جنسی و زناشویی

عوارض ، فواید و علل خودارضایی در زنان و دختران + راهکارهای ترک خودارضایی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خودارضایی در زنان و دختران و راهکارهای ترک آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

خود ارضایی یکی از روش های ارضای میل جنسی است که ماهیت آن‌ با رابطه جنسی سالم، کاملا متفاوت بوده و همین تفاوت است که بر روی سلامت جسم و روح بدن فرد تاثیر منفی و مخرب دارد. خودارضایی یک نوع عمل به همراه خیالبافی برای رسیدن به اوج لذت جنسی در افراد است که علاوه بر مردان ، در میان دختران و زنان نیز شایع است. معمولا همه زن ها حداقل یکبار خودارضایی را در زندگی خود امتحان کرده اند اما به سختی آن را با کسی در میان می گذارند به همین علت نمی توان آمار دقیقی از میزان خودارضایی در زنان ارائه داد ولی آمارهای متفاوت در جوامع مختلف نشان می دهد که قشر زیادی از زنان یک جامعه ، خودارضایی می کنند.

خود ارضایی دختران و زنان معمولا برای فرار از استرس ، فشار عصبی ، تنش روحی ، روابط تیره و یا حتی مشکلات مالی انجام می شود. نتیجه خود ارضایی کوتاه مدت است و بعد از انجام آن ، فرد سریعا به وضعیت قبلی خود که باعث خود ارضایی شده بر می گردد و فقط عوارض خودارضایی است که برای فرد می ماند. این عمل در زنان ، مختص سن خاصی نیست و گفته می شود که در زنان بالای ۸۰ سال هم دیده شده و از طرفی فقط مربوط به خانم های مجرد نمی باشد و در زنان متأهل و به این دلیل که نمی توانند نیازهای جنسی خود را مثلا به علت نبود همسر خود برطرف کنند رخ می دهد.

عوارض خودارضایی زنان و دختران

عوارض خودارضایی زنان و دختران
عوارض خودارضایی زنان و دختران

خودارضایی زنان و دختران عوارض بسیاری را برای آن ها خواهد داشت و درصورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و بر اعصاب و روان فرد تأثیر منفی می گذارد ؛ زیرا شخص با تجسم صحنه‌هایی که وجود خارجی ندارند سعی در رفع شهوت می‌کند و این تجسم و خیالبافی باعث فرسودگی قوای ذهنی و ناراحتی های روحی مانند عصبانیت ، بی حوصلگی و سستی اراده می‌شود. از طرفی ، وقتی فردی اقدام به خود ارضایی می کند فقط فاز هیجان و ارضاء جنسی آن را دریافت کرده و جنبه های مهم و عاطفی موجود در یک رابطه صحیح جنسی را به دست نمی آورد.

عوارض خود ارضایی در زنان ، تاثیر منفی آن بر زندگی زناشویی است ، به شکلی که در اثر خود ارضایی نمی‌توانند از عمل زناشویی لذتی ببرند. ناسازگاری خانوادگی و سردی در روابط که منشأ بسیاری از اختلافات خانوادگی نیز هست ، از عوارض خودارضایی زنان می باشد ؛ زنان و دختران با ابتلا به این رفتار ، باعث می شوند که تحریکات جنسی در آن ها بی اثر شده و از شوهر خود دلسرد شوند. چرا که با خود ارضایی عادت کرده اند که در یک وضعیت خاص ، خود را تحریک کنند.

خودارضایی عوارض فراوان دیگری نیز دارد که شایع ترین آن ها عبارتند از:

– از دست دادن تدریجی زیبایی زنان و دختران

– ایجاد هیکل و اندام نامتناسب و بد با انجام روزانه عمل خودارضایی

– ایجاد اختلال در عادت ماهیانه و افزایش درد

– آسیب های روحی و اجتماعی

– ضعف در قوای جسمانی

– درد کمر و درد در کشاله ران

– ریزش و نازک شدن موهای سر

– آسیب به پرده بکارت در دختران

– مریض شدن های پی در پی

– ضعف در چشم ها و بینایی

– آسیب های جنسی و احتمال نازایی

– کم شدن حافظه

– ضعیف شدن اعصاب

– دلهره ، استرس و اضطراب

– اختلال در خواب

– عدم تمرکز

– ناتوانی زودرس جنسی در جوانی

– خستگی

– تغییرات خلقی

– حساسیت بیش از حد و زودرنجی

– وز وز گوش

فواید خودارضایی

فواید خودارضایی
فواید خودارضایی

خود ارضایی زنان گذشته از عوارض فراوان جسمی ، روحی و خانوادگی که دارد ، دارای فوایدی نیز می باشد که چهار مورد از آن را بیان می کنیم:

۱- خودارضایی بانوان باعث می شود آن ها یاد بگیرند که چه چیزهای برایشان لذت بخش بوده و با چه چیزی بیشتر تحریک می شوند و چه کارهایی را در رابطه جنسی با شریکشان نمی پسندند. می توان گفت خودارضایی زنان ، نوعی کشف خود است.

۲- زنان با خودارضایی متوجه می شوند میزان نیاز آن ها به رابطه جنسی به چه اندازه است و از میزان تحرک و پویایی رابطه ای که دوست دارند ، آگاه می شوند. این امر باعث انتخاب شریک جنسی ایده آل و مناسب در آینده خواهد شد و نیز می تواند از این طریق نوع رابطه با شریک جنسی خود را تنظیم کند.

۳- بسیاری از زنان نمی دانند ارگاسم چیست و نمی دانند که آیا آن را تجربه کرده اند یا نه! زنان در خودارضایی می توانند ارگاسم را بشناسند این موضوع قبل از ازدواج باعث می شود که بدانند در رابطه جنسی با همسر خود ، به سمت ارگاسم حرکت کرده و حتی می توانند شریک خود را راهنمایی کنند و آن ها را به ارگاسم برسانند.

۴- خودارضایی زنان باعث می شود فشار جنسی روی خود را کم کرده و به این صورت می توانند انرژی خود را صرف سایر امور و جنبه های زندگی خود کنند. اگر همیشه در حال فرار از نیاز جنسی خود باشید باید انرژی فراوانی را برای این کار صرف کرده و به این صورت بهره وری زندگی شما پایین خواهد آمد.

علل خودارضایی در دختران

علل خودارضایی در زنان و دختران متفاوت است. خودارضایی دختران معمولا در شرایطی صورت می گیرد که فرد دسترسی به رابطه جنسی ندارد. علت خودارضایی در دختران علاوه بر مشکلات روحی ، کنجکاوی های هدایت نشده و تجاوز جنسی در دوران کودکی را می توان در چند عامل دیگر هم جستجو کرد که شامل:

۱- ناآگاهی و بی اطلاعی

دختران نوجوان به علت کم تجربگی و اطلاعات کم از مسائل مختلف ، در شرایطی قرار دارند که به طور طبیعی امکان اشتباه در آن ها بیش از بزرگ ترهاست. اطلاعات آنان به خصوص در مسائل جنسی بسیار کم است. نا آگاهی و بی اطلاعی آن ها ، باعث می شود بر اساس لذت آنی و لحظه ای که از ارضای جنسی به دست می آید ، این عمل را تکرار کنند و آرام آرام گرفتار خودارضایی شوند.

۲- انزوا و تنهایی

انزوا و تنهایی
انزوا و تنهایی

برخی از روان شناسان خودارضایی را «مرض تنهایی» نامیده اند. تنهایی به معنی ضعیف شدن ارتباط اجتماعی و محروم شدن از روابط گرم و عاطفی با دیگران است که این موضوع اگر ادامه داشته باشد ، اراده نوجوان را ضعیف کرده و از بین می برد و دختر نوجوان در تنهایی و خلوت خود ، اقدام به کسب لذت از خود می کند و به خودارضایی روی می آورد. اگر والدین رابطه گرم و عاطفی خوبی با دختران خود داشته باشند و محبت کافی به آن ها نشان دهند ، این مورد کمتر اتفاق می افتد.

۳- خانواده آسیب زا

نقش خانواده در سلامت روانی و اخلاقی فرزندان ، از سایر عوامل ، مهم تر و بیشتر است. رعایت موازین اخلاقی و تربیتی در روابط والدین ، به ویژه در روابط جنسی و زناشویی به عنوان عامل مهم و اساسی در جلوگیری از گرایش نوجوان به خودارضایی بسیار موثر است.

۴- دوستی های آلوده

تأثیرپذیری نوجوانان از دوستان و همسالان خود ، بیشتر از سایر افراد است ؛ یعنی نوجوانان از همسن و سالان خود بیشتر الگو می گیرند ؛ به همین دلیل اگر نوجوانی با افراد آلوده به مسائل جنسی و غیر اخلاقی معاشرت داشته باشد احتمال گرایش او به خودارضایی ، افزایش پیدا می کند.

۵- بلوغ زودرس یا نابهنگام

دخترانی که زودتر از وقت طبیعی به بلوغ جنسی می رسند ، دچار مشکلات بیشتر و تنش های فراوانی می شوند و برای ارضای نیاز جنسی ، احتمال اینکه به خودارضایی مبتلا شوند در آن ها زیاد است.

۶- عوامل تحریک کننده

نوجوان به دلیل شور و هیجانی که دارد و به علت رسیدن به بلوغ جنسی ، طبیعتاً علاقه فراوانی به مسائل جنسی دارد. او در اثر تماشای فیلم ها و تصاویر محرک گرفتار توهم می شود. بنابراین ، آرامش زندگی خود را از دست می دهد و گرفتار خیال بافی ها و نگرانی ها می شود و در نهایت به خودارضایی روی می آورد.

۷- نگاه های غیر مجاز

نگاه های غیر مجاز
نگاه های غیر مجاز

نگاه کردن به تصاویر و مناظری که باعث تحریک می شود مواد اولیه و مصالح لازم تصورات و تخیلات جنسی را فراهم می کند و باعث گرایش دختران به خودارضایی می شود.

۸- لباس های نامناسب

لباس های تنگ و چسبان ، یکی از عوامل تحریک جنسی ، مخصوصاً در آستانه بلوغ و نوجوانی است. این لباس ها باعث افزایش جریان خون در ناحیه کمر و لگن می شود ، افزایش جریان خون به نوبه خود باعث افزایش تمایلات شهوانی در نوجوانی می گردد.

علل خودارضایی در زنان متاهل

۱- یکی از مهمترین دلایل خودارضایی در خانم های متاهل ، این است که رابطه جنسی در این زوج فقط برای برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می باشد.

۲- از علت های مهم خودارضایی در خانم ها ، رها شدن زنان در رابطه جنسی قبل از رسیدن به ارگاسم است.

۳- یکی از دلایل ادامه خودارضایی زنان این است که در بعضی موارد خانم ها برطرف شدن بعضی از مشکلات خود را به عمل خودارضایی ربط می دهند ، مثلا می گویند که خودارضایی باعث برطرف شدن سردرد میگرنی آن ها می شود.

۴- عدم مهارت و اطلاع کافی همسر از چگونگی ارضاء شدن خانم نیز از دیگر علت های خودارضایی زنان است.

۵- لذت نبردن ار رابطه جنسی طبیعی که خود آن دلایل بسیار زیادی دارد از جمله نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر ، ازدواج های اجباری ، تحت فشار قرار گرفتن جهت نزدیکی و… یکی دیگر از دلایل خودارضایی زنان متأهل می باشد.

برای مشاوره بیشتر در زمینه عوارض خود ارضایی در زنان ، و نیز دریافت مشاوره خود ارضایی ، و پاسخ به سوال های خود در این مورد ، می توانید با مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره خانواده رایکو به صورت تلفنی و از سراسر کشور در ارتباط باشید.

راهکارهای ترک خودارضایی زنان

راهکارهای ترک خودارضایی زنان
راهکارهای ترک خودارضایی زنان

ترک خودارضایی در زنان و دخترانی که به آن وابسته شده اند ، به صورت فوری امکان پذیر نیست و احتیاج به صبر و مقاومت دارد و باید به صورت روزانه به ترک اعمالی که زمینه ساز خودارضایی زنان می شود ، اقدام نمایند.

۱- هیچ گاه تنها نمانید و با خودتان خلوت نکنید و سعی کنید ارتباطات اجتماعی خود را افزایش دهید.

۲- اگر با نگاه کردن به اندام جنس مخالف تحریک می شوید ، از آن جلوگیری کنید و نگاه خود را بگردانید.

۳- سعی کنید از دیدن عکس ، فیلم ، تصاویر و خواندن مطالب تحریک آمیز دوری کنید و به جای آن ، به تماشا کردن فیلم های شاد و طنز بپردازید.

۴- وقت خود را با ورزش کردن پر کنید.

۵- شرکت در کلاس های مورد علاقه و دوره های آموزشی مختلف را آغاز کنید.

۶- از پوشیدن لباس های تنگ و جذب خودداری کنید.

۷- با خستگی کامل به رختخواب بروید و از بیدار ماندن در رختخواب بپرهیزید.

۸- زیاد در حمام نمانید و سعی کنید دوش آب سرد بگیرید.

۹- معده تان را هیچوقت کامل پر نکنید و از پرخوری اجتناب کنید.

۱۰- مصرف غذاهای محرک و پرانرژی مانند موز ، خرما ، فلفل ، گوشت قرمز و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

۱۱- کنترل افکار خود را در دست گرفته و اجازه ندهید به هر جایی برود.

۱۲- مطالعه را در برنامه روزانه خود قراردهید.

۱۳- ذهن خود را تقویت کرده و اراده خود را تحت کنترل در آورید.

و در آخر به یاد داشته باشید شما انسان هستید و دارای تمایلات جنسی ، که این به خودی خود ، اصلا بد نیست. انسان همیشه دچار اشتباه می شود ولی هیچ یک از این چیزها شما را به یک آدم بد تبدیل نمی کند. خودتان را ببخشید و تلاش کنید راه درست را پیدا کنید. اگر شما مدام در حال تنبیه و سرزنش خود برای خودارضایی هستید ، به این معنی است که هم چنان در حال فکر کردن به این موضوع می باشید. به جای سرزنش کردن خودتان ، به این فکر کنید که این موضوع یک مسئله قابل حل است و شما تصمیم گرفتید که برای آن راه حلی پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض خودارضایی در زنان و دختران و راهکارهای ترک آن با مشاوران رایکو تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –

تماس از سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

    1. با سلام و وقت بخیر، برای درمان این اعتیاد نمیتوان یک نسخه کلی برای همه ارائه کرد چرا که هر شخص به طور جداگانه و براساس شرایط زندگی و شخصیت فردی اش، نیاز به درمان متفاوتی دارد. مراجعه به روانشناس یکی از قطعی و مطمئن ترین راه های درمان این اعتیاد می باشد. مشاور پس از تشخیص دقیق، بر اساس علت یافت شده؛ پروتوکل درمانی شما را تنظیم خواهد کرد.
      اگر علت اعتیاد، مشکلات رابطه بین شما و همسرتان باشد، با انجام جلسات زوج درمانی توسط روانشناس متخصص و از بین بردن مشکلات، اعتیاد شما نیز برطرف خواهد شد. در برخی موارد حاد، روانشناس و پزشک مربوطه اقدام به معرفی و تجویز دارو می کنند که این مورد را می بایست از پزشک متخصص پیگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
پیج مشاوره دریافت مشاوره