونه رو میشکونه و مادرم رو‌ اذیت میکنه و آسایش و آرامش رو از ما گرفته ما میدونیم گل مصرف میکنه یعنی تو وسایلش دیدیم ولی اینکه چند سال و چند بار در روز رو نمیدونیم این اذیت و آزارش بخاطر چی میتونه باشه؟ممکنه در حال ترک گل باشه؟
    یا ممکنه مشکل روانی براش پیش اومده باشه؟ما باید چی کار کنیم براش؟

    1. با سلام و درود. مواد مخدر گل و یا ماری جوانا بسیار اعتیاد آور بوده و مصرف آن باعث ایجاد وابستگی در فرد می گردد، به همراه وابستگی، علائمی از قبیل وسوسه های شدید، بی حوصلگی و بی خوابی، زودرنجی و استرس در فرد ایجاد می شود. مصرف گل تغییرات چشمگیری را بر روی خلق و خوی افراد ایجاد می کند. فرد بعد از مصرف بسیار سرخوش و خوشحال دیده می شود ولی بعد از گذشت زمان طولانی از مصرف بی قرار، پرخاشگر و مضطرب می شود. این ماده مخدر هم بر سلامت جسمی و سلامت روانی مصرف کنند و اطرافیانش تاثیر می گذارد. ترک اعتیاد به میزان وابستگی شخص به مصرف ماری جوانا یا گل بستگی دارد. راه هایی برای ترک اعتیاد به مصرف گل وجود دارد، که اساس تمامی آنان کار کردن بر روی فکر و استفاده از روان درمانی برای ترک گل است، چرا که افرادی که گل مصرف می کنند، وابستگی شدید روانی به مصرف گل دارند. اما بهترین راهکار مراجعه به کلینیک های روانشناسی و استفاده از کمک متخصصان در این زمینه می باشد.

  4. سلام
    من از قبل ۳.۴باری گل مصرف کرده بودم اما دو روز پیش ک مصرف کردم ۵دقیقه نشد ک ضربان قلبم به شدت بالا رفت و دگ تحملش برام سخت بود و ترسیده بودم چند ساعتی گذشت ضربانم نرمال شد ولی توی قسمت قفسه سینه سوزش داشتم نوار قلب گرفتن و مشکلی توش نبود.الان با گذشت ۲۴ ساعت هنوز هم احساس سوزش رو دارم ایا طبیعیه؟و چقد طول میکشع از بین بره؟

    1. با سلام و درود. ماری جوانا بسیار اعتیاد آور است، و فرد پس از اولین مصرف دیگر قادر به مصرف نکردن نیست، و دائما تمایل به مصرف مجدد دارد، بنابراین اولین و مهمترین ضرر مصرف ماری جوانا، اعتیاد به آن است، و همچنین باعث بروز عوارض جسمانی و روانی شدید و جبران ناپذیری مثل؛ افزایش مشکلات قلبی، استرس و اضطراب، رفتارهای خشونت بار و… در افراد می شود. لازم به ذکر است که THC موجود در مواد مخدر ماری جوانا قابل حل در چربی بدن است، و ممکن است علائم آن تا یک ماه بعد از مصرف نیز در بدن فرد وجود داشته باشد. جهت سلامت روانی و جسمانی خود و دیگران، لطفا از مصرف مجدد این ماده بپرهیزید، و بهترین راهکار مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد و استفاده از کمک متخصصان و روانشناسان در این زمینه می باشد.

  5. سلام یکی‌از بستگان من حداقل ۱۰ سال هست که تریاک مصرف میکنه و یک آدم الکلی هست علاوه بر این ها این فرد بیماری روحی بسیار شدیدی دچار هست مثل شیزوفرن مدام به خودش و اطرافیانش آسیب میرسونه ۵۰ سالشان هست فرد بسیار پرخاشگری هست که هیچ جور نمیشه کمکش کرد و این اواخردر حین انجام کاری به خواب میره ایا از نشئگی هست این به خواب رفتن و چکار میشه کرد

    1. با سلام و درود. مصرف مکرر مواد مخدر با تغییرات چشمگیر روانشناختی و رفتاری از جمله پرخاشگری، بی ثباتی خلق و اختلال در قضاوت ها همراه است، بنابراین مصرف همزمان دو نوع ماده مخدر (تریاک و الکل) می تواند اثرات منفی بر سلامت جسمانی و روانی افراد بگذارد. همچنین به دلیل تبعات سوء مصرف مواد مخدر و طرد از سوی خانواده و اجتماع، که می تواند منجر به ناکامی و در پی آن پرخاشگری و عود بیماری اعتیاد شود. ایشان نیاز به حمایت و درک بالای خانواده دارند. بهترین راهکار مراجعه ایشان به کلینیک های ترک اعتیاد و استفاده از کمک متخصصان و روانشناسان در این زمینه می باشد.

  6. سلام
    ببخشید من تازه متوجه شدم پسرم گل مصرف میکنه البته فکر میکنم مدت زیادی نیست و اینکه چند بار در روز مصرف میکنه رو نمی دونم سوال من اینکه من به عنوان یک مادر چه جوری باید باهاش برخورد کنم هنوز چیزی بهش نگفتم و نمی دونم برای ترکش چیکار باید انجام بدم تورو خدا راهنماییم کنید

    1. با سلام و درود. در شرایطی که فرزند شما در مراحل آغازین مصرف مواد می باشد باید به او به چشم یک فرد سالم نگاه کنید، و به تدریج وی را در محیط خانه آن قدر با محبت ویژه و فوق العاده خود جلب کنید، تا جوان در خلوت خود از انجام این کار پشیمان شود و احساس عذاب وجدان کند. اما اگر مدت زمان زیادی از مصرف فرزندتان می گذرد باید به سمت اعتماد سازی بروید و این کار با محبت و آرامش امکان پذیر است. در فضایی امن با فرزند خود صحبت کنید آنچنان که شما را بهترین دوست خود بداند و برخورد شما باید منطقی باشد و او را صرفا یک بیمار بدانید. از هر گونه سرزنش و توهین و… اجتناب کنید. انجام تمامی مراحل درمانی و رسیدن به مرحله ترک اعتیاد نیازمند صبر و شکیبایی شماست. مهم ترین اقدام در جهت ترک مصرف مواد کمک گرفتن از افراد متخصص و مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد است.

  7. سلام من حدود ۲ سال هرروز گل میکشیدم الان ۲۰ روزه نمیکشم و توی این ۲۰ روز واقعا حالم بد بوده حس تنفر از کل دنیا و آدماش وجودمو پر کرده و مثل دیوانه ها شدم حتی نمیتونم یه تصمیم عادی و کوچیک بگیرم و به شدت میل به مرگ دارم ، با وجود اینکه دیگه از گل خسته شدم و بهم مثل قبل لذت نمیده اما بخاطر فرار از این حس ها میخوام دوباره شروع کنم. میخواستم بدونم این علائم دائمیه یا اگه چند وقتی دووم بیارم این موارد از بین میره؟

    1. با سلام و درود. شاید علائم و نشانه های اولیه ترک هر ماده مخدری ناخوشایند باشد، اما نکته مهم اینجاست که با دیدن این علائم می توانید به این باور برسید، که واقعا به مرحله ترک اعتیاد رسیدید و نباید آن را نیمه کاره رها کنید. شما در این مرحله شرایط سختی را تجربه می کنید و علائمی مثل؛ کاهش وزن، اضطراب، حساس شدن، خستگی و حس افسردگی را به همراه خواهید داشت. اما مصرف مکرر و طولانی مدت این ماده و یا حتی روی آوردن به موادهای سنگین تر تبعات بیشتری خواهد داشت، زیرا جنبه های مختلفی از زندگی، روابط اجتماعی و تعاملات شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شما بهتر است برای طی کردن مراحل ترک به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کنید و از کمک متخصصان در این زمینه استفاده نمایید.

  8. سلام من ۲۶سالمه تعداد بار هایی که گل کشیدم کلا ۱۰ بار هم نمیشه ولی سه روز پیش دو تا دود گرفتم بعد از گزشت ده دقیقه وحشت زده شدم‌و حس میکردم برای همیشه تو این حالت میمونم ظربان قلبم بالا بود از ترس پاهام سست شده بود و مغزم دستور نمیداد کاری کنم ترسیده بودم نمیخواستم کسی بفهمه که گل کشیدم خلاصه بعد چند چهار ساعت تو اون حال بودن زهنم اروم شد و اروم‌تر شدم پاهام دیگه نمیلرزید ولی بعد سه روز فکرم‌هنوز درگیره تمرکز نمیتونم بکنم خیره میشم یهو ترس دارم به اینده نمیتونم فکر کنم یهو دلشوره میگیرم و قلبم باز تند تند میزنه اون‌ادمی که سه روز قبل بودم‌نیستم همش تو زهنم درگیرم با خودم نمیدونم باید چکار کنم این حالت‌ها کی از بین میره واقعا خسته شدم دیگه یه متنو بخوام بخونم باید دوبار بخونم حافظمم ظعیف شده کلیات یادمه ولی جزعیات یادم نیست زیاد این حالت ها گی از بین میره لطفا راهنماییم کنید

    1. باسلام و درود. عوارض نام برده از مجموع اثرات کوتاه مدت مصرف ماری جوانا و گل می باشند و طول مدت ماندگاری این اثرات، وابسته به عواملی همچون میزان مصرف، نوع ماده مصرفی، جنسیت، وزن، میزان تحمل و… در شما دارد و نمی توان زمان قطعی را پیش پینی نمود اما تمامی تلاش خود را داشته باشید که عود مصرف نداشته باشید زیرا احتمال به وجود آمدن خطرات جبران ناپذیری وجود دارد.

  9. با سلام…
    کسی که به مدت ۲ یا ۳ ماه گل مصرف کرده (هفته ای یک یا دو بار)
    و الان کاملا ترک کرده…
    امکان اینکه خوب بشه هست؟
    مثلا اینکه یکی فرق واقعیت و توهم رو نمیفهمه و زندگی براش عجیب تر شده و مثل یه خواب شده و یا درست نمیتونه فکر کنه و هواس پرته و چیزی یادش نمیمونه… همه چیز رو یجور خاصی میبینه و انگار از زندگی دور شده…
    بنظرتون این عوارض به مرور زمان اگر مصرف نکنیم از بین میرن؟ میتونیم به زندگی برگردیم یا باید کنار بیاییم؟
    راستی طرف ۱۷ سالشه…
    دارو یا گیاه و یا میوه ای سراغ دارین که به بهبود این علائم کمک کنه؟
    اگر این عوارض جبران پذیرن ، تقریبا چه مدتی میکشه که طرف مغزش بهبود پیدا کنه و بتونه مثل قبلناش بشه…

    1. سلام.
      هیچگونه اعتیاد جسمانی در تحقیقات به اثبات نرسیده است و می توان به این نتیجه رسید که مصرف گل، وابستگی روانی بیشتری ایجاد می کند. با توجه به اینکه طول مدت مصرف کوتاه بوده است، به طور معمول می بایست در حال حاضر ضربان قلب افزایش یابد، فشار خون کاهش یافته، اختلال در حافظه کوتاه مدت به وجود آید، اختلالات ناچیزی در حرکت و تمرکز نمایان شود و… که احتمالا این اثرات به مرور زمان کم شده و از بین می روند.

    1. باسلام .
      گل مواد مخدر جدید نیست بلکه همان ماریجوانا و با کمی تغییر در ساختار آن است که فروشندگان این مواد ، برای تحریک خریداران ، تبلیغاتی به غیر از واقعیت انجام می دهند . همه ی مردم عادی نیز به تاثیرات مخرب و اعتیادآور ماریجوانا آشنا هستند و اگر فرد مورد نظر شما نظری برخلاف این موضوع دارد احتمالا در حال استفاده از مکانیسم دفاعی ( انکار ) می باشد و این مکانیسم به صورت ناخودآگاه در افراد به وجود می آید .
      در ترک اعتیاد خانواده نقش به سزایی دارند که قابل چشم پوشی نیست و شما نیز حتما از شخص وابسته حمایت کنید ، البته که حمایت کردن از کسی که کمک را نمی پذیرد کار دشواری است و شما حتما راهکارهای صحیح را باید آموزش ببینید به عنوان مثال : ( میزان اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید ، حمایت مالی را کمتر کنید ، به روانشناس مراجعه داشته باشید ، احساس گناه را به او منتقل نکنید ، نگرش شخص معتاد درباره ی ترک اعتیاد را تغییر دهید و … ) نهایتا پس از ترک حتما حمایت خود را ادامه دهید و خود فرد معتاد رابطه ی خود را با روانشناسی که تحت درمان بوده است ، حفظ نماید .

  10. مصرف موادمخدر ایا برروی فعالیت غده تیرویید تاثیری دارد؟ افزایش متابولیسم وگرگرفتگی؟یاباعث پرکاری تیرویید شود چشمان برجسته وپرخاشگری بی دلیل؟

    1. سلام مواد مخدر مختلف می توانند تاثیرات متفاوتی در بدن افرد داشته باشند و نوع ماده ی مصرفی و مقدار مصرف ، خالص بودن مواد مصرفی ، سن فرد ، قد و وزن ، صفات شخصیتی و روحیات وی و … می توانند در نوع تاثیرات بعد از مصرف ماده ی مخدر موثر باشند . معمولا سرخوشی ، پرخاشگری ، قرمزی چشم ها ، کاهش میل جنسی ، خواب آلودگی و … در افراد وابسته ی مواد اعتیادآور به چشم می خورد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره